تمام گوشی‌ها و گجت‌های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا

اخبار روز تکنولوژی 08 اسفند 1397 علی مظفری

تمام گوشی‌ها و گجت‌های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا

شرکت‌ها از سراسر دنیا در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ (MWC 2019) بارسلونا گرد هم می‌آیند تا تمام گوشی‌ها و گجت‌های جدید خود را به نمایش بگذارند. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین گوشی‌ها و گجت‌های نمایش داده شده در این رویداد می‌پردازیم. 

 

 گوشی‌ معرفی شده در MWC:هوآوی Mate X

 

 گوشی‌ های معرفی شده در MWC:هوآوی Mate X

گوشی موبایل هوآوی میت ایکس (Huawei Mate X) تلفن‌همراه تاشونده (Foldable) مجهز به مودم 5G است. قیمت این دستگاه ۲۶۰۰ دلار آمریکا است. گوشی میت ایکس دارای صفحه نمایش ۸ اینچ ، سه دوربین و یک دستگیره مخصوص است که برای استفاده به صورت یک دست استفاده می‌شود. 

 

گلکسی فولد

 

 گوشی‌ های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی فولد

گوشی ساخت سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) دارای دو صفحه نمایش است. یک نمایش‌گر خارجی ۴/۶ اینچ و یک نمایش‌گر داخلی ۷/۳ اینچ. این دستگاه همچنین به شش دوربین مجهز شده است: سه دوربین در پشت، دو دوربین در داخل و یک دوربین بر روی قاب اصلی. این مدل ابتدا توسط اوپراتورهای AT&T و T-Mobile در تاریخ ۲۶ آپریل و با قیمت ۱۹۸۰ دلار به بازار عرضه عرضه می‌شود.

 

 گوشی‌ معرفی شده در MWC:طرح مفهومی گوشی تاشونده TCL

 

 گوشی‌ های معرفی شده در MWC:طرح مفهومی گوشی تاشونده TCL

شرکت TCL (تی سی ال) از چندین طرح مفهومی گوشی تاشونده در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. هدف شرکت ارائه گوشی‌های تاشونده ارزان قیمت در بازار است. یکی از این مدل‌های پیش‌ساخت، شباهت زیادی به گوشی تاشونده گلکسی فولد سامسونگ دارد اما به جای صفحه‌نمایش خارجی از یک ساعت LED بر روی قسمت بیرونی آن استفاده شده است. 

 

گجت معرفی شده در MWC:نوبیا آلفا

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی فولد سامسونگ (Galaxy Fold) : یک گوشی کاملا خاص!

گجت های معرفی شده در MWC:نوبیا آلفا

دستگاهی بین تلفن‌همراه و ساعت هوشمند؟ دستگاه نوبیا آلفا (Nubia Alpha) در واقع گوشی همراهی است که به دور مچ دست پیچیده می‌شود. نمایش‌گر انعطاف‌پذیر OLED این دستگاه اندازه ۴/۰۱ اینچ است. برای کار با این دستگاه می‌توانید از لمس استفاده کرده یا دست خود را با فاصله جلوی حسگر آن حرکت دهید. فعلا قیمت و زمان عرضه این دستگاه مشخص نیست. 

 

هالولنز ۲

 

گجت های معرفی شده در MWC:مایکروسافت هالولنز ۲

هالوالنز مایکروسافت (Microsoft Hololens) با نسخه جدید وارد بازار شده است. هالولنز ۲، نسخه جدید از هدست واقعیت افزوده (AR) مایکروسافت است که اولین بار سه سال پیش معرفی شد. این دستگاه ۳۵۰۰ دلاری در سه زمینه بهبود یافته است: ردگیری جهت نگاه، بهبود زاویه دید و ردگیری بهتر دست. این هدست همچنین نسبت به مدل قبلی طراحی راحت‌تری در زمان استفاده دارد.

 

گوشی معرفی شده در MWC:نوکیا ۹ پیور ویو

 

گوشی های معرفی شده در MWC:نوکیا ۹ پیور ویو

گوشی نوکیا ۹ پیور ویو (Nokia 9 PureView) تا نمی‌شود اما اولین گوشی است که از ۵ دوربین اصلی بهره می‌برد. شرکت HMD در همکاری با شرکت زایس (Zeiss) سه حسگر تک رنگ و دو حسگر رنگی را در این گوشی قرار داده تا بازه داینامیکی تصویر ثبت شده در دورربین‌های آن افزایش یابد. گوشی نوکیا ۹ پیور ویو به صورت محدود تولید شده و دارای قیمت ۶۹۹ دلار خواهد بود. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:نوکیا ۲۱۰، ۴/۲، ۳/۲ و ۱ پلاس

 

گوشی های معرفی شده در MWC:نوکیا ۲۱۰، ۴/۲، ۳/۲ و ۱ پلاس

نوکیا تنها به عرضه گوشی با ۵ دوربین در کنگره جهانی موبایل اکتفا نکرده است. مدل نوکیا ۲۱۰ (Nokia 210) که با طراحی کلاسیک (تصویر بالا)  به همراه مدل‌های میانرده نوکیا ۱ پلاس (Nokia 1 Plus)، نوکیا ۳/۲ (Nokia 3.2) و نوکیا ۴/۲ (Nokia 4.2) نیز رونمایی شده‌اند. 

نوکیا ۲۱۰ با آن ظاهر کلاسیک برای کسانی که یک تلفن‌همراه ساده و غیرهوشمند نیاز دارند، بسیار مناسب است. این مدل همچنین با برچسب قیمت ۳۵ دلار، ارزان قیمت محسوب می‌شود. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:پانکت MP 02

 

گوشی های معرفی شده در MWC:پانکت MP 02

گوشی پانکت (Punkt) مدل MP 02 بسیار شبیه به یک ماشین‌حساب کوچک است. این تلفن‌همراه کوچک کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای برای مکالمه داشته و از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. قیمت آن نیز ۳۴۹ دلار تعیین شده است. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

سامسونگ سه روز پیش گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10)  و گلکسی اس ۱۰ پلاس (Galaxy S10 Plus) را معرفی کرد. گوشی‌های جدید دارای صفحه نمایش‌ ۶/۱ و ۶/۴ اینچ AMOLED به همراه حفره‌ای در صفحه برای جایگیری دوربین جلو است که سامسونگ آن را Infinity-O می‌نامد. حسگر اثر انگشت همچنین از پشت دستگاه به زیر نمایش‌گر منتقل شده است. این گوشی‌ها همچنین دارای سه دوربین اصلی در پشت دستگاه هستند. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی اس ۱۰ ای

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی اس ۱۰ ای

سامسونگ همچنین با رونمایی از گوشی گلکسی اس ۱۰ ای (Galaxy S10E) پاسخ اپل در برابر گوشی آیفون ۱۰ آر (iPhone XR) را داده است. این مدل اکثر ویژگی‌های گلکسی اس ۱۰ را داشته ولی قیمت آن ۱۵۰ دلار ارزان‌تر است. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:شیائومی می ۹

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Mi 9 و Mi 9 SE : دو گوشی زیبا و خوش دست

گوشی های معرفی شده در MWC:شیائومی می ۹

شیائومی (Xiaomi) نیز مانند سامسونگ، پیش از شروع کنگره جهانی موبایل، پرچمدار خود یعنی می ۹ (Mi 9) را معرفی کرده بود. این مدل دارای سه دوربین اصلی، شامل یک دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل با زوم دوبرابر و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با زاویه دید فوق عریض، است. یک مدل خاص از این گوشی با عنوان شفاف نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد داخل گوشی از بیرون مشخص باشد اما در واقع چیزی که مشخص است یک صفحه آلومینیومی است که طوری طراحی شده است تا شبیه به داخل بدنه گوشی باشد. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:ال‌جی جی۸ تینکیو

 

گوشی های معرفی شده در MWC:ال‌جی جی۸ تینکیو

شرکت ال‌جی (LG) پرچمدار جدید خود با نام جی ۸ تینکیو (G8 ThinQ) را معارفه کرده است. حسگر جدیدی که در کنار دوربین جلویی دستگاه به کار رفته است، امکان نوع جدید از تعامل را برای کاربر فراهم می‌کند. اکنون با استفاده از تصویربرداری از عروق کف دست، امکان باز کردن قفل گوشی وجود دارد.

همچنین با ژست‌های حرکتی همچون جمع کردن دست، حرکت به سمت راست یا چپ، امکان کنترل برخی از عملکردهای گوشی مانند توقف، شروع و جلو و عقب کردن پخش چندراسانه‌ای فراهم شده است. 

 

گلکسی اس ۱۰ ۵جی

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی اس ۱۰ مدل 5G

گلکسی اس ۱۰ 5G با صفحه نمایش ۶/۷ اینچ، همان‌طور که از اسم آن پیداست، قابلیت اتصال به شبکه 5G را دارا است. این شبکه به صورت سراسری در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آماده استفاده است. گلکسی اس ۱۰ 5G ابتدا در اوپراتور Verizon و سپس در سایر اوپراتورهای آمریکا قابل خرید خواهد بود. این گوشی همچنین دارای حسگر تشخیص عمق میدان 3D در پشت آن است. 

 

 

گوشی معرفی شده در MWC:ال‌جی وی۵۰ تینکیو مدل 5G دارای دو صفحه‌نمایش

 

گوشی های معرفی شده در MWC:ال‌جی وی۵۰ تینکیو مدل 5G دارای دو صفحه‌نمایش

ال‌جی مدل وی۵۰ تینکیو (LG V50 ThinQ) را که قابلیت اتصال به شبکه 5G اوپراتور T-Mobile، Verizon و AT&T را دارد، معرفی کرده است. اما تنها نکته جالب این تلفن، پشتیبانی از شبکه 5G نیست، بلکه ال‌جی آن را به طرز جالبی با دو صفحه‌نمایش همراه کرده است. این مدل با اتصال یک وسیله جانبی که در تصویر بالا مشخص است، تبدیل به یک گوشی تاشونده با دو صفحه نمایش می‌شود. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:سونی اکسپریا ۱، ۱۰ و ۱۰ پلاس

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سونی اکسپریا ۱، ۱۰ و ۱۰ پلاس

سونی گوشی مدل اکسپریا ۱ (Xperia 1) را با یا نمایش‌گر ۶/۵ اینچ OLED و نسبت تصویر ۲۱:۹ رونمایی کرده است. این گوشی بسیار بلند دارای سه دوربین در پشت است. این شرکت از مدل‌های اکسپریا ۱۰ (Xperia 10) و اکسپریا ۱۰ پلاس (Xperia 10 Plus) پرده برداشت ولی قیمت و زمان عرضه هیچکدام از مدل‌ها مشخص نیست.

 

اوپو

 

گوشی های معرفی شده در MWC:گوشی 5G اوپو 

شرکت چینی اوپو (Oppo) نیز با معرفی مدل پیش‌ساخت گوشی خود یعنی Oppo 5G به باشگاه 5G وارد شد. انتظار می‌رود این مدل گوشی در بهار سال جاری عرضه عمومی شود. گوشی موبایل مذکور دارای سه دوربین پشتی اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو که بازه ۱۶ تا ۱۶۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد، خواهد بود. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:زی‌تی‌ای اکسون ۱۰ پرو مدل 5G

 

گوشی های معرفی شده در MWC:زی‌تی‌ای اکسون ۱۰ پرو مدل 5G

طبق ادعای شرکت زی‌تی‌ای (ZTE) گوشی اکسون ۱۰ پرو (Axon 10 Pro) اولین مدل این شرکت با پشتیبانی 5G خواهد بود. این مدل دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdargon 855)، حسکر اثرانگشت زیر نمایش‌گر، دوربین سه‌گانه پشتی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل خواهد بود. 

 

گوشی معرفی شده در MWC:شیائومی می میکس ۳ مدل 5G

 

گوشی های معرفی شده در MWC:شیائومی می میکس ۳ مدل 5G

شیائومی هم از گوشی 5G مدل می‌میکس ۳ (Mi Mix 3) رونمایی کرد. این گوشی دقیقا مشخصات مشابه مدل می‌میکس ۳ که به تازگی رونمایی شده است را داراست و قیمت آن ۶۷۰ دلار خواهد بود. 

 

گجت های معرفی شده در MWC:هاب 5G شرکت اچ‌تی‌سی

 

گجت های معرفی شده در MWC:هاب 5G شرکت اچ‌تی‌سی

شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) نیز به عرضه 5G وارد شده است اما نه با گوشی موبایل. در عوض این شرکت اقدام به معرفی یک هاب 5G کرده . این هاب (Hub) که مجهز به اندروید ۹ بوده، قابلیت هات‌اسپات (Hotspot) اتصال 5G را داشته و به یک صفحه نمایش ۵ اینچ مجهز شده است. اچ‌تی‌سی زمان و قیمت نهایی عرضه دستگاه را مشخص نکرده است. 

 

موتو جی

 

گوشی های معرفی شده در MWC:موتورولا موتو جی۷، جی۷ پلی، جی۷ پاور و جی۷ پلاس

موتورولا (Motorola) قبل از کنگره امسال ۴ مدل از گوشی‌های خوش قیمت موتو (Moto) را معرفی کرده بود. مدل‌های جی۷ (G7)، جی۷ پلی (G7 Play)، جی۷ پاور (G7 Power) و جی۷ پلاس (G7 Plus). مدل جی۷ پرچمدار اصلی شرکت محسوب می‌شود. این مدل دارای صفحه نمایش ۶/۲ اینچ و دوربین دوتایی پشت بوده و به باتری ۳۰۰۰ هزار میلی‌آمپری و پردازنده اسنپدارگون ۶۳۲ مجهز شده است. 

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی A30 و A50

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سامسونگ گلکسی A30 و A50

سامسونگ مدل‌های گلکسی A30 و A50 را معرفی کرد که هر دو به نمایش‌گر ۶/۴ امولد مجهز شده‌اند. گلکسی A50 دارای دوربین سه‌گانه و گلکسی A30 دارای دوربین دوگانه خواهند بود. هنوز قیمت و زمان عرضه این دو مدل مشخص نیست.  

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سه‌گانه میان‌رده ال‌جی

 

گوشی های معرفی شده در MWC:سه‌گانه میان‌رده ال‌جی

ال‌جی با معرفی گوشی‌های K50، Q60 و K40 سه‌گانه میان‌رده خود را که دارای صفحه‌نمایش با کیفیت بالا هستند، معرفی کرد. این مدل‌ها با تمرکز بر هوش‌مصنوعی دارای دکمه مخصوص دستیار دیجیتالی گوگل‌اند. تفاوت بین این سه مدل نیز در دوربین‌های آن‌ها نهفته است. 

 

گوشی های معرفی شده در MWC:لنوو تب وی۷

 

گوشی های معرفی شده در MWC:لنوو تب وی۷

چه کسی گفته است که فبلت‌ها (Phablet) مرده‌اند؟ شرکت لنوو (Lenovo) که دارای نمایش‌گر ۶/۹ اینچ است، به پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ و یک باتری عظیم ۵۱۸۰ میلی‌آمپر مجهز شده است. 

 

کارت حافظه معرفی شده در MWC:کارت حافظه ۱ ترابایت میکرواس‌دی SanDisk

 

کارت حافظه معرفی شده در MWC:کارت حافظه ۱ ترابایت میکرواس‌دی SanDisk

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) سریع‌ترین کارت حافظه دنیا را با ظرفیت یک ترابایت و در قالب میکرو‌اس‌دی (Micro SD) معرفی کرد. قیمت این کارت حافظه ۴۵۰ دلار و قیمت کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایت میکرواس‌دی UHS-I حدود ۲۰۰ دلار است. این در حالی است که پیش‌تر یک کارت حافظه ۴۰۰ گیگابایت ۲۵۰ دلار قیمت داشت که اکنون آن را با قیمتی در حدود ۱۱۰ دلار می‌توانید تهیه کنید. 

 

محافظ صفحه‌نمایش معرفی شده در MWC:محافظ صفحه‌نمایش 3D هولواسکرین

 

محافظ صفحه‌نمایش معرفی شده در MWC:محافظ صفحه‌نمایش 3D هولواسکرین

این محافظ صفحه‌نمایش ، گوشی شما را تبدیل به صفحه 3D می‌کند. این محصول با توجه به بافت خاصی که دارد و یک اپ این کار را انجام می‌دهد. وقتی اپ بسته باشد، صفحه‌نمایش شما معمولی دیده می‌شود اما زمانی که اپ را باز کنید، می‌توانید اقدام به ثبت و تماشای تصاویر 3D نمایید. البته گوشی شما باید حداقل دو دوربین اصلی داشته باشد. این محافظ نمایش‌گر قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ دلار خواهد داشت و در تابستان امسال به بازار عرضه می‌شود. 

 

لپ‌تاپ‌ معرفی شده در MWC:هوآوی میت‌بوک ایکس پرو

 

لپ‌تاپ‌ معرفی شده در MWC:هوآوی میت‌بوک ایکس پرو

لپ‌تاپ هوآوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) به امکانات جدید بازگشته است. گرچه اسم و ظاهر این محصول تغییر نکرده است. مدل جدید یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی است که به کارت گرافیک انویدیا MX250 مجهز شده است و وجود این پردازنده گرافیکی، قدرت انجام امور مربوط به فتوشاپ و ویرایش ویدیو را اندکی تسهیل می‌کند. دوربین وب‌کم نیز مانند نسخه قبلی در زیر کلید‌های فانکشن پنهان شده است. 

 

منبع: Cnet