محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus S410UN | زیبا، شیک و قدرتمند

نقد و بررسی 01 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus S410UN | زیبا، شیک و قدرتمند

یکی دیگر از نماینده‌های خوش‌ساخت شرکت تایوانی ایسوس لپ‌تاپی از سری VivoBook است. این لپ‌تاپ که با نام تجاری VivoBook S14 معرفی شده، با شماره مدل ایسوس S410UN در بازار عرضه شده است. این لپ‌تاپ 14 اینچی با ظاهری خاص و بدنه‌ای فوق‌العاده باریک و سبک ساخته شده است و جز محصولات لوکس این شرکت به‌حساب می‌آید اما ایسوس برای اینکه این لپ‌تاپ به‌راحتی با قیمت مناسب به دست همه برسد، از پردازنده‌های مختلفی در آن استفاده کرده تا هرکس با توجه میزان استفاده بتواند یک S410UN را خریداری کند. ایسوس S410UN همچنین با دو مدل صفحه‌نمایش HD و Full HD ساخته شده و حتی کارت‌ گرافیک و هارد دیسک متفاوتی نیز در هر مدل دارد. استفاده از سخت‌افزار مختلف بر روی این لپ‌تاپ بسیار هوشمندانه بوده و باعث شده افراد بسته به‌نوع نیازشان یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنند. بر روی لپ‌تاپ S410UN، شرکت ایسوس از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل استفاده کرده است. این سری پردازنده علاوه بر قدرت بالا، کم‌مصرف نیز هستند و کمک شایانی به حفظ باتری و شارژدهی لپ‌تاپ کرده‌اند. در کنار پردازنده کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX150 استفاده شده که آن هم با دو کانفیگ مختلف عرضه شده است. بدنه سبک و باریک این لپ‌تاپ باعث شده کسانی که قصد دارند همه‌جا لپ‌تاپ را همراه خود داشته باشند، بسیار مناسب باشد. ایسوس S410UN در کنار وزن سبک، شارژدهی بسیار خوبی نیز دارد و استفاده از پردازنده‌های کم‌مصرف نسل هشتم اینتل و همچنین پنل صفحه‌نمایش کم‌مصرف TFT از دلایل شارژدهی بالا این لپ‌تاپ هستند. با توجه به مدل‌های سخت‌افزاری متنوع شما می‌توانید از ساده‌ترین کارها تا حرفه‌ای‌ترین آنها را با این انواع مدل‌های این لپ‌تاپ انجام دهید. در مجموع اگر قصد خرید laptop شیک، سبک و قدرتمند را دارید، بدون شک ایسوس S410UN گزینه ایده‌آلی برای شما است.

 

ایسوس S410UN

 

طراحی و کیفیت ساخت

ایسوس در طراحی لپ‌تاپ S410UN هنر و ظرافت خود را به‌کار گرفته است. این لپ‌تاپ در دسته زیباترین و یا به‌بیانی دیگر شیک‌ترین مدل‌ لپ‌تاپ‌های شرکت ایسوس قرار می‌گیرد. این لپ‌‌تاپ 14 اینچی ابعادی معادل 18.75 × 225.5 × 326.4 میلی‌متر دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، ضخامت این لپ‌تاپ فقط 1.75 سانتی‌متر است و این یعنی با لپ‌تاپی بسیار باریک و ظریف طرف هستیم. ایسوس در ساخت بدنه این لپ‌‌تاپ از پلاستیک استفاده کرده است اما نمای آن کاملا به لپ‌تاپ‌های فلزی شبیه است. استفاده از پلاستیک در قالب این لپ‌تاپ باریک، باعث شده وزن آن به 1.3 کیلوگرم برسد که عددی بسیار مناسب است. با توجه به وزن این لپ‌تاپ می‌توانید به آسانی آن را همراه خود در کیف و کوله، خارج از خانه داشته باشید. سبکی بدنه این لپ‌تاپ از ویژگی‌های مثبت S410UN به‌حساب می‌آید.

ایسوس S410UN

 

پورت‌ها و بلندگو

وقتی از بدنه باریک لپ‌تاپ تعریف می‌کنیم باید این نکته را هم درنظر بگیریم که طبیعتا یک سری پورت‌های بزرگ مانند خروجی تصویر VGA و یا حتی درایو نوری باید حذف شود. حذف کردن پورت خروجی تصویر VGA در واقع با وجود پورت HDMI تقریبا بی‌اهمیت است. همچنین درایو نوری هم ابزاری است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و حذف همین مورد باعث شده لپ‌تاپ بسیار سبک‌تر و باریک‌تر شود. لازم به‌ذکر است که اگر به درایو نوری DVD-RW نیاز داشتید، می‌توانید برای لپ‌تاپ یک درایو نوری اکسترنال را خریداری کنید. ایسوس S410UN دارای دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C است. همچنین علاوه بر این پورت‌ها، خروجی تصویر HDMI، کارت‌خوان SD و جک 3.5 میلیمتری هدفون برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است. همانطور که مشخص است متاسفانه این لپ‌تاپ پورت کابل LAN ندارد و برای اتصال به اینترنت تنها باید از طریق WIFI اقدام کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آماده شلیک ، نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG GL552VW

بلندگوهای این لپ‌تاپ هم مشابه گذشته استریو هستند و در قالب دو اسپیکر 2 واتی در زیر بدنه جای گرفته‌اند. ایسوس در تبلیغات این لپ‌تاپ بر روی این بلندگوها تمرکز کرده و آنها را با کیفیت‌ترین سری بلندگوهای لپ‌تاپ‌های خود معرفی می‌کند. ایسوس S410UN همچنین از نرم‌افزار AudioWizard پشتیبانی کرده و می‌توانید در حالت‌های مختلف پیشفرض بازی، موسیقی و فیلم، صدا را تعیین کنید تا صدا با کیفیت بهینه‌تری به‌گوش برسد. همچنین لازم به‌ذکر است که این بلندگوها به‌فناوری SonicMaster ایسوس مجهز هستند و کیفیت صدای بالایی دارند اما طبیعتا بلندی صدای آنها خیلی زیاد نیست ولی برای گوش دادن به موسیقی و تماشا فیلم در یک اتاق نیازی به هدفون نخواهید داشت.

ایسوس S410UN

 

صفحه‌نمایش و کیبورد

ایسوس(asus) برای لپ‌تاپ S410UN از دو مدل صفحه‌نمایش مختلف استفاده کرده است اما هر دو ویژگی‌های یکسانی دارند که در ابتدا آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. پنل صفحه‌نمایش هر دو از نوع TFT است و همچنین مانند لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا، این لپ‌تاپ هم دارای تنظیمات شخصی‌سازی تصاویر است. در ایسوس S410UN می‌توانید در سه‌حالت مختلف کیفیت تصویر بهتری را مشاهده کنید. در ابتدا ایسوس حالتی برای جلوگیری از خستگی و آسیب‌های احتمالی چشم در نظر گرفته که Eye Care نام دارد. در این حالت رنگ ملایم قرمز رنگی به صفحه‌ اضافه می‌شود تا به چشم فشار کمتری بیاید. در حالت دیگر که Vivid نام دارد می‌توانید با انتخاب آن، تصاویر را زنده‌تر و رنگ‌ها را پر رنگ‌تر کنید. زنده‌تر شدن رنگ‌ها باعث می‌شود تماشا فیلم در این حالت بسیار تماشایی باشد. همچنین یک حالت دستی یا Manual هم برای صفحه‌نمایش درنظر گرفته شده است که می‌توانید خودتان تنظیمات صفحه‌نمایش را تغییر دهید. لپ‌تاپ ایسوس در دو مدل صفحه‌نمایش با وضوح HD و رزولوشن 1366x768 و همچنین با وضوح Full HD و رزولوشن 1920x1080 عرضه شده است. در مدل صفحه‌نمایش Full HD از تکنولوژی وسعت دید 178 درجه‌ای استفاده شده است که باعث شده صفحه‌نمایش بسیار بهتری نسبت به مدل HD باشد.

 

ایسوس S410UN

 

از آنجایی که صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ 14 اینچی است و به‌صورت کلی قالب لپ‌تاپ کوچک است، ایسوس تصمیم گرفته قسمت ماشین حساب (Num Pad) که مربوط به اعداد است را حذف کند تا کلیدهای حروف کیبورد بزرگ‌تر و با فاصله استاندارد، درست در مرکز پنل داخلی لپ‌تاپ قرار گیرند. کیبورد این لپ‌تاپ هم یک سطح پایین‌تر از سطح داخلی لپ‌تاپ قرار گرفته شده تا تجربه تایپ بهتری داشته باشید. همچنین کلیدهای این کیبورد به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و می‌توانید در شب، با کلیدهای روشن به تایپ خود ادامه دهید. تاچ‌پد  لپ‌تاپ هم درست زیر کیبورد قرار گرفته است که مشابه لپ‌تاپ K570UD داری حس‌گر اثر انگشت است. با استفاده از این حس‌گر می‌توانید بدون وارد کردن کلمه عبور، قفل لپ‌تاپ را باز کنید. لازم به‌ذکر است که این حس‌گر با سیستم‌ عامل ویندوز 10 سازگار است.

ایسوس S410UN

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

همانطور که در ابتدای بررسی عنون شد، ایسوس از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل در این لپ‌تاپ استفاده کرده است. به‌کارگیری انواع مدل‌های پردازنده در این لپ‌تاپ باعث شده نه‌تنها رنج قیمتی آن متفاوت باشد، بلکه به‌درد افراد با رده‌های کاربری مختلف بخورد. در مدل ابتدایی این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i3 استفاده شده است. این پردازنده تنها بر روی صفحه‌نمایش HD این سری قرار گرفته است. در مدل صفحه‌نمایش Full HD لپ‌تاپ S410UN از دو پردازنده Intel Core i5 و Intel Core i7 با محدوده سرعت 1.8 تا 2 گیگاهرتز استفاده شده است که می‌توانید بسته به نوع استفاده یکی از پردازنده‌ها را انتخاب کنید. در کنار پردازنده‌ها، از دو مدل کارت گرافیک نیز استفاده شده است. NVIDIA GeForce MX150 کارت گرافیک انتخابی ایسوس برای این لپ‌تاپ است که در صفحه‌نمایش HD با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی و در صفحه‌نمایش Full HD با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 عرضه شده است. حافظه رم این لپ‌تاپ هم در سه مدل‌ پردازنده اینتل، به‌ترتیب 4، 8 و 12 گیگابایت از نوع DDR4 است. در مدل پردازنده Intel Core i3 حافظه رم غیر قابل افزایش است اما در دو مدل پردازنده دیگر می‌توانید، حافظه رم را تا 16 گیگابایت افزایش دهید. استفاده از این سخت‌افزار در لپ‌تاپ ایسوس S410UN باعث شده با آن بتوانید از ساده‌ترین کارهای روزانه تا امور حرفه‌ای‌تر را به‌راحتی انجام دهید. در مدل پردازنده Intel Core i7 با کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX150 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی و حافظه رم 12 گیگابایت، عملا می‌توانید هر کاری را از لپ‌تاپ انتظار داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia: پرقدرت ولی خوش‌قیمت

در این لپ‌تاپ قدرتمند از 2 مدل هارد دیسک استفاده شده است. برای مدل اولیه لپ‌تاپ که از پردازنده Intel Core i3 و صفحه‌نمایش HD استفاده می‌کند، یک هارد دیسک 500 گیگابایتی درنظر گرفته شده است که می‌توانید تا 128 گیگابایت حافظه SDD به آن در صورت نیاز اضافه کنید. در دو مدل حرفه‌ای‌تر این لپ‌تاپ هم از هارد دیسک‌های 1 ترابایتی استفاده شده که آنها هم قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت دیگر از نوع حافظه SSD را دارند.

باتری لپ‌تاپ S410UN از نوع لیتیوم‌پلیمر 3 سلولی با ظرفیت 42 وات‌ساعت است که بازدهی بسیار خوبی در این لپ‌تاپ دارد. در کنار قدرت‌ بالا باتری، استفاده از پنل صفحه‌نمایش TFT و پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل هم به شارژدهی بهتر این لپ‌تاپ کمک کرده‌اند. لپ‌تاپ S410UN ایسوس در حالت استفاده عادی تا 5 ساعت شارژدهی خواهد داشت. همچنین این لپ‌تاپ مجهز به فناوری شارژ سریع بوده و تنها در 49 دقیقه تا 60 درصد شارژ می‌شود.

 

ایسوس S410UN

 

نتیجه‌گیری

ایسوس S410UN لپ‌تاپی بسیار کاربردی است. از پردازنده‌های قدرتمند نسل هشتم اینتل استفاده می‌کند و می‌توانید از آن‌ها برای انجام هر کاری استفاده کنید. طراحی این لپ‌تاپ بسیار خوب بوده و ضخامت بسیار کمی داشته و با وجود یک صفحه‌نمایش 14 اینچی، تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد. در مجموع این لپ‌تاپ گزینه‌ ایده‌آلی برای افرادی است که قصد دارند یک لپ‌تاپ قدرتمند و در عین حال زیبا و سبک داشته باشند.

نکات مثبت:

طراحی زیبا و ضخامت بسیار کم

بدنه سبک 1.3 کلیوگرمی

استفاده از ترکیب سخت‌افزار قدرتمند

صفحه‌نمایش Full HD

استفاده از پورت جدید USB Type-C

استفاده از نور پس‌زمینه برای کیبورد

نکات منفی:

حذف ورودی کابل LAN