محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570 | گیمینگ پرقدرت در کالبدی جدید!

نقد و بررسی 10 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570 | گیمینگ پرقدرت در کالبدی جدید!

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا گیمینگ (Gaming) یک سری پرطرفدار در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدویی هستند. ایسوس هم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در جهان، همواره توجه خاصی به لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود داشته است و چندین مدل با کیفیت را در سال‌های مختلف روانه بازار کرده است. یکی از سری لپ‌تاپ‌های قدرتمند مخصوص بازی این شرکت سری FX570 است. ایسوس در لپ‌تاپ FX570 از سخت‌افزار قدرتمندی جهت پردازش سریع اطلاعات استفاده کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند با کیفیت مطلوب بازی خود را تجربه کنند.

لپ‌تاپ Asus FX570 از لحاظ ظاهری با خط و الگوهای قرمز رنگ، ماهیت گیمینگ خود را فریاد می‌زند. ایسوس این لپ‌تاپ را در زیباترین حالت ممکن طراحی کرده است. برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که ظاهری بسیار بزرگ و خشن! دارند، لپ‌تاپ Asus FX570 ظریف‌تر و جمع‌و‌جورتر به‌نظر می‌رسد. ابعاد FX570 نسب به سایر لپ‌تاپ‌های هم‌رده کوچک‌تر بوده و همچنین وزن این لپ‌تاپ 15.6 اینچی، کمتر از 2 کیلوگرم است. از همین رو می‌توانید به‌راحتی این لپ‌تاپ را همه‌جا همراه خود داشته باشید و علاوه بر بازی، کارهای دیگر خود را با سریع‌ترین توان پردازشی انجام دهید.

علاوه بر ویژگی‌های ظاهری اف ایکس 570 ایسوس، در این لپ‌تاپ از سیستم‌های سخت‌افزاری مختلفی برای نیازهای مختلف استفاده شده است اما در حرفه‌ای‌ترین کانفیگ سخت‌افزاری این لپ‌تاپ شاهد به‌کارگیری پردازنده نسل هشتم Intel Core i7 با سرعت پردازنده 1.8 تا 4 گیگاهرتز (در حالت توربو) هستیم. کارت گرافیک استفاده شده بر روی این مدل هم NVIDIA GeForce GTX 1050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 است. ترکیب این پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند با حافظه رم 16 گیگابایتی باعث شده این لپ‌تاپ از پس هر بازی بر بیاید و بتوانید با کیفیت عالی بازی‌های ویدویی را بر روی Asus FX570 تجربه کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

طراحی و کیفیت ساخت Asus FX570

ایسوس برخلاف سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شرکت‌های دیگر و حتی تولیدات خودش، از بدنه لپ‌تاپ جمع‌و‌جورتری استفاده کرده است. لپ‌تاپ Asus FX570 نسبت به همه لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک‌تر بوده و همچنین ضخامت بسیار کمی دارد. این لپ‌تاپ با ابعاد 21 × 256 × 347 میلی‌متر ساخته شده است. وزن این لپ‌تاپ تنها 1.9 کیلوگرم است و این مقدار از بسیاری از لپ‌تاپ‌های رده کاربری عمومی با صفحه‌نمایش 15.6 اینچ هم کمتر است. از همین رو می‌توانید با خرید لپ‌تاپ Asus FX570 با قیمت مناسب به لپ‌تاپی سبک و جمع‌و‌جور دسترسی داشته باشید. این لپ‌تاپ کاملاً برای افرادی که علاوه سیستم سخت‌افزاری قدرتمند برای بازی، می‌خواهند به کارهای شخصی خود برسند و آن را جابه‌جا کنند، مناسب است. مشابه سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ایسوس مانند Asus FX504، در این لپ‌تاپ هم از طرح و الگوهای قرمز رنگ بر روی بدنه مشکی استفاده شده است. از تغییرات ظاهری لپ‌تاپ مخصوص بازی FX570 نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها، می‌توان به تعبیه تهویه فن لپ‌تاپ به زیر پنل صفحه‌نمایش اشاره کرد. به‌این صورت هوای گرم از طریق پشت لپ‌تاپ خارج می‌شود و گرمای آن شما را اذیت نخواهد کرد. در مجموع با خرید لپ‌تاپ ایسوس FX570 می‌توانید آن را به‌آسانی همه‌جا همراه خود داشته باشید و هم به امور گیمینگ بپردازید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

پورت‌ها و بلندگو

بدنه لپ‌تاپ ایسوس FX570 تقریباً 2 سانتی‌متر ضخامت دارد و این برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بسیار خوب است. بر لبه‌های این لپ‌تاپ شرکت ایسوس به‌خوبی پورت‌های ضروری و کاربردی را قرار داده است. بر روی لبه سمت راست لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، می‌توانید به ورودی کابل LAN، یک پورت USB 3.0، خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB Type-C و کارت‌خوان SD دسترسی داشته باشید. درسمت دیگر نیز هم قفل کنسینگتون (برای اتصال به قفل رمزدار)، دو پورت USB 2.0 و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند. همان‌طور که مشخص است، در لپ‌تاپ مخصوص بازی Asus FX570 از تمامی پورت‌های کاربردی و همچنین پورت جدید USB Type-C استفاده شده است. با توجه به ضخامت کم این لپ‌تاپ، ایسوس از درایو نوری بر روی آن استفاده نکرده است اما می‌توانید از طریق پورت USB یک درایو نوری اکسترنال را به آن متصل کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین : حرفه ای و پرقدرت بازی کنید

بلندگو لپ‌تاپ Asus FX570 هم مشابه سایر لپ‌تاپ‌های ایسوس بوده و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. دو بلندگوی داخلی با فناوری اختصاصی SonicMaster ایسوس، که برای حالت‌های پخش صدا در بازی، فیلم و موسیقی بهینه شده‌اند، سیستم صوتی لپ‌تاپ را شامل می‌شوند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

صفحه‌نمایش

ایسوس بر روی لپ‌تاپ FX570 از پنل IPS استفاده کرده است. این پنل صفحه‌نمایش تصاویر را با غلظت رنگ بیشتری نمایش می‌هد. همچنین بر روی این صفحه از روکش مات نیز استفاده شده است که به‌وسیله آن می‌توانید در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی، مانند زیر نور خورشید، نیز به‌راحتی کار کنید. اما صفحه‌نمایش لپ‌تاپ Asus FX570 کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 را ارائه می‌دهد. همچنین این صفحه‌نمایش از زوایه دید گسترده 178 درجه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. ایسوس در مدلی خاص برای این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش با کیفیت بالاتری نیز استفاده کرده است. صفحه‌نمایش 4K با رزولوشن 3840x2016 مدل دیگری از این صفحه‌نمایش 15.6 اینچی لپ‌تاپ Asus FX570 است. با توجه قیمت لپ‌تاپ Asus FX570 می‌توانید با خرید آن به بهترین کیفیت تصویر برای تجربه بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشید. در قسمت پایین پنل صفحه‌نمایش لوگوی قرمز رنگ ASUS خودنمایی می‌کند. در قسمت بالایی هم مطابق انتظار وب‌کم لپ‌تاپ قرار دارد. ایسوس در این لپ‌تاپ از وب‌کم با کیفیت HD استفاده کرده است که کیفیت بسیار مناسبی را برای ارتباط تصویری برای شما فراهم می‌کند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

کیبورد

شاید بتوان از مشخص بودن کلیدهای WASD، به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی کیبورد لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یاد کرد. کیبورد لپ‌تاپ Asus FX570 با ساختاری استاندارد و کلیدها با اندازه مناسب در قسمت بالایی پنل داخلی لپ‌تاپ‌ جای گرفته‌‌اند. تمامی کلیدهای این کیبورد به نور پس‌زمینه قرمز مجهز شده‌اند و می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی بر روی کیبورد میزان روشنایی و همچنین روشن و خاموش بودن آن‌ها را تنظیم کنید.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات لپ تاپ ایسوس FX570UD i7

به‌جز روشنایی تمامی کلیدها، ایسوس چهار کلید اصلی مخصوص بازی یعنی WASD را به‌اصطلاح هایلایت کرده و زیر آن‌ها نوار قرمز رنگی دیده می‌شود. پایین‌تر کیبورد نیز تاچ‌پد لپ‌تاپ Asus FX570 قرار دارد. این تاچ‌پد اندازه بسیار مناسبی دارد و می‌توانید برای انجام کارهای ساده به ماوس خود استراحت دهید. بر روی این تاچ‌پد از حس‌گر اثر انگشت استفاده شده است. بالا سمت راست این تاچ‌پد، قسمتی برای تشخیص اثر انگشت درنظر گرفته شده است. همچنین در چهار گوشه پنل داخلی لپ‌تاپ، طرح و الگوهایی که پشت قاب صفحه‌نمایش بود نیز اینجا هم به‌چشم می‌خورد و جلوه خاصی به این قسمت داده‌اند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لپ‌تاپ Asus FX570 با کانفیگ‌های سخت‌افزاری مختلفی روانه بازار شده است. بر روی این لپ‌تاپ مخصوص بازی ایسوس از دو مدل پردازنده نسل هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده کرده است. در مدل پردازنده Intel Core i5 این لپ‌تاپ شاهد سرعت پردازنده 1.6 گیگاهرتز در حالت عادی و 3.4 گیگاهرتز در حالت توربو هستیم. در مدل دیگر که از پردازنده Inte Core i7 استفاده شده است، سرعت پردازنده در حالت عادی 1.8 گیگاهرتز و در حالت فرکانس توربو تا 4 گیگاهرتز توان پردازشی دارد. از همین رو می‌توان با خرید لپ‌تاپ Asus FX570 با قیمت مناسب به یک لپ‌تاپ با سرعت بالا برای انجام کارها دسترسی داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo V130 | اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ برای کارهای روزمره

برخلاف پردازنده لپ‌تاپ که در دو مدل عرضه شده بود، کارت گرافیک لپ‌تاپ ایسوس FX570 تنها از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1050 پشتیبانی می‌کند. این کارت گرافیک مخصوص بازی با 2 یا 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 بر روی لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند لپ‌تاپ Asus FX570 از حافظه رم 8، 12 و 16 گیگابایتی استفاده شده است. بر روی مادربرد این لپ‌تاپ، ایسوس از دو اسلات برای قرار گیری حافظه RAM استفاده کرده است که حداکثر می‌توانید بر روی آن از 2 حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 استفاده کنید.

در لپ‌تاپ Asus FX570 شاهد سه مدل هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف هستیم. هارد دیسک 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت سه مدل هارد دیسک این لپ‌تاپ مخصوص بازی هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین لازم به‌ذکر است که بر روی این لپ‌تاپ از M.2 SSD استفاده شده است و می‌توانید به‌صورت همزمان در کنار هارد دیسک اصلی HDD لپ‌تاپ، از حافظه SSD با ظرفیت‌های 128 تا 512 گیگابایت استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

باتری لپ‌تاپ Asus FX570 یکی دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ قدرتمند به‌حساب می‌آید. باتری 3 سلولی از نوع لیتیوم‌-‌یون با ظرفیت 48 وات‌ساعت بر روی این لپ‌تاپ باعث شده بتواند تا 10 ساعت پخش ویدیو داشته باشد. یکی دیگر از بخش‌های مهم برای هر لپ‌تاپ گیمینگ، سیستم تهویه لپ‌تاپ است. ایسوس در لپ‌تاپ FX570 از فناوری IceCool خود استفاده کرده است. به‌این صورت تمامی قسمت‌های تهویه هوا در قسمت‌هایی از لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند از برخورد مجدد هوای گرم با بدنه لپ‌تاپ جلوگیری کنند. تهویه اصلی این لپ‌تاپ درست زیر پنل صفحه‌ نمایش یا به‌بیان بهتر بر روی لبه پشتی پنل داخلی لپ‌تاپ قرار گرفته است و هوای گرم از پشت خارج می‌شود. همچنین بر روی پنل داخلی هم درست در بالای کلیدهای کیبورد، تهویه نوار مانند قرار گرفته که باز هم هوای گرم را به‌صورت کامل از لپ‌تاپ خارج می‌کند. در مجموع با توجه به قیمت Asus FX570 شما با خرید این لپ‌تاپ به مجموعه‌ کاملی از امکانات برای یک تجربه گیمینگ بی‌نقص دسترسی خواهید داشت. 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ مخصوص بازی Asus FX570 یکی از بهترین گزینه‌ها در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای شما است. در اولین مرحله می‌توان لپ‌تاپ ایسوس FX570 را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار داد. با توجه به سیستم و مشخصات سخت‌افزاری برای اجرا و تجربه بازی‌های ویدیویی به هیچ‌ مشکلی بر نمی‌خورید. از لحاظ ظاهری هم با موردی خاص طرف هستیم. ایسوس در این لپ‌تاپ در عین قرار حرفه‌ای‌ترین سخت‌افزار، توجه ویژه‌ای به ظاهر و بدنه آن داشته است. در بین همه لپ‌تاپ‌های این رده کاربری در Asus FX570 با یکی از سبک‌ترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی طرف هستیم. در مجموع با خرید لپ‌تاپ ایسوس FX570 با قیمت مناسب به یک همراه قدرتمند و زیبا برای کار و بازی دسترسی خواهید داشت.

 

نکات مثبت

  • بدنه سبک و جمع‌و‌جور
  • طراحی و ظاهر زیبا
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • حس‌گر اثر انگشت

 

نکات منفی

 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX570