بررسی کوادکوپتر Syma X8 Pro| حرفه‌ای ترین پهباد سایما

نقد و بررسی 01 دی 1397 علی مظفری

بررسی کوادکوپتر Syma X8 Pro| حرفه‌ای ترین پهباد سایما

کوادکوپتر (Quadcopter) سایما X8 Pro  را می‌توان از حرفه‌ای‌ترین پهبادهای ساخت  کمپانی سایما (Syma) دانست. این پهباد در دسته پهبادهای ارزان قیمت است که امکانات خوبی را ارائه می‌کند و باعث می‌شود ایکس 8 پرو (X8 Pro) را پهبادی با ارزش خرید بالا بدانیم. با نقد و بررسی پهباد سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro) همراه ما باشید.

 

مشخصات سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro)

سایما ایکس 8 پرو دارای باتری لیتیوم پلی‌متری با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری به شما امکان 10 الی 12 دقیقه پرواز را خواهد داد و در زمان 100 دقیقه شارژ کامل خواهد شد. دوربین 5 مگاپیکسلی انتخاب شده برای این محصول امکان ضبط ویدیو با کیفیت HD (اچ‌دی) را فراهم می‌کند. این دوربین به لرزشگیر نیز مجهز است. تصاویر ثبت شده با دوربین را می‌توانید به طور زنده بر روی تلفن همراه خود دریافت کنید و یا بر روی حافظه جانبی کوادکوپتر X8 Pro ذخیره نمایید.

 

طراحی پهباد سایما ایکس 8 پرو

 

طراحی سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro)

سایما ایکس 8 پرو در نگاه اول شما را به یاد پهبادDJI Phantom 4 pro  خواهد انداخت. این پهباد از پلاستیک سخت با کیفیت بالا در رنگ‌های سفید و قرمز تولید شده است. ابعاد این محصول 50 سانتی‌متر در 50 سانتی‌متر است و ارتفاع آن نیز 19 سانتی‌متر می‌باشد. با توجه به جنس مواد به‌کار رفته در بدنه محصول، وزن نهایی سایما X8 Pro تنها 2.1 کیلوگرم است که مقدار مناسبی برای پهبادی با این ابعاد می‌باشد. در زیر هر یک از بازوها یک چراغ LED وجود دارد که می‌توانند برای پرواز در شب و محیط‌های تاریک کاربردی باشند.

 

ویژگی‌های سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro)

بزرگ‌ترین پیشرفت این مدل نسبت به نسل گذشته خود را می‌توان بهبود سیستم مکان‌یابی دانست. دقت سیستم مکان‌یابی سایما X8 Pro بسیار بالا بوده و ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصول نیز استفاده از آن را به تجربه‌ای لذت بخش برای شما تبدیل خواهد کرد. یکی از قابلیت‌هایی که از طریق اپلیکیشن مخصوص سایما در اختیار خریداران ایکس 8 پرو خواهد بود، امکان چرخش به دور سوژه است. شما می‌توانید با فعال نمودن این گزینه پهباد را در شعاعی مشخص به دور سوژه چرخانده و تصویر برداری کنید.

قابلیت بعدی دنبال کردن من نام دارد. این قابلیت را زمانی که پهباد با شما بیش از 10 متر فاصله دارد می‌توانید استفاده کتید. در این حالت کوادکوپتر ایکس 8 پرو تمام حرکات شما را تحت نظر گرفته و با فاصله ثابتی شما را دنبال خواهد کرد.

 

سایما ایکس 8 پرو

 

یکی از قابلیت‌هایی که در کمتر پهبادی تا به حال وجود داشته است، امکان فرستادن پهباد به مکانی بر روی نقشه است. از طریق اپلیکیشن ارائه شده برای سایما X8 Pro شما می‌توانید نقطه‌ای را بر روی نقشه مشخص کنید تا پهباد شما به آن نقطه پرواز کند.

حالتی تحت عنوان حالت افراد تازه‌کار نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است تا اگر قصد سپردن کنترلر پهباد خود به افراد دیگر را دارید، پهباد تنها تا حداکثر 30 متر از شما فاصله بگیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هگزاکوپتر ام جی ایکس X600 : هگزاکوپتر مقرون به‌صرفه

حداکثر بورد کوادکوپتر ایکس 8 پرو به صورت نرم‌افزاری بر روی 200 متر قفل شده است و شما امکان پرواز تا ارتفاع 70 متری را خواهید داشت. در صورتی که به هر طریقی ارتباط کنترلر با پهباد در طول پرواز قطع شود، فرایند بازگشت به نقطه شروع آغاز خواهد شد. در این حالت پهباد به طور خودکار مسیر مستقیمی را تا نقطه شروع طی کرده و فرود خواهد آمد. در صورتی که در مسیر بازگشت مانعی همچون ساختمان یا درخت وجود داشته باشد احتمال برخورد بسیار بالا خواهد بود. بنابراین بهتر است همواره باتری کنترلر خود را به طور کامل شارژ کنید.

 

کنترلر سایما ایکس 8 پرو

 

دوربین سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro)

دوربین بخش بسیار مهمی در انتخاب پهبادها است و شرکت‌های تولید کننده پهباد همواره سعی دارند بهترین دوربین‌های ممکن را بر روی محصولات خود نصب کنند. دوربین موجود بر روی سایما ایکس 8 پرو دارای حسگر 5 مگاپیکسلی است که تصاویر خوبی با توجه به قیمت سایما X8 Pro خود ثبت می‌کند. اگر به دنبال کوادکوپتری با دوربین حرفه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) و فانتوم 4 پرو (Dji Phantom 4 pro) را هم به گزینه‌های خود اضافه کنید. در هر صورت دوربین سایما X8 Pro را می‌توان برای استفاده‌های معمول و نه حرفه‌ای مناسب دانست. این دوربین از طریق دکمه‌های روی کنترلر توانایی حرکت عمودی در سه زاویه 15، 30 و 90 درجه را خواهد داشت.

 

دوربین سایما ایکس 8 پرو

 

ویدیوهای ضبط شده با دوربین سایما ایکس 8 پرو با کیفیت HD) 720p) ذخیره می‌شوند. شما می‌توانید این ویدیوها را مستقیماً بر روی تلفن همراه خود مشاهده نمایید. طبق اعلام سازنده شما تا حداکثر 70 متر می‌توانید این ویدیوها را بر روی تلفن‌همراه مشاهده کنید، اما بر اساس تست‌های ما در صورتی که موانع فیزیکی در مسیر ارتباط کنترلر و پهباد قرار نداشته باشند، شما می‌توانید تا حدود 170 متر هم تصاویر را بر روی تلفن‌همراه مشاهده نمایید.

 

نمونه 1 دوربین سایما ایکس 8 پرو

 

باتری سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro)

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد باتری سایما ایکس 8 پرو از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعتی است. مزیت این باتری‌ها را نسبت به انواع دیگر می‌توان وزن کمتر و طول عمر بیشتر آن‌ها دانست. زمان پرواز شما کاملاً وابسته به وضعیت آب و هوا خواهد بود و زمان اعلام شده توسط سازنده را می‌توان بهترین زمان ممکن در ایده‌آل‌ترین شرایط پرواز پهباد دانست.

بر اساس نتیجه تست‌هایی که ما بر روی باتری سایما X8 Pro انجام دادیم، باتری سایما ایکس 8 پرو به طور میانگین توان 8 دقیقه پرواز را برای ما امکان پذیر کرد. در این مدت ما از تمام قابلیت‌های دوربین پهباد استفاده کردیم.

 

کنترلر سایما ایکس 8 پرو 1

 

جمع‌بندی

سایما ایکس 8 پرو (X8 Pro) در میان قیمت پهبادهای موجود مقرون به‌صرفه است و امکاناتی مناسب دارد. ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصول را باید با پهبادهایی با قیمت 4 برابر و یا حتی بیشتر مقایسه کنید و می‌بینید این محصول از نظر نرم‌افزار توان رقابت بالایی دارد. این محصول با کنترلرهای سری هشتم سایما عرضه شده است که دارای امکانات ارتباطی قدرتمندتر هستند. این موضوع باعث می‌شود که شما حتی از بورد اعلام شده توسط شرکت سازنده نیز فراتر رفته و همچنان ارتباط تصویری خود را حفظ کنید.

کوادکوپتر ایکس 8 پرو را می‌توان مناسب برای افراد مبتدی با بودجه محدود که علاقمند به داشتن کوادکوپتری با قابلیت‌های مناسب هستند دانست.

 

مزایا

  • قابلیت‌های نرم‌افزاری خوب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • موتورهای قدرتمند
  • ارسال تصاویر بر روی تلفن‌همراه

 

معایب

  • بورد کم