مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه محصولات 29 فروردین 1399 علی مظفری

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

دو مورد از پرفروش ترین و بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت بازار به ترتیب هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5t) و ‘گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) نام دارند. این دو گوشی تقریبا در یک رنج قیمتی قرار می‌گیرند و شاید خیلی از کاربران این سوال در ذهنشان ایجاد شود که کدام مورد گزینه خرید بهتری است؟ در این مقاله به مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: مقدمه

سری گوشی های Nova از محصولات پرطرفدار برند هوآوی هستند چون عموما در قبال ویژگی های سخت افزاری خوب و کیفیت ساخت مطلوبی که دارند، قیمت مقرون به صرفه و رقابتی را هم ارائه می‌کنند. نوا 5T گوشی است که شرکت هوآوی در ماه آگوست (August) سال 2019 رونمایی کرد و خیلی زود توانست به یکی از پرفروش ترین اسمارتفون های این برند چینی در بازار تبدیل شود. در سمت مقابل سری گوشی های گلکسی A سامسونگ هم تقریبا وضعیت مشابهی دارند. گوشی Galaxy A51 سامسونگ که در ماه دسامبر (December) سال 2019 شاهد رونمایی آن بودیم با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند جایگزین عالی برای هوآوی Nova 5T محسوب شود.

قیمت هوآوی Nova 5T تقریبا با قیمت Galaxy A51 برابر است و همین مسئله سبب شده خیلی از افراد مابین انتخاب و خرید یکی از این دو اسمارتفون بر سر دو راهی قرار گیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو محصول نسبت به گوشی دیگر را مشخص کنیم تا در نهایت مشخص گردد که کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند و انتخاب بهتری خواهند بود؟ سعی می‌کنیم مقایسه را به صورت کاربردی ارائه کنیم و از اشاره به جزئیات فرعی و غیرکاربردی اجتناب به عمل آوریم. پس با فروشگاه اینترنتی هدف و مقایسه نوا 5T و A51 همراه شوید.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

وقتی دو گوشی مورد نظر را در کنار هم بگیرید یا به طور همزمان آن ها در دستتان قرار دهید، از نظر ابعاد و اندازه تقریبا هیچ تفاوت محسوسی را مابین آن ها احساس نمی‌کنید. بدنه هر دو گوشی تقریبا ابعاد یکسانی دارد و حتی وزن آن ها هم تقریبا مشابه و یکسان است. ابعاد بدنه گوشی A51 معادل 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتر بوده و وزن آن حدود 174 گرم است و ابعاد Nova 5T معادل 7.8 در 74 در 154.3 میلیمتر خواهد بود و دستگاه حدود 172 گرم وزن دارد. هر دو گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز هستند. جک 3.5 میایمتری هندزفری هم در گوشی A51 حذف شده اما در گوشی Nova 5T وجود دارد و قابل استفاده خواهد بود.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

فرمی اصلی گوشی نوا 5T از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قابل پشت آن با شیشه پوشانده می‌شود که البته اشاره دقیقی به جنس شیشه بکار رفته در قاب این محصول نشده است. در سمت مقابل فریم اصلی و قاب پشت گوشی A51 سامسونگ پلاستیکی است و فقط روی پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود. بنابراین این مسئله می‌تواند موضوع مهمی در مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 باشد و نشان دهد که نماینده هوآوی از نظر جنس بدنه کیفیت ساخت بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد. اگرچه در بررسی دو گوشی مشخص شد که بدنه هیچ یک از آن ها مقاومت خیلی بالایی در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن ارائه نمی‌کند.

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت هایی که باید در مقایسه نوا 5T و A51 به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت می‌شود. اسکنر انگشت گوشی A51 در داخل نمایشگر قرار دارد و یک اسکنر اپتیکال است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی قسمت زیرین ال سی دی می‌تواند تایید هویت و اقداماتی از قبیل آنلاک صفحه نمایش را انجام دهد. اما در سمت دیگر اسکنر انگشت گوشی Nova 5T فیزیکی بوده و در لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده است. در مقایسه دو گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر هر دوی آن ها خوب است اما در برخی مواقع اسکنر فیزیکی نماینده هوآوی می‌تواند کیفیت بهتری را ارائه کند.

ظاهر هر دو گوشی زیباست و شما با نگاه کردن به آن ها متوجه این مسئله خواهید شد. هم هوآوی و هم سامسونگ سعی کرده‌اند در طراحی دو گوشی نام برده شده به المان های روز و ترند توجه کنند. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و این موضوع سبب شده هر دو دستگاه از نمای رو به رو بسیار جذاب به نظر آیند. لنز دوربین سلفی هر دو گوشی هم داخل نمایشگر و در بخش فوقانی ال سی دی جای گرفته است. این لنز در گوشی A51 در گوشه سمت چپ و فوقانی ال سی دی قرار دارد و در گوشی Nova 5T در قسمت فوقانی و وسط ال سی دی تعبیه شده است. قاب پشت گوشی های نام برده شده براق و چشم نواز خواهد بود، اما چون قاب پشت نماینده سامسونگ شیشه‌ای است، جذابیت بیشتری را ارائه می‌کند. لنزهای دوربین اصلی دو گوشی هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن ها قرار دارند.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع می‌تواند از این بخش مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 اینطور نتیجه ‌گرفت که هر دو مورد نظر با توجه به قیمتی که دارند از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت مطلوبی بهره‌مند هستند. به عقیده ما اصلی ترین تفاوتی که شاید کیفیت ساخت گوشی Nova 5T را کمی بهتر از گلکسی A51 جلوه دهند مربوط به شیشه‌ای بودن فریم اصلی و قاب پشت آن می‌شود. از سمت دیگر بهره‌مندی نماینده سامسونگ از اسکنر داخل نمایشگر ویژگی ها جالبی است که گوشی نوا 5T از آن بهره نمی‌برد. به عقیده ما ترجیح دادن ظاهر و سبک طرحی یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر تقریبا به سلیقه شخصی کاربران بستگی دارد اما ما بیشتر طرفدار گوشی Huawei Nova 5T هستیم.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: صفحه نمایش

صفحه نمایشی که برای گوشی A51 سامسونگ در نظر گرفته شده از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.5 اینچی را ارائه می‌کند. رزولوشن آن 2400 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم بسیار خوبی برای نمایشگری 6.5 اینچی محسوب می‌شود. در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی نوا 5T هوآوی اندازه 6.26 اینچی دارد و پنل آن از نوع IPS LCD است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 412 پیکسل در هر اینچ برسد که تراکم پیکسلی بسیار عالی خواهد بود.

همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی باریک است. طبق آمار نمایشگر گوشی A51 تقریبا 57.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را پوشانده و نمایشگر گوشی نوا 5T هم چیزی در حدود 84.2 درصد از مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. فراموش نکنید بخش زیرین ال سی دی گوشی A51 قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد اما این قابلیت توسط هوآوی نوا 5T پشتیبانی نمی‌شود چون این گوشی از اسکنر انگشت فیزیکی بهره‌مند خواهد بود. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو گوشی با شیشه محافظی پوشانده شده که در گوشی A51 جنس آن از نوع گوریلاگلس 3 خواهد بود و جنس این شیشه در گوشی Nova 5T مشخص نیست. در مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 مشهود بود که بهتر است روی ال سی دی هر دو گوشی یک لایه گلس محافظ صفحه نمایش نصب گردد.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دو گوشی نام برده شده چطور خواهد بود و کدامیک از این نظر وضعیت بهتری دارند؟ در مقایسه نوا 5T و A51 مشخص شد که کیفیت صفحه نمایش هر دوی آن ها تقریبا در یک سطح قرار دارد و شما از دیدن محتوای با کیفیت و شارپنس بر روی نمایشگر آن ها لذت خواهید برد. اگر خیلی بخواهیم دقیق کیفیت عملکرد نمایشگر دو گوشی را زیر ذره‌بین قرار دهیم، شاید برتری مقایسه از آن گلکسی A51 سامسونگ باشد اما در حالت عادی و با چشم های غیرمسلح یک کاربر معمولی از نظر کیفیت تفاوتی مابین عملکرد پنل نمایشگر دو گوشی قابل تشخیص نیست. شارپنس خوب، وضوح مناسب، کنتراست مطلوب و شادابی بالا از ویژگی های مثبت پنل نمایشگر هر دو گوشی مورد نظر هستند.

با توجه به اینکه صفحه نمایش هر دو گوشی نسبتا ابعاد بزرگی دارد و کیفیت مطلوبی را هم ارائه می‌کند، انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی در هر دوی آن ها لذت بخش خواهد بود. از نظر توان تولید روشنایی هم صفحه نمایش دو گوشی وضعیت خوبی دارند و شما با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از آن ها استفاده کنید. با این حال در مجموع ما نمایشگر گلکسی A51 را به صفحه نمایش هوآوی نوا 5T ترجیح می‌دهیم و اگر قرار باشد از این نظر یکی از دو گوشی مذکور را انتخاب کنید، انتخابمان Galaxy A51 خواهد بود. دلایل این انتخاب می‌تواند شامل بهره‌مندی از پنل بزرگ تر، سوپر آمولد بودن آن و عملکرد بهینه تر، بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر و پوشش شیشه گوریلاگلس 3 باشد.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی نوا 5T و A51 از سیستم عامل اندروید بهره‌مند هستند و گوشی های اندرویدی میان رده به شمار می‌روند. اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی Nova 5T نصب است و هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود. ضمن اینکه رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام EMUI هم روی این گوشی نصب شده است. اما در سمت مقابل گوشی Galaxt A51 به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و برای دستیابی به این ورژن اندروید در گوشی مذکور نیازی به انجام به روز رسانی وجود ندارد. ضمنا رابط کاربری One UI 2 که نسخه جدید رابط اختصاصی سامسونگ است هم به طور پیش فرض روی این گوشی نصب و راه اندازی می‌شود.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

در مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 مشخص شد که بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد روان و خوبی دارد اما اینطور نیست که کاملا عاری از هرگونه لگ و تاخیر باشد. در برخی مواقع خاص و به ویژه زمانی که تعداد اپلیکیشن های نصب شده روی موبایلتان زیاد شود و حافظه گوشی تحت فشار قرار گیرد، احتمال بروز تاخیر و لگ در عملکرد هر دو موبایل مذکور وجود خواهد داشت و ما در طول یک هفته استفاده و مقایسه دو محصول چند مرتبه با این مسئله رو به رو شدیم. با این حال در حالت عادی و زمانی که حافظه گوشی تحت فشار قرار نداشته باشد، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره به راحتی در هر دو گوشی قابل انجام خواهد بود.

برای انجام سایر اقدامات روزمره از قبیل وبگردی، برقرار تماس تلفنی، ارسال پیامک و غیره هم در دو گوشی مورد نظر با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوید. اما تفاوت رابط کاربری دو گوشی به گونه‌ایست که می‌تواند هر یک از آن ها را نسبت به محصول دیگر متمایز کند. رابط One UI 2 سامسونگ به نظر بهینه و روان تر از رابط EMUI 10 به نظر می‌رسد و به عقیده ما از نظر بصری هم نسبت به این رابط طراحی بهتری دارد، اما در سمت مقابل قابلیت های بیشتری در حالت پیش فرض توسط رابط EMUI 10 ارائه می‌شوند. در مجموع ترجیح دادن رابط کاربری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر بیشتر امر سلیقه‌ای است و به تجربه کاربر در بکارگیری گوشی های هوآوی و سامسونگ بر می‌گردد، اما ما بنا به عقاید شخصی و تجربه خودمان رابط کاربری و بستر نرم افزاری سامسونگ را به هوآوی ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه نوا 5t و a51 مربوط به قدرت پردازشی و بازده آن ها می‌شود. کدام گوشی بازده بهتری دارد و می‌تواند پتانسیل پردازشی بالاتری را ارائه کند یا برای اجرای گیم های اندرویدی مناسب باشد؟ تراشه‌ای که در قلب گوشی A51 سامسونگ بکار رفته تراشه اگزینوس 9611 است که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

در سمت مقابل تراشه بکار رفته در گوشی هوآوی Nova 5T تراشه کرین 980 است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتز خواهند بود و در نهایت دو هسته آخر آن هم از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز در نظر گرفته شده‌اند. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 در تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین کاملا مشخص است که حداقل روی کاغذ تراشه بکار رفته در گوشی Huawei Nova 5t قدرت بیشتری در مقایسه با گوشی A51 خواهد داشت، اما آیا نتیجه مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 هم همین امر را نشان می‌دهد؟

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

سامسونگ Galaxy A51 از نظر رم در سه نسخه مختلف با ظرفیت های 4، 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم می‌تواند نسخه های 64 و 128 گیگابایتی داشته باشد که هر دو از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. اما در سمت مقابل هوآوی نوا 5 تی از نظر رم دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن در هر دو نسخه 128 گیگابایتی خواهد بود. ضمن اینکه این گوشی از اتصال حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه نوا 5T و A51 از نسخه های مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها استفاده کردیم تا از این نظر تعادل مابین ظرفیت رم و حافظه داخلی دو محصول برقرار باشد. برای مقایسه دو گوشی ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را بر روی آن ها نصب و برای مدت زمان 20 دقیقه اجرا کردیم و سپس مابین برخی از اپلیکیشن هایی که از قبل تعیین شده بودند جهش های داشتیم.

نتیجه بررسی نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آیند اما بعد از 15 دقیقه اجرای این بازی ها ممکن است کمی افت فریم در آن ها و به ویژه گوشی A51 سامسونگ نمایان شود. همچنین بدنه گوشی های مذکور و به ویژه گوشی هوآوی نوت 5 تی در این شرایط کمی بیش از حد داغ می‌شود. بعد از اجرای بازی های نام برده شده برای چند ثانیه در عملکرد گلکسی A51 لگ و تاخیرهایی مشاهده شد اما هوآوی Nova T5 خیلی سریع به ثبات اولیه خود رسید. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از اجرای بازی های مذکور در هر دو گوشی با کیفیت مطلوبی انجام گرفت. در مجموع نتیجه مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 نشان داد که هر دو گوشی بازده و قدرت پردازشی متوسطی دارند و می‌توان بازی های سنگین و HD را برای مدت زمان های نسبتا کوتاه تا متوسط بر روی هر دوی آن ها اجرا کرد. اما در مجموع ثبات عملکرد هوآوی نوت 5t بیشتر از گلکسی A51 است و به همین دلیل ما برتری این بخش را به نماینده هوآوی اختصاص می‌دهیم.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A51 از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط این گوشی پشتیبانی می‌شود. اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Nova 5T از چهار لنز 48 مگاپیکسلی واید، 16 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمقی بهره می‌برد. ضمنا دقیقا قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی A51 پشتیبانی می‌شوند، توسط دوربین اصلی گوشی نوا 5 تی هم مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. هر دو گوشی هم به یک چراغ فلش LED اختصاصی مجهز هستند.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند و به ویژه در محیط های با نور مناسب عکس های عالی را ضبط می‌کنند. عکسبرداری پرتره با دوربین اصلی هر دو گوشی به خوب انجام می‌شود اما در برخی مواقع ممکن است باگ هایی را هم به همراه داشته باشد. عکسبرداری ماکرو هم برای علاقمندان به این سبک عکسبرداری می‌تواند تجربه‌ای عالی را به ارمغان آورد. به عقیده ما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد اما در 60 درصد مواقع دوربین اصلی Galaxy A51 عکس های با شارپنس و جزئیات بیشتری را نسبت به دوربین اصلی Nova 5T ضبط می‌کند. بنابراین به عقیده ما می‌توان دوربین اصلی گوشی A51 را کمی بهتر از دوربین اصلی گوشی نوا 5T محسوب کرد اما این اختلاف کیفیت مطلق نیست و در برخی مواقع ممکن است حالت برعکس ایجاد شود و عکس هایی با دوربین گوشی نوا 5T بهتر ضبط شوند اما به عقیده ما تقریبا در 60 درصد مواقع عکس های ضبط شده با دوربین Galaxy A51 کیفیت و جزئیات بهتری را ارائه می‌کنند.

دوربین سلفی هر دو گوشی نوا 5T و گلکسی A51 از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید هستند و از قابلیت هایی مثل HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. در مقایسه نوا 5T و A51 مشخص شد که دوربین سلفی آن ها هم تقریبا از نظر کیفیت و بازده در یک سطح قرار می‌گیرند. با دوربین سلفی هر دو گوشی می‌توانید عکس های عالی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. به همین دلیل ما در این زمینه هیچکدام از دو گوشی مذکور را نسبت به محصول دیگر برتر محسوب نمی‌کنیم، اما در مجموع عقیده داریم دوربین اصلی گوشی A51 تقریبا در 60 درصد مواقع کیفیت بهتری در مقایسه با دوربین اصلی نوا 5T دارد و دوربین نماینده هوآوی در 40 درصد مواقع بهتر از دوربین نماینده سامسونگ عمل می‌کند.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: باتری و شارژدهی

یکی دیگر از بخش های مهم مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 مربوط به باتری و توان شارژدهی آن در دو گوشی می‌شود. هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری 3750 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی Nova 5T در نظر گرفته که از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 22.5 واتی است. در سمت مقابل باتری گوشی سامسونگ گلکسی A51 از نوع لیتیوم پلیمری و 4000 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی هم از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد و شارژر فابریک آن توان 15 واتی دارد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری آن ها، یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال تقریبا قادر خواهد بود که 1 روز از گوشی Nova 5T و 1.5 روز از گوشی Galaxy A51 استفاده کند.

بنابراین از نظر قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 کمی بهتر از نماینده هوآوی عمل می‌کند، اما از نظر سرعت شارژ وضعیت دو گوشی چطور است؟ در مقایسه نوا 5T و A51 مشخص شد که بانری نماینده هوآوی با شارژر اورجینال گوشی تقریبا ظرف 60 دقیقه فول شارژ می‌شود اما بانری گوشی سامسونگ A51 برای فول شارژ شدن به مدت زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز دارد. پس از نظر سرعت شارژ بانری برتری از آن هوآوی نوا 5 تی خواهد بود. لازم به ذکر است که هیچ یک از دو گوش مورد نظر از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل نمی‌آورند.

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ

 

مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

نوبت به مقایسه قیمت دو گوشی که می‌تواند تعیین کننده ارزش خرید آن ها باشد می‌رسد. نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی هوآوی نوا 5T هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 5.7 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در سمت مقابل نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی گلکسی A51 قیمتی در حدود 6 میلیون تومان دارد. بنابراین تفاوت قیمتی مابین این دو گوشی خیلی زیاد نیست و می‌توان آن ها را از این نظر در یک رده طبقه‌بندی کرد. اما اینکه کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد، مسئله‌ای است که باید پاسخ آن توسط شما ارائه شود. به عقیده ما ارزش خرید هر دو گوشی مذکور در یک سطح خواهد بود و این شما هستید که بنا به سلیقه شخصی خودتان و معیارهای مورد نظرتان می‌توانید یکی از آن دو را نسبت به دیگری ترجیح دهید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه نوا 5T هوآوی با گلکسی A51 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از اسمارتفون های خوش قیمت و با کیفیت بازار هستند و به عقیده ما ارزش خرید هر دوی آن خوب بوده و در یک سطح قرار دارد. تصمیم گیری مبنی بر اینکه کدامیک از این دو گوشی گزینه خرید بهتری است باید با توجه به معیارها، انتظارات و سلیقه شخصی شما انجام گیرد، اما ما شخصا گوشی Huawei Nova 5T را به Samsusng Galaxy A51 ترجیح می‌دهیم. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.