نقد و بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements | زیبا و منحصر به فرد

نقد و بررسی 02 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements | زیبا و منحصر به فرد

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements هر خواسته‌ای که شما از یک هارد اکسترنال خاص و متفاوت دارید را برآورده می‌کند. ظاهری ساده و شیک، انتقال سریع اطلاعات در کمتر از چند دقیقه و قابل حمل بودن این محصول، حتی مشکل پسندها را نیز وادار می‌کند هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را برای خرید مد نظر داشته باشند. اگر لپتاپ (Laptop) شما یکی از دو پورت USB 3.0 یا USB 2.0 را داشته باشد، به راحتی می‌توانید سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements را امتحان کنید؛ زیرا این محصول با هر دو پورت USB 3.0 و USB 2.0 سازگاری کامل دارد.

این محصول ظاهری شیک و ساده دارد و تمام افراد در تمام رده‌های سنی می‌توانند از آن برای ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنند. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements قابلیت پشتیبان گیری دستی دارد و با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare سازگاری کامل دارد. هر نسخه‌ای از سیستم عامل ویندوز که روی کامپیوتر شما نصب شده باشد، محدودیتی جهت استفاده از هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements برای شما ایجاد نخواهد کرد و به راحتی می‌توانید ذخیره سازی اطلاعات را روی آن انجام دهید؛ اما کاربران مک برای استفاده از این هارد اکسترنال وسترن دیجیتال باید Mac OS X 10.6.5 یا ورژن های بالاتر را روی سیستم خود نصب کرده باشند. اگر قصد خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را دارید، با ما همراه شده و Western Digital Elements External Hard Drive را بیشتر بشناسید.

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال 2 ترابایت Elements

 

یک هارد جمع و جور برای ذخیره اطلاعاتی عظیم

اطلاعات حرف اول را در دنیای امروزی می‌زنند. تفاوتی ندارد چه سمتی دارید و به شغلی مشغول هستید، در همه حال باید حجم زیادی از اطلاعات را که پردازش شده و آماده هستند استفاده کنید. برای ذخیره سازی این اطلاعات که حجم آن ها بسیار زیاد است، هیچ کتابخانه فیزیکی در اطراف شما وجود ندارد؛ بنابراین باید چاره‌ای بیندیشید تا بتوانید این حجم از اطلاعات را در یک مکان امن و قابل اطمینان ذخیره کرده و در مواقع نیاز از آن ها استفاده کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements با وجود ظرفیت ذخیره سازی بالا و اندازه جمع و جوری که دارد، بهترین گزینه برای ذخیره سازی اطلاعاتی است که روی چندین و چند کامپیوتر (computer) پردازش شده و ذخیره شده‌اند. این اطلاعات می‌تواند اسناد مهم حسابداری یک شرکت زنجیره‌ای باشد یا موسیقی‌های متفرقه‌ای که افراد آن ها را برای گوش دادن در طول روز دانلود می‌کنند. هیچ محدودیتی درباره نوع اطلاعات ذخیره شده روی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements برای کاربران وجود نخواهد داشت.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ابعادی در حدود 21.5 × 82 × 111 میلی‌متر دارد و وزن آن 230 گرم است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال در دو ظرفیت یک و دو ترابایتی درنظر گرفته شده  است، بنابراین شما می توانید بر اساس میزان حافظه مورد نیاز خود یکی را انتخاب و با ذخیره اطلاعات روی آن در هر شرایطی از آن استفاده کنید.
 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال  Elements


کیفیت ساخت مناسب هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements

کمپانی وسترن دیجیتال (Western Digital) به خوبی به این امر واقف بوده که کاربران به یک هارد اکسترنال با ظرفیت ذخیره سازی بالا نیاز دارند و در کنار این موضوع برای کیفیت بدنه هارد و اجزای داخلی آن اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل برای طراحی و ساخت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements دقت زیادی به خرج داده و ظاهر زیبا و کیفیت بدنه این هارد اولین چیزی است که توجه مشتریان را به سوی خود جلب می‌کند.

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال  Elements

 

سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

یکی از معضلاتی که کاربران هنگام خرید هارد اکسترنال با آن مواجه هستند، عدم پشتیبانی هارد اکسترنال­ های موجود در بازار از سیستم عامل‌های مختلف مخصوصاً نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements با Windows 10، Windows 8.1، Windows 7 و ویندوز ویستا سازگار است و هر نسخه از ویندوز را که روی لپ تاپ (laptop) یا کامپیوتر (computer) خود داشته باشید، محدودیتی برای استفاده از این محصول برای شما ایجاد نمی‌کند.

کمپانی وسترن دیجیتال به این موضوع نیز توجه داشته است که افراد زیادی از سیستم عامل مک استفاده می‌کنند؛ بنابراین این هارد اکسترنال را به گونه‌ای طراحی کرده که با نسخه Mac OS X 10.6.5 و بالاتر سازگار است و افرادی که این سیستم عامل را استفاده می‌کنند نیز می‌توانند هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را برای استفاده تهیه کنند.
 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال  Elements

 

سرعت بالای انتقال اطلاعات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements

کاربرانی که روش­ های مختلف ذخیره سازی اطلاعات مانند ذخیره کردن اطلاعات روی فلش مموری (Flash Memory) ، دی وی دی و... را امتحان کرده‌اند، همیشه درباره سرعت انتقال اطلاعات ابراز نارضایتی داشتند.

به عنوان مثال اگر بخواهید اطلاعات در بین کلاس‌های درسی در دانشگاه از لپ تاپ به فلش مموری منتقل کنید، باید زمانی بیشتر از 10 دقیقه را مد نظر داشته باشید؛ زیرا سرعت انتقال اطلاعات روی فلش مموری کند است و چاره‌ای جز صبور بودن برای کاربر باقی نمی‌گذارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements رویای کاربران را برای انتقال اطلاعات با سرعت برق و باد برآورده کرده است. با کمک هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements می‌توانید در کمترین زمان ممکن اطلاعات را از لپ تاپ به هارد اکسترنال یا از هارد اکسترنال به لپ تاپ منتقل کنید. راز این سرعت بالای انتقال اطلاعات در سازگاری این هارد اکسترنال وسترن دیجیتال در پورت‌های USB 3.0 و USB 2.0 نهفته است. برای امتحان این سرعت انتقال می‌توانید هارد اکسترنال را به یکی از این درگاه‌ها متصل کرده و اطلاعات با حجم بالا را در کمترین زمان بین لپ تاپ و هارد جابجا کنید.

 

قابلیت پشتیبان گیری دستی یا اتوماتیک از اطلاعات

نرم افزار WD Smart Ware که توسط شرکت وسترن دیجیتال طراحی شده، امکان پشتیبان گیری دستی و خودکار از اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements را برای کاربران فراهم می‌کند؛ بنابراین امنیت حفظ اطلاعات با وجود این امکان تضمین می‌شود و نگرانی از بابت این که اطلاعات ذخیره شده در هارد از بین بروند نخواهید داشت.
 

جمع بندی

قیمت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements نسبت به محصولات مشابه رقابتی در نظر گرفته شده است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements یک محصول زیبا، خاص و متفاوت است که با وجود ظرفیت های مختلفی دارد، امکان ذخیره سازی حجم بالایی از اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند. قیمت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال 2 ترابایت Elements و قیمت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال 1 ترابایت Elements بر اساس ظرفیت حافظه ای که ارائه می دهد، مناسب است. این هارد اکسترنال کیفیت ساخت بالایی دارد و با وجود قابلیت اتصال به پورت‌های USB 3.0 و USB 2.0، اطلاعات را با سرعت بالای می‌توانید روی آن ذخیره کنید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز سازگار است و نرم افزار WD Smart Ware امکان پشتیبان گیری اطلاعاتی که روی آن ذخیره شده را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

نقاط قوت :

  • کیفیت ساخت بالا و سبک و زیبا بودن
  • سرعت انتقال بالای اطلاعات با وجود اتصال به پورت‌های USB 3.0 و USB 2.0
  • امکان پشتیبان گیری دستی و اتوماتیک با وجود نرم افزار WD Smart Ware
  • سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

 

نقاط ضعف :

  • عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • عدم مقاومت در برابر ضربه و شوک
  • عدم مقاومت در برابر لغزش