محصولات مرتبط
بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 7548: باریک ولی کارامد

نقد و بررسی 08 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 7548: باریک ولی کارامد

اگر قابلیت حمل راحت و زیبایی لپ‌تاپ در کنار مشخصات فنی قوی و استحکام زیاد برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم حتما به لپ‌تاپ Dell Inspiron 7548 فکر کنید. در این مطلب بررسی دقیقی از این لپ‌تاپ خواهیم داشت تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

کمپانی آمریکایی دل یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلفی چون اینسپایرون (Inspiron)، وسترو (Vostro)، پریسیژن (Precision) و لتیتیود (Latitude) وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ی نوت‌بوک‌های پرطرفداری چون سری XPS و سری G به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی هستیم.

شاید لپ‌تا‌پ‌های سری XPS دل برای کاربران تجاری و رده‌بالا عرضه شود، ولی کمپانی دل از کاربران میان و پایین‌رده نیز غافل نبوده و نوت‌بوک‌های بسیار خوبی را از سری Inspiron روانه‌ی بازار کرده است که در ازای قیمت مناسب، مشخصات بسیار خوبی دارند.

لپ‌تاپ‌های 15 اینچی سری اینسپایرون در مدل‌های مختلف چون Inspiron 15 5000 و Inspiron 15 7000 با مشخصات فنی و طراحی متفاوت به فروش می‌رسند. لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 یکی از اعضای سری Inspiron 15 7000 است که علاوه بر طراحی زیبا، مشخصات فنی و کارایی خوبی دارد که در ازای بهای پرداختی ارزش خرید بالایی را به شما ارائه می‌کند.

در ادامه با بررسی لپ‌تاپ Inspiron 7548 دل همراه ما باشید.

طراحی

 

طراحی لپ تاپ dell inspiron 7548

 

در همان نگاه اول چندین ویژگی در طراحی لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل نظر شما را جلب خواهد کرد. این نوت بوک از یک طراحی ساده به سبک دیگر لپ‌تاپ‌های دل بهره می‌برد و یکی از ویژگی‌های این دستگاه که می‌تواند ارزش آن را دو چندان کند، استفاده از آلومینیوم در ساخته بدنه‌ی لپ‌تاپ Inspiron 7548 است.

کیفیت ساخت دستگاه بسیار خوب است و آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در بدنه‌ی لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 استحکام بالایی دارد. این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر و باریک‌تر شده است که می‌تواند رضایت خریداران را در پی داشته باشد. محصولی که ما بررسی کردیم باز ترکیب رنگ نقره‌ای و مشکی بهره می‌برد؛ این در حالی است که نسل قبلی نوت‌بوک مورد نظر، تماما به رنگ نقره‌ای ساخته شده بود.

حالا وقتشه! اینو بخون ASUS X540SA لپ تاپی با قیمت مناسب و زیبا برای کارهای روزمره

لپ‌تاپ 15 اینچی Inspiron 7548 تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد که نسبت به نسل قبلی و برخی از رقبای خود سبک‌تر است. این لپ‌تاپ به راحتی در دست جای می‌گیرد و هنگام حمل و نقل آن مشکلی نخواهید داشت.

روی درِ این نوت‌بوک لوگوی معروف DELL به چشم می‌خورد و که در کنار بدنه‌ی فلزی با ترکیب رنگی ساده، جذابیت Inspiron 7548 را دوچندان کرده است. در کناره‌های دستگاه نیز انحنایی در نظر گرفته شده که باعث شده ضخامت دستگاه خیلی کم شود.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال هماهنگ از کمپانی دل که در قالب یک بدنه‌ی فلزی خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. ترکیب رنگ خاکستری و سیاه داخل دستگاه نیز همان لحظه‌ی اول چشمان شما را خیره می‌کند.

نکته‌ی قابل توجه در این بخش نبود صفحه کلید عددی است که با توجه به مشخصات ظاهری دستگاه منطقی به نظر می‌رسد. ولی از طرف دیگر باعث می‌شود این لپ‌تاپ خیلی مورد پسند کاربرانی نباشد که کارهای محاسباتی دارند.

ابعاد این لپ‌تاپ 19.9 * 262 * 378 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است که باعث می‌شود نسبت به بسیار از رقبا، گزینه‌های بهتری باشد.

خروجی‌ها

 

لپ تاپ dell inspiron 7548

 

با کم‌شدن ضخامت لپ‌تاپ Inspiron 7548 و در پی آن کم شدن فضا در کناره‌های دستگاه، کمپانی دل ناچار به حذف برخی پورت‌ها شده و تنها خروجی‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثل روی این دستگاه هیچ‌گونه پورت شبکه (LAN) به چشم نمی‌خورد و برای اتصال به اینترنت صرفا باید از شبکه‌ی بی‌سیم استفاده کنید.

در سمت چپ لپ‌تاپ Inspiron 7548 علاوه بر خروجی شارژر، پورت‌های HDMI، USB 3.0 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است.

 

لپ تاپ اینسپایرون 7548 دل

 

در سمت راست نیز می‌توانید کارتخوان microSD، پورت USB 3.0 و یک خروجی USB 2.0 را مشاهده کنید.

ضمن اینکه لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل، فاقد درایو نوری است و برای انتقال اطلاعات فقط باید از حافظه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل استفاده کنید.

صفحه کلید و تاچ پد

 

صفحه کلید لپ تاپ Dell inspiron 7548

 

لپ‌تاپ Inspiron 7548 دل از یک صفحه کلید جزیره‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ی کلیدها خوب در نظر گرفته و شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ی خوبی از تایپ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ی طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت.

با اینکه لپ‌تاپ Inspiron 7537 از صفحه کلید عددی بهره می‌برد، ولی کمپانی دل این موضوع را در اینسپایرون 7548 نادیده گرفته که برای کاربران کارهای محاسباتی خیلی خوشایند نخواهد بود.

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ از یک طراحی یکپارچه و زیبا بهره می‌برد و از ژست‌های حرکتی و لمس چندگانه نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت تاچ‌پد Inspiron 7548 خیلی خوب است و هنگام کار کردن با آن هیچ‌گونه احساس کندی یا لگ نخواهید داشت. تنها مشکلی که ممکن است گاهی هنگام کار کردن با این تاچ‌پد داشته باشید، سطح خیلی صاف آن باشد!

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ dell inspiron 7548

 

لپ‌تاپ دل Inspiron 7548 با مشخصات فنی متنوع به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی مات با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و پنل TN مجهز شده بود. اما مدل‌های قوی‌تر با نمایشگر 15.6 اینچی Full HD یا 4K با پنل IPS وارد بازار می‌شوند.

نمایشگر لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل با اینکه رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و هنگام کار کردن با آن دچار مشکل جدی نمی‌شوید، ولی از نظر روشنایی و زاویه‌ی دید نمی‌تواند شما را شگفت‌زده کند و همه چیز در سطح متوسط قرار دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3: میان رده خوب بازار

اما در مجموع کیفیت صفحه نمایش این لپ‌تاپ راضی‌کننده است و امتیاز قابل قبولی می‌گیرد. برای انجام کارهای روزانه مشکلی نخواهید داشت.

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ dell inspiron 7548

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ی خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. در واقع یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت خواهد بود. لپ‌تاپ Inspiron 7548 دل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدلی که ما بررسی کردیم از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌مصرف Core i5 5200U برادول (Broadwell) اینتل با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 3 مگابایت، فناوری ساخت 14 نانومتری و معماری 64 بیتی بهره می‌برد.

علاوه بر این لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل، 6 گیگابایت رم DDR3 با قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی 500 گیگابایتی و 8 گیگابایت SSD، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R7 M270 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و یک باتری سه سلولی مجهز شده بود.

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی از عهده‌ی کارهای روزانه، حسابداری، کار با بسته‌ی آفیس، وب‌گردی، تماشای فیلم، پخش موسیقی، اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و کارهای مدیریتی بر می‌آید.

البته سخت‌افزار این لپ‌تاپ ویژگی‌های مثبتی دارد که می‌تواند برای بسیاری از کاربران مهم باشد. به عنوان مثال بهره‌گیری از درایو جامد 8 گیگابایتی می‌تواند سرعت بوت دستگاه را افزایش دهد. از طرف دیگر تجهیز لپ‌تاپ Inspiron 7548 به یک پردازنده‌ی گرافیکی AMD با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی به شما اجازه می‌دهد پردازش‌های گرافیکی مختلف را به راحتی انجام دهید.

دستگاهی که ما بررسی کردیم جز هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شود. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ی این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

در مورد پردازش‌های گرافیکی اگر کار سنگینی نداشته باشید، می‌توانید از همان پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel 550 HD استفاده کنید. اما با کمی دستکاری و تغییر تنظیمات می‌تواند برخی بازی‌ها را نیز به لطف پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R7 M270 با رزولوشن پایین یا متوسط اجرا کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ تاپ

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌ لپ‌تاپ Inspiron 7548 را مشاهده کنید:

 

بنچمارک لپ تاپ dell inspiron 7548

 

باتری

لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل از یک باتری سه سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که شاید بتوانیم بگوییم این میزان کافی به نظر می‌رسد. با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف این نوت‌بوک، شارژدهی باتری آن می‌تواند پاسخ کارهای روزانه‌ی شما را بدهد. ولی بهتر بود کمپانی دل از یک باتری 4 یا 6 سلولی استفاده می‌کرد.

بعد از تست‌های استانداردی که هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم با رزولوشن HD و روشنایی 50 درصد انجام دادیم، طول عمر باتری لپ‌تاپ Inspiron 7548 بیش از 5 ساعت است که باید با آن کنار بیایید!

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ اینسپایرون 7548 دل که می‌تواند یکی از نقاط قوت ان در برابر رقبا باشد، سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد. میزان بلندی و کیفیت صدای خروجی بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

وب کم

لپ‌تاپ اینInspiron 7548 دل مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ dell inspiron 7548

 

لپ‌تاپ Inspiron 7548 نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر در دو نسخه‌ی فاقد سیستم عامل و مجهز به نسخه‌ی 64 ویندوز 10 به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم به ویندوز 10 اورجینال مجهز شده بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که دل برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

سخن پایانی

کمپانی دل یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های دل در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری Inspiron جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدار دل است. لپ‌تاپ Inspiron 7548 با وجود برخی مشکلات که در دستگاه‌های دیگر نیز کم‌و‌بیش به چشم می‌خورد، می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. این نوت‌بوک مناسب دانشجویان، مدیران، حسابداران، وکلا، طراحان و افرادی است که سطح کاری آنها خیلی سنگین نیست و از طرف دیگر دنبال محصولی زیبا، کاربردی با قابلیت حمل آسان هستند.

این لپ‌تاپ نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی آلومینیومی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

بهره‌گیری از کارت گرافیک AMD Radeon R7 M270 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی به شما کمک می‌کند علاوه بر اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ابزارهای مهندسی، بتوانید از بازی کردن نیز لذت ببرید.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه‌ی آلومینیومی
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ی گرافیکی مجزا
  • طراحی زیبا و جوان‌پسند

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش متوسط
  • شارژدهی متوسط باتری