محصولات مرتبط
نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X5: سرگرمی ارزان قیمت

نقد و بررسی 20 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X5: سرگرمی ارزان قیمت

سایما یکی از تولیدکنندگان گجت‌های سرگرمی کشور چین است که محصولات آن در کنار برندهایی همچون DJI به خوبی توانسته‌اند به بازارهای کشورهای پیشرفته نفوذ کنند. محصولات شرکت سایما در کنار امکانات به‌روز و کیفیت بالا، دارای قیمت مناسبی نیز می‌باشند که این موضوع سبب اقبال خریداران این‌گونه محصولات به محصولات این برند شده است. کوادکوپتر سایما X5 از محصولات پرفروش سایما محسوب می‌شود که توانسته نظر خریداران را به‌خود جلب کند. قیمت کوادکوپتر سایما X5 در مقایسه با قیمت کوادکوپترهای هم رده را می‌توان نقطه قوت این کوادکوپتر (quadcopter) دانست و در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهد ارزش خرید کوادکوپتر سایما X5 بسیار بالاست. با ما در نقد و بررسی سایما X5 همراه باشید.

 

طراحی سایما X5

زبان طراحی SYMA X5 متفاوت از دیگر محصولات سایما نیست. این کوادکوپتر در ابعاد 31 در 31 سانتی‌متر تولید شده است و ارتفاع آن 8 سانتی‌متر می‌باشد. می‌توان سایما X5 را محصولی با اندازه متوسط و مناسب برای استفاده در فضاهای خارج از خانه‌ دانست. مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت این محصول از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طراحی محصول نیز ظاهری شکیل به آن بخشیده است.

 

طراحی کوادکوپتر سایما x5

 

سایما به خوبی توانسته نقاطی که در معرض برخورد هستند را ایمن نماید. برای تیغه‌ها 4 عدد محافظ از جنس پلاستیک با انعطاف پذیری مناسب تعبیه شده است که در زمان برخورد می‌توانند محافظت خوبی از تیغه‌ها داسته باشند. جنس پایه‌های سایما X5 نیز به‌گونه ایست که در مقابل فرود‌های سخت هم عملکرد مناسبی ارائه می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هگزاکوپتر ام جی ایکس X600 : هگزاکوپتر مقرون به‌صرفه

همچون دیگر پهپادهای سایما دریچه باتری SYMA X5 نیز در زیر بدنه قرار دارد که به راحتی می‌توانید آن را خارج کرده و شارژ نمایید. چراغ‌های LED تعبیه شده در این قسمت نیز به زیبایی پهپاد و همچنین امکان پرواز در تازیکی شب کمک شایانی کرده‌اند.

 

نمای کناری کوادکوپتر سایما x5

 

قابلیت‌ها و امکانات سایما X5

اگر تجربه استفاده از کوادکوپترها را داشته باشید می‌دانید که تسلط بر کنترل این وسایل نسبتا دشوار است و نیاز به تمرین دارد. سایما ایکس 5 به عنوان یک وسیله سرگرمی طبق نظر بسیاری از کاربران یکی از کوادکوپترهایی است که کنترل آن برای افراد تازه کار ساده و لذت بخش خواهد بود. کنترلر سایما X5 یک کنترلر پیشرفته و با تمام کلید‌های مورد نیاز کاربر است. ارتباط کنترلر و پهپاد از طریق امواجی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز برقرار است که تا 100 برابر سریع‌تر از دیگر کنترلرهای معمول دستورات را ارسال خواهد کرد.

این کنترل دارای یک نمایشگر ساده نیز است که می‌تواند اطلاعات مفیدی از وضعیت کوادکوپتر را به کاربر نمایش دهد. قابلیت مانور 360 درجه یکی از قابلیت‌های سرگرم کننده سایما X5 محسوب می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. ژیروسکوپ 6 محوره این محصول نیز تجربه پروازی پایدار را برای شما به ارمغان خواهد آورد که پیش از این در کمتر محصول ارزان قیمتی آن را تجربه کرده‌اید.

 

کنترلر کوادکوپتر سایما x5

 

نبود دوربین در کوادکوپتر سایما X5 را نمی‌توان جزو ضعف‌های آن دانست، زیرا در این بازه قیمتی و حتی در قیمت‌های بالاتر از این محصول کوادکوپتر دوربین‌داری عرضه نشده است، اما به‌طور حتم نبود قابلیت هدلس (Headless) که پیش از این در نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X5HW به آن پرداختیم، دلسرد کننده است.

 

باتری سایما X5

برخلاف باتری محصولاتی همچون تلفن‌های همراه، باتری کوادکوپترها هنوز به تکامل لازم نرسیده‌اند و این محصولات عملکرد رضایت بخشی در این زمینه از خود نشان نمی‌دهند. پهپادهای حرفه‌ای و گران‌قیمت به‌طور میانگین می‌توانند حدود 20 دقیقه پرواز را برای شما انجام دهند پس زمانی که این شارژدهی را با 6 الی 8 دقیقه پرواز کوادکوپتر سایما X5 مقایسه کنیم، می‌بینیم عملکرد این پهپاد قابل قبول است.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کوادکوپتر MJX BUGS 5W | یک پهباد حرفه‌ای

باتری سایما ایکس 5 دارای ظرفیت 500 میلی‌آمپر ساعت است و از نوع لیتیوم پلیمری بوده که طول عمر بالایی دارد. برای شارژ باتری لازم است باتری را از محفظه آن خارج کرده و به شارژر متصل نمایید. زمان شارژ کامل باتری حدود 100 دقیقه است که برای کوادکوپترهای زمان مناسبی محسوب می‌شود.

 

محفظه باتری سایما x5

 

جمع‌بندی

SYMA X5 یک کوادکوپتر مقرون به صرفه با کیفیت ساخت مناسب و طراحی زیباست. این وسیله سرگرمی دارای کنترلری کامل است که از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. وجود ژیروسکوپ 6 محوره پیشرفتی چشم‌گیر برای حفظ تعادل این کوادکوپتر محسوب می‌شود و امکان پروازی پایدار را برای شما فراهم می‌کند.

نبود امکاناتی همچون دوربین و قابلیت بازگشت به نقطه شروع برای یک پهپاد مقرون به‌صرفه دور از انتظار نیست، اما نبود قابلیت هدلس دلسرد کننده است. باتری کوادکوپتر سایما X5 عملکرد مناسبی دارد و می‌توانید در زمان نسبتا کوتاهی باتری را مجددا شارژ نموده و استفاده نمایید و یا حتی یک باتری اضافه خریداری کنید.

کوادکوپتر سایما X5 را می‌توان هدیه‌ای سرگرم کننده برای سنین بالای 14 سال دانست که می‌تواند تجربه‌ای شیرین و هیجان انگیز برای شما رقم بزند.

 

مزایا

  • کنترلر کامل و ارتباط 2.4 گیگاهرتزی
  • کیفیت ساخت و طراحی
  • ژیروسکوپ 6 محوره

 

معایب

  • نبود قابلیت هدلس