نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10)

نقد و بررسی 13 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10)

یکی از گوشی های جدید شرکت شیائومی که به دلیل کیفیت ساخت خوب، سخت افزار قوی و قیمت مناسب می‌تواند گزینه خرید بسیار عالی باشد، گوشی Xiaomi Mi Note 10 است. شاید برایتان جالب به نظر بیاید که بدانید دوربین اصلی این اسمارتفون از 5 لنز تشکیل شده و لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است! در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شیائومی با عرضه گوشی های با کیفیت و خوش قیمت توانسته جایگاه ویژه‌ای را در صنعت موبایل برای خودش دست و پا کند و به یکی از بزرگ ترین شرکت های عرضه کننده گوشی های اندرویدی در دنیا تبدیل شود. اسمارتفون های Xiaomi عموما قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و از کیفیت ساخت و سخت افزار مناسب بهره می‌برند. در ماه نوامبر (November) سال 2019 این کمپانی چینی از گوشی Mi Note 10 رونمایی کرد که به دلیل برخی ویژگی های خاص خودش توانست به شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد. از اصلی ترین ویژگی های این گوشی می‌توان به بهره‌مندی از پنج لنز دوربین اصلی و باتری 5800 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

قیمت می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10) در مقایسه با مشخصات فنی و قابلیت هایی که ارائه کرده واقعا خوب در نظر گرفته شده و به جرئت مدعی می‌شویم این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه به شمار می‌رود و شاید خیلی از کاربران به همین دلیل به فکر خرید اسمارتفون نام برده شده افتاده باشند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این گوشی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای بررسی هم سعی می‌کنیم اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی Mi Note 10 شیائومی را طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان عنوان کنیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی شیائومی Mi Note 10 ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد. شاید خیلی ویژگی های خاصی در طراحی این محصول بکار گرفته نشده باشد و زبان طراحی آن مطابق با زبان طراحی اغلب اسمارتفون های جدید امروزی باشد اما این مسئله منجر به کاهش جذابیت هایش نمی‌شود. پنل جلو و قاب پشت گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده‌اند و ضمن ارائه مقاومت خوب در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز، جذابیت خاصی را هم برای دستگاه به ارمغان آورده‌اند. فریم اصلی گوشی آلومینیومی است و ابعاد بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتر خواهد بود. ضمن اینکه وزن گوشی به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد. بنابراین Xiaomi Mi Note 10 بدنه نسبتا بزرگ، ضخیم و وزن نسبتا بالایی دارد. و شاید استفاده تک دست از آن خیلی برای همه افراد مناسب نباشد.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن سریعا توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر گوشی بزرگ است و تقریبا 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی که ناچ (Notch) نامیده می‌شود برای تعبیه لنز دوربین سلفی ارائه شده است. شیائومی دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی را کمی خمیده طراحی کرده و بدین شکل سعی داشته آن را خوش دست تر جلوه دهد. به عقیده ما انحنای لبه های صفحه نمایش گوشی منجر به زیباتر به نظر رسیدن آن شده‌اند اما می‌توانند برای نصب گلس محافظ ال سی دی مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی فولد سامسونگ (Galaxy Fold) : یک گوشی کاملا خاص!

موضوع بعدی که باید در بررسی می نوت 10 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر داخل نمایشگر آن می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی به نسل جدید سری اسکنر های داخل نمایشگر شیائومی مجهز شده که نسبت به نسل قبل سرعت و دقت عملکرد بیشتری دارد. در بررسی دستگاه هم مشخص شد که سرعت عمل اسکنر داخل نمایشگر آن بسیار خوب است. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، لنز های دوربین اصلی آن که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه صف کشیده‌اند توجهتان را جلب خواهند کرد! در این قسمت پنج لنز دوربین مختلف وجود دارند و چهار چراغ فلش LED هم کنار آن ها تعبیه شده است.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

شیائومی Mi Note 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به جک 3.5 میلیمتری هدفون و اسپیکر خوبی هم مجهز است. البته اسپیکر گوشی دوبل و خیلی قدرتمند نیست و کیفیت صدای متوسطی را ارائه می‌کند. پورت شارژ گوشی هم از نوع USB C خواهد بود. وقتی گوشی شیائومی می نوت 10 را در دست می‌گیرید حس بسیار خوبی به شما منتقل خواهد شد که واقعا حسی فراتر از حس در دست گرفتن یک اسمارتفون میان رده است. به ویژه ترکیب دوربین این گوشی که از 5 لنز تشکیل شده بسیار خاص به نظر می‌آید و توجه همه را به خود جلب می‌کند.

به عقیده ما اگر گوشی شیائومی می نوت 10 از طراحی ضد آب بهره‌مند میشد واقعا یک پکیج بی‌عیب و نقص را ارائه می‌کرد و حداقل از نظر سبک طراحی و ظاهر می‌توانست به رقیب جدی برای گوشی های پرچمدار بازار تبدیل شود، اما متاسفانه این گوشی از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست. البته عدم بهره‌مندی این گوشی از طراحی ضد آب به هیچ عنوان نمی‌تواند جزو نقاط ضعف دستگاه محسوب شود چون نباید انتظار داشته باشید گوشی میان رده‌ای با قیمت و کیفیت سخت افزاری Mi Note 10 علاوه بر ارائه ویژگی ها و مشخصات عالی، ضد آب هم باشد. به عقیده ما شیائومی می نوت 10 از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر در رده قیمتی خودش یکی از بهترین هاست.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): صفحه نمایش

 یک صفحه نمایش 6.47 اینچی در پنل جلوی گوشی می نوت 10 تعبیه شده و به دلیل حاشیه های باریکی که دارد توانسته ظاهری جذاب و زیبا را برای محصول به ارمغان آورد. نمایشگر این گوشی تقریبا 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر گرفته و روی آن هم یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب است. البته توصیه داریم برای محافظ از نمایشگر گوشی حتما یک گلس محافظ ال سی دی هم روی آن نصب کنید و صرفا به بهره‌مندی آن از شیشه گوریلاگلس 5 اکتفا ننمایید. پنل نمایشگر گوشی از نوع آمولد (AMOLED) در نظر گرفته شده و قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) توسط آن ارائه می‌شود. به موجب این قابلیت برخی اطلاعات از قبیل تاریخ؛ زمان، درصد شارژ باتری و نوتیفیکیشن برخی برنامه ها دائما روی صفحه (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

نکته بعدی که باید در این بخش بررسی می نوت 10 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به وضوح تصویر یا همان رزولوشن نمایشگر می‌شود. صفحه نمایش گوشی مذکور رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای گوشی با صفحه نمایش 6.47 اینچی است. دو تکنولوژی DCI-P3 و HDR10 هم توسط صفحه نمایش دستگاه پشتیبانی می‌شوند که منجر به بهبود کیفیت آن خواهند شد. ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی Mi Note 10 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و تایید هویت و آنلاک نمایشگر گوشی با قرار گرفتن انگشت کاربر بر روی این بخش انجام می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)

اما کیفیت نمایش محتوا روی صفحه گوشی چطور است؟ در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی پنل آمولد آن به تصویر کشیده می‌شود. شارپنس و شادابی تصاویر نمایش داده شده روی صفحه گوشی بسیار مطلوب است و نویزهای پیکسلی در آن قابل رویت نیستند. کنتراست مطلوب هم می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های خوب آن باشد که سبب می‌شود محتوای صفحه نمایش جذاب تر به سمع و نظر کاربر برسد. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از نظر کیفیت عملکرد خوبی دارد. اما وضعیت آن از نظر تولید روشنایی چطور است و آیا می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کرد؟

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که پنل نمایشگر آن قدرت خوبی در تولید روشنایی دارد. بدین ترتیب به راحتی با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد یا حتی مقادیر کمتر از آن می‌توانید محتوای روی صفحه را در محیط های باز و تحت تابش نور مشاهده کنید. طبق بررسی های صورت گرفته، ظاهرا پنل آمولد صفحه نمایش گوشی می‌تواند به روشنایی در حدود 600 نیت دست پیدا کند که مقدار بسیار خوب است. پس گوشی Xiaomi Mi Note 10 از نظر صفحه نمایش یک محصول خوب است که بدون شک شما هم نسبت به آن نظر مثبتی خواهید داشت.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شاید انتظار داشته باشید که گوشی شیائومی Mi Note 10 به دلیل رونمایی در نوامبر سال 2019 از سیستم عامل اندروید 10 بهره‌مند باشد، اما متاسفانه اینطور نیست و اندروید 9 پای به طور پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. اما از سمت مقابل رابط کاربری MIUI 11 به طور پیش فرض روی گوشی نصب است و بدین ترتیب شیائومی می نوت 10 به یکی از اولین اسمارتفون هایی تبدیل شده که به طور پیش فرض رابط MIUI 11 را ارائه می‌کند. در بررسی می نوت 10 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و خوبی دارد و در حین استفاده عادی از آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. اقداماتی مثل وبگردی، استفاده از اپلیکیشن تلفن، پیامک ها، پرسه زدن در منوی تنظیمات و غیره بدون کوچک ترین مشکل در دستگاه انجام می‌شود.

نصب و اجرای اپلیکیشن های پرطرفدار از قبیل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و غیره هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود، اما احتمال دارد با تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی دستگاه و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی گاها تاخیرهای خیلی ریزی در عملکرد برنامه های سنگین تر مثل اینستاگرام یا فیسبوک به وجود آید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که ما در بررسی می نوت 10 و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون با هیچ لگ و تاخیری در عملکرد بستر نرم افزاری آن مواجه نشدیم. اما بد نیست کمی هم در رابطه با رابط کاربری MIUI 11 صحبت کنیم.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

این رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده که شاید تجربه‌ای مابین سیستم عامل iOS و اندروید را برایتان به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال درست مثل سیستم عامل iOS منوی اپلیکیشن ها در رابط MIUI 11 جایی ندارد و آیکون تمام برنامه ها به طور خودکار روی اسکرین های گوشی به تصویر کشیده می‌شود. برای دستیابی به منوی اپ دراور (App Drawer) یا همان منوی اپلیکیشن ها ملزم به نصب لانچر های اندرویدی خواهید بود. تعامل با گوشی و بستر نرم افزاری آن هم به دو صورت عادی و فول اسکرین امکانپذیر است. در حالت عادی سه دکمه نویگیشن در لبه زیرین نمایشگر ارائه شده و قابل استفاده خواهند بود اما در حالت فول اسکرین این سه دکمه حذف می‌شوند و کاربر با دستورات اشاره‌ای به تعامل با دستگاه می‌پردازد.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

در حالت فول اسکرین می‌توانید از کل فضای نمایشگر گوشی استفاده کنید و در نتیجه وبگردی یا اجرای همزمان دو اپلیکیشن به صورت مولتی ویندو (Multi-Window) در این حالت بسیار لذت بخش تر خواهد بود. خوشبختانه بستر نرم افزاری شیائومی Mi Note 10 عملکرد روان و سلیسی دارد و بدین ترتیب کاربر ضمن خرید این اسمارتفون با لگ و تاخیرهای رایجی که عموما در گوشی های میان رده و خوش قیمت شاهد به وجود آمدن آن ها هستیم، رو به رو نمی‌شود. برای دستیابی به بهترین بازده نرم افزاری از گوشی توصیه داریم تحت هر شرایط از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری کنید و اجازه ندهید حجم خیلی بالایی از اطلاعات در گوشی ذخیره شوند.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 تراشه‌ای که در گوشی Mi Note 10 بکار رفته تراشه اسنپدراگون 730 جی (Snapdragon 730G) کوالکام است که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 470 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 740 Gold خواهند بود و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی به کار گرفته شده است. و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. ضمنا گوشی Mi Note 10 شیائومی از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد. نسخه پرو این دستگاه با اسم Xiaomi Mi Note 10 Pro با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی به بازار ارائه شده است واین دو دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

با توجه به اینکه تراشه SD 730G یک تراشه میان رده رو به بالاست بنابراین انتظار عملکرد خوبی را از آن داریم. برای بررسی قدرت عملکرد گوشی می نوت 10 ما دو بازی های پرطرفدار پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید و مشکلی برای گیمینگ و اجرای گیم ندارد. البته اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در این گوشی و همچنین پر شدن حافظه داخلی آن می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه شود. پس سعی کنید برای دستیابی به بهترین بازده همیشه از پر شدن حافظه گوشی Mi Note 10 جلوگیری به عمل آورید، اگرچه حافظه 128 گیگابایتی گوشی به این زودی ها و راحتی پر نمی‌شود.

عملکرد رم 6 گیگابایتی گوشی شیائومی MI Note 10 هم بسیار خوب است و در بررسی دستگاه مشخص شد که این رم به راحتی انجام مولتی‌تسکینگ را میسر می‌سازد. حتی جهش مابین دو بازی سنگین پابجی موبایل و آسفالت 9 هم به لطف رم 6 گیگابایتی و خوب دستگاه بدون تاخیر امکانپذیر خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه علیرغم قیمت نه چندان بالایی که دارد، قدرت پردازشی عالی را ارائه می‌کند و در رده قیمت گوشی یکی از بهترین های بازار است. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن های عادی می‌توانید اپلیکیشن و بازی عادی سنگین تر را هم بدون مشکل اجرا کنید.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): دوربین اصلی و سلفی

 نوبت به یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بررسی کوشی Mi Note 10 می‌رسد که مربوط به دوربین دستگاه می‌شود. همانطور که قبلا گفته بودیم دوربین اصلی گوشی نام برده شده از پنج لنز مختلف تشکیل شده و لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است! بکارگیری لنزی با این مقدار وضوح تا به امروز در اسمارتفون ها انجام نشده و به همین دلیل کمی انتظارات را بالا می‌برد! لنز 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی می نوت 10 از نوع واید است و دیافراگم F/1.7 دارد. چهار لنز دیگر آن هم به ترتیب 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنزهای 12 و 5 مگاپیکسلی آن از نوع تله‌فتو (Telephoto) بوده و لنز های 20 و 2 مگاپیکسلی آن به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide) و ماکرو (Macro Camera) خواهند بود.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

در کنار لنز های دوربین اصلی گوشی هم چهار چراغ فلش LED تعبیه شده‌اند که در دو دسته دو تایی مشخص هستند. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی می نوت 10 پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، فوکوس لیزری (Laser AF)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری در حالت ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری اولتراواید و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. بنابراین تقریبا هر چیزی که انتظارش را داشته باشید و تاکنون تکنولوژی آن در دوربین اسمارتفون ارائه شده، توسط دوربین اصلی Mi Note 10 شیائومی هم ارائه می‌شود.

در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه عملکرد عالی دارد و در شرایط مختلف می‌تواند عکس های بسیار جالبی را با آن ضبط کرد. عکس های عادی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند وضوح 27 مگاپیکسلی دارند، اما برای دستیابی به وضوح بیشتر می‌توانید حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی را هم فعال کنید. در حالت عادی و 27 مگاپیکسلی، عکس های ضبط شده با دوربین اصلی دستگاه کیفیت عالی خواهند داشت و در حالت 108 مگاپیکسلی جزئیات تصویر به شکل خیره کننده‌ای افزایش می‌یابد و تصویری ضبط خواهد شد که شما را شگفت زده می‌کند. لازم به ذکر است که حجم تصاویری ضبط شده در این حالت بسیار بالاست و استفاده از عکس های 108 مگاپیکسلی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب نخواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دقت عالی توسط دوربین اصلی گوشی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و فضای پس زمینه تقریبا بی‌عیب و نقص صورت می‌گیرد. لنز دوربین تله‌فتو 5 مگاپیکسلی مجموعه دوربین اصلی امکان زوم اپتیکال 5 برابر را با کمترین افت کیفیت امکانپذیر می‌سازد و این مسئله هم از دیگر ویژگی های جالب دوربین اصلی گوشی Mi Note 10 محسوب می‌شود. ضمنا عکسبرداری در حالت اولتراواید هم با دوربین 20 مگاپیکسلی گوشی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی مجموعه دوربین اصلی گوشی شیائومی می نوت 10 یک پکیج کامل و همه کاره را در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک با دوربین گوشی ضبط می‌شوند کمی افت کنند اما به شما قول می‌دهیم که گوشی نام برده شده از نظر عملکرد دوربین در رده قیمتی خودش از بهترین هاست!

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

شیائومی یک لنز 32 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 را هم به عنوان دوربین سلفی گوشی Mi Note 10 در نظر گرفته که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های سلفی عالی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه کمی افت می‌کند اما همچنان عکس های خوبی با آن قابل ضبط خواهند بود. ضمنا دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت ضبط عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. پس به طور کلی اگر به دوربین و کیفیت عملکرد آن در موبایل اهمیت می‌دهید، خرید شیائومی Mi Note 10 یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است و مطمئنا از آن پشیمان نخواهید شد.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): باتری و شارژدهی

 شیائومی سعی کرده یک باتری قدرتمند را در گوشی Mi Note 10 بکار ببرد و بدین ترتیب دستگاه را از نظر شارژدهی و تامین انرژی مورد نیازش با کیفیت مطلوب تری روانه بازار سازد. باتری این اسمارتفون از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به ظرفیتی که باتری این گوشی ارائه کرده انتظار داریم که قدرت شارژدهی آن هم مناسب باشد. در بررسی می نوت 10 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 روز بدون مشکل از آن استفاده کند، اما چنانچه کاربر به انجام تسک های سنگین از قبیل گیمینگ بپردازد، شارژ باتری به مراتب زودتر خالی می‌شود.

اما شارژ مجدد باتری 5260 میلی آمپر ساعتی گوشی چقدر زمان می‌برد؟ خوشبختانه شارژ فابریک گوشی Xiaomi Mi Note 10 توان 30 واتی دارد و این اسمارتفون از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کند. طبق بررسی صورت گرفته با استفاده از شارژر فابریک گوشی می‌توان ظرف 30 دقیقه باتری می نوت 10 را حدود 55 درصد شارژ کرد. همچنین فول شارژ باتری 5260 میلی آمپر ساعتی گوشی هم ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه قابل انجام خواهد بود. پس شارژدهی خوب باتری و سرعت شارژ مجدد عالی از دیگر ویژگی های مثبت شیائومی می نوت 10 هستند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10) پرداختیم. این گوشی با قیمتی مناسب روانه بازار شده و در ازای آن از سخت افزاری بسیار عالی بهره می‌برد. به همین جهت ما عقیده داریم که شیائومی Mi Note 10 در رده قیمتی خودش می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید گوشی باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی اسمارتفون نام برده شده در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، جذاب و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • اسکنر انگشت داخل نمایشگر سریع و با کیفیت
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین عالی با پشتیبانی از تمام قابلیت هایی که نیاز دارید
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل شیائومی mi Note 10