نقد و بررسی کوادکوپتر Huajun U-FLY W606-3  (هواجون W606-3)

نقد و بررسی 09 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی کوادکوپتر Huajun U-FLY W606-3 (هواجون W606-3)

کمپانی هواجون (Huajun) نیز همچون شرکت DJI یکی از تولیدکنندگان کوادکوپتر صاحب نام کشور چین است. همگان DJI را به عنوان عرضه‌کننده محصولاتی نوآورانه و با کیفیت ساخت بالا می‌شناسند و قیمت کوادکوپترهای این کمپانی نیز بالاتر از دیگر تولیدکنندگان است. کمپانی هواجون اما در تولید محصولاتی با قیمت پایین و امکانات پیشرفته تبحر دارد. کوادکوپتر HUAJUN U-FLY W606-3 یکی از محصولات رده بالای این کمپانی است که امکانات به‌روز و قیمت مناسبی دارد. با ما در نقد و بررسی کوادکوپتر W606-3 همراه باشید.

 

مشخصات پهباد هواجون W606-3

پهباد هواجون W606-3 (HUAJUN U-FLY W606-3 Quadcopter) دارای ابعاد 45 سانتی‌متر در 32 سانتی‌متر و ارتفاع 15 سانتی‌متر است. به لطف استفاده از مواد اولیه با وزن مناسب و کیفیت بالا کوادکوپتر (Quadcopter) هواجون W606-3 تنها 600 گرم وزن دارد. باتری این محصول دارای ظرفیت 1800 میلی‌آمپر ساعت است که امکان 8 الی 10 دقیقه پرواز مداوم را برای شما فراهم خواهد کرد. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری پهباد نیز 150 دقیقه است.

 

بدنه پهباد هواجون w606-3

 

ریموت کنترل عرضه شده در کنار این محصول از نوع بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی 4 کاناله است که به شما امکان کنترل پهباد تا حداکثر فاصله 200 متر را خواهد داد. W606-3 دارای یک حسگر 2 مگاپیکسلی دوربین است که امکان ضبط ویدیوهای 720p (HD) را نیز فراهم می‌کند.

 

قابلیت‌های پهباد هواجون W606-3

کوادکوپتر W606-3 محصولی مقرون ‌به‌صرفه است که برای استفاده‌های حرفه‌ای طراحی نشده است. اگر قصد خرید کوادکوپتری حرفه‌ای با امکانات پیشرفته را دارید پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های مویک پرو پلاتینیوم (Dji Mavic Pro platinum Quadcopter) و فانتوم 4 پرو (Dji Phantom 4 Pro Quadcopter) دیدن نمایید. با توجه به قیمت W606-3 امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که حتی برخی مدل‌ها با قیمت بیشتر نیز از آن‌ها محروم هستند.

 

طراحی بدنه پهباد w606-3

 

اگر از علاقه‌مندان عکاسی از مناظر باشید قابلیت ثابت ماندن در ارتفاع این پهباد شما را خوشحال خواهد کرد. این قابلیت که پیش از این تنها در پهبادهای رده بالا شاهد آن بوده‌ایم با تنظیم خودکار سرعت موتورها می‌تواند بر عوامل محیطی غلبه کرده و پهباد را در موقعیت ثابتی برای ثبت تصاویر قرار دهد.

 

قابلیت بازگشت به خانه پهباد هواجون w606-3

 

قابلیت بازگشت به نقطه شروع نیز برای این پهباد در نظر گرفته شده است و شما با فشار کلید مخصوص این فرایند بر روی کنترلر در هر زمانی که احساس کردید کنترل پهباد از دستان شما خارج شده است، می‌توانید پهباد را به سمت نقطه شروع بازگردانید. پیشنهاد می‌کنیم از قابلیت بازگشت به نقطه شروع در مکان‌هایی استفاده نمایید که در مسیر بازگشت پهباد موانعی همچون درختان و ساختمان‌ها وجود نداشته باشند، زیرا در صورت وجود موانع امکان برخورد و آسیب پهباد وجود خواهد داشت.

کوادکوپتر هواجون W606-3 قابلیت ارسال تصاویر دوربین به صورت زنده بر روی نمایشگر همراه محصول را دارد. این نمایشگر از طریق کابل رابط به کنترلر متصل شده و می‌تواند تصاویر ارسالی از پهباد را تا فاصله 150 متری برای شما به صورت زنده نمایش دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کوادکوپتر Syma X8 Pro| حرفه‌ای ترین پهباد سایما

یکی از ویژگی‌های پهبادهای رده بالا، قابلیت برخواستن و فرود خودکار است. این قابلیت به کنترل کننده پهباد اجازه می‌دهد تا شروع پرواز ساده‌تر و پایدارتری را تجربه کند. این قابلیت در هواجون W606-3 نیز وجود دارد و خیال شما را از امکانات به‌روز این محصول راحت می‌کند.

اگر علاقه به پرواز در شب و محیط‌های تاریک دارید باید پهبادی را انتخاب کنید که دارای چراغ بر روی بدنه خود باشد. هواجون W606-3 دارای چراغ بر روی قسمت مرکزی بدنه و هر یک از بازوها است که جلوه زیبایی نیز به این محصول بخشیده‌اند.

 

کوادکوپتر هواجون w606-3

 

دوربین پهباد هواجون W606-3

شاید با نگاهی به مشخصات دوربین هواجون W606-3 دلسرد شده باشید اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم، کمتر پهبادی در این رده قیمتی دوربینی همتراز با این محصول را ارائه می‌کند. این دوربین 2 مگاپیکسلی در حالی بر روی این محصول نصب شده است که تعداد کثیری از پهبادهای هم قیمت W606-3 دارای دوربین 0.3 مگاپیکسلی هستند. مگاپیکسل تنها نمایانگر سایز تصویر ثبت شده است و کیفیت تصاویر را نمی‌توان تنها بر حسب مگاپیکسل دوربین قضاوت کرد.

 

لنز دوربین هواجون w606-3

 

در هر صورت دوربین پهباد W606-3 تصاویر مورد قبولی را ثبت می‌کند. این تصاویر هرچند قابل مقایسه با دوربین‌های امروزی موجود بر روی تلفن‌های همراه نیستند، اما به عنوان تصاویر ثبت شده با پهبادی با کاربری عمومی که استفاده از آن بیشتر به عنوان ابزار سرگرمی است، راضی کننده هستند.

 

huajon w606

 

کیفیت فیلم برداری این محصول نیز 720p (HD) است. شما می‌توانید به طور زنده این ویدیوها را بر روی نمایشگر اختصاصی این محصول مشاهده نمایید و یا با نصب کارت حافظه تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را بر روی کارت حافظه ذخیره (Micro SD) نمایید.

 

باتری پهباد هواجون W606-3

همان‌طور که پیش از این نیز توضیح داده شد باتری پهباد W606-3 یک باتری 7.4 ولت لیتیوم پلیمری با ظرفیت 1800 میلی‌آمپر ساعتی است. باتری‌های لیتیوم پلیمری دارای طول عمر طولانی‌تری نسبت به باتری لیتیوم یونی هستند. کوادکوپتر هواجون W606-3 می‌تواند بین 8 تا 10 دقیقه پرواز را برای شما به ارمغان آورد. این زمان شاید از نظر شما زمان کمی باشد اما جالب است بدانید مدل‌هایی همچون DJI Spark (پهپاد اسپارک دی جی آی) که قیمت بسیار بالاتری نسبت به پهباد W606-3 دارند، تنها چند دقیقه زمان پرواز بیشتر نسبت به این محصول ارائه می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X5: سرگرمی ارزان قیمت

برای شارژ پهباد باید حدود 150 دقیقه آن را به شارژر متصل نمایید. در صورتی که باتری محصول به سطح بحرانی برسد از طریق کنترلر به شما اخطار داده خواهد شد تا پهباد را سریع‌تر فرود آورید. برای تامین انرژی کنترلر نیاز به 6 باتری معمول 1.5 ولتی AA دارید که باید جداگانه تهیه نمایید.

 

اقلام همرا پهباد هواجون w606-3

 

جمع‌بندی

کوادکوپتر هواجون W606-3 را می‌توان پهبادی مناسب نوجوانان دانست. این پهباد با قیمت مقرون‌ به‌صرفه و طراحی زیبا می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید شما باشد. امکانات در نظر گرفته شده برای این محصول گاهاً در پهبادهای رده بالای گران‌ قیمت وجود دارند که این موضوع ارزش خرید این محصول را افزایش می‌دهد. اگر جابه‌جایی پهباد برای شما مسئله مهمی است بهتر است کوله‌ای مناسب حمل این پهباد را نیز تهیه نمایید. به‌دلیل عدم طراحی تاشو بازوها امکان جمع کردن آن‌ها برای جا‌به‌جایی ساده‌تر وجود ندارد.

 

مزایا

  • امکان پرواز و فرود خودکار
  • بازگشت به نقطه شروع خودکار
  • نمایشگر اختصاصی همراه محصول
  • بورد مناسب کنترلر

 

معایب

  • عدم وجود لرزشگیر دوربین
  • عدم دارا بودن GPS