معرفی 5 جایگزین گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌ها

آموزش و ترفندها 19 بهمن 1401 علی مظفری

معرفی 5 جایگزین گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌ها

اگر به دنبال بهترین جایگزین‌های گوگل پلی جهت دانلود بازی و اپلیکیشن‌های اندرویدی هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 جایگزین گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی بپردازیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با جایگزین گوگل پلی

گوگل پلی استور یا Google Play Store یک منبع رسمی جهت دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌شود و امکان دانلود انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار می‌دهد. با این وجود به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌ها، کاربران ایرانی قادر به دانلود برخی از اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌ها از طریق گوگل پلی استور نیستند. بنابراین نیاز است تا کاربران ایرانی از طریق سایر مراجع نسبت به دانلود بازی‌ها و یا اپلیکیشن‌های مد نظر خود اقدام نمایند. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله 5 جایگزین گوگل پلی را خدمتتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که جهت نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی که از سایر منابع به غیر از گوگل پلی دانلود شده‌اند، نیاز به فعال سازی قابلیت Unknown Sources خواهید داشت. بدین منظور به بخش Security در منوی Settings (تنظیمات) مراجعه کرده و قابلیت Unknown Sources را در حالت فعال قرار دهید. بدین ترتیب پس از فعال سازی قابلیت مذکور می‌توانید اپلیکیشن و بازی‌هایی که از سایر منابع دانلود کرده‌اید، بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

 

اپ استور Amazon (آمازون)

از بهترین اپ استورهای جایگزین گوگل پلی استور می‌توان به برنامه Amazon (آمازون) اشاره کرد. برنامه مذکور امکان دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متعدد و متنوع را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی به ارمغان می‌آورد. فایل‌های APK اپ استور Amazon به راحتی قابل دانلود و نصب بر روی گوشی‌های اندرویدی هستند.

 

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

 

اپلیکیشن‌های و بازی‌های این اپ استور در دسته‌بندی‌های نظیر آموزش، سرگرمی، سلامتی و تناسب اندام، موسیقی، سبک زندگی و بسیاری دیگر قابل دسترسی هستند. بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی با مراجعه به هر یک از این دسته بندی‌ها به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مد نظر خود دسترسی داشته باشد. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از قابلیت‌های این برنامه و دانلود اپلیکیشن‌ها نیاز به ایجاد حساب کاربری در سایت آمازون خواهید داشت.

 

اپ استور GetJar

برنامه GetJar یکی دیگر از بهترین اپ استورهای جایگزین گوگل پلی به شمار می‌رود و شامل مجموعه گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های رایگان می‌شود. اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موجود در این اپ استور در دسته‌بندی‌های مخصوص به خود قرار دارند و به راحتی قابل دسترس هستند. در واقع برنامه GetJar یک اپ استور چند پلتفرمه محسوب می‌شود که از سیستم عامل‌های اندروید، iOS، بلک بری، ویندوز موبایل و غیره پشتیبانی می‌کند.

 

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

 

 

اپ استور AppsLib

برنامه AppsLib شامل مجموعه منحصر به فردی از بازی‌های و اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌شود و می‌توان آن را جزو یکی از بهترین اپ استورهای جایگزین گوگل پلی دانست. از نقاط قوت اپ استور AppsLib می‌توان به رابط کاربری ساده آن شاره کرد که به موجب آن دانلود اپلیکیشن‌ها حتی برای آن دسته از کاربرانی که برای اولین بار از این اپ استور استفاده می‌کنند، بسیار آسان خواهد بود. امکان فیلتر نتایج جستجو از دیگر قابلیت‌های این اپ استور کاربردی به شمار می‌رود.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد فست شارژ و شارژ سریع گوشی موبایل

برنامه‌ها و بازی‌های موجود در این اپ استور در بخش‌های مختلف دسته بندی شده‌اند. از این رو جستجو و دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها بسیار آسان خواهد بود. اپ استور AppsLib شامل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های غیر رایگان هم می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند از طریق حساب پی پال نسبت به خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های غیر رایگان از طریق این اپ استور اقدام نمایند.

 

اپ استور F-Droid

اپ استور F-Droid به طور اختصاصی به منظور دانلود اپلیکیشن‌های رایگان و متن باز (Open Source) ارائه شده است. بنابراین اگر به دنبال یک منبع مناسب جهت دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های رایگان و متن باز هستید،، اپ استور F-Droid گزینه مناسبی برایتان محسوب می‌شود.

 

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

 

 

اپ استور APKPure

برنامه APKPure امکان دانلود و آپدیت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را برای کاربران خود فراهم می‌آورد. اپ استور مذکور از یک رابط کاربری ساده بهره می‌برد و شامل دسته بندی‌های مختلفی می‌شود. از این رو استفاده از این اپ استور بسیار آسان بوده و کاربران می‌توانند به لیست بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بر اساس دسته بندی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. از دیگر قابلیت‌های ارائه شده توسط اپ استور APKPure می‌توان به امکان مشاهده نظرات (Comment) کاربران در رابطه با اپلیکیشن‌ها و یا ثبت نظر اشاره کرد.

 

دانلود بهترین مارکت های جایگزین گوگل پلی

 

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 جایگزین گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌ها پرداختیم. بنابراین در صورتی که با استفاده از گوگل پلی استور قادر به دانلود اپلیکیشن یا بازی مورد نظر خود نیستید، می‌توانید از اپ استورهای معرفی شده در این مقاله به منظور انجام این عمل استفاده کنید.