محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2

نقد و بررسی 06 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2

کمپانی لنوو، یک شرکت موفق در تولید محصولات خود مخصوصا لپ تاپ بوده و هست. این شرکت روز به روز به طراحی و تولید لپ تاپ های  جدید می پردازد. یکی از این لپ تاپ ها که جنبش زیادی در بازار الکترونیک و دیجیتال لپ تاپ لنوو سری فلکس می باشد.  علاوه بر زیبایی این لپ تاپ از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده است که کیفیت فوق العاده ای دارد. دو لولای محکم تعبیه شده برای نگه داری صفحه نمایش، این امکان را به این سیستم می دهد که تا 300 درجه قابلیت چرخش داشته باشد.  

 لپ تاپ Lenovo IdeaPad Flex2 با وزن 2.5 کیلوگرم و ضخامت 22 سانتی متر، در بازار الکترونیک و دیجیتال موجود می باشد.
همانطور که می دانید این کمپانی در ساخت بلندگو لپ تاپ های خود، از تکنولوژی دالبی(Dolby) استفاده کرده است، که شما می توانید انتظار صدای بلند بدون لرزش را از سیستم خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2

 

صفحه نمایش:


از نظر صفحه نمایش، این لپ تاپ بهترین کیفیت را به کاربر ارائه می دهد. نوع صفحه نمایش به کار رفته در این لپ تاپ LED-Backlit می باشد و با رزولوشن Full HD، تصاویر را به وضوح و روشنی نشان می دهد. یکی از نقاط مثبت این صفحه نمایش، پشتیبانی از قابلیت لمسی می باشد در صورتی که شما می توانید به صورت همزمان از 10 انگشت خود استفاده کنید. تکنولوژی IPS در این صفحه باعث شده که این لپ تاپ زاویه دید مناسب داشته باشد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2


 

صفحه کلید و تاچ پد:


این کیبورد از زیبایی خاصی نیز بهره برده است. دور کلیدهای کیبورد به نور سفیدی مجهز شده است و فواصل بین آنها به رنگ مشکی براق است .این نور پس زمینه در محیط نور کم، منظره‌ای بسیار زیبا خلق می‌کند. این صفحه کلید دارای کلید عددی جداگانه است، کلیدهای انحنادار که باعث میشود انگشت به طور کامل روی آن قرار بگیرد  و فاصله ی بین دکمه های کیبورد که اصطلاحا به آن مدل جزیره ای میگویند، همه ی این ها باعث میشود تایپ کردن از دقت و صحت زیادی برخوردار شود . 
استفاده از تاچ پد همانند کیبورد بسیار ساده است، این تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از فرمان های چند لمسی پشتیبانی میکند. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2


 

پورت ها و باتری  :


این لپ تاپ  تمام پورت هایی که شما برای یک لپ تاپ انتظار دارید را دارا می باشد و در کل یک لپ تاپ همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: یک USB3، دو پورت USB2، خروجی HDMI، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد. 

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود


باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 4سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری تا 6 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Flex 2

 

سخت افزار:


فرکانس این سری از لپ تاپ بسته به مدل آن متفاوت است، نوع پردازنده intel core i5 4210U-Haswell  با سرعت 1.7-2.7 گیگاهرتز)با توجه به کارایی لپ تاپ، سرعت فرکانس بین این محدوده متغیر است) ویا  intel core i7 4510U-Haswell با سرعت 2-3.1 گیگاهرتزوجود دارد. همچنین یک مدل ارزان قیمت تر، با پردازنده ی Intel Core i3 4010U و با سرعت فرکانس 1.7 گیگاهرتز وجود دارد. 
همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رو می باشد،که این مقدار در کمتر لپ تاپی دیده می شود.
مدل پردازنده ی گرافیکی  GeForce GT840M است که مربوط به شرکت Nvidia است که به راحتی می تواند  نیاز شما را برای کاراهای سریع ، فیلم های HD  و عکس، فیلم های 3D، بازی های رایانه ای سنگین، کاراهای گرافیکی و نرم افزارهای سه بعدی برآورده کند.
برنامه ی Nvidia control option ، با سوئیچ کردن روی پردازنده های گرافیکی، باعث می‌شود مصرف انرژی کلی دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد، به این صورت که هنگامی که دستگاه در حال انجام محاسبات گرافیکی سنگینی نیست، کارت گرافیکی GeForce غیر فعال شود و در غیر این صورت از کارت گرافیکی Intel استفاده شود.