4 روش تشخیص گوشی کارکرده از نو

آموزش و ترفندها 17 تیر 1402 کارشناس سایت

4 روش تشخیص گوشی کارکرده از نو

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات افرادی که به خرید گوشی هوشمند نو رو می‌آورند، تشخیص کارکرده یا نو بودن آن است. با توجه به گسترش بازار و حجم عظیمی از افراد سودجو و کلاهبردار، افراد علاقمند به عرصه تکنولوژی باید به خوبی هنگام خرید گوشی هوشمند حواس‌شان را جمع کنند تا از خرید خود راضی بمانند و باعث پشیمانی نشوند. به همین منظور، ما در این مقاله به 4 تا از روش‌های تشخیص گوشی کارکرد‌ه از نو اشاره کردیم که می‌تواند تا حدودی راهنمای شما هنگام خرید اسمارت فون جدید باشد؛ با فروشگاه هدف همراه بمانید.

 

تشخیص گوشی کارکرده از نو

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید گوشی، این موضوع توجه شما را جلب کند که چگونه یک گوشی کارکرده یا تعمیری را از گوشی نو تشخیص دهیم. روش‌های معرفی شده در این مقاله، همگی قابل تعمیم و تکرار هستند و کاملا ساده و بدون پیچیدگی خاص است. پیشنهاد ما به شما این است که به هر 4 روش زیر توجه کنید و هنگام خرید گوشی هوشمند آن‌ها را اجرا کنید.

 

1. شناسه IMEI

این روش که یکی از معتبر‌ترین روش‌های تشخیص گوشی کارکرده از نو است، با استفاده از سامانه همتا انجام می‌شود. در واقع این روش بیشتر برای اسمارت فون‌هایی قابل اجرا است که گارانتی داشته باشند. به منظور آزمایش این روش، ابتدا وارد بخش استعلام اصالت سامانه همتا شوید، که می‌توایند یا از طریق سایت و یا سامانه پیامکی اقدام کنید. در ادامه با وارد کردن شناسه IMEI خود می‌توانید وضعیت گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید.

اگر گوشی شما نو باشد، زمان شروع گارانتی را ذکر نمی‌کند و تنها به شرکت گارانتی کننده اشاره می‌کند. اما اگر گوشی شما کارکرده باشد، زمان شروع گارانتی را در صفحه مشخصات می‌نویسد. هرچه از زمان شروع گارانتی بیشتر گذشته باشد، احتمال کارکرده بودن گوشی هوشمند بیشتر است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید

 

روش سامانه پیامکی #7777*:

 

4 روش تشخیص گوشی کارکرده از نو

 

روش سایت همتا:

 

تشخیص گوشی کارکرده از نو با سایت همتا

 

2. روش ظاهری

این روش با اینکه زیاد قابل استناد نیست اما به هر حال توجه به آن خالی از لطف نیست. در این روش شما باید ظاهر گوشی را به دقت بررسی کنید و از وجود هرگونه مشکلی با خبر شوید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات این روش اشاره می‌کنیم:

  • به صفحه نمایش گوشی دقت کنید و در صورت وجود خط و خش یا ترک گلس از خرید آن خودداری کنید.
  • معمولا گوشی‌های کارکرده در اطراف پورت‌های سیم کارت یا شارژ، دچار ساییدگی شدند و رنگ‌شان رفته.
  • حتما شارژر گوشی موبایل را به دقت بررسی کنید تا از سالم بودن شارژر آن مطمئن شوید.
  • هدفون آن را چک کنید و آزمایش کنید.

 

چگونه گوشی کار کرده را از نو بشناسیم

 

3. توجه به کارکرد باتری

یکی از تفاوت‌های مهم بین یک گوشی نو و کارکرده، نحوه کارکرد باتری است. معمولا گوشی‌های نو به خصوص در ساعات اولیه باتری قدرتمندی دارند. اگر باتری موبایل در ساعات اولیه شارژ بیشتری خالی کند، به احتمال زیاد گوشی یا کارکرده است یا تعمیر شده. برای مطمئن شدن، می‌توانید چندبار پشت سر هم گوشی را خاموش روشن کنید؛ اگر شارژ گوشی تغییری نکرد، می‌توانید از نو بودن اسمارت فون مورد نظر مطمئن شوید.

یکی دیگر از این معیار‌ها که مربوط به باتری است، حرارت باتری و سرعت گوشی موبایل است. یک گوشی نو نباید دچار حرارت بالای باتری شود. همچنین اگر هنگام استفاده از گوشی متوجه سرعت پایین گوشی یا به اصطلاح لگ شدید، احتمال این که گوشی مورد نظر دست دوم باشد وجود دارد.

 

تفاوت بین گوشی کار کرده و نو

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 | گوشی اقتصادی و مدرن سامسونگ

 

4. توجه به عناصر نرم افزاری

گوشی‌های نو به جز نرم افزار‌های خاص خودشان نباید شامل برنامه‌های دیگر مثل بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های شخصی سازی باشد. حتما تک اپلیکیشن‌های موجود در اسمارت فون را بررسی کنید و حتی در صورت امکان فایل‌های شخصی و گالری آن را نیز چک کنید تا به طور کامل از نو بودن گوشی هوشمند مورد نظر مطمئن شوید. 

 

از کجا بفهمیم گوشی نو است

 

سخن آخر

توجه دقیق به وضعیت گوشی هوشمند هنگام خرید، می‌تواند برای شما یک تجربه خوب از یک خرید رضایت بخش ایجاد کند. حتما به این نکته توجه کنید که برای بررسی دقیق گوشی موبایل از فروشنده 24 ساعت وقت تست بگیرید تا به طور کامل از نو بودن گوشی مطمئن شوید. برای دریافت مشاوره در زمینه خرید گوشی نو و بررسی وضعیت دست دوم بودن آن می توانید با بخش خدمات فروشگاه به شماره تلفن 03136641644 تماس بگیرید.