محصولات مرتبط
بررسی کوادکوپتر MJX BUGS 5W | یک پهباد حرفه‌ای

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

بررسی کوادکوپتر MJX BUGS 5W | یک پهباد حرفه‌ای

تولید و عرضه کوادکوپترها (Quadcopter) از حوالی سال‌های 2006 و 2007 آغاز شد. مدتی طولانی به دلیل تولید محدود و تکنولوژی‌های انحصاری به‌ کار رفته در این محصولات‌، کوادکوپترها در دسترس عموم مردم نبود و استفاده از آن‌ها بیشتر جنبه‌های تجاری و یا نظامی داشت. در چند سال اخیر اما شرکت‌های دیگری نیز وارد عرصه تولید کوادکوپترهایی با قیمت مقرون به‌صرفه شدند که نتیجه آن دسترسی عموم افراد به این محصولات بود. در میان قیمت‌ کوادکوپترها، قیمت BUGS 5W در رده  خود خوش قیمت است که توسط کمپانی MJX عرضه شده‌است. شما می‌توانید از طریق صفحه خرید MJX BUGS 5W در فروشگاه هدف، این محصول را سفارش دهید. با ما در نقد و بررسی این محصول همراه باشید.

مشخصات فنی

پیش از بررسی قابلیت‌ها و امکانات باگز5w  (BUGS 5W) می‌خواهیم نگاهی به مشخصات فنی این محصول داشته باشیم. BUGS 5W دارای ابعاد 28 سانتی‌متر در 28 سانتی‌متر است و وزن آن 350 گرم است. رادیو کنترلر این محصول به شما اجازه ارتباطی با حداکثر برد 500 متر را خواهد داد که مسافت مناسبی برای استفاده‌های روزمره است. یک باتری 1800 میلی‌آمپر ساعتی در درون این گجت قرار دارد که 15 دقیقه پرواز مداوم را پشتیبانی می‌کند. این باتری در مدت زمان 100 دقیقه شارژ کامل می‌شود.

 

بررسی کوادکوپتر mjx BUGS 5 W

 

بر روی BUGS 5W یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی قرار داده شده است که به شما امکان فیلم برداری 1080p یا به عبارتی تمام اچ‌دی (Full HD) را با سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌دهد. شما می‌توانید این تصاویر را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید و یا بر روی کارت حافظه‌ای که بر روی باگز  w5قرار خواهید داد ذخیره نمایید.

حداکثر سرعت BUGS 5W در حالت sport 70 کیلیومتر بر ساعت است و این گجت توانایی حمل 100 گرم بار اضافی را نیز دارد. موتور به کار رفته در BUGS 5W به صورت اختصاصی توسط MJX تولید شده است که اصطکاک خیلی پایینی در قطعات داخلی آن شاهد هستیم. نتیجه این اصطکاک پایین عدم اتلاف انرژی و افزایش بازده موتور است.

BUGS 5W از نظر وجود انواع حسگرها هیچ کمبودی ندارد و 6 عدد ژیروسکپ حرفه‌ای به همراه فشارسنج، حسگر تثبیت ارتفاع و GPS بسیار دقیقی بر روی آن قرار دارند.

حال می‌خواهیم به بررسی قابلیت های پروازی BUGS 5W بپردازیم.

 

نقد و بررسی کوادکوپتر باگز 5w

 

بازگشت به نقطه شروع هوشمند

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، باتری موجود بر روی این محصول تا 51 دقیقه پرواز را می‌تواند پشتیبانی کند اما چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر باتری شما در حین پرواز تمام شود؟ بر روی کنترلر BUGS 5W یک فلاشر چشمک زن وجود دارد. زمانی که باتری شما به سطح هشدار اولیه اتمام شارژ برسد چراغ‌ چشمک‌زن روشن شده و کوادکوپتر شما به طور خودکار حداکثر فاصله را از 500 متر به 300 متر کاهش می‌دهد. در مرحله بعد زمانی که باتری به سطح بحرانی برسد کوادکوپر شما به طور خودکار فرایند بازگشت به نقطه شروع که توسط سیستم ناوبری پیشرفته اندازه گیری شده است را آغاز می‌کند. در این مرحله شما حداکثر امکان کنترل BUGS 5W را تا برد 15 متر خواهید داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هگزاکوپتر ام جی ایکس X600 : هگزاکوپتر مقرون به‌صرفه

در هر زمانی و با هر سطح باتری شما می توانید با فشردن کلید RTH کوادکوپتر خود را به نقطه شروع بازگردانید و همچنین امکان کنترل آن در طول مسیر بازگشت را نیز خواهید داشت.

 

سیستم توقف خودکار موتورها

BUGS 5W به سیستم پیشرفته توقف خودکار موتورها مجهز شده است. بر روی این مدل 4 موتور پیشرفته و پرقدرت قرار دارند که توسط پردازشگر موجود بر روی باگز5w  کنترل می‌شوند. در زمان‌هایی که بر اساس داده‌های ارسالی توسط حسگرها برای حفظ تعادل نیاز به خاموشی یک یا تعدادی از موتور ها باشد این موتور ها به طور خودکار توسط پردازشگز خاموش شده و امنیت پرواز حفظ خواهد شد.

 

کنترل کوادکوپتر mjx

 

کنترلر پیشرفته

کنترلر ارائه شده به همراه BUGS 5W یک نمونه بی‌نقص است. از نظر طراحی و ارگونومی این کنترل می‌توان به آن نمره مناسبی داد. این کنترلر امکان ارتباط دو سویه با کوادکوپتر را فراهم می‌کند یعنی صرفاً داده‌ها از طریق کنترلر به گجت ارسال نشده بلکه کوادکوپتر نیز داده‌هایی از قبیل ارتفاع، مسافت و میزان شارژ باتری را برای کنترلر ارسال می‌کند.

بر روی این کنترلر کلیدی برای برخواستن و فرود وجود دارد که به راحتی و تنها با فشار یک کلید می‌توانید پهباد خود را به پرواز در بیاورید. کلید مهم بعدیRTH  است. همان‌طور که پیش از این توضیح داده شد به معنای بازگشت به نقطه شروع می باشد. امکان ثبت تصاویر با دوربین و همچنین تغییر زاویه دوربین از طریق کنترلر وجود دارد که در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد.

 

دوربین کوادکوپتر mjx

 

دوربین

بر روی BUGS 5W یک لنز 8 مگاپیکسلی قرار داده شده است که دارای لرزشگیر یک جهته می باشد. این دوربین به شما امکان ثبت تصاویری با کیفیت بالا و بدون محو شدگی را خواهد داد. بسته به فاصله از سوژه جزئیات ثبت شده توسط این دوربین در سطح بالایی قرار دارند و امکانات بی‌نظیر نرم افزاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است که امکان استفاده از آن‌ها را از طریق اپلیکیشن اختصاصی این گجت خواهید داشت.

لنز عریض دوربین موجود بر روی باگز5w  امکان پوشش دامنه وسیعی از منطقه مورد نظر را به شما خواهد داد. این دوربین در بخش فیلم برداری نیز عالی ظاهر شده و امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080p را به شما می‌دهد.

حال قصد داریم به معرفی امکانات در دسترس از طریق اپلیکیشن اختصاصی این گجت (gadget) بپردازیم.

 

اپلیکیشن اختصاصی کوادکوپتر mjx

 

اولین قابلیتی که از طریق اپلیکیشن ارائه شده برای BUGS 5W در اختیار شما خواهد بود ویژگی دنبال کردن من است. وقتی این گزینه را فعال کنید دوربین موجود بر روی پهباد شما را دنبال کرده و با یک فاصله ثابت حرکات شما را ثبت می‌کند.

 

 BUGS 5W ویژگی دنبال کردن من در کوادکوپتر

 

قابلیت بعدی ارائه شده در اپلیکیشن مکان‌های دلخواه نام دارد که با فعال کردن آن کوادکوپتر شما حول یک محور با شعاع ده متر شروع به چرخش اطراف سوژه می‌کند و تصاویر را برای شما ارسال می‌کند.

 

ویزگی مکان‌های دلخواد در کوادکوپتر mjx

 

پرواز در تاریکی

BUGS 5W در قسمت زیرین بدنه خود دارای 4 چراغ ال‌ای‌دی است که به شما امکان استفاده از کوادکوپتر در شب را نیز خواهد داد.

 

BUGS 5W چراغ‌های کوادکوپتر

 

جمع‌بندی

BUGS 5W یک کوادکوپتر پیشرفته با امکانات به‌روز این نوع گجت‌ها است. مشخصات سخت‌افزاری این محصول و کیفیت ساخت بالا در کنار قیمت مناسب آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای کسانی که به دنبال خرید کوادکوپتری با امکانات و قیمت مناسب هستند تبدیل کرده است.

 

اقلام داخل جعبه کوادکوپتر mjx

 

شما می‌توانید همین حالا از طریق صفحه خرید BUGS 5W اقدام به ثبت سفارش نمایید.

 

نقاط قوت

  • قیمت مقرون به‌صرفه
  • دوربین با کیفیت بالا
  • سرعت بالا
  • کنترلر حرفه‌ای
  • موتورهای پیشرفته
  • امکانات نرم‌افزاری مناسب

 

نقاط ضعف

  • باتری متوسط