نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): قاتل پرچمدار واقعی!

نقد و بررسی 27 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): قاتل پرچمدار واقعی!

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی (Xiaomi) که توانسته با توجه به قیمت مناسب خود و قدرت عملکرد عالی به شدت مورد توجه کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد، گوشی می 9 پرو (Xiaomi Mi 9 Pro) است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

حتما با سری گوشی های شرکت وان پلاس (OnePlus) و پرچمدارانی که این کمپانی هر سال معرفی می‌کند آشنایی دارید. گوشی هایی که این شرکت سالیانه روانه بازار می‌نماید به دلیل قیمت عالی و پتانسیل بالایی که دارند با لقب "قاتل پرچمدار" (Flagship Killer) معرفی می‌شوند، یعنی به نوعی قاتل دیگر پرچمداران اندرویدی گران قیمت خواهد بود. اما به نظر می‌رسد شرکت شیائومی با رونمایی گوشی Mi 9 Pro در سپتامبر (September) سال 2019 گوی سبقت را از وان‌پلاس ربوده است! چون گوشی مذکور قدرت فوق‌العاده بالایی داشته و از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای بهره می‌برد که حتی نسبت به قیمت گوشی وان پلاس 7 و 7 پرو ارزان تر خواهد بود.

قیمت Xiaomi Mi 9 Pro معادل 239 دلار در نظر گرفته شده، در حالی که وان پلاس 7 پرو 485 دلار و وان پلاس 7 قیمت 396 دلاری دارند! بنابراین قیمت مناسب و پتانسیل بالای گوشی Mi 9 Pro شیائومی سبب شده که این اسمارتفون به شکل قابل ملاحظه‌ای مورد توجه و استقبال علاقمندان به تکنولوژی و گوشی های هوشمند قرار گیرد. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو بپردازیم و اطلاعاتی را خدمتتان ارائه کنیم که بعد از یک هفته بکارگیری این موبایل برایمان قابل درک بودند. پس اگر قصد خرید این اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و خوش قیمت را دارید، تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 شرکت شیائومی استاد تولید گوشی های با کیفیت و خوش قیمت است و گوشی Mi 9 Pro بدون تردید یکی از اسمارتفون هایی خواهد بود که این مسئله را ثابت می‌کند. در طراحی و ساخت این گوشی ظرافت بسیار بالایی بکار گرفته شده تا کیفیت ساخت دستگاه بالا باشد و ظاهر آن هم کاملا به روز به نظر آید. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، فشار و غیره دارد و در صنعت هوا و فضا استفاده های گسترده‌ای از آن به عمل می‌آید. قاب پشت گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و بدین سبب مقاومت بالایی در قبال خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهد داشت، البته با این وجود توصیه داریم حتما از قاب و گارد موبایل برای محافظت از قاب پشت گوشی می 9 پرو استفاده کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

روی پنل جلوی گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و بدین ترتیب از نمایشگر دستگاه محافظت به عمل می‌آید. با این حال ما نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش شیائومی Mi 9 Pro را الزامی می‌دانیم چون همچنان احتمال به وجود آمدن خط و خش بر روی آن و در شرایط خاص وجود دارد. گوشی مذکور از اسکنر انگشت فیزیکی بهره نمی‌برد و اسکنر آن در قلب نمایشگر تعبیه شده است. برای اسکن انگشت و تایید هویت کاربر کافیست انگشت وی روی بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قرار داده شود. در بررسی شیائومی می 9 پرو مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش آن مطلوب است و می‌توان در شرایط مختلف از آن برای آنلاک صفحه گوشی استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد فست شارژ و شارژ سریع گوشی موبایل

بدنه شیائومی Mi 9 Pro ابعاد 8.5 در 74.6 در 157.2 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم ارائه می‌کند. وقتی از نمای رو به رو به شیائومی می 9 پرو نگاه کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی دارد . طبق آمار نمایشگر این اسمارتفون چیزی در حدود 85.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و احاطه می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده کوچکی که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود برای تعبیه دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

بنابراین گوشی از نمای رو به رو خیلی متفاوت با گوشی های دیگر بازار نیست اما سبک طراحی و ظاهری به روز دارد. شرایط مشابه در قاب پشت گوشی هم دیده می‌شود. لبه های قاب پشت گوشی تقریبا انحنادار طراحی شده‌اند تا در دست گرفتن دستگاه برای کاربر راحت تر باشد و حس تسلط بیشتری به وی منتقل گردد. هیچ دکمه فیزیکی در قاب پشت گوشی نصب نیست و فقط لنز های دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه دیده می‌شوند.

به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور سبک طراحی و ظاهر به روزی دارد و از کیفیت ساخت مطلوبی هم بهره می‌برد، اما ویژگی خاص و منحصر به فردی ندارد که خیلی هیجان انگیز به نظر برسد. همچنین گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و طبیعی است که شیائومی قصد داشته با عدم ارائه این ویژگی در قیمت گوشی Mi 9 Pro و هزینه تولید آن را کاهش دهد. در مجموع این گوشی نسبت به قیمتی که دارد از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت کاملا قابل قبولی بهره‌مند خواهد بود.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): صفحه نمایش

 یکی از ویژگی های خوب گوشی Mi 9 pro مربوط به صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه باریکش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 6.39 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و تقریبا 85.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. حتما می‌دانید که پنل های سوپر آمولد از با کیفیت ترین پنل های صفحه نمایش برای استفاده در گوشی های موبایل هستند. همانطور که در عکس ها مشخص است، در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه یک زائده کوچک مشکی رنگ برای نصب دوربین سلفی آن قرار داده شده است. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و با توجه به اندازه 6.39 اینچی آن، تراکم پیکسلی نمایشگر به مقداری در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگری به بزرگی صفحه نمایش Mi 9 Pro خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A20 با A20s و A20e سامسونگ

نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و روی نمایشگر گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده است. اگرچه نصب شیشه گوریلاگلس 6 بر روی صفحه نمایش گوشی سبب می‌شود که مقاومت آن در برابر خراش برداشتن و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد، اما با این حال احتمال خط و خش افتادن روی صفحه نمایش گوشی صفر درصد نیست و به همین جهت توصیه می‌کنیم روی نمایشگر دستگاه گلس محافظ ال سی دی نصب نمایید. صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی می 9 پرو از دو قابلیت DCI-P3 و HDR10 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی شیائومی می 9 پرو مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی از نظر کیفیت نمایش محتوا عملکرد بسیار خوبی دارد. رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش سبب می‌شود که تصاویر بر روی آن شارپ به نظر آیند. کنتراست خوب و تفکیک‌پذیری مناسب رنگ ها هم منجر خواهد شد که شادابی خوبی توسط نمایشگر آن ارائه شود.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

یکی دیگر از نقاط قوت صفحه نمایش گوشی مربوط به ارائه روشنایی مناسب خواهد بود. شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی می 9 پرو به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد به گونه‌ایست که می‌توان با تنظیم روشنایی بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده به عمل آورد و محتوای روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کرد. ضمنا فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی می 9 پرو قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد. این تکنولوژی به یکی از جدیدترین تکنولوژی های احراز هویت بیومتریکی تبدیل شده که این روزها در اغلب گوشی های موبایل شاهد پیاده سازی آن هستیم و Mi 9 Pro شیائومی هم از آن بهره می‌برد. پس در مجموع کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی یکی از نقاط قوت می 9 پرو شیائومی است.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی شیائومی Mi 9 Pro برای آن دسته افرادی که تمایل دارند تجربه استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را داشته باشند یک گزینه خرید بسیار عالی خواهد بود چون اندروید 10 به طور پیش فرض روی آن نصب است و جدیدترین نسخه رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI 11 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی حداقل تا 2 سال آینده آپدیت های اندروید را دریافت کند. به دلیل جلوگیری از طولانی شدن محتوای مطلب قصد نداریم خیلی وارد جزئیات سیستم عامل و بستر نرم افزاری دستگاه شویم و فقط می‌خواهیم نتیجه‌گیری که بعد از 7 روز استفاده از بستر نرم افزاری شیائومی Mi 9 Pro داشتیم را با شما به اشتراک قرار دهیم.

خوشبختانه وقتی در حالت عادی از گوشی Mi 9 Pro استفاده می‌کنید و وارد منو های نرم افزاری متنوع آن می‌شوید با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. بستر نرم افزاری گوشی عملکرد کاملا روان و سلیسی دارد و از آنجایی که حافظه داخلی گوشی ظرفیت بالایی را ارائه کرده، نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیاد بر روی دستگاه هم خیلی حائز اهمیت نخواهد بود. ضمنا شیائومی سعی کرده تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که در دستگاه نصب هستند را به حداقل برساند و آن ها را دسته‌بندی کند تا چندان برای کاربر ایجاد مزاحمت نکنند. پس عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه مطلوب است و هماهنگی خوبی مابین سخت افزار و نرم افزار گوشی وجود دارد. البته در این بین بهره‌مندی از تراشه قدرتمند و رم مناسب هم کمک به سزایی در راستای بهبود سرعت عملکرد گوشی و بستر نرم افزاری آن خواهند داشت.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

یکی از موضوعاتی که ما خیلی طرفدار آن نبودیم و در بستر نرم افزاری گوشی می 9 پرو کمی آزاردهنده بود مربوط به چینش منوی تنظیمات دستگاه می‌شود. متاسفانه در منوی تنظیمات این گوشی گزینه ها و آپشن هایی که ارائه شده‌اند خیلی چینش جالبی ندارند و در اغلب مواقع ما برای پیدا کردن گزینه و بخش مورد نظرمان از قابلیت جستجو (Search) در منوی تنظیمات استفاده کردیم و به طور مستقیم قادر نبودیم که مسیر مناسب گزینه مد نظرمان را بیابیم. در بررسی شیائومی می 9 پرو مشخص شد که نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره در این گوشی به راحتی انجام می‌شود و استفاده از این برنامه ها هیچ مشکلی را در پی نخواهد داشت. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که گوشی Xiaomi Mi 9 Pro از نظر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوبی دارد و بهره‌مندی پیش فرض آن از اندروید 10 یکی از نقاط قوت اصلی دستگاه محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 به یکی از مهم ترین بخش های بررسی شیائومی می 9 پرو می‌رسیم که مربوط به قدرت عملکرد دستگاه می‌شود. تراشه‌ای که در قلب گوشی مذکور بکار رفته جدیدترین نسخه از سری تراشه های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 855+ است که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری طراحی شده و بسیار بهینه خواهد بود. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Kyro 485 در نظر گرفته شده‌اند اما فرکانس کاری هسته های آن در کلاسترهای مختلف با هم متفاوت خواهد بود. چهار هسته آن فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند و سه هسته دیگر آن از فرکانس 2.42 گیگاهرتزی بهره می‌برد و یک هسته پردازشگر دستگاه هم فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در اسنپدراگون 855+ هم پردازنده Adreno 640 است.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 روش واقعی افزایش فالوور اینستاگرام

گوشی شیائومی Mi 9 Pro از نظر رم شامل دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایتی ارائه شده‌ است. متاسفانه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و بدین ترتیب نمی‌توانید با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش دهید. همانطور که در بخش قبل گفتیم گوشی Mi 9 Pro شیائومی برای اجرای اپلیکیشن های عادی و کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، استفاده از اینستاگرام و غیره با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد بود اما دستگاه چه پتانسیلی در اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی دارد؟ برای بررسی این موضوع ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی دستگاه نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به طور پشت سر هم در گوشی اجرا کردیم.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

پس از 30 دقیقه اجرای سه بازی نام برده شده به بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مراجعه کردیم و مابین اپلیکیشن های موجود در لیست که تعداد آن ها به 8 اپلیکیشن خاص و سنگین محدود شده بود جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم گوشی برایمان قابل درک تر شود. نتیجه بررسی شیائومی می 9 پرو بسیار عالی و امیدوار کننده بود. گوشی در اجرای بازی های HD و سنگین نام برده شده با هیچ مشکلی رو به رو نشد و به راحتی هر سه بازی را ظرف 30 دقیقه اجرا کرد. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه هم با سرعت عالی در نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی گوشی می 9 پرو قابل انجام بود و مطمئنا در نسخه با رم 12 گیگابایتی دستگاه وضعیت بهتر هم می‌شود. بنابراین در مجموع باید اینطور بگوییم که شیائومی می 9 پرو از نظر قدرت عملکرد و مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی وضعیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد و پتانسیل لازم برای مقایسه شدن با پرچمداران فعلی بازار را ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 از دید خیلی از کاربران کیفیت عملکرد دوربین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در حین انتخاب و خرید موبایل به آن توجه شود. دوربین اصلی گوشی Xiaomi Mi 9 Pro از سه لنز 40، 12 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از دیافراگم F/1.8، F/2.2 و F/2.2 بهره می‌برند و از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس لیزری، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا برای دوربین اصلی گوشی Mi 9 Pro یک چراغ فلش LED دوگانه هم در نظر گرفته شده که درست زیر سه لنز دوربین اصلی دستگاه و گوشه قاب پشت آن نصب شده‌اند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟

در بررسی شیائومی می 9 پرو مشخص شد که دوربین اصلی و سه‌گانه این گوشی کیفیت بسیار خوبی برای عکسبرداری دارد و به ویژه در محیط های با نور مناسب و باز می‌توان عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد. برای عکسبرداری در شب می‌توانید از حالت Night Mode استفاده کنید و همچنین برای بهبود کیفیت عکس های ضبط شده در هر شرایط هم می‌توانید قابلیت AI دوربین اصلی گوشی را فعال نمایید. البته به عقیده ما فعالسازی AI در همه شرایط منجر به بهبود کیفیت عکس های ضبط شده نمی‌شود و در برخی مواقع می‌تواند منجر به اوراکسپوژر شدن (Overexposure) جزئیات و رنگ های تصویر گردد. عکس هایی که در محیط های بسته و با نور کم توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند هم کمی افت کیفیت خواهند داشت اما در مجموع وضعیت خوبی دارند.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

عکسبرداری پرتره با دوربین اصلی گوشی شیائومی Mi 9 pro هم بسیار لذت بخش خواهد بود و با کیفیت خوبی انجام می‌شود. تفکیک‌ کردن سوژه اصلی عکس و فضای پس زمینه با کیفیت مطلوبی توسط دوربین گوشی انجام خواهد شد و شدت تار شدن پس زمینه عکس آنقدری نیست که فضای خیلی غیر واقع‌ گرایانه‌ای را به وجود آورد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی می 9 پرو شیائومی عملکرد خوبی دارد اما به عقیده ما دوربین گوشی هایی مثل آیفون 11، آیفون XS ، گلکسی نوت 10 و دیگر گوشی های این چنینی یک سر و گردن بهتر است دوربین اصلی می 9 پرو عمل می‌کنند. البته با در نظر گرفتن قیمتی که می 9 پرو در مقایسه با آن محصولات دارد باید بگوییم که برتر کلی (با در نظر گرفتن اختلاف قیمت مابین این گوشی ها) از آن این گوشی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Xiaomi Mi 9 Pro از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR و همچنین ضبط عکس های پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید در محیط های باز و با نور مناسب عکس های بسیار خوبی ضبط کنید اما کیفیت عملکرد دوربین سلفی در محیط های بسته و کم نور تا حد افت می‌کند و نویزهایی در تصاویر ضبط شده با آن نمایان می‌شوند. اما در مجموع دوربین سلفی گوشی هم عملکرد مطلوبی دارد.

 

 نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Mi 9 pro بکار رفته ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی شیائومی می 9 پرو مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون مشکل و نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده به عمل آورد. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از موبایل بیش از حد نرمال باشد، باتری دستگاه زودتر خالی می‌شود. اما یکی از ویژگی های مهم و اصلی گوشی می 9 پرو مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت Quick Charge 4+ می‌شود که سریع ترین تکنولوژی شارژ سریع باتری کوالکام را به همراه دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

شارژر فابریک گوشی یک شارژر 30 واتی است و با استفاده از این شارژر می‌توان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی می 9 پرو را تقریبا ظرف 50 دقیقه فول شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ عالی باتری یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می 9 پرو محسوب می‌شود. ضمنا این گوشی از تکنولوژی شارژ بیسیم معکوس و مستقیم 10 واتی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. بدین سبب می‌تواند با پدهای شارژ بیسیم، باتری گوشی را شارژ کرد و هم می‌توان با نزدیک کردن یک گوشی دیگر که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند به قاب پشت Mi 9 Pro نسبت به شارژ باتری آن گوشی اقدام کرد. در این شرایط باتری می 9 پرو شبیه به یک پاوربانک بیسیم عمل می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ عالی از دیگر ویژگی های مثبت Xiaomi Mi 9 Pro محسوب می‌شوند.

 

نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Xiaomi Mi 9 Pro) پرداختیم. این گوشی با قیمت بسیار مناسب و سخت افزار عالی می‌تواند گزینه خرید بسیار مناسبی برای آن دسته افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی با کیفیت داشته باشند که حداقل تا 2 سال آینده تمام نیازهایشان را برطرف سازد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور را طی دو دسته‌بندی مجاز خدمتتان ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید 10
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت بسیار عالی و رقابتی

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی