بچه غول ایسر VX5

نقد و بررسی 21 خرداد 1396 علی مظفری

بچه غول ایسر VX5

شرکت های ایسر و لنوو بر خلاف ایسوس همیشه در بخش ارائه لپ تاپ مخصوص بازی (Gaming Laptop) به قیمت تمام شده مناسب نگاه ویژه ای دارند و به همین دلیل در طراحی و جنس بدنه کمی نسبت به رقیب خود ایسوس ضعیف تر عمل میکنند. اما این نکته نباید فراموش شود که کیفیت سخت افزار همیشه برای رقابت باید در بالاترین سطح و بهترین کیفیت انتخاب شود.کمپانی ایسر پس از موفقیت در عرضه لپ تاپ های گیم خود با نام Predator به فکرتصاحب سهم بیشتر بازار از فروش لپ تاپ های گیم افتاد. لپ تاپ های Predator جزو بهترین لپ تاپ های گیم در دنیا محسوب میشوند اما بدلیل قیمت بالا سهم کمی در فروش دارند.ایسر سری VX5 را با قیمت های مناسب برای طرفداران گیم عرضه کرد تا بتوانند با بهترین قیمت ممکن از داشتن یک لپ تاپ گیم لذت ببرند و اوج هیجان بازی های کامپیوتری را تجربه نمایند.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

در این جا به نقد و بررسی لپ تاپ جدید گیم شرکت تایوانی ایسر با نام اسپایر VX5 یا همان VX 15 خواهیم پرداخت.

 

طراحی و کیفیت ساخت:

ایسر VX5 دارای بدنه با کیفیت بالا از جنس پلاستیک فشرده شده مرغوب میباشد که کمی اثرانگشت را به خود جذب میکند.همچنین اگر کمی با انگشت روی آن فشار ایجاد کنید به سمت نمایشگر فرو میرود و این موضوع نشان دهنده این میباشد که بدنه دارای مقاومت کمی است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.دو خط قرمز رنگ در کنار خط های عمودی که جلوه فلز برس خورده به دستگاه میدهند ظاهر گیمینگ بودن این لپ تاپ را بیشتر نمایان میکند.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

لولای استفاده شده برای این مدل مانند سری Y700 لنوو به صورت V شکل میباشد و در وسط دستگاه باعث اتصال نمایشگربه بدنه و کیبورد شده است.VX5 دارای ابعاد 267 x 390 x 30 میلیمتر و وزن 2.5 کیلوگرم میباشد که برای رسیدن به این وزن ایسردرایو نوری را از این لپ تاپ حذف کرده است.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

سخت افزار:

استفاده از یک پردازشگر و چیپست گرافیک قوی برای یک لپ تاپ گیم امریست ضروری و کمپانی ایسر به خوبی ارزش این مسئله را درک کرده است که برای VX 15 یا همان VX5 از پردازنده نسل هفتم Kaby Lake مدل i7-7700HQ بهره برده است.این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود یعنی i7-6700HQ دارای 10% عملکرد بهتر است. پردازنده i7-7700 چهارهسته ای با فناوری Hyper-Threading قابلیت تبدیل به هشت هسته ای با 2.8 گیگاهرتز فرکانس پایه و آورکلاک یا همان Turbo Boost تا 3.8 گیگاهرتز میباشد که برای اجرای برنامه های پردازشی سنگین عالی بنظر میرسد.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

برای گرافیک VX5 از چیپست GTX1050 جیفورس شرکت انویدیا با حافظه اختصاصی 4 گیگابایت درنظرگرفته شده است.این چیپست برای اجرای بازی ها کافی بنظر میرسد. حافظه رم و هارددیسک این لپ تاپ در مدل ها و ظرفیت های مختلف تولید شده است.که شما میتوانید در صورت نیاز به تغییرات این قسمت پس از خرید کالا با واحد گارانتی مربوط به دستگاه هماهنگ کنید و افزایش میزان حافظه رم یا تغیرات مربوط به هارددیسک داشته باشید.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

نمایشگر و اسپیکر:

اگر از جنس بدنه چشم پوشی کنیم تنها نقطه ضعف لپ تاپ VX5 ایسرمیتواند نمایشگر 15 اینچ با پنل متوسط TNدارای کیفیت Full HD باشد،که زاویه دید محدود و کیفیت پایینتری نسبت به پنل های IPS دارد.لپ تاپ های مخصوص گیم در بازار توسط سایررقبا دارای پنل IPS با زاویه دید بیشتر و کیفیت بهترهستند.

 

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

حتی در برخی از مدل ها نمایشگر 4K استفاده شده است. شاید یکی از دلایل استفاده از پنل قدیمی و متوسط TN با کیفیت Full HD میتواند قیمت تمام شده این لپ تاپ باشد. کیفیت صدای دالبی این لپ تاپ خوب و رضایتمند است ولی بلندی صدا چندان زیاد نیست و اگر میخواهید با صدای بلند از بازی خود لذت ببرید بهتر است در فکر اسپیکر جداگانه نیز باشید.

 

کیبورد و تاچ پد:

کیبورد با استاندارد جزیره ای و کامل این دستگاه علاوه براینکه کارکردن هنگام تایپ را راحت و روان کرده است شما میتوانید هنگام بازیهای کامپیوتری نیز این حالت را حس کنید.نکته جالب این است که لپ تاپ VX5 مورد نقد و بررسی قرارگرفته توسط کارشناسان فروشگاه اینترنتی هدف دارای کیبورد کاملا فارسی بوده و حروف (پ،چ،ژ،گ) را دربر داشت.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

کلید های معروف AWSD گیم هم با رنگ قرمزاز سایر کلیدها متمایز شده است.تاچ پد هوشمند این لپ تاپ نسبت به سایر لپ تاپ های میان رده کمی بزرگتر است وکارکردن با آن نرم و روان میباشد ولی توصیه ما به شما برای بازی کردن بهتر است از موس جداگانه و مخصوص بازی استفاده نمائید ولی در سایر امور همان تاچ پد کافی و مناسب جایگزین موس جداگانه میباشد.

اتصالات و باتری:

پورت های ایسر VX5 شامل یک عدد پورت USB Type-C یک عدد پورت شبکه گیگابیتی،یک عدد HDMI و دوعدد USB3.0 در یک سمت و درسمت دیگر پورت اتصال آداپتور،USB2.0،جک 3.5 هدفون و درگاه کارت خوان میباشد.باتری این دستگاه از نوع لیتیوم-یون 4605 میلی آمپر ساعت میباشد که توانایی شارژدهی 5 الی 6 ساعت دارد.

 

نقد و بررسی ایسر VX5

 

درنهایت لپ تاپ گیمینگ VX5 یا VX 15 شرکت ایسر در بازه قیمتی که دارد جزو بهترین ها میباشد و شاید بتوان رقیب جدی آنها را در این بازه قیمتی لپ تاپ مالتی مدیا N552VW از شرکت ایسوس و لپ تاپ Y700 از شرکت لنوو دانست.