نقد و بررسی  لپ تاپ  Asus VivoBook S15 S533 | مالتی مدیا سبک، زیبا و قدرتمند

نقد و بررسی 17 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 | مالتی مدیا سبک، زیبا و قدرتمند

ایسوس (Asus) یکی از بهترین تولیدکننده‌های لپ تاپ‌های مالتی مدیا در بازار بوده و در سری لپ تاپ‌های VivoBook خود ترکیب سخت افزار مناسب و ظاهری بسیار زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از مدل‌های جدید لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 است که با طراحی‌ای بسیار زیبا پا به میدان گذاشته و از لحاظ ظاهری در دسته‌ی بهترین لپ تاپ‌ها قرار می‌گیرد. لپ تاپ‌های مالتی مدیا به صورت عمومی سخت افزار خیلی قدرتمندی نداشته و از سیستم خنک کننده پیشرفته مانند لپ تاپ‌های گیمینگ در آن‌ها استفاده نمی‌شود، به همین خاطر وزن و ضخامت آن‌ها کمتر از سایر لپ‌ تاپ‌های بازار است. Asus VivoBook S15 از پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. ایسوس از دو مدل پردازنده‌ی قدرتمند Intel Core i5 و Intel Core i7 بر روی کانفیگ‌های این لپ تاپ استفاده کرده است.

لپ تاپ  Asus VivoBook S15 S533

در کنار پردازنده‌ی اینتل از کارت گرافیک‌های سری MX شرکت NVIDIA هم در دو مدل MX250 و MX350 استفاده شده که در ادامه‌ی بررسی، نگاه دقیق‌تری به آن‌ها خواهیم داشت. حافظه‌ی رم سری لپ تاپ‌های VivoBook S15 هم بین 8 تا 16 گیگابایت از نوع DDR4 متغیر است. برای ذخیره سازی اطلاعات هم ایسوس از حافظه‌ی پر سرعت SSD با ظرفیت‌های متفاوت استفاده کرده و در کانفیگ‌های مختلف لپ تاپ‌ می‌توانید به 256 گیگابایت تا 1 ترابایت فضا دسترسی داشته باشید. استفاده از سخت افزار بروز در ساخت لپ تاپ VivoBook S15 باعث شده بتوانید با خیال راحت از جدیدترین نسخه‌‌ی نرم‌افزارهای حرفه‌ای روی لپ تاپ استفاده کنید. با توجه به ضخامت کم بدنه، ایسوس از مهم‌ترین پورت‌ها و اتصالات هم استفاده کرده تا نیازی به تبدیل و دستگاه دیگری نداشته باشید.

لپ تاپ Asus VivoBook S15 در کنار سخت افزار رده بالای خود، از صفحه نمایش با کیفیتی هم بهره می‌برد. صفحه نمایش لپ تاپ 15.6 اینچی با پنل IPS است و کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080 را به نمایش می‌گذارد. لپ تاپ VivoBook S15 یک پکیج کامل برای کسانی است که هم به ظاهر و طراحی لپ تاپ اهمیت می‌دهند و هم به دنبال خرید لپ تاپ با سیستم سخت افزاری قوی هستند. قیمت لپ تاپ ایسوس VivoBook S15 هم مشابه سایر لپ تاپ‌های این شرکت رنج قیمتی مناسبی داشته و با خرید آن می‌توانید تا چندین سال بدون مشکل از بابت قدیمی شدن سیستم سخت افزاری با آن کار کنید. در ادامه نقد و بررسی لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 نگاه دقیق‌تری به بخش‌های مختلف لپ تاپ خواهیم انداخت.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ S15 S533

لپ تاپ  Asus VivoBook S15 S533

سری لپ تاپ های VivoBook طراحی بسیار جذابی دارند. در ساخت این لپ تاپ ها از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده که حس خیلی خوبی به شما هنگام کار کردن به نسبت لپ تاپ‌هایی با بدنه پلاستیکی منتقل می‌کند. استفاده از بدنه‌ی فلزی علاوه بر زیبایی باعث افزایش استحکام بدنه‌ی لپ تاپ هم شده است. بدنه‌ی لپ تاپ بسیار نازک بوده و تنها 16.1 میلی‌متر ضخامت دارد. علاوه بر ضخامت بدنه‌، ضخامت پنل نمایشگر لپ تاپ هم کم بوده و به صورت کلی با لپ تاپ ظریفی طرف هستیم که با صفحه نمایش 15.6 اینچی‌اش 1.8 کیلوگرم وزن دارد. وزن لپ تاپ به شما این اجازه را می‌دهد که با خیال راحت بتوانید آن‌ها در کیف و کوله همراه خود حمل کنید و نگرانی از بابت جابه‌جایی نداشته باشید. از همین رو خرید لپ تاپ VivoBook S15 S533 به دانشجوها و افرادی که قصد دارند لپ تاپ را بین خانه و محل کار جابه‌جا کنند، توصیه می‌شود.

قاب پشتی لپ تاپ طراحی ساده‌ای داشته و بر روی آن عبارت Asus VivoBook به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های اصلی بخش طراحی لپ تاپ استفاده از قاب مات با رنگ‌های متفاوت است. ایسوس این سری لپ تاپ را در رنگ‌های سبز، قرمز، سفید و مشکی عرضه کرده تا انواع سلیقه‌ها پوشش دهد. ابعاد لپ تاپ 35.98x23.38x1.61 سانتی‌متر بوده و با وزن 1.8 کیلوگرمی جز سبک‌ترین و ظریف‌ترین لپ تاپ‌های 15 اینچی بازار به حساب می‌آید. اگر در هنگام خرید لپ تاپ، طراحی و کیفیت ساخت بالا برای شما الویت دارد، لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

 

صفحه نمایش لپ تاپ vivobook S15 S533

صفحه نمایش لپ تاپ VivoBook S15

کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب لپ تاپ است. VivoBook S15 یک صفحه نمایش 15.6 اینچی داشته که به‌واسطه‌ی طراحی باریک قاب آن، حدود 86 درصد سطح پنل جلویی لپ تاپ را پوشانده است. نمایشگر لپ تاپ کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080 را به نمایش می‌گذاد. پنل صفحه نمایش IPS است که به نسبت سایر پنل‌ها، دقت رنگ بهتری داشته و می‌توانید رنگ‌های زنده و شفافی را بر روی نمایشگر لپ تاپ مشاهده کنید. همچنین این لپ تاپ به صورت 100 درصدی از گستره‌ی رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند که طراحان گرافیک رنگ‌ها را بسیار نزدیک به واقعیت بتوانند بر روی نمایشگر لپ تاپ مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این سری لپ تاپ هم می‌توان به زاویه دید 178 درجه‌ای آن اشاره کرد. استفاده از پنل IPS و ارائه این وسعت دید، باعث می‌شود در زوایای مختلف کمترین میزان محو شدگی رنگ‌ها را مشاهده کنید.

صفحه‌نمایش‌ لپ تاپ Asus VivoBook S15 روکش مات داشته و این مورد باعث می‌شود که نمایشگر نوری از خود منعکس نکند. از همین رو می‌توانید با وجود گستره‌ی روشنایی 200 تا 250 نیت نمایشگر، از لپ تاپ در محیط‌های پرنور هم به‌ راحتی استفاده کنید. به صورت کلی در لپ تاپ VivoBook S15 S533 با یک صفحه نمایش با کیفیت طرف هستیم که به واسطه‌ی Full HD بودن، استفاده از پنل IPS و همینطور حاشیه‌ی کم اطراف آن، حس بسیار خوبی را هنگام کار با لپ تاپ و تماشا فیلم به شما منتقل می‌کند. در نوار بالایی صفحه نمایش از یک وب‌کم با کیفیت HD استفاده شده که می‌توانید از آن‌ برای برقرای تماس تصویری استفاده کنید. این وب‌کم کیفیت قابل قبولی داشته و توان فیلم برداری 720p دارد.

 

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ S15 S533

کیبورد و تاچ پد

ایسوس از یک کیبورد فول سایز بر روی سری لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 استفاده کرده است. کلیدهای بخش اعداد (Numpad) با فاصله‌ای بسیار کم در کنار کلیدهای اصلی قرار گرفته‌اند و ساختار یک‌پارچه‌ای را ایجاد کرده‌اند. کلیه کلیدهای لپ تاپ به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند که می‌توانید روشن و خاموش بودن و همچنین شدت نور آن‌ها را در 3 سطح، با کلیدهای ترکیبی لپ تاپ مدیریت کنید. کلیدهای لپ تاپ عمق بسیار کم 1.4 میلی‌متری دارند که این مورد باعث می‌شود بتوانید با سرعت بالا و بسیار راحت با آن‌ها تایپ کنید. کلید پاور لپ تاپ هم در کنار سایر کلیدهای لپ تاپ قرار گرفته تا بر روی پنل داخلی لپ تاپ با تنها با یک صفحه کلید یک‌دست طرف باشیم. کلیدهای مربوط به جهت‌های اصلی هم الگوی T مانند دارند تا به راحتی بتوانید با آن‌ها در بین کلیدها پیدا کنید.

ایسوس در این سری لپ تاپ از یک نوار زرد رنگ بر روی کلید Enter استفاده کرده که باعث تمایز آن به نسبت سایر کلیدها شده است. صفحه کلید لپ تاپ یک سطح‌ پایین‌تر پنل اصلی لپ تاپ قرار گرفته تا در هنگام تایپ کردن راحتی بیشتری داشته باشید. بر روی قسمت استراحت‌گاه دست هم شاهد یک تاچ‌پد با اندازه‌ی معمولی هستیم. سایز تاچ‌پد خیلی بزرگ نیست و انتظار می‌رفت با توجه به رده کاربری لپ تاپ، با تاچ‌پد بزرگ‌تری طرف باشیم تا کارآمدی بیشتری داشته باشد. این تاچ‌پد یک‌تکه از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی کرده و گوشه‌ی آن محل اسکن اثر انگشت است. به واسطه‌ی این حسگر که هماهنگی کامل با سیستم عامل ویندوز 10 دارد، می‌توانید بدون وارد کردن رمز به صورت دستی، با یک لمس قفل لپ تاپ را باز کنید.

 

عملکرد و سیستم سخت افزاری لپ تاپ ایسوس vivobook 

عملکرد و سیستم سخت افزاری VivoBook S15 S533

لپ تاپ Asus S15 S533، کانفیگ‌های مختلفی دارد که در آن‌ها از پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌های متفاوتی استفاده شده است. به صورت کلی این لپ تاپ با دو مدل پردازنده‌ی نسل ده و نسل یازده اینتل عرضه شده است. در هر کدام از نسل‌ها شاهد دو مدل پردازنده‌ی Intel Core i5 و Intel Core i7 هستیم. برای مثال کانفیگ VivoBook S15 S533JQ BQ047 از پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i5 مدل (1035G1) با محدوده‌ی سرعت 1 تا 3.6 گیگاهرتز در حالت توربو استفاده می‌کند. در کانفیگ دیگر مانند VivoBook S15 S533JQ از پردازنده‌ی Intel Core i7 مدل (1065G7) با محدوده‌ی سرعت 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز استفاده شده است. در کانفیگ‌های جدیدتر مانند VivoBook S15 S53EQ هم شاهد پردازنده‌ی نسل یازدهم Intel Core i7 مدل (1165G7) هستیم که محدوده‌ی سرعتی معادل 2.8 تا 4.7 گیگاهرتز دارد. کلیه پردازنده‌های لپ تاپ در همه کانفیگ‌ها چهار هسته‌ای هستند.

همان‌طور که اشاره شد در بخش پردازنده با کانفیگ‌های مختلفی روبرو هستیم. که همه آن‌ها در مجموع جز پردازنده‌های بروز و رده بالا در بین لپ تاپ‌ها به حساب می‌آیند. در کنار این پردازنده‌های اینتل از کارت گرافیک‌های جانبی NVIDIA GeForce MX250 و MX350 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR5 استفاده شده است. این کارت گرافیک‌ها در کنار کارت گرافیک یک‌پارچه اینتل یعنی Intel UHD Graphics قرار گرفته‌اند و برای پردازش‌های سنگین فعال می‌شوند. در حرفه‌ای‌ترین کانفیگ علاوه بر کارت گرافیک جانبی GeForce MX350 از کارت گرافیک یک‌پارچه Intel Iris Plus Graphics استفاده شده است. حافظه‌ی رم (RAM) لپ تاپ دو مدل 8 و 16 گیگابایتی دارد. مدل 8 گیگابایتی قابلیت ارتقا به 16 گیگ از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره‌سازی اطلاعات از حافظه‎ی پر سرعت SSD با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایت و یک مدل با ظرفیت 1 ترابایت در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی SSD لپ تاپ از نوع M.2 NVMe™ PCIe® 3.0 است.

قیمت Asus vivobook s15 s533 با توجه به سیستم سخت افزاری آن بسیار مناسب بوده و ارزش خرید بالایی دارد. عملکرد لپ تاپ در پردازش کلیه کارهای روزانه و همینطور نرم افزارهای حرفه‌ای مناسب بوده و به راحتی از پس کارهای طراحی گرافیک، تدوین ویدیو، نقشه‌کشی و طراحی داخلی، برنامه نویسی و... بر می‌آید. در این رنچ قیمت خرید لپ تاپ ایسوس VivoBook S15 S533 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

 

پورت‌ها و اتصالات لپ تاپ Asus vivobook 15

پورت‌ها و اتصالات

با توجه به ضخامت کم بدنه‌ی لپ تاپ VivoBook S15 نمی‌توان انتظار قرارگیری تمامی پورت‌ها را داشت اما ایسوس همیشه از کاربردی‌ترین پورت‌ها بر روی لپ‌ تاپ‌های خود استفاده کرده است. بر روی لبه‌ی چپ لپ تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، یک خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون/میکروفون قرار گرفته است. در سمت دیگر هم شاهد دو پورت USB 2.0 و یک کارت‌خوان MicroSD هستیم. با توجه به رده کاربری لپ تاپ نمی‌توان انتظار پشتیبانی از Thunderbolt را روی لپ تاپ داشت اما استفاده از دو پورت USB 2.0 بر روی لپ تاپ خیلی جذاب نیست.

 

اسپیکرهای لپ تاپ Asus vivobook 15

اسپیکرهای لپ تاپ

ایسوس توجه خاصی به بلندگوهای لپ تاپ‌های خود داشته و درAsus VivoBook S15 S533 هم شاهد تنظیمات صوتی با کیفیتی هستیم. از دو بلندگوی داخلی برای پخش صدا استفاده شده که توسط کمپانی معتبر harman/Kardon تایید شده‌اند. بلندی صدای لپ تاپ بسیار خوب بوده و می‌توانید با کیفیت بالا بدون نیاز به هدفون با اسپیکرهای خود لپ تاپ موسیقی گوش کنید. برای برقراری تماس هم از دو میکروفون در دو سمت لپ تاپ استفاده شده تا صدای شما را به‌خوبی ضبط کند. میکروفون‌های لپ تاپ همچنین از دستیارهای صوتی Cortana مایکروسافت و Alexa آمازون پشتیبانی می‌کنند.

 

باتری و شارژدهی لپ تاپ S15 S533

با توجه به ظریف بودن و وزن کم لپ تاپ ممکن است قصد داشته باشید در محیط‌های خارج از خانه هم با آن کار کنید. ایسوس در VivoBook S15 از یک باتری 3 سلولی لیتیوم یونی با توان 50 وات ساعت استفاده کرده که شارژدهی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. در تست‌های انجام شده باتری لپ تاپ می‌تواند بیش از 15 ساعت به صورت مستمر پخش ویدیو داشته باشد. همچنین برای استفاده‌ی روزمره و عادی از لپ تاپ می‌توانید تا یک روز روی شارژدهی لپ تاپ حساب باز کنید. VivoBook S15 S533 به فناوری شارژ سریع هم مجهز شده و می لپ تاپ Asus VivoBook S15توانید در مدت 49 دقیقه تا 60 درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.

 

جمع‌بندی نقد و بررسی لپ تاپ Asus vivobook 15

جمع‌بندی نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook S15

لپ تاپ Asus VivoBook S15 S533 ارزش خرید بالایی دارد. با توجه به قیمت لپ تاپ VivoBook S15 می‌توان آن را جز بهترین‌های بازار معرفی کرد. طراحی لپ تاپ بسیار ظریف بوده و استفاده از بدنه‌ی آلومینیومی علاوه بر زیبایی، استحکام آن را هم بالا برده و کاملا حس و حال یک لپ تاپ رده بالا و پرمیوم را به شما منتقل می‌کند. به جز طراحی در بخش سیستم سخت افزاری هم شاهد قطعات بروزی هستیم که می‌توانند از پس کلیه کارهای حرفه‌ای شما بر بیایند. صفحه نمایش Full HD با پنل IPS لپ تاپ هم دقت رنگ بالایی داشته و زنده‌ترین رنگ‌ها را به شما نمایش می‌دهد. اگر به دنبال انتخاب یک لپ تاپ با طراحی زیبا و سیستم سخت افزاری قوی هستید، حتما لپ تاپ ایسوس VivoBook S15 را در لیست بررسی خود داشته باشید.

 

نکات مثبت:

  • بدنه‌ی آلومینیومی با طراحی زیبا
  • وزن و ضخامت کم بدنه
  • صفحه نمایش Full HD با پنل IPS
  • شارژدهی عالی با فناوری شارژ سریع
  • سیستم سخت افزاری بروز

نکات منفی:

  • استفاده از پورت USB 2.0