نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD700: مقاوم و زیبا

نقد و بررسی 23 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD700: مقاوم و زیبا

همراه داشتن اطلاعاتی مانند فیلم‌های ذخیره شده از یک سمینار مهم، جزوه‌های دانشجویی ذخیره شده در قالب فایل‌های PDF و... همیشه از ضروریات است. هارد اکسترنال ای دیتا HD700 یک محصول کارآمد برای افرادی است که می‌خواهند همیشه و در همه حال به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.  مناسب است،  ای دیتاHD700  را به راحتی می‌توانید در جیب یا کیف خود قرار دهید و به هر کجا که می‌خواهید ببرید. حتی می‌توانید فایل‌های مورد نیاز دوستان یا همکارانتان را روی این هارد ذخیره کنید و هارد را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا به راحتی بتوانند به اطلاعات مد نظر دسترسی داشته باشند. HD700 ضد آب و ضد گرد و غبار است. اگر سیستم شما به درگاه USB 3.0 مجهز است می‌توانید سرعت بالای انتقال اطلاعات را به وسیله این هارد تجربه کنید و در عرض چند ثانیه چندین و چند گیگ از اطلاعات را روی Adata HD700 1TB External Hard Drive یا Adata HD700 2TB External Hard Drive ذخیره کنید. این هارد اکسترنال ابعاد 22 × 88 × 133 میلی‌متری دارد و وزن آن حدود 220 گرم است. برای اتصال هارد اکسترنال ای دیتا HD700 به لپ تاپ باید کابل آن را استفاده کنید و در صورتی که کابل این هارد را همراه نداشته باشید اتصال آن به کامپیوتر به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود. در ادامه ویژگی‌های این محصول برای آشنایی بیشتر ارائه شده است. اگر قصد خرید هارد اکسترنال ای دیتا HD700 را دارید با نقد و بررسی آن همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت هارد اکسترنال ای دیتا HD700 را با قیمت هاردهای مشابه در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

مقاوم در برابر ذرات گرد و غبار و آب با وجود استاندارد IP56

هارد اکسترنال ای دیتا HD700  (Adata HD700) دارای استاندارد IEC IP56 است. این استاندارد نشان می‌دهد که ذرات گرد و غبار معلق در هوا به هیچ عنوان نمی‌توانند به درون این هارد اکسترنال فوق العاده راه پیدا کنند. همچنین این استاندارد نشان می‌دهد که هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت و هارد اکسترنال ای دیتا 2 ترابایت ای دیتا HD700 در برابر نفوذ آب نیز از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می‌باشند. برای این که این موضوع را امتحان کنید می‌توانید هارد ای دیتا (Adata) را درون یک لیوان آب شناور کنید و پس از نیم ساعت آن را خارج کرده و پس از خشک شده عملکرد محصول را امتحان کنید. این هارد اکسترنال در سفر با شما همراه خواهد بود تا فیلم‌هایی که از لحظات ناب زندگی خود تهیه کرده‌اید را در آن ذخیره کنید. همچنین اگر در طول روز برنامه ورزشی برای خود ترتیب داده‌اید می‌توانید این هارد را که بدنه‌ای از جنس سیلیکون مقاوم دارد و ضد آب است در جیب خود قرار دهید و تا پایان تمرینات نفس‌گیر ورزشی آن را همراه داشته باشید.

 

هارد اکسترنال ای دیتا HD700

 

مقاومت مثال زدنی هارد اکسترنال ای دیتا HD700 با وجود طراحی سه لایه

طراحی سه لایه هارد اکسترنال (Exrernal Hard Drive) ای دیتا HD700 از آن در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کند. در لایه داخلی هارد بالشتک‌هایی برای افزایش محافظت بیشتر در نظر گرفته شده‌اند و لایه میانی این هارد اکسترنال از جنس پلاستیک مقاوم که در برابر ضربه آسیب پذیر نیست ساخته شده است. لایه بیرونی هارد نیز از جنس پلاستیک سیلیکونی ساخته شده است تا مقاومت آن را در برابر سخت‌ترین و محکم‌ترین ضربه‌ها تضمین کند.

حالا وقتشه! اینو بخون هارد اکسترنال توشیبا Canvio Basics : باکیفیت و سبک

برای این که متوجه شوید که هارد اکسترنال 1 ترابایت ای دیتا HD700 و هارد اکسترنال 2 ترابایت ای دیتا HD700 تا چه اندازه در برابر شوک و ضربه مقاوم هستند، کافی است بدانید که استاندارد MIL-STD-810G 516.6 به این محصول تعلق گرفته است. در آزمایش‌هایی که برای ارائه این استاندارد انجام می‌شود هارد در برابر شدیدترین ضربات قرار می‌گیرد و در صورتی که کیفیت ساخت بالای آن و آسیب ناپذیر بودن محصول به اثبات برسد، این استاندارد به آن تعلق خواهد گرفت.

هارد اکسترنال ای دیتا HD700

 

فایل‌های حجیم را بدون لحظه‌ای تردید درون هارد HD700 ذخیره کنید.

همیشه فایل‌هایی که می‌خواهیم آن‌ها را جابجا کنیم به اندازه چند ترک موسیقی تا چند فایل ورد نیستند که فضای کمی برای ذخیره سازی نیاز داشته باشند. گاهی لازم است چند گیگ فایل را که حاصل شبیه سازی پروژه‌های خاص است یا فیلم‌های مورد علاقه خود را در مکانی امن ذخیره کنید تا در مواقع نیاز بتوانیم از آن‌ها استفاده نمایید. هارد اکسترنال ای دیتا HD700 این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تمام اطلاعات را با بهترین کیفیت و بیشترین جزییات ذخیره کرده و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید. این هارد اکسترنال حافظه‌ای به اندازه 1 یا 2 ترابایت دارد و هر آنچه لازم داشته باشید را می‌توانید درون آن ذخیره کنید، بدون این که نگران از دست دادن اطلاعات خود باشید.

 

هارد اکسترنال ای دیتا HD700

 

بالاترین سطح حفاظت از داده‌ها با کمک سنسور جی شاک (G-Shock)

هارد اکسترنال ای دیتا HD700 یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را با دیگر هاردهای تولید شده توسط کمپانی‌های پرچم‌دار دیگر متفاوت می‌کند. سنسور جی شاک طراحی شده در هارد اکسترنال ای دیتا HD700 از هارد در برابر ضربات احتمالی محافظ می‌کند. با وجود این سنسور زمانی که در حین انتقال اطلاعات به ناگهان هارد ضربه بخورد یا هارد از ارتفاعی مانند سطح میز روی زمین بیفتد، به طور اتوماتیک وضعیت هارد به حال غیرفعال تبدیل می‌شود و آلارم قرمز رنگی که روی آن به نمایش گذاشته شده بیانگر این موضوع می‌باشد. پس از این که وضعیت هارد به حالت نرمال باز گردد مجدداً می‌توانید از آن استفاده کنید و چراغ‌های روی هارد این بار رنگ آبی را که نشان دهنده وضعیت امن محصول می‌باشد به نمایش می‌گذارند.

 

هارد اکسترنال ای دیتا HD700

 

جمع بندی

هارد اکسترنال ای دیتا HD700 در دو نوع Adata HD700 1TB External Hard Drive یا Adata HD700 2TB External Hard Drive با دو رنگ بندی متفاوت عرضه شده است. این محصول که به صورت سه لایه طراحی شده، ضد ضربه و ضد گرد و خاک است و با وجود دارا بودن فضای ذخیره سازی مناسب، امکان ذخیره سازی اطلاعات مختلف مانند فیلم، فایل موسیقی، داده های متعدد (Document)، تصاویر باکیفیت و... را برای کاربران فراهم می‌کند. هارد اکسترنال ای دیتا HD700 در برابر ضربات احتمالی مقاوم است و با وجود قابلیت اتصال به پورت USB 3.0 می‌توانید اطلاعات را با سرعت بالا روی آن ذخیره کنید.

 

نقاط قوت :

  • مقاوم در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار
  • مجهز به سنسور جی شاک جهت محافظت در برابر ضربات احتمالی
  • دارای ساختار سه لایه جهت افزایش مقاومت بدنه هارد
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات به دلیل مجهز بودن به درگاه USB 3.0
  • مقاوم در برابر خش
  • پشتیبانی از قابلیت رمزگذاری AES 256 بیتی
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • دارای رنگ بندی محدود آبی و مشکی
  • عدم وجود جانمایی مناسب برای قرار دادن سیم هارد