آماده شلیک ، نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

نقد و بررسی 21 بهمن 1395 علی مظفری

آماده شلیک ، نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

معرفی

با یک مدعی اما همه کاره و با نام ROG GL552VW لپ تاپ مخصوص بازی از شرکت ایسوس طرف حساب هستیم.واقعا چرا هرموقع از نام بازی برای معرفی یک دستگاه استفاده می کنیم، رنگ مشکی و قرمز در طراحی یا حداقل کی برد اون دستگاه دیده میشود و حتی اینبار هم در لپ تاپ GL552VW همین اتفاق افتاده است اما طراحی روی لپ تاپ زیباتر از مدلهای قبلی ایسوس میباشد.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

تقریبا هر ساله شرکت های تولید کننده لپ تاپ (بجزApple) بهترین و با کیفیت ترین سری لپ تاپ های خود را جهت گیم حرفه ای معرفی میکنند تا انتظارات بالای هرکاربری را برآورده کنند و برندی سربلند در ذهن مخاطب باشند.انتخاب این سطح برای لپ تاپ ها باید آنها را در همه نوع عملکردی عالی نشان دهد تا مورد توجه قرار بگیرند. پس بازی را بعنوان بالاترین سطح محک بعلت نیاز داشتن به قطعات سخت افزاری قوی انتخاب میکنند.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

طراحی و جنس بدنه:

برخلاف مدل های قبلی خود که جنس روی دستگاه از فلز مشکی رنگ تولید شده بود این دستگاه از یک بدنه آلومینیوم برس خورده زیبا با رنگ روشن تر(خاکستری) برای جذابیت بیشتر و همچنین کمتر نمایان شدن اثر انگشت روی بدنه استفاده شده است.مانند سایر مدل های قبلی نوشته های کیبورد و طراحی دور تاچ پد قرمز رنگ و نشانه گیمر بودن دستگاه میباشد با اینکه این دستگاه یک لپ تاپ گیم محسوب میشود اما وزن 2.6 کیلوگرم با باتری برای این لپ تاپ کاملا مناسب بنظر میرسد.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

ابعاد این لپ تاپ 15.6 اینچ (32.4/255/385) میلیمتر میباشد. طراحی بینظیر در کنار کیفیت ساخت بالای بدنه و محکم بودن لولاهای این لپ تاپ در همین ابتدا نمایان گر یک دستگاه عالی از شرکت خوش سلیقه ایسوس میباشد.روی بدنه دستگاه نماد ROG مخصوص گیم ظاهر زیبایی برای GL552VW ایجاد کرده است.

 

 سخت افزار و نمایشگر:

استفاده از پردازشگر اینتل نسل ششم Core i7-6700HQ Sky Lake دور از انتظار برای ما نبود CPU پرقدرت که از عهده کارهای سنگین پردازشی به راحتی برمی آید.این پردازشگر چهارهسته ای با کش 6 مگابایت علاوه بر سری G در سری N ایسوس نیز استفاده شده است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

لپ تاپ GL552 در مشخصات مختلف رم و هارد تولید شده است.برای حافظه رم از ماژول 8 گیگابایتی با تکنولوژی DDR4 و برای حافظه هارددیسک از هارد 2 ترابایت در کنار یک دیسک SSD 128GB استفاده شده است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

در صورت نیاز شما میتوانید هارددیسک و رم دستگاه خود را از طریق دریچه پشت دستگاه ارتقاء دهید.

 

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

ایسوس در این لپ تاپ گیم 15.6” از یک چیپست گرافیک GTX960 4GB GDRR5 مانند سری N552VW و N501VW استفاده کرده است که برای کارهای گرافیکی و گیم مناسب است اما انتظار میرفت ایسوس در این مورد کمی دست و دل بازتر عمل کند و از چیپست قوی تری مانند 970 یا 980 استفاده کند که در لپ تاپ های ROG 17” خود استفاده میکند. شاید ایسوس به فکر قیمت تمام شده این لپ تاپ بوده است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

ایسوس برای این لپ تاپ از یک نمایشگر 4K UHD با پنل IPS مات استفاده کرده است تا در هنگام بازی بهترین کیفیت تصویر بدون بازتابش را با زاویه Wide Angle 178 درجه برای شما به ارمغان آورد.در بالای قاب این نمایشگر یک وب کم HD بهمراه میکروفن برای مکالمات بهتر ویدئویی قرار گرفته است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

لپ تاپ ROG GL552VW در چندین مدل عرضه شده است که در بعضی از مدلها نمایشگر آنها FULL HD میباشد و با 4K UHD در ارائه کیفیت تصویر متفاوت است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

اسپیکرهای Face Front در بالای کیبورد این لپ تاپ صدای واضح و شفافی تولید میکند. همچنین با استفاده از سیستم انحصاری ICESound نهایت لذت بردن از صدای این لپ تاپ در بازی،فیلم و موزیک برای شما فراهم شده است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

ایسوس با فناوری Sonic Master صدایی شفاف برای شما فراهم کرده است و با استفاده از نرم افزار Audio Wizard ROG پنج حالت از قبل تنظیم شده برای محیط و کاربردهای مختلف در نظر گرفته است.

 

کیبورد و تاچ پد:

استفاده از یک کیبورد نرم، کامل و چیکلت(استاندارد جزیره ای) با نور پس زمینه و حروف قرمز رنگ این لپ تاپ گیم را کامل کرده است. همچنین رنگ دور کلید های WASD که گیمرها خوب درک میکنند با هایلات قرمز رنگ از دیگر کلیدها مجزا میباشد.سطح استراحت گاه دست برای تایپ کردن از فلز آلومینیوم برس خورده میباشد و حس خوبی به شما هنگام استفاده از کیبورد منتقل میکند.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

تاچ پد بزرگ و هوشمند این لپ تاپ با حاشیه قرمز رنگ برای کارهای گوناگون مناسب میباشد اما گیمر ها میدانند برای بازی باید موس مخصوص و مجزا داشته باشند که شرکت ایسوس با این لپ تاپ (گارانتی اصلی) یک عدد موس و هدست و کوله پشتی مخصوص گیم برای خریداران در نظر گرفته است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

اتصالات و باتری:

پورت های این دستگاه متشکل شده است از:جک ورودی هدفون و میکروفن/یک عدد USB2.0 و دو عدد USB3.0/ یک عدد Type-C یا USB3.1/ خروجی تصویر HDMI/ یک عدد کانکتور RJ45 برای شبکه گیگابیتی/ قفل کینگستون و سوکت شارژ.همچنین در قسمت لبه جلوی این دستگاه یک درگاه مموری ریدر قرارداده شده است.اگر از نبود پورت VGA و mini Displayport چشم پوشی کنیم اتصالات این دستگاه کامل است.این لپ تاپ دارای ارتباطات بلوتوث و Wi-Fi نیز میباشد.

 

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

ایسوس در این لپ تاپ از یک باتری  4Cells 3200 mAh 48 Whrs با قابلیت جدا شدن استفاده کرده است.در تستی که ما در بازی FiFa17 از آن گرفتیم 150 دقیقه و برای اینترنت و آفیس و کارهای معمولی تا 280 دقیقه شارژدهی جواب داد. برای این لپ تاپ گیم این زمان شارژدهی مناسب است.

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

 

نکته: بهتر است برای انجام بازی بدلیل انجام پردازش و گرافیک و استفاده از رم و هارد همزمان دستگاه متصل به برق باشد تا روان اجرا شود. در انجام بازی نهایت تنظیمات تصویر بر روی Full HD قرار دادیم تا از هرگونه تاخیر جلوگیری کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

یک لپ تاپ گیم با وزن مناسب در سایز 15.6 اینچ با مشخصات سخت افزاری و کیفیت تصویر عالی که برای هر کاربردی مناسب است.

 

با لوازم جانبی که در بسته بندی محصول است شما دیگر نیاز به چیزی نخواهید داشت و فقط باید برای کاربرد های سنگین از یک خنک کننده یا Cool pad استفاده کنید.

 

اگر انتخاب این لپ تاپ در محدوده بودجه شما قرار دارد پس در انتخاب شک نکنید. با خرید این لپ تاپ سریعتر از دیگران شلیک کنید.