کمپانی توشیبا هم کروک بوک 2 را طراحی و رونمایی کرد

اخبار روز تکنولوژی 08 آبان 1393 علی مظفری

کمپانی توشیبا هم کروک بوک 2 را طراحی و رونمایی کرد

طراحی و ساخت:

لپ تاپ های کروم بوک، لپ تاپ های همه کاره شناخته شدند و برای همه ی کاربری ها مناسب هستند. این بار نوبت به کمپانی توشیبا برای ساخت این محصول شده است. در ساخت اسپیکرها، از تکنولوژی  Skullcandy استفاده شده است، که به قوی تر شدن میزان صدا کمک شایانی می کند. همچنین یکی دیگر از موارد برجسته در این کروم بوک، طول عمر9 ساعته ی باتری می باشد.

 این محصول به رنگ نقره ای و از جنس پلاستیکی طراحی شده، که به در دست نگه داشتن راحتر سیستم کمک می کند. این نسل از کروم بوک های ساخت شرکت توشیبا بسیار باریک تر و سبک وزن تر می باشند. در ضمن ناگفته نماند که ابعاد 32*21*1.9 سانتی متر و وزن 1.3 کیلوگرم، حمل این سیستم را راحت کرده است.

صفحه نمایش:

توشیبا صفحه نمایش این کروم بوک را با دو رزولوشن 1366*768 و 1920*1080 ساخته است. در اینجا در مورد کیفیت 1080P صحبت می کنیم، پنل IPS به کار رفته در این کروم بوک، زاویه دید وسیعی را منجر می شود.  علاوه بر آن، این صفحه نمایش تصاویر را با رنگ عمیق و به طور واضح نشان می دهد. به طور کلی درصد نمایش تصویر در این کروم بوک 98.5 ارزیابی شده است.

صفحه کلید:

جنس قاب صفحه کلید از پلاستیک نرم درست شده است، که عدم خستگی مچ دست را هنگام تایپ کردن موجب می شود. سبک ساخت این صفحه کلید به Chiclet معروف است. همچنین وجود فاصله بین کلیدهای کیبورد، دقت و صحت در هنگام تایپ کردن را افزایش می دهد.

 

پورت و درگاه خارجی:

در سمت راست این سیستم جک میکروفون و هدفون، خروجی HDMI ، پورت USB3 ، قفل امنیت و در سمت چپ پورت USB2، کارت خوان SD و سوکت شارژر تعبیه شده است. 

سخت افزار و عملکرد:

از لحاظ سخت افزاری می توان به پردازنده ی  Celeron N2840 مربوط به کمپانی اینتل همراه با 1 گیگ حافظه ی cache وسرعت پردازنده ی 2.58 گیگاهرتز، همچنین 4  گیگابایت مقدار فضای اختصاص داده شده به رم و 16 گیگابایت حافظه از نوع SSD اشاره کرد. این مقدار حافظه ی SSD، به بوت شدن سریعتر سیستم کمک می کند.

در ضمن پردازنده ی گرافیکی ساخته ی شرکت اینتل در این سیستم به کار رفته است.