نقد و بررسی HP Probook 450

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی HP Probook 450

شرکت آمریکایی Hp در ادامه معرفی هرساله محصول جدید خانواده Probook در سال 2016 دستگاه Probook 450 را جاگزین سری 4540 با طراحی متفاوت و چشمگیری نمود.از ویژگی های این سری از لپ تاپ های اچ پی داشتن صفحه نمایشگر مات، جنس بدنه مستحکم و کیبورد ضد گرد و غبار میباشد به همین دلیل این مدل را بیشتر کاربران برای محیط های صنعتی و اداری انتخاب میکنند.البته ناگفته نماند که کاربران خانگی همیشه برای انتخاب یک لپ تاپ با استحکام بالا HP probook و Lenovo ThinkPad را فراموش نخواهند کرد.

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

کیفیت ساخت و طراحی:

Probook 450 از جنس پلاستیک با مقاومت و کیفیت بالا ساخته شده است.بدنه این لپ تاپ در مقابل ضربه استحکام بالایی دارد.قسمت استراحتگاه دست یا اطراف کیبورد و تاچ پد با روکش آلومینیوم برس خورده جلوه و نمایی زیبا به این دستگاه داده است.ضخامت این لپ تاپ حدود 25 میلیمتر با ابعاد 262*375 و وزن 2.2 کیلوگرم میباشد.لولاهای استفاده شده در این لپ تاپ بسیار محکم و در مقابل ضربه،پیچش و خمش مقاوم است.

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

سخت افزار:

مدل بررسی شده توسط ما دارای پردازشگر Core i7-6500U شرکت اینتل میباشد.کارت گرافیک اختصاصی درنظر گرفته شده برای این لپ تاپ مانند سایر لپ تاپ های نسل قبل Probook از چیپست های تولید شده توسط شرکت AMD Radeon مدل جدید R7 M340 میباشد انتخاب این کارت گرافیک میان رده برای کاربردهای یاد شده کاملا مناسب است ولی برای بازی کردن بهتر است از خانواده Probook چشم پوشی کرده و به سراغ سری پاولیون Pavilion بروید. رم دستگاه 8 گیگابایت و هارد با ظرفیت 1 ترابایت استفاده شده است.برای ارتقاء این دو قطعه در صورت نیاز میتوانید با بازکردن دریچه های تعبیه شده در پشت لپ تاپ این کار را انجام دهید.

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

صفحه نمایشگر 15.6 اینچ از یک پنل TN با رزولوشن HD 1366*768 ساخته شده است.این نمایشگربرای کسانی که عدم انعکاس تصاویر در محیط های روشن  مانند قرارگرفتن زیرنور آفتاب یا لامپ مهم است عملکرد عالی دارد.در قسمت بالا صفحه نمایش یک عدد وب کم HD همراه با میکروفون و سنسور نور محیط برای مکالمات ویدئویی قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

همچنین استفاده از سیستم صوتی DTS Sound برای اسپیکرهای استریو این دستگاه باعث بوجود آمدن صدای خروجی با کیفیت بالا و نویز بسیار پایین شده است.محل قرار گیری این اسپیکرها بالای صفحه کیبورد و زیر نمایشگر است.

 

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

اتصالات،کیبورد و تاچ پد:

کیبورد جزیره ای بزرگ و عالی Probook 450 برای تایپ، مخصوصا کاربران اداری فوق العاده نرم و عالیست.کار کردن با تاچ پد بزرگ این دستگاه نسبت به تاچ پدهای نسل قبل سری Probook نرم،روان و بهتر شده است. ضمن اینکه کلیک های چپ و راست کاملا مجزا و کارکردن را برای مصرف کننده راحت کرده است.Hp Probook 450 در بعضی از مدل های تولید شده خود از تکنولوژی Finger Print به لحاظ امنیتی نیز بهره برده است.

 

نقد و بررسی HP Probook 450

 

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Lenovo Legion Y520: از بازی کردن لذت ببرید

پورت های این لپ تاپ نیمه صنعتی و محکم شرکت اچ پی شامل دوعدد پورت USB2.0 و USB3.0،یک عدد پورت شبکه گیگابیتی 10/100/1000،یک جک کمبو 3.5mm هدفون و میکروفون،خروجی تصویر VGA و HDMI و قفل کینگستون میباشد. همچنین درگاه مموری SD در لبه جلویی دستگاه قراردارد.برای اتصالات بیسیم نیز در این لپ تاپ از Wi-Fi  و بلوتوث استفاده شده است.

 

باتری:

باتری این لپ تاپ 4 سلولی لیتیوم-یون با ظرفیت 40 وات ساعت میباشد.این باتری میتواند برای 4 الی 5 ساعت شارژدهی مورد نیاز شما را تامین کند.باتری این دستگاه از نوع قابل جدا شدن میباشد.

 

نتیجه گیری:

لپ تاپ Probook با طراحی زیبا و قابلیت های فراوان از جمله:

  • نمایشگر مات
  • مشخصات سخت افزاری مناسب
  • کیبورد و تاچ پد راحت و نرم
  • بدنه با استحکام بالا
  • باتری قابل تعویض و امنیت FP

میتواند برای کاربردهای اداری و صنعتی و حتی خانگی بجز کاربری مالتی مدیا و گیم انتخاب عالی باشد. دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت همیشه لپ تاپ های شیک و جذاب با کیفیت عالی روانه بازار و نام برند HP را سربلند نگاه داشته اند.