نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : با تخریب ناپذیر آشنا شوید!

نقد و بررسی 13 آذر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : با تخریب ناپذیر آشنا شوید!

هارد اکسترنال ADATA HD830 به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و بهره مندی از استاندارد ضد آب، یکی از پر فروش ترین هارد اکسترنال های موجود در بازار است که با ظرفیت های متفاوت و قیمت مناسب ارائه شده است. اگر قصد خرید هارد اکسترنال برای آرشیو اطلاعات خود را دارید با نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه :

با افزایش حجم فایل‌ها و پیشرفت تکنولوژی، شرایطی ایجاد شد که افراد نیاز داشته باشند که در هر لحظه‌ به یک منبع اطلاعات همراه دسترسی داشته باشند. در این زمان بود که شرکت‌ها شروع به ساخت تجهیزات کامپیوتری همراه با قابلت ذخیره ‌سازی حجم بالا در ابعادی کوچک کردند، و این سرآغاز تولید هاردهای اکسترنال بود. بی شک نام کمپانی ای دیتا (ADATA) از مطرح ترین نام‌ها میان شرکت‌های تولیدکننده هارد اکسترنال (External Hard Drive) می‌باشد. هارد اکسترنال ADATA HD830 از جدیدترین و باکیفیت ترین محصولات این شرکت می‌باشد که در نسخه‌های 2، 4 و 5 ترابایتی تولید و روانه بازار شده‌است. بارزترین ویژگی HD830 مقاوت فوق العاده آن می‌باشد. هارد اکسترنال HD830 با بدنه سه لایه و دارا بودن استاندارهایی همچون گواهینامه IP68 توانسته به یک محصول، با کلاس نظامی تبدیل شود و گواهینامه نظامی ارتش آمریکا (US military standard : MIL-STD-810G 516.6) را نیز دریافت کند. پس اگر در خرید هارد اکسترنال، مقاومت در برابر ضربه،خط و خش، آب و گرد و غبار برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در همین ابتدای نقد به شما می‌گویم که در خرید هارد اکسترنال ADATA HD830 شک نکنید. لازم است بدانید که تمام ویژگی‌هایی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم؛ در میان نسخه‌های 2، 4 و 5 ترابایتی هارد اکسترنال ADATA HD830 مشترک بوده و تنها تفاوت آن‌ها در وزن و فضای ذخیره‌ سازی این سری از هارد اکسترنال ها می‌باشد. در ادامه با بررسی همه جوانب ADATA HD830 External Hard Drive در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : طراحی ظاهری

 

ADATA HD830 External

 

در اولین نگاه بدنه‌ای از جنس استیل دودی در کنار ساختار بزرگی که هارد اکسترنال ADATA HD830 دارد، شما را متوجه طراحی خشن به کار رفته در ADATA HD830 خواهد کرد. دستگاه از بدنه‌ای سه لایه مطابق با تصویر بالا برخوردار است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

حالا وقتشه! اینوبخون نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HV300 : ظریف و پر سرعت

اولین لایه از جنس پلاستیک فشرده می‌باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است و با قرارگیری هارد در آن، مقاومت هارد در برابر آب و شوک الکتریکی تضمین خواهد شد. لایه دوم همان جداره فلزی است که در خارج بدنه قادر به مشاهده آن خواهید بود و جنس آن از آلیاژ آلومینیوم می‌باشد. جالب است بدانید که بر اساس ادعای ADATA، هارد HD830 قادر است وزنی معادل 3000 کیلوگرم را تحمل کند! لایه سوم از دو کیس سیلیکونی تشکیل شده که گوشه‌ها و مرکز هارد را تحت پوشش قرار می‌دهند. استفاده از این دو کیس سیلیکونی سبب شده تا حمل و جابه‌جایی هارد آسان‌تر شده و از دست یا سطح لیز سُر نخورد. همچنین در صورت افتادن هارد، این دو کیس سیلیکونی از گوشه‌های هارد اکسترنال محافظت کرده و حجم زیادی از فشار وارد شده به هارد را جذب خواهند کرد.

 

ADATA HD830 External

 

هارد اکسترنال ADATA HD830 از ابعادی معادل 140x96x33 میلی متر برخوردار است و در سه ظرفیت مختلف در دو رنگ مشکی و آبی تولید و به بازار ارائه شده است. هارد اکسترنال ای دیتا HD830 ظرفیت 2 ترابایت وزنی معادل 520 گرم دارد و نسخه‌های 4 و 5 ترابایتی از 600 گرم وزن برخوردار هستند.

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : ویژگی‌های فنی

 

ADATA HD830 External

 

هارد اکسترنال های 2.5 اینچی همچون هارد ADATA HD830 External با قابلیت ذخیره سازی بالا، معمولا از نوع SMR هستند که در آن ها ظرفیت بالا بر کارایی ترجیح داده شده است و به همین دلیل نباید انتظار عملکرد خیلی بالا را داشت. چرا که این دسته از هارد اکسترنال ها با هدف امنیت بالا ساخته شده‌اند و برای شرایط سخت فیزیکی بهینه سازی شده‌اند؛ نه برای سرعت پردازش بالا. سرعت خواندن (READ) و نوشتن (Write) هارد ای دیتا HD830 در آزمایش‌ها در بازه‌ 110 الی 135 مگابایت قرار گرفته است و در بهترین حالت نیز از 150 مگابایت بیشتر نخواهد شد. البته سرعت ذکر شده نیز بسیار قابل قبول است ولی اگر سرعت از امنیت برای شما مهم تر است نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید با مراجعه به لیست هارد اکسترنال ها، از میان مدل‌های متنوع موجود در سایت فروشگاه هدف به انتخاب مدلی دیگر بپردازید.

هارد اکسترنال ADATA HD830 از رابط کاربری USB 3.1 بهره می‌برد که جدیدترین نسل این رابط می‌باشد و از سرعت حداکثری برخوردار است. همچون سایر محصولات ای دیتا، هارد HD830 نیز با سیستم عامل‌های Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 - Mac OS X 10.6 or later - Linux Kernel 2.6 or later سازگاری کامل دارد.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : تخریب ناپذیر

 

ADATA HD830 External

 

در زمان معرفی هارد اکسترنال HD830، مدیر امور فنی کمپانی ADATA برای معرفی این هارد از واژه «Virtually Indestructible» به معنای تقریبا تخریب ناپدیر استفاده کرد. بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته بر روی هارد HD830 این لقب بدون دلیل نبوده و واقعا تخریب ناپذیر است. در ادامه با جنبه‌های مقاومتی مختلف هارد ADATA HD830 آشنا خواهید شد.

مقاومت در برابر شوک الکترونیکی : به لطف استفاده از یک لایه پلاستیک در بدنه دستگاه و استفاده از متریال با کیفیت، این هارد به صورت مقاوم در برابر شوک ساخته شده است. همچنین مداری در هارد ADATA HD830 External قرار گرفته که به محض وارد شدن کوچکترین ضربه یا شوک الکتریکی به هارد اکسترنال ای دیتا، فعالیت آن را متوقف خواهد کرد. این توقف انتقال اطلاعات با چراغ چشمک زن روی هارد به نمایش گذاشته می‌شود. در ادامه با رنگ‌های این چراغ LED و معانی آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • چراغ آبی ثابت : هارد در حالت آماده به کار است ولی انتقال اطلاعات صورت نمی‌گیرد.
  • چراغ آبی چشمک زن : عملیات انتقال اطلاعات (شامل خواندن و نوشتن) در حال انجام است.
  • چراغ قرمز چشمک زن : سنسور شوک فعال شده و ضربه یا شوک الکتریکی تشخیص داده شده است. در این حالت انتقال اطلاعات متوقف شده و با رفع خطر ادامه پیدا خواهد کرد.
  • چراغ قرمز ثابت : هارد دارای مشکل نامشخصی است که قادر به انتقال اطلاعات نمی‌باشد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات هارداکسترنال ای دیتا 5 ترابایت HD830

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: در ابتدا لازم است بدانید که هارد اکسترنال ADATA HD830 تنها زمانی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است که درپوش USB به طور کامل و صحیح بسته شده باشد. با توجه به این که هارد از گواهی IP68 برخوردار است؛ قادر است به مدت دو ساعت در عمق دو متری زیر آب دوام آورد.

مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع: در این قسمت منظور از ارتفاع، ارتفاعی معادل 122 سانتی متر می‌باشد که به صورت بین‌المللی اتخاذ شده و معیار مقاومت نیز این ارتفاع در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که هارد ADATA HD830 پس از سقوط از ارتفاع 2.1 متری هیچ آسیبی نخواهد دید.

نتیجه نهایی :

 

ADATA HD830 External

 

کمپانی ای دیتا در ساخت جدیدترین نسل هارد های خود سنگ تمام گذاشته و محصولی با ارزش خرید بالا را روانه بازار کرده است. طراحی زیبا، حجم‌های متنوع، مقاومت و امنیت مثال زدنی در کنار قیمت هارد اکسترنال ADATA HD830 سبب شده تا با یک هارد اکسترنال همه چیز تمام روبه رو باشیم. اگر امنیت در انتخاب یک هارد اکسترنال برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ خرید هارد ADATA HD830 می‌تواند بی نقص ترین انتخاب ممکن باشد.

 

نقاط قوت :

  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • ضد آب بودن
  • استفاده از رابط USB 3.1

 

نقاط ضعف :

  • وزن نسبتا بالا
  • کوتاه بودن کابل رابط