بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید

بهترین‌ها 04 آذر 1400 علی مظفری

بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید

نصب اپلیکیشن آنتی ویروس روی گوشی های اندرویدی می‌تواند ضریب امنیتی آن ها را افزایش دهد و به ویژه در اسمارتفون های قدیمی تر منجر به مسدود شدن رخنه های امنیتی شود. اما کدام آنتی ویروس ها مناسب ترین گزینه برای انتخاب و استفاده در موبایل های اندرویدی و به ویژه گوشی های شیائومی هستند؟ در ادامه این مطلب به معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید می‌پردازیم. با فروشگاه ادبازار همراه شوید.

 

بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید

قبل از اینکه بهترین آنتی ویروس های موجود برای گوشی های اندرویدی و موبایل های شیائومی را به شما عزیزان معرفی کنیم، بهتر است کمی در رابطه با ماهیت این سیستم عامل و مقدار نیاز آن به نصب کردن یک برنامه امنیتی این چنینی صحبت داشته باشیم. اصلا آیا سیستم عامل اندروید و موبایل های شیائومی نیاز به نصب آنتی ویروس دارند؟ پاسخ کوتاه این سوال می‌تواند "بله" باشد اما اگر بخواهیم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نیاز موبایل های اندرویدی به آنتی ویروس به اندازه سایر سیستم عامل های پرکاربرد نظیر ویندوز حیاتی و مهم نیست!

اندروید یک سیستم عامل متن باز است که به طور اختصاصی توسط گوگل توسعه داده می‌شود و نسخه خام آن به طور رایگان ارائه می‌شود. شرکت های سازنده موبایل های اندرویدی مثل سامسونگ یا شیائومی و غیره روی این سیستم عامل تغییرات خاصی ایجاد می‌کنند و به نوعی آن را شخصی سازی می‌نمایند و اصطلاحا رابط کاربری خاص خودشان را روی موبایل های اندرویدی پیاده سازی خواهند کرد. برای مثال رابط کاربری اختصاصی گوشی های شیائومی با نام MIUI شناخته می‌شود یا رابط کاربری اختصاصی موبایل های سامسونگ با نام One UI شناخته خواهد شد. اما این موضوع چه ارتباطی به بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید دارد؟

آپدیت های دوره‌ای و فرعی که از سمت گوگل برای اندروید منتشر می‌شوند، بدون وقفه برای گوشی های خود گوگل نظیر موبایل های سری پیکسل که از اندروید خام و اصل بهره می‌برند قابل استفاده خواهد بود، یعنی درست مثل حالتی که برای آیفون های اپل و سیستم عامل اختصاصی این کمپانی که با نام iOS شناخته می‌شود شاهد آن هستیم. اغلب آپدیت های کوچکی که گوگل هفته به هفته یا ماه به ماه برای اندروید منتشر می‌کند امنیتی هستند و رخنه های امنیتی آن را از بین می‌برند. بنابراین اگر از سری گوشی های موبایل اختصاصی برند گوگل که از اندروید خام بهره می‌برند استفاده کنید، امنیت سیستم عامل دستگاه به قدری بالا خواهد بود که نیازی به نصب آنتی ویروس اندرویدی نداشته باشید!

 

معرفی بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید

 

اما شرکت هایی مثل شیائومی، سامسونگ، هوآوی و غیره باید هر آپدیت اندروید را ابتدا با رابط کاربری خودشان بهینه و سازگار کرده و سپس آن را برای موبایل های خودشان منتشر سازند. عموما انتشار این آپدیت ها توسط شرکت های نام برده شده با تاخیر صورت می‌پذیرد و همین امر سبب خواهد شد که رخنه های امنیتی اندروید در موبایل هایی که از اندروید خاص و اصل بهره‌مند نیستند و سریع آپدیت های امنیتی آن را دریافت نمی‌کنند، برای مدت بیشتری قابل نفوذ باشند! در نتیجه احتمال بروز مشکل امنیتی در این اسمارتفون ها بیشتر می‌شود. البته باز هم شدت و میزان این رخنه های امنیتی به اندازه ویندوز نیست!

از سمت دیگر خیلی از اسمارتفون های اندرویدی بعد از چند سال (عموما 2 سال) دیگر پشتیبانی نرم افزاری از شرکت های سازنده دریافت نخواهند کرد. موبایل هایی همچون سامسونگ، هوآوی، شیائومی و غیره از این نوع هستند و بعد از مدتی دیگر هیچ آپدیت امنیتی را هم دریافت نمی‌کنند. همین امر سبب می‌شود که گوشی های قدیمی تر و مجهز به اندروید قدیمی تر بیشتر در معرض احتمال نفوذ و حملات امنیتی قرار گیرند و بدین سبب بیشتر نیازمند نصب آنتی ویروس باشند. با این حال مجددا متذکر می‌شویم که اهمیت نصب آنتی ویروس در اندروید و گوشی های شیائومی به قدری نیست که در ویندوز و کامپیوتر اهمیت دارد!

اما بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و به طور کلی سیستم عامل اندروید کدام است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم لیستی از بهترین آنتی ویروس های اندروید و مناسب برای گوشی های شیائومی را خدمتتان معرفی کنیم. طبیعتا می‌توانید از این اپلیکیشن های امنیتی در دیگر اسمارتفون های اندرویدی هم استفاده به عمل آورید. برخی از برنامه های آنتی ویروس نام برده شده و موجود در لیست غیر رایگان هستند و برخی از آن ها رایگان خواهند بود. سعی شده که در توضیحات هر برنامه ویژگی های مثبت و منفی آن ها به طور دقیق ذکر شود تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب آنتی ویروس مناسب موبایلتان اقدام کنید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

آنتی ویروس Bitdefender Mobile Security برای اندروید

 

معرفی بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید

 

یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین ارائه دهندگان سرویس امنیتی برای ویندوز و اندروید با نام آنتی ویروس Bitdefender شناخته می‌شود. اپلیکیشن اختصاصی که این تیم با نام Bitdefender Mobile Security منتشر کرده برای افزایش امنیت موبایل های اندرویدی و گوشی های شیائومی یک گزینه عالی است. برای امکان استفاده از این برنامه باید حداقل اندروید 5 آبنبات چوبی روی موبایل شما نصب باشد . این برنامه قابلیت قفل گذاری برنامه ها را هم ارائه می‌کند که یک قابلیت جانبی کاربردی خواهد بود.

در بررسی های صورت گرفته مشخص شده که این برنامه در شناسایی رخنه های امنیتی و ترمیم آن ها در اندروید عملکرد عالی دارد و بدون شک از بهترین گزینه های قابل انتخاب خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های اصلی این آنتی ویروس مربوط به طراحی بهینه آن می‌شود که عملکردش روان آن را در پی دارد و منجر به تجربه کاربری بهتر می‌شود. تنها نقطه ضعف آن را می‌توان در قیمت نسبتا گران نسخه بدون محدودیت آن خلاصه کرد که تقبلش برای ما ایرانی کمی دشوار خواهد بود. لازم به ذکر است که ظاهرا این برنامه یک نسخه رایگان هم دارد که خیلی عملکردش عالی نیست.

آنتی ویروس Norton Mobile Security برای اندروید

Norton Mobile Security دانلود آنتی ویروس

 

یکی دیگر از اپلیکیشن های آنتی ویروسی که می‌توانید از آن استفاده کنید و بدون تردید بازده عالی خواهد داشت، اپلیکیشن Norton Mobile Security است که قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای در شناسایی بد افزارها و رخنه های امنیتی دارد. برای نصب این اپلیکیشن حتما باید حداقل اندروید 8 اوریو روی موبایلتان نصب باشد که شاید در برخی از گوشی های قدیمی تر شاهد آن نباشید، بنابراین آن دسته از کاربرانی که از اندروید قدیمی تر از 8 استفاده می‌کنند، قادر به نصب Norton Mobile Security نخواهند بود. یکی دیگر از ویژگی های خیلی خوب برنامه مذکور مربوط به رابط کاربری عالی و روانی می‌شود که ارائه کرده و تعامل با آن را ساده تر می‌کند. متاسفانه این برنامه آنتی ویروس فقط شامل نسخه غیر رایگان می‌شود و به طور رایگان امکان استفاده از آن وجود ندارد.

 

آنتی ویروس Avast Antivirus برای اندروید

 

معرفی بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید

 

اگر به دنبال یک آنتی ویروس که به صورت رایگان قابل استفاده باشد و قابلیت های خوبی هم ارائه دهد و بتوان روی امنیت آن حساب باز کرد، اپلیکیشن Avast Antivirus یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه علاوه بر نسخه رایگانی که دارد شامل ورژن های پریمیوم هم می‌شود که قابلیت های بیشتری را ارائه کرده‌اند و بدین ترتیب مشمول پرداخت هزینه می‌شوند. به عنوان مثال با خرید نسخه پریمیوم برنامه Avast Antivirus می‌توانید به قابلیت هایی مثل قفل کردن برنامه های گوشی یا قابلیت ضد سرقت آن دسترسی یابید که در نسخه رایگان ارائه نشده‌اند.

برای نصب و استفاده از این برنامه حداقل باید اندروید 6 مارشمالو روی موبایلتان نصب باشد و برنامه با ورژن های قدیمی تر اندروید سازگار نیست. ضمنا نسخه رایگان این آنتی ویروس شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود اما قابلیت های خوب و کیفیت مناسبی را ارائه خواهد کرد. به عقیده ما اگر به دنبال نصب و استفاده از یک آنتی ویروس ارزان قیمت هستید، اپلیکیشن Avast Antivirus یکی از بهترین انتخاب های پیش رویتان خواهد بود.

آنتی ویروس Kaspersky Mobile Antivirus برای اندروید

 

 

به دنبال بهترین آنتی ویروس برای اندروید و گوشی های شیائومی هستید؟ شک نداشته باشید که Kaspersky Mobile Antivirus یکی از بهترین گزینه های قابل انتخاب خواهد بود. این برنامه هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه غیر رایگان یا اصطلاحا پریمیوم را ارائه می‌کند که هر دو نسخه آن کیفیت عملکرد مطلوبی دارند اما طبیعتا ورژن پریمیوم برنامه می‌تواند بازده بهتری داشته باشد. برای نصب این اپلیکیشن حداقل باید اندروید 5 آبنبات چوبی روی موبایلتان نصب باشد که این شرایط تقریبا روی 90 درصد موبایل هایی که این روزها از آن ها استفاده می‌شود وجود دارد.

یکی از مزیت های این برنامه مربوط به عدم ارائه تبلیغات درون برنامه‌ای و آزاردهنده می‌شود که حتی در نسخه رایگان آن هم به همین صورت است. قابلیت قفل گذاری روی برنامه ها در ورژن پریمیوم آن ارائه شده و قابلیت ضد سرقت و عکسبرداری با لنز دوربین سلفی پس از چند مرتبه اشتباه وارد کردن پین (PIN) یا همان قفل نمایشگر هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. با این حال قابلیت هایی که این برنامه ارائه کرده شاید به اندازه برخی دیگر از آنتی ویروس های نام برده شده نباشد اما کیفیت عملکرد آن خوب است و حتی نسخه پریمیوم آن هم قیمت خیلی بالایی ندارد.

آنتی ویروس Lookout Security & Antivirus برای اندروید

 

معرفی بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید

 

برنامه Lookout Security & Antivirus که قبلا تحت عنوان Lookout Mobile Security شناخته می‌شد هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس برای اندروید به حساب بیاید. چون واقعا کیفیت خوبی دارد و به ویژه در گوشی های شیائومی و سامسونگ قدیمی تر بازده بسیار عالی خواهد داشت. برای نصب این اپلیکیشن حداقل باید اندروید 5 آب نبات چوبی روی موبایل نصب باشد و خوشبختانه برنامه شامل تبلیغات درون برنامه‌ای هم نمی‌شود. بنابراین می‌توانید بدون مشکل و محدودیت از آن استفاده کنید. قابلیت ضد سرقت هم در نسخه پریمیوم این برنامه ارائه شده که امکان عکسبرداری سریع با دوربین سلفی در صورت وارد کردن اشتباه رمز قفل نمایشگر را فراهم می‌آورد.

یکی دیگر از مزیت های خیلی خوب برنامه Lookout Security & Antivirus مربوط به رابط کاربری ساده و مناسب آن می‌شود که امکان بکارگیری اپلیکیشن توسط هر کاربری را ساده تر می‌کند. از سمت دیگر در بررسی های ما مشخص شد که برنامه در مجموعه سنگین است و می‌تواند روی سرعت عمل گوشی به ویژه در زمانی که موبایل کاربر سخت افزار ضعیفی داشته باشد، تاثیر منفی بگذارد. اما با این حال با توجه به قابلیت های خوبی که برنامه در نسخه رایگان خودش ارائه کرده، بدون شک یکی از بهترین گزینه های قابل انتخاب خواهد بود. 

آنتی ویروس McAfee Mobile Security برای اندروید

 

دانلود McAfee Mobile Security

 

اگر اهل دنیای تکنولوژی باشید بدون تردید با سری آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی McAfee آشنایی خواهید داشت. نسخه اختصاصی اندروید این برنامه با نام McAfee Mobile Security شناخته می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای دریافت عنوان بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید نام برد. این اپلیکیشن هم مثل خیلی از دیگر اپلیکیشن های مشابه شامل نسخه های رایگان و پریمیوم می‌شود. متاسفانه ورژن رایگان این اپلیکیشن تبلیغات درون برنامه‌ای زیادی دارد که گاها می‌توانند آزاردهنده باشند. برای نصب این برنامه هم حداقل باید گوشی شما اندروید 7 داشته باشد. اگر به دنبال یک برنامه رایگان آنتی ویروس هستید و خیلی هم برایتان مهم نیست که برنامه دارای تبلیغات درون برنامه‌ای باشد یا نه، نصب اپلیکیشن McAfee Mobile Security را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم برای افزایش امنیت در اندروید و گوشی های شیائومی

چند نکته مهم وجود دارد که شما با رعایت کردن آن ها می‌توانید احتمال بروز مشکل امنیتی در گوشی های اندرویدی را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن های آنتی ویروس به حداقل برسانید. توصیه ما این است که تحت هر شرایط برای حفظ امنیت اطلاعات موبایل خود به این نکات توجه داشته باشید. مهمترین این موارد به شرح زیر خواهد بود:

  • گوشی را روت نکنید: روت کردن گوشی می‌تواند منجر به افزایش سرعت عمل آن شود اما لایه های امنیتی اندروید را به طور کامل از میان بر می‌دارد و این امر می‌تواند ریسک های امنیتی زیادی را به همراه داشته باشد. نفوذپذیری به موبایل های اندرویدی که روت شده‌اند به مراتب ساده تر از سایر گوشی های اندرویدی قابل انجام خواهد بود، به ویژه در شرایطی که کاربر خیلی کاربر حرفه‌ای نباشد و از مسائل نرم افزاری حوزه موبایل سر در نیاورد! بنابراین برای اینکه شانس هک شدن موبایل خود و ایجاد رخنه های امنیتی در آن را به حداقل برسانید، در قدم نخست هیچوقت موبایلتان را روت نکنید.
  • اپلیکیشن ها را فقط از گوگل پلی استور دانلود کنید: تقریبا تمام رخنه های امنیتی که در اندروید به وجود می‌آید از طریق نصب اپلیکیشن های مخرب قابل سوء استفاده خواهند بود. اپلیکیشن هایی که از گوگل پلی استور دانلود می‌شوند همگی از لایه های امنیتی خاصی عبور کرده‌اند و از نظر بدافزار بودن و کد های مخرب کاملا پاک هستند، بنابراین اگر تمام اپلیکیشن های مد نظرتان را از این مرجع دانلود کنید تقریبا هیچوقت با مشکل امنیتی رو به رو نخواهید شد و بد افزاری هم روی موبایلتان نصب نمی‌شود. اما دانلود و نصب برنامه از سایت ها و مراجع دیگر می‌تواند ریسک های زیادی را در پی داشته باشد و منجر به بروز مشکلات امنیتی در گوشی شود. پس یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مربوط به دانلود برنامه از گوگل پلی استور و عدم دانلود و نصب از سایر مراجع می‌شود.
  • قابل های مخرب از دیگران دریافت و اجرا نکنید: برای اینکه یک بدافزار روی سیستم عامل اندروید نصب و اجرا شود حتما باید شما دستور اجرای آن را بدهید! برای مثال وقتی یک برنامه شامل کدهای جاسوسی باشد، تا زمانی که شما دستور نصبش را صادر نکرده باشید نمی‌تواند در اندروید هیچ کار خاصی صورت دهد. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید برای حفظ امنیت در گوشی های اندرویدی به آن توجه کنید مربوط به عدم دریافت و اجرای فایل های مخرب از دیگران می‌شود. اگر از طریق قابلیت هایی مثل بلوتوث یا Shareit فایل خاصی را از کسی دریافت کردید که مشکوک است به هیچ عنوان آن را اجرا نکنید چون می‌تواند منجر به فعال شدن یک بد افزار روی موبایلتان شود.

با توجه داشتن به نکات فوق می‌توانید بدون نیاز به پیدا کردن بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و اندروید و حتی نیاز به نصب برنامه های این چنینی، تقریبا امنیت گوشی اندرویدی خود را به 99 درصد برسانید. در نظر داشته باشید که هیچوقت در دنیای تکنولوژی نمی‌توان مدعی شد که امنیتی یک بستر نرم افزاری 100 درصد است، چون همیشه امکان وجود رخنه های امنیتی و سوء استفاده از این مسائل توسط هکر های حرفه‌ای وجود دارد. حتی سیستم عامل iOS آیفون های اپل هم 100 درصد امن نیست و بارها توسط هکرهای مختلف تهدید شده و حتی گاها اطلاعات کاربران از طریق آن به سرقت رفته است. بنابراین همیشه با استفاده درست از گوشی موبایلتان می‌توانید امنیت اطلاعات خود را حفظ کنید.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید پرداختیم. با نصب اپلیکیشن های نام برده شده روی گوشی تقریبا می‌توانید ضریب امنیت آن را به 99 درصد برسانید. اگر خیلی به امن بودن بستر نرم افزاری گوشی اهمیت می‌دهد توصیه داریم از سری گوشی های اختصاصی گوگل که از اندروید خام بهره‌مند هستند استفاده کنید یا از آیفون های اپل استفاده به عمل آورید. اگر شما هم آنتی ویروس اندرویدی خوبی می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما و دیگر همزمان فروشگاه اینترنتی هدف به اشتراک بگذارید.