نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N552VW

 

لپ تاپ های ایسوس سری N جزو قوی ترین مدل های مالتی مدیا در دنیا محسوب میشود.طراحی زیبا و استفاده از بهترین تکنولوژی های صوت و تصویر در کنار سخت افزار قوی این سری از لپ تاپ های شرکت ایسوس را خیلی زود بر سر زبانها انداخت تا فروش بالای این محصولات رتبه شرکت ایسوس را هرسال بهبود ببخشد.

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

پس از موفقیت طراحی و استفاده از بدنه آلومینیوم با رنگ نقره ای در مدل N53 و فروش بالای این مدل در سال 2013 این کمپانی تصمیم گرفت برای چشمگیرترشدن این سری از لپ تاپ های مالتی مدیا خود با ایجاد تغییر در طراحی، سال 2014 لپ تاپ N55 را با بدنه پلاستیک مشکی براق با رنگدانه های آبی که جلوه خاصی مانند آسمان شب را تداعی ذهن ها می کرد معرفی و روانه بازار کرد؛ اما با ارزیابی فروش این دستگاه نسبت به مدلهای قبل مدیران ایسوس سریع به اشتباه خود پی بردند، چرا که خش خوردگی، جذب سریع اثرات انگشت و بدنه ضعیف N55 مشتریان این شرکت را به سمت سایر نوت بوکهای تولید شده توسط شرکتها رقیب سوق میداد تا اینکه مدیران ایسوس تصمیم گرفتند دوباره از بدنه آلومینیوم به رنگ نقره ای با طراحی جدید استفاده کنند و بازگشت باشکوهی برای این سری به بازار در سال جدید 2015 داشته باشند.مدل های N56،N550 و N551 در سالهای 2015 تا 2016 با  فروش بالایی که داشتند میتوانند نمونه خوبی برای رشد و پیشرفت این سری از لپ تاپ های مالتی مدیا محسوب گردد.با ما همراه باشید با نقد و بررسی سری 2016 مالتی مدیا N552VW از شرکت موفق آسیایی ایسوس.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad Z5070

طراحی و کیفیت ساخت:

وقتی برای اولین بار N552VW را می بینید حس قدرتمند و حرفه ای بودنش را با طراحی زیبا به شما انتقال میدهد؛ استفاده از فلز آلومینیوم و نمای کامل نقره ای رنگ باعث چشمگیرتر شدن این محصول شرکت ایسوس شده است.وقتی درب دستگاه را باز میکنید لبه های سیقلی تاچ پد و اطراف بدنه آلومینیومی شکل وهمچنین کیبورد یکدست نقره ای رنگ و زیبا شما را شگفت زده خواهد کرد.کیفیت بالای ساخت، جنس مستحکم بدنه  و لولاهای محل اتصال نمایشگر به بدنه این لپ تاپ را به یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس تبدیل کرده است.ایسوس N552VW دارای ابعاد 383x 260 x 29.9 میلیمتر با وزن 2.5 کیلوگرم میباشد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

سخت افزار:

مدل بررسی شده توسط کارشناس EDBazar مدل ASUS N552VW-FI261D میباشد.

شرکت ایسوس برای اینکه بتواند یک محصول شیک و قدرتمند را روانه بازار کند، از پردازشگر اینتل نسل ششم سری Skylake مدل Core i7-6700HQ استفاده کرده است.این پردازشگر چهارهسته ای با 6 مگابایت کش ازعهده هر کار پردازشی برخواهد آمد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

ایسوس در کنارپردازنده قوی با انتخاب چیپست GTX 960 4GB GDDR5 از شرکت انویدیا قدرت خود را در مدل N552VW کامل کرده تا شکی در انتخاب برای مصرف کننده نماند.با این پهنای باند قوی و تکنولوژی GDDR5 که نسبت به مدل هایی با چیپست GTX 950 4GB GDDR3 تولید شده اند،میتوان به بهبود عملکرد ایسوس در این بخش و همچنین برای قدرت نمایی بیشتر بین رقیبان در بازار پی برد.  

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

خب هنوز ایسوس قانع نشده که به شرایط ایده آل رسیده است.همیشه کارت گرافیک قوی را برای محصولات سری G یا گیمینگ استفاده میکرد اما این بار نهایت قدرت را نه تنها با گرافیک قوی در کنار پردازشگر قوی بلکه با استفاده از رم با تکنولوژی DDR4 و ظرفیت 12گیگابایت کامل تر کرد تا هنوز عطش به قدرت رسیدن را بتوان در تولید N552VW حس کرد.همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید عملکر رم DDR4 خیلی بهتر از رم DDR3 میباشد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

بدنه آلومینیوم،پردازشگر قوی،گرافیک عالی و رم DDR4 همه ی اینها در کنار طراحی زیبا تا همینجا میتونه مورد توجه خیلی از کاربران قرار بگیره اما ایسوس با استفاده از تکنولوژی دیسک حالت جامد Solid state disk یا همان SSD بدنبال جذب بیشتر مخاطب بوده تا با سرعت بیشتری هر کاری را انجام دهد.در کنار SSD با ظرفیت 128 گیگابایت یک عدد هارد معمولی HDD با ظرفیت 2 ترابایت استفاده شده است تا سرعت فدای ظرفیت نشود و شما ظرفیت ذخیره سازی هر اطلاعاتی از جمله فیلم/ موزیک/ برنامه/ دیتا را در کنار سرعت بالا تجربه کنید.  

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

تا اینجا سخت افزار N552VW باعث سربلندی این لپ تاپ برای یک انتخاب ایده آل شده است اما مالتی مدیا همیشه در این سری مدنظر اکثر مخاطبین و حتی خود کمپانی ایسوس نیز بوده است.در ادامه به ویژگی های صوت و تصویر این لپ تاپ خواهیم پرداخت.

 

نمایشگر و اسپیکرها:

شاید براساس تجربه بتوانیم بگوییم این قسمت برای همه مخاطبان با هرکاربردی مهم است، کسی نیست که هنگام مشاوره برای خرید لپ تاپ کیفیت صفحه نمایش و اسپیکرها را در نظر نگیرد.شرکت ایسوس که تا به اینجا همه کارهای مورد نظر برای مجذوب کردن مشتری را انجام داده است اهمیت این موضوع را نیز درک کرده و از یک نمایشگر 15.6 اینچی با کیفیت 4K و استفاده از پنل IPS LCD با روکش مات و ایجاد بهترین کنتراست و کیفیت تصویر توانسته N552VW را به یک انتخاب عالی برای همه کاربران و بخصوص مالتی مدیا تبدیل کند. 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

با کیفیت نمایشگر 4K مدل ASUS N552VW شما لذت دیدن هیچ تصویر جذابی را از دست نمیدهید.نگران کوچک شدن آیکون ها نباشید چون با تنظیمات ساده شما میتوانید حالت های HD و FULL HD را نیز انتخاب کنید.در بالای نمایشگر این لپ تاپ یک عدد وب کم HD720 همراه با سنسور تنظیم نور محیط و دو عدد میکروفون برای مکالمات ویدئویی قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

بین همه ی امواج، طیفهای رنگ مرئی منتشر شده از صفحه نمایشگرها، رنگ آبی بیشترین تاثیر و بخصوص باعث مشکلات نزدیک بینی و بیماری ماکولا (لکه زرد-علت کوری افراد مسن) و خطراتی برای شبکیه ایجاد میکند.نور آبی نمایشگر‌ ها می‌ تواند باعث آسیب، خستگی چشم، سردرد و اختلالات خواب شود. کودکان بیش از سایر گروه ‌های سنی در معرض آسیب چشم قرار دارند، زیرا مایعات کریستالین عدسی چشم آنها تاثیر اندکی در فیلتر کردن نور ‌های آبی مضر دارد؛ ضمن اینکه خطر بیماری ماکولا در میانسالی برای آنها بیشتر است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

پرش تصویر یا Flicker نتیجه روشن و خاموش شدن سریع LED موجود در صفحه نمایش است و بیشتر در زمان نور کم قابل مشاهده است. مشکلی که رخ می دهد منبسط و منقبض شدن دائمی مردمک چشم است که  نتیجه آن خستگی، فشار به چشم و سردرد می باشد..ایسوس با استفاده از تکنولوژی Eye Care برای استفاده طولانی مدت از N552VW به فکر سلامتی مخاطب بوده و توانسته توجهات زیادی را بخودش جلب کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

شرکت ایسوس برای تکمیل کردن غول مولتی مدیا خود تا اینجا از چیزی دریغ نکرده است. ایسوس برای سیستم صوتی N552VW از فناوری و تکنولوژی شرکت دانمارکی Bang & Olufsen استفاده کرده است همچنین برای قدرت بخشیدن به صدای خروجی از سیستم ICE power بهره برده است.تا نمره کامل را هم در این بخش بگیرد.

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

کیبورد،تاچ پد و اتصالات:

صفحه کیبورد کامل با کلید های بزرگ،سهولت تایپ بدلیل جزیره ای بودن کیبورد،رنگ یکدست نقره ای زیبا بهمراه نور پس زمینه کلیدها،تنظیم روشنایی صفحه کیبورد در سه سطح و استفاده راحت با ارگونومیک mm1.8 کلیدها را میتوان از مزیت های کیبورد این لپ تاپ نام برد.ضمن اینکه در زیر این کیبورد یک تاچ پد بزرگ و هوشمند تجربه جدید و لذت بخشی برای شما به ارمغان می آورد که کارکردن با موس جداگانه را فراموش خواهید کرد.

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

پورت ها و اتصالات این لپ تاپ شامل:درگاه USB3.0 , Type-C،پورت شبکه گیگابیتی،پورت HDMI و mini Display Port برای انتقال تصویر،جک کمبو میکروفون و هدفون و قفل کینگستون میباشد.برای اتصالات بیسیم نیز از بلوتوث و Wi-Fi   802.11ac استفاده شده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ASUS N552VW

 

باتری:

یک باتری 4 سلولی لیتیوم-یون با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.همچنین این باتری به راحتی جدا نمیشود و برای دسترسی به باتری و ارتقاء سخت افزار رم و هارد باید قاب پشت دستگاه به طور کامل باز شود.با توجه به کم مصرف بودن پردازشگر این لپ تاپ در تست هایی که توسط ما صورت گرفت برای بازی Fifa 17 حدود 120 دقیقه و برای اینترنت و موسیقی و تماشای فیلم 180 الی 220 دقیقه شارژدهی مورد نیاز ما را تامین کرد که برای این سخت افزار مناسب میباشد.

 

سخن پایانی:

در این مطلب همانطور که خواندید به نقد و بررسی لپ تاپ سری ان ایسوس یعنی لپ تاپ ASUS N552VW  پرداختیم. این لپ تاپ برای مصارف حرفه ای در زمینه مولتی مدیا و بازی و کارهای پیشرفته طراحی و گرافیکی عرضه شده است و بهتر است برای کاربرد های خانگی،اداری و حسابداری سری K یا X شرکت ایسوس را مورد بررسی قرار داده و انتخاب نمایید.