مقایسه آیفون ۱۵ با ۱۴ در ۷ فاکتور (دوربین، طراحی، باتری و...)

مقایسه محصولات 24 مهر 1402 عماد نعمتی

مقایسه آیفون ۱۵ با ۱۴ در ۷ فاکتور (دوربین، طراحی، باتری و...)

مقایسه آیفون ۱۵ و ۱۴ معمولی و پلاس (جدول)

جدول زیر تا حد زیادی می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه تفاوت‌های اصلی دو نسل آیفون 14 و 15 شوید. اگر جزئیات بیشتری می‌خواهید، ادامه مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

مشخصات آیفون ۱۴ آيفون ۱۵ آیفون ۱۴ پلاس آيفون ۱۵ پلاس
شروع قیمت (دلار) ۷۹۹ ۷۹۹ ۸۹۹ ۸۹۹
ابعاد (میلی‌متر) ۷.۹*۷۱.۶*۱۴۶.۸ ۷.۹*۷۱.۶*۱۴۷.۶ ۷.۹*۷۸*۱۶۰.۸ ۷.۹*۷۷.۷*۱۶۰.۸
وزن (گرم) ۱۷۲ ۱۷۱ ۲۰۳ ۲۰۱
پردازنده

A15 Bionic

پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای

A16 Bionic

پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای

A15 Bionic

پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای

A16 Bionic

پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای

حافظه (گیگابایت) ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ 
نوع صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR ۶.۱ اینچی Super Retina XDR ۶.۷ اینچی Super Retina XDR ۶.۷ اینچی Super Retina XDR
رزولوشن

۱۱۷۰*۲۵۳۲

۴۶۰ ppi

۱۱۷۹*۲۵۵۶ 

۴۶۰ ppi

۱۲۸۴*۲۷۷۸ 

۴۵۸ ppi

۱۲۹۰*۲۷۹۶ 

۴۶۰ ppi

دوربین‌های پشت (مگاپیکسل)

۱۲ اصلی 

۱۲ اولتراواید

۴۸ اصلی 

۱۲ اولتراواید

۱۲ اصلی 

۱۲ اولتراواید

۴۸ اصلی 

۱۲ اولتراواید

باتری و شارژدهی (زمان پخش ویدیو)

تا ۲۰ ساعت

پورت لایتنینگ

تا ۲۰ ساعت

پورت USB - C

تا ۲۶ ساعت

پورت لایتنینگ

تا ۲۶ ساعت

پورت USB - C

رنگ بندی آبی، بنفش، قرمز، زرد، میدنایت و استارلایت مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی آبی، بنفش، قرمز، زرد، میدنایت و استارلایت مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی

همانطور که می‌بینید تفاوت‌های اصلی بین آیفون پایه و پلاس، تنها در اندازه صفحه نمایش و رزولوشن است. به همین دلیل اطلاعاتی که در ادامه مطلب می‌خوانید، در هر دو نسخه‌ی معمولی و پلاس صادق است.

مقایسه آیفون ۱۴ با ۱۵ : طراحی و ابعاد فیزیکی

۲ تغییر اصلی: Dynamic Island و پورت USB-C

اپل مدتی است که هیچ تغییر دیوانه‌واری در بخش طراحی انجام نداده است. مشهودترین تفاوتی که بین این ۲ گوشی خواهید دید، Dynamic Island است که جایگزین بریدگی (Notch) قدیمی شده و آیفون 15 آن را از آیفون 14 پرو و و 14 پرو مکس به ارث برده است.

دیگر تغییر مهم در بخش طراحی، جایگزین شدن پورت جدید USB-C به جای لایتنینگ است که متأسفانه مانند مدل‌های Pro امسال سرعت انتقال سریع‌تری را ارائه نمی‌دهد، زیرا همچنان USB 2 است.

پورت USB-C در آیفون ۱۵ در مقایسه با لایتنینگ در آیفون ۱۴
استفاده از پورت USB-C به جای لایتنینگ در آیفون ۱۵

 

آیفون ۱۵ با یک پنل پشتی جدید با بافت مات عرضه می‌شود که با لبه‌های خمیده‌تر (یا همانطور که اپل آن را Contoured می‌نامد) به قاب آلومینیومی متصل می‌شود. اینها تغییرات نسبتاً کوچکی نسبت به آیفون 14 هستند، اما به قطع می‌توان گفت که هنگام نگه‌داشتن گوشی ملموس بوده و تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کنند. به صورت کلی این تغییرات باعث می‌شود آیفون 15 خوش‌دست‌تر باشد. 

اندازه کدام بزرگتر است؟

از نظر اندازه، این دو گوشی تقریباً یکسان هستند، با این تفاوت که آیفون ۱۵ کمی سبک‌تر است.

اگرچه مدل‌های پایه برخی از ویژگی‌های نسخه‌های Pro را به ارث می‌برند، اما اپل تصمیم گرفته به جای انتخاب اکشن باتن جدید خود که در مدل‌های آیفون 15 پرو و پرومکس دیده می‌شود، همان دکمه میوت صدا را در آیفون 15 معمولی و پلاس نگه دارد.

آیفون ۱۵ و ۱۴ در کنار هم
تفاوت طراحی این ۲ گوشی از دور قابل فهمیدن نیست و بیشتر هنگام دست گرفتن قابل لمس است.

 

تفاوت رنگ بندی دو گوشی

در مورد رنگ‌بندی، اپل در ابتدا آیفون ۱۴ را در ۵ رنگ برای فروش قرار داد: میدنایت، استارلایت، آبی، بنفش و قرمز، بعداً گزینه رنگ زرد هم به این ۵ رنگ اولیه اضافه شد. حال آیفون ۱۵ هم در ۵ رنگ مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی عرضه می‌شود و شاید مانند سال گذشته در آینده شاهد رنگ جدیدی باشیم.

مقایسه آیفون ۱۵ با ۱۴ : صفحه نمایش

۲ تغییر اصلی: حداکثر روشنایی و رزولوشن بالاتر

سال گذشته آیفون ۱۴ به لطف پنل OLED با یک صفحه نمایش عالی، به اندازه کافی روشن و با سطوح کنتراست فوق‌العاده عرضه شد. اپل یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED را در نسخه معمولی آیفون ۱۴ قرار داد و آیفون 14 پلاس را به یک نمایشگر با تکنولوژی مشابه، اما با اندازه ۶.۷ اینچ تجهیز کرد.

نمایشگرهای آیفون 14 می‌توانند محتوای HDR را با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت برای HDR و ۸۰۰ نیت برای استفاده معمولی مدیریت کنند. به دلیل استفاده از تکنولوژی OLED، نسبت کنتراست 2,000,000:1 هم دارند.

داستان برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس تقریباً مشابه ۱۴ است؛ با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی و تنها با چند تفاوت جزئی در رزولوشن و تراکم پیکسلی. در جدولی که ابتدای مقاله گذاشتیم، این مقادیر را می‌توانید مشاهده کنید.

بررسی تفاوت های نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ و ۱۵
حاشیه های مشکی صفحه نمایشگر آیفون ۱۵ کمی کوچک‌تر شده است.

 

میزان روشنایی کدام بیشتر است؟

اپل همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر را در نسل جدید خود افزایش داده است (تقریباً ۲ برابر بیشتر از آیفون ۱۴)، با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت برای استفاده معمولی، ۱۶۰۰ نیت برای HDR و ۲۰۰۰ نیت برای استفاده در فضای باز.

رفرش ریت در آیفون 15 چقدر است؟

صفحه نمایش نسخه‌ی پایه آیفون ۱۵ فاقد یک ویژگی کلیدی است که اتفاقا بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از آن بهره‌مند هستند: نرخ نوسازی نمایشگر بالا (رفرش ریت). متأسفانه، آیفون ۱۵ با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز عرضه نمی‌شود و این احتمالاً بزرگ‌ترین نقطه ناامیدی از این نسل خواهد بود. 

حتی ۹۰ هرتز هم می‌توانست یک حرکت رو به جلو باشد (مدل‌های Pro دارای نرخ ۱۲۰ هرتز هستند)، اما به نظر می‌رسد اپل فکر می‌کند با این کار فاصله بین مدل‌های پرو و غیر پرو را کمی بیشتر خواهد کرد. جدا از سیستم دوربین، به احتمال زیاد رفرش ریت بالاتر نمایشگر یکی از دلایل اصلیست که کاربران همچنان به سراغ خرید مدل‌های گران‌تر می‌روند.

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۵ : مشخصات دوربین ها و امکانات

۱ تغییر اصلی: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جدید 

آیفون ۱۴ دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بود که عملکرد بسیار خوبی هم داشت، اما آیفون ۱۵ از یک سنسور تصویر جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از تمام پتانسیل ۴۸ مگاپیکسل برای ثبت حداکثر جزئیات در عکس‌های خود استفاده کنند، اما دوربین به‌طور پیش‌فرض یک تصویر ۲۴ مگاپیکسلی را انتخاب می‌کند تا بتواند تعادلی بین جزئیات و کیفیت و اندازه فایل ایجاد کند. 

مقایسه دوربین آیفون ۱۴ و ۱۵
اپل مانند سال گذشته از ۲ لنز اصلی و اولتراواید در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس بهره برده است.

 

فرق آیفون ۱۵ با ۱۴ : دوربین اصلی و اولتراواید

دوربین اصلی آیفون 14 دارای دیافراگم f/1.5، لنز هفت عنصری، لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور و دوربین Ultra Wide دارای دیافراگم f/2.4، لنز پنج عنصری و میدان دید 120 درجه است.

اپل تعداد زیادی ویژگی را در آیفون 14 گنجانده است، از جمله فلاش True Tone، عکاسی Photonic Engine و Deep Fusion، حالت پرتره با کنترل عمق، شش افکت نورپردازی پرتره و سبک های عکاسی.

همچنین ویژگی‌های استاندارد بیشتری از جمله پانورامای 63 مگاپیکسلی، حالت شب، تصحیح پیشرفته قرمزی چشم، لرزشگیر خودکار تصویر، حالت پشت سر هم و پشتیبانی از HEIF و JPEG هم وجود داشت.

برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس، اپل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را از مدل‌های آیفون 14 پرو با دیافراگم f/1.6، OIS با تغییر سنسور و فوکوس پیکسل‌های 100 درصد ارائه کرده است.

اپل ادعا می‌کند که دوربین‌های آیفون ۱۵ معمولی و پلاس دارای «پرتره‌های نسل بعدی با فوکوس و کنترل عمق» هستند که در زمان معرفی گوشی‌ها نشان داده شد. این یعنی می‌توان به تشخیص خودکار عکس‌های پرتره و امکان فوکوس مجدد تصویر در حین ویرایش به لطف ثبت داده‌های عمقی تکیه کرد.

دوربین آیفون ۱۵ در مقابل آیفون ۱۴
نحوه قرارگیری دوربین‌های پشت گوشی آیفون ۱۵ مثل سال گذشته است.

 

فرق آیفون ۱۵ با ۱۴ : دوربین سلفی

مطابق انتظار، دوربین جلوی آیفون ۱۵ از نظر سخت‌افزاری اصلاً تغییر نکرده است، اگرچه اپل ادعا می کند که «پرتره‌های نسل بعدی» را می‌توان با استفاده از این دوربین گرفت. دوربین سلفی TrueDepth آیفون ۱۴ و ۱۵ یک نسخه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، لنز شش عنصری و فوکوس خودکار با فوکوس پیکسل است. 

همچنین ویژگی‌های بسیاری را مانند سنسورهای دوربین پشتی ارائه می‌کند، شامل: حالت پرتره، نورپردازی پرتره، سبک‌های عکاسی و به لطف قابلیت‌های نگاشت عمق (depth mapping)، Animoji و Memoji را ارائه می‌دهد.

فرق آیفون ۱۵ با ۱۴ : فیلمبرداری

در مورد ویدیو، آیفون ۱۴ می‌تواند با HDR Dolby Vision، ویدیوهای 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. حالت سینمایی تا 4K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه، حالت اکشن تا 2.8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و حالت اسلوموشن هم تا p1080 با سرعت 240 فریم بر ثانیه اجرا و ضبط می‌شود.

قابلیت‌های ضبط ویدیوی آیفون 14 شامل زوم اپتیکال 2 برابر و زوم دیجیتال 3 برابر، زوم صوتی، فلاش True Tone، فوکوس خودکار مداوم، تثبیت‌کننده سینمایی ویدیو و پشتیبانی از HEVC و H.264 بود. 

در این قسمت هم هیچ تفاوت واقعی و ملموسی بین آیفون 15 و 14 وجود ندارد و فقط می‌توان گفت به لطف دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جزئیات بهتر ثبت می‌شوند.

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۵ : عملکرد دوربین ها در واقعیت

جدای از مشخصات اسمی بیایید عملکرد دوربین‌ها و تفاوت‌شان را در عمل مشاهده کنیم. این بررسی توسط سایت phonearena انجام شده و تمام تصاویری که در این بخش می‌بینید، توسط این سایت معتبر گرفته شده است.

دوربین اصلی 

دوربین اصلی و جدید ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۵ به وضوح از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ برتری دارد و در تصاویر ثبت‌شده، جزئیات و وضوح تقریبا ۲ برابر شده است.

مقایسه کیفیت دوربین اصلی آیفون 15 و 14 در روز.
مقایسه کیفیت دوربین اصلی آیفون 15 و 14 در روز.

در شرایط نوری بد و شب، عکس‌ها تغییری نداشته‌اند. تنها تفاوت جزئی این است که آیفون ۱۵ در نوردهی برای نواحی سایه،‌ کمی محافظه‌کارتر عمل می‌کند.

مقایسه کیفیت دوربین اصلی آیفون 15 و 14 در شب.
مقایسه کیفیت دوربین اصلی آیفون 15 و 14 در شب.

حلقه گمشده پرچمدارهای پایه اپل دوربین تله فوتو بود که امسال هم همین امر پابرجاست. لنز تله‌فوتو فقط در مدل‌های پرو عرضه می‌شود. اما خبر خوب این است که با تعداد مگاپیکسل بسیار بالاتر، آیفون ۱۵ می‌تواند به کمک سنسور اصلی به زوم ۲ برابری باکیفیتی دست پیدا کند که در مقایسه با برش دیجیتالی ساده ۲ برابری در آیفون ۱۴ بسیار بهتر است.

مقایسه کیفیت زوم 5 برابری دوربین اصلی آیفون 15 و 14.
مقایسه کیفیت زوم 5 برابری دوربین اصلی آیفون 15 و 14.

دوربین فوق عریض 

دوربین فوق عریض (اولتراواید) مشابه سال گذشته است، بنابراین نباید انتظار عملکرد متفاوتی را داشته باشید. هر ۲ گوشی عکس‌های فوق عریض مشابهی در شرایط نوری یکسان و مناسب تولید می‌کنند.

برخلاف عکس‌هایی که با نور مناسب محیط اطراف گرفته شده‌اند، به نظر می‌رسد عکاسی با دوربین فوق عریض در فضاهای کم‌نور در آیفون 15 بهتر انجام می‌شود. این دوربین به طور مداوم نور بیشتری را ثبت می‌کند و جزئیات بالاتری را در قسمت‌های سایه‌ ارائه می‌کند. احتمالاً این همان چیزی است که اپل در مورد بهبود حالت شب با دوربین فوق عریض هنگام معرفی گوشی درباره‌اش صحبت ‌کرد.

مقایسه کیفیت دوربین اولتراواید آیفون 15 و 14 در روز.
مقایسه کیفیت دوربین اولتراواید آیفون 15 و 14 در روز.

 

دوربین سلفی

به غیر از پردازش رنگ‌ها، نمی‌توان تفاوت و تمایز زیادی در کیفیت تصویر بین ۲ دوربین سلفی مشاهده کرد.

کیفیت ویدیو

تمام تفاوت‌هایی که هنگام عکاسی با آیفون ۱۵ و 14 مشاهده کردید، هنگام فیلم‌برداری هم قابل مشاهده است. به عبارت دیگر، عملکرد بهتر در نور کم و جزئیات بیشتر در تمام دوربین‌ها اینجا هم وجود دارد.

مقایسه آیفون ۱۴ با ۱۵ : عملکرد پردازشی

۱ تغییر اصلی: A16 Bionic در مقابل A15

سال گذشته کمپانی اپل آیفون ۱۴ را به همان چیپستی مجهز کرد که سری آیفون ۱۳ با آن عرضه شد. این موضوعی بسیار بحث برانگیز بود و مورد انتقاد اهالی تکنولوژی قرار گرفت. به عبارتی، اپل فقط تراشه موجود را بهینه کرد تا قدرت گرافیکی کمی داشته باشد و در حقیقت از نسخه A16 آیفون ۱۳ پرو دوباره استفاده کرد. اپل از این ترفند استفاده می‌کند تا همیشه یک برگ برنده در مدل‌های پرو و پرومکس خود داشته باشد. 

این بار هم شرکت اپل تصمیم گرفته نسخه معمولی و پلاس آیفون ۱۵ را به چیپست A16 Bionic که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس هم از آن بهره می‌بردند، مجهز کند. 

این پردازنده ۶ هسته‌ای دارای ۲ هسته عملکرد و ۴ هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای با ۵۰ درصد پهنای باند حافظه بیشتر و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای با قابلیت انجام ۱۷ تریلیون عملیات در ثانیه است.

این در حالی است که آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از یک پردازنده کاملا جدید بهره می‌برند: A17 Pro.

فرق آیفون ۱۵ و ۱۴ در عملکرد و پردازنده
تفاوت های اصلی ۲ چیپست A16 و A15

 

مقایسه آیفون ۱۵ و ۱۴ : نرم افزاری و iOS

آیفون ۱۴ به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت می‌کند که از قبل روی سری آیفون ۱۵ نصب شده است. iOS 17 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و حتی برخی از برنامه های جدید در iOS 16 بهبود می یابد. 

در این نسخه، تمرکز زیادی روی برقراری ارتباط با دیگران وجود دارد، زیرا اپل FaceTime، برنامه پیام‌ها و حتی اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود با دیگران را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است. 

همچنین آیفون ۱۵ با ۲ سال کمک جاده‌ای رایگان همراه با اتصال ماهواره‌ای ارائه می‌شود، دقیقاً مانند آیفون ۱۴ (البته به ما ایرانی‌ها چه؟ اگر خارج ایران هستید شاید بدردتان بخورد!).

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۵ : باتری و شارژدهی

۱ تفاوت اصلی: شارژ با پورت USB-C

آیفون ۱۵ با باتری ۳۳۴۹ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود که کمی بزرگ‌تر از آیفون ۱۴ با باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپرساعتی است. هر ۲ گوشی کاملاً قادرند تا یک روز کامل با استفاده معمولی تا کمی سنگین دوام بیاورند. 

در مورد آیفون 14، اپل ادعا کرد که می‌تواند تا ۲۰ ساعت پخش ویدیو آفلاین، تا ۱۶ ساعت پخش ویدیوی استریم شده و تا ۸۰ ساعت پخش صدا را داشته باشد. در نسخه پلاس، این مقدار به ۲۶ ساعت پخش ویدیوی آفلاین، ۲۰ ساعت ویدیوی استریم شده و ۱۰۰ ساعت پخش صدا می‌رسد.

عمر باتری چطور؟

آیفون 15 و 15 پلاس از نظر عمر باتری دقیقاً مشابه نسل قبلی خود هستند و به نظر می‌رشد تغییر تراشه تفاوتی در مدت شارژدهی ایجاد نکرده است و ظرفیت هم همان باقی مانده است.

شارژ آیفون 14 توسط پورت لایتنینگ یا از طریق شارژ بی سیم و با استفاده از Qi یا MagSafe اپل انجام می‌شد. روش دوم امکان فست‌شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کرد، اما نسخه سیمی همیشه سریع‌تر بود.

با شارژ سریع، آیفون 14 معمولی می‌تواند پس از ۳۰ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ برسد. این مدت زمان برای آیفون 15 و پلاس یکسان است، با این تفاوت که شارژ توسط پورت USB-C انجام می‌گیرد. متأسفانه، با وجود این پورت جدید، شارژ در همان وضعیت کند باقی مانده است. 

تفاوت آیفون ۱۴ با ۱۵ در قیمت و ظرفیت ها

اپل آیفون ۱۴ معمولی را در ۳ ظرفیت با قیمت ۷۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی، ۸۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی عرضه کرد. در مدل پلاس یک حق بیمه ۱۰۰ دلاری اضافه شد که در نتیجه قیمت همین ظرفیت‌ها به ترتیب ۸۹۹، ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار بود.

این ساختار قیمت‌گذاری برای آیفون ۱۵ معمولی و پلاس مجددا استفاده شده و خوشبختانه شاهد افزایش آن نیستیم. البته در صورت وارد شدن به بازار ایران بازی کمی متفاوت خواهد بود، با توجه به اینکه آیفون ۱۴ هیچگاه اجازه واردات قانونی و فروش نداشت. 

 مقایسه ظرفیت و قیمت آیفون ۱۵ و ۱۴
همه چیز در مورد قیمت و ظرفیت بین آيفون ۱۴ و ۱۵ ثابت مانده است.

 

جمع بندی

اصلی‌ترین فرق آیفون ۱۵ با ۱۴ (معمولی و پلاس) در یک نگاه:

  • تراشه 4 نانومتری A16 Bionic در مقابل  A15 ۵ نانومتری 
  • صفحه نمایش با حداکثر روشنایی تقریبا ۲ برابر (۲۰۰۰ نیت در مقابل ۱۲۰۰ نیت)
  • Dynamic Island جایگزین بریدگی ناچ
  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در مقابل ۱۲ مگاپیکسل
  • پورت USB-C جایگزین لایتنینگ 
  • رنگ‌بندی جدید: مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی
  • طراحی خمیده‌تر و کمی سبک‌تر (در کل خوش‌دست‌تر)
شما می‌توانید سری آیفون ۱۵ را به محض ورود به ایران از سایت ادبازار با گارانتی معتبر و قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت و خرید آیفون ۱۵

قیمت و خرید آیفون ۱۵ پلاس

قیمت و خرید آیفون ۱۵ پرو

قیمت و خرید آیفون ۱۵ پرومکس