نقد و بررسی ASUS Vivobook s550CM

نقد و بررسی 26 آذر 1393 علی مظفری

نقد و بررسی ASUS Vivobook s550CM

طراحی و ساخت :
یکی دیگر از لپ تاپ های  کمپانی ایسوس، لپ تاپ های قدرتمندی با نام S550 می باشد. این لپ تاپ علاوه بر قدرت سخت افزاری، از لحاظ کیفیت ساخت و جنس بدنه بسیار مستحکم است و در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشد.  همین موضوع یکی از نکات مثبت می باشد، مخصوصا برای کسانی که دائما لپ تاپ را با خود حمل می کنند. قاب پشتی این لپ تاپ از جنس آلومنیوم طرح داده شده می باشد که باعث زیبایی لپ تاپ شده است.

همچنین در ساخت بلندگو های این لپ تاپ، تکنولوژی SonicMaster بکار رفته است که شما می توانید انتظار صدای بلند و بدون هیچ ارتعاشی را داشته باشید.

این لپ تاپ با وزن 2.6 کیلوگرم و ابعاد 380*266*22 میلیمتر در بازار الکترونیک موجود می باشد.

بررسی لپ تاپ ایسوس S550


صفحه نمایش :

این صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع براق TFT LED-backlit LCD با رزولوشن 1366*768 ساخته شده است. این صفحه قابلیت پشتیبانی از 10 انگشت به طور همزمان را دارد. به دلیل براق بودن، دید شما زیر نور زیاد کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها وجود دارد و مشکل بزرگی نخواهد بود.

به طور کلی کیفیت این صفحه نمایش خوب است و شما را از خرید این لپ تاپ نا امید نخواهد کرد.

بررسی لپ تاپ ایسوس S550


کیبورد و تاچ پد :

کیبورد این سری از لپ تاپ ها از لحاظ کارایی فوق العاده است و کار کردن با آن بسیار راحت است.

این کیبورد، یک کیبورد کامل محسوب می شود به این دلیل که شامل بخش عددی جداگانه است، همین موضوع طرفداران زیادی را به سمت خود می کشاند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کیبورد، کلید های جدا از هم و با فاصله می باشد که به کمتر شدن خطای دست شما در هنگام تایپ کردن کمک می کند.

تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و به راحتی و روانی فرمان های شما را انجام می دهد.

بررسی لپ تاپ ایسوس S550


پورت ها و باتری :

این لپ تاپ دارای: دو پورت USB2، یک پورت USB3، خروجی HDMI، خروجی VGA، یک جک هدفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل و کارت خوان می باشد. در نهایت این سیستم یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را  برآورده می کند.

همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری این محصول 4 سلولی از جنس پلیمری می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

بررسی لپ تاپ ایسوس S550

عملکرد سخت افزار:

پردازنده ی این لپ تاپ، از سری i5 ، i7 و i3  انتخاب شده است، که بسته به کارایی خود از لپ تاپ می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. 

همچنین این لپ تاپ دارای حداکثر  8 گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود و شما بدون هیچ مشکلی می توانید برنامه های خود را اجرا کنید.

این لپ تاپ 750 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک را دارا است، که در بعضی از کانفیگ ها 24 گیگابایت حافظه از نوع SSD قرار گرفته شده است. 

پردازنده ی گرافیکی این محصول علاوه بر NVIDIA GeForce GT 760M برای کارهای سنگین، دارای  Intel HD Graphics 4000 برای کارهای سبک تر می باشد که در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده های گرافیکی تمام نیازهای شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی، نرم افزارهای سه بعدی و کارهای خانگی را به راحتی پشتیبانی می کند.