برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

آموزش و ترفندها 23 تیر 1400 علی مظفری

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

اگر شما هم مثل ما از بازی کردن پیاپی بازی‌های شوتینگ اکتیویژن خسته شده‌اید و کمپرهای بازی COD : Warzone خون شما را به جوش آورده‌اند (!) پیشنهاد میکنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف به سراغ بررسی بهترین بازی‌های شوتینگ سال 2021 خواهیم رفت. البته باید اشاره کنم که در این لیست خبری از بازی‌های اکتیویژن مثل Warzone، Black ops یا مدرن وارفر نیست! چرا که دیگر کسی نیست که با بازی‌های این غول ژانر شوتینگ آشنا نباشد. ترجیح داده‌ایم که در این مقاله به بررسی بازی‌هایی بپردازیم که علارقم پتانسیل بسیار بالای خود، کمتر به چشم آمده‌اند و به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند. پس اگر به دنبال تجربه‌های جدید در دنیای گیم هستید، این مقاله مخصوص شماست!

 

Doom Eternal

 

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

 

اگر از بازی‌هایی که در زمان آینده جریان دارند استقبال می‌کنید، بازی "دوم اترنال" حتما شما را به وجد خواهد آورد. این بازی توسط کمپانی مشهور Bethesda منتشر شده است و یک بازی شوتر اول شخص (FPP) با گرافیک فوق العاده است که در زمان آینده روایت می‌شود. بازی داستان محور است و به نوعی ساخته شده که شما را غرق در محیط خود خواهد کرد. اسلحه‌هایی با ظواهر جذاب، کاراکترهایی با ظاهر آخرالزمانی و بدن‌هایی که با اسلحه‌ها پیوند خرده است. همه چیز برای یک آتش بازی جانانه در بازی Doon Eternal محیا شده و خبری از ژانر مخفی کاری در این بازی نیست. تنها چیزی که در این بازی شما را متوفق می‌سازد تمام شدن مهمات شماست. در پایان بد نیست اشاره‌ای هم به باس فایت‌های (Boss Fight) این بازی داشته باشیم که حقیقتا در نوع خود بی‌نظیر طراحی شده‌اند. میادین بزرگ، راهروهای شرکت‌های در حال تخریب و دهانه یک آتشفشان در حال انفجار تنها بخشی از لوکیشن‌های طراحی شده برای رویارویی با باس‌های این بازی هستند.

این بازی در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس بوده و هم کاربران کنسول‌ها و هم کاربران سیستم‌های رومیزی قادر به تجربه آن هستند.

 

Battlefield V

 

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

 

در زمان نگارش این مقاله، تنها تریلر بازی Battlefield 2024 منتشر شده و بازی در حال پیش فروش است؛ در همین راستا به معرفی آخرین عنوان سری بتلفید، با نام Battlefield V در این مقاله می‌پردازیم. برخلاف بازی قبلی، بتلفیلد V برای تجربه یک اکشن کلاسیک خالص در جریان جنگ جهانی دوم قرار دارد. اگر شما هم مثل من از شلیک کردن با اسلحه KAR98 لذت می‌برید؛ این بازی برای شما ساخته شده است. بازی در محیط‌های طبیعی همچون جنگل‌ها، سواحل، شن زارها و... جریان دارد. طراحی بی‌نظیر محیط بازی بسیار در جذابیت بازی Battlefield V موثر بوده است. بخش آنلاین یا مولتی پلیر این بازی همچنان بسیار شلوغ است و علاقه مندان به بازی‌های آنلاین می‌توانند تجربه بسیار لذت بخشی را در این بازی تجربه کنند. بدون شک سری بتلفیلد به عنوان تنها رقیب اصلی سری بازی‌های Call Of Duty، می‌تواند روزها شما را در پشت مانیتور میخکوب کند.

حالا وقتشه! اینو بخون برترین بازی‌ های سال 2021

این بازی در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس بوده و هم کاربران کنسول‌ها و هم کاربران سیستم‌های رومیزی قادر به تجربه آن هستند.

 

Valorant

 

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

 

این بازی در سکوت خبری و بدون هیچ تبلیغ قابل توجهی در سال 2020 معرفی شد. رفته رفته کاربران بیشتری جذب این بازی شدند و استودیو Riot Games با ارائه آپدیت‌های قابل توجهی توانست کاربران خود را به یک طرفدار دائمی تبدیل کند. این بازی دقیقا ژانری شبیه به بازی Counter Strike دارد و سیستم شلیک اسلحه‌ها در آن کاملا با بازی‌های امروزی متفاوت است. در حقیقت قدرت نشانه گیری (Aim) گیمر در این بازی حرف اول را می‌زند، هرچند که بر اساس تجربه من، کمی خلاقیت می‌تواند بازی شما را کاملا متفاوت سازد. در این بازی اپراتورهای بسیاری وجود دارند که شما بر اساس سبک بازی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و در یک رقابت 5 به 5 در بازی‌های آنلاین شرکت کنید. توجه داشته باشید که هر اپراتور، توانایی‌های خاص خود را دارد و این استمرار شما در بازی است که موجب می‌شود به هماهنگی لازم برای بازی کردن با یک اپراتور برسید.

ذکر دو نکته در رابطه با این بازی لازم است:

  • کاربران ایرانی توسط توسعه دهنده این بازی تحریم هستند، پس برای اجرای این بازی باید IP خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید.
  • این بازی اصطلاحا PC Exclosive است و بر روی کنسول‌ها در دسترس نیست.

 

Overwatch

 

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

 

شاید تعجب کنید اگر بدانید که در لیست برترین بازی‌های شوتینگ اول شخص، یک بازی از سال 2016 قرار دارد. این بازی در زمان انتشار خود بسیار پر سر و صدا بود و تا به امروز، استودیوی بلیزارد (Blizzard) با قدرت از این بازی پشتیبانی کرده است. این بازی ترکیبی از اپراتورهایی با قابلیت‌های گوناگون و لوکیشن‌های متفاوت است. این بازی نیز از جمله بازی‌هایی است که اصلا مخفی کاری در آن جایگاهی ندارد و سرعت عمل گیمر در زمان حرکت است که برنده دوئل‌ها را مشخص می‌کند. اگر از طرفداران بازی‌هایی هستید که اصلا لازم نیست انگشت خود را از روی ماشه بردارید، قطعا اورواچ با هیجان بالای خود بهترین بازی برای شما خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای جامع خرید سیستم گیمینگ | معرفی کامل قطعات مورد نیاز کیس مخصوص بازی

این بازی بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل 8 قابل اجرا بوده و همچنان خبری از اجرای آن بر روی نسل 9 گزارش نشده است.

 

Rainbow Six Siege

 

برترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPP) در سال 2021

 

علی رقم انتشار نسخه جدیدی از بازی Rainbow 6 توسط یوبیسافت، به نظر می‌رسد که گیمرها تصمیم به کنار گذاشتن بازی محبوب خود از سری Rainbow ندارند و همچنان آمار نسخه Siege در حال افزایش است. استراتژی درست، داشتن هم تیمی‌های خوب و تمرکز در این بازی حرف اول را می‌زند. رینبو سیکس سی‌اِج، از جمله بازی‌هایی است که بازیکنان آن به شدت جدی بازی می‌کنند و اگر تنها به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود هستید، این بازی میدان خوبی برای شما نخواهد بود. تمامی لوکیشن‌های بازی Rainbow 6 Siege در محیط‌های آپارتمانی و مجتمع‌های بزرگ قرار گرفته‌اند. محیط بازی دارای تخریب پذیری فوق العاده جذابی می‌باشد. سبک بازی از همان سبک کلاس نیروهای تروریست و نیروهای امنیتی پیروی می‌کند. هدف تیم تروریست انفجار ساختمان و هدف تیم امنیت، خنثی سازی بمب و یا کشتن تمامی تروریست‌ها است. بازیکنان هر دو تیم پیش از شروع بازی اقدام به انتخاب اپراتور خود می‌کنند که نقش اساس در عملکرد هر بازیکن در بازی دارد. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، قدرت تیم در این بازی بسیار بیشتر از قدرت بازیکن است و یک تیم ضعیف محکوم به شکست خواهد بود. مخفی کاری، استفاده از گجت‌های پیشرفته و دقت بالا حرف اول را در این بازی می‌زند.

این بازی در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس بوده و هم کاربران کنسول‌ها و هم کاربران سیستم‌های رومیزی قادر به تجربه آن هستند.

 

Escape From Tarkov

 

 

شاید هیجان انگیز ترین بازی (حداقل برای ما) در این لیست، بازی "فرار از تارکُو" باشد. برخلاف بازی‌های زیادی که ادعا می‌کنند واقعیت محور هستند، می‌توان گفت که بازی Escape From Tarkov، رئالیست ترین بازی در میان گیم‌های شوتینگ است. شاید جالب باشد اگر بدانید که این بازی از سال 2014 در حال توسعه است و همچنان در روند توسعه قرار دارد!

تا کنون چدین نسخه آزمایشی و تست سرور توسط توسعه دهنده این بازی، یعنی استودیو Battlestate منتشر شده که تنها بازیکنان مورد تایید این شرکت قادر به بازی کردن آن‌ها هستند. برای حضور در این بازی لازم است که در زمان فراخوان این شرکت برای تست سرور جدید، اقدام به ثبت نام در سایت Escapefromtarkov کنید. در پایان چنانچه که مورد تایید قرار گرفتید، اطلاعات ورود به بازی برای شما ارسال خواهد شد. هرچند که بازی در حال حاضر در وضعیت پیش فروش قرار دارد اما اصلا زمان انتشار بازی مشخص نیست.

ما در تیم تحریریه هدف توانستیم که در تست سرور سال گذشته شرکت کنیم و در ادامه به صورت خلاصه به بررسی این بازی می‌پردازیم.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

این بازی تماما آنلاین است. هدف بازیکنان فرار از شهر تارکو می‌باشد. شما در هر بازی می‌توانید تنها حجم محدودی از اتچمنت را به همراه خود داشته باشید و در زمان بازی به تناسب شرایط اتچمنت اسلحه خود را تعویض کنید. در این بازی نوار سلامت وجود ندارد و شما پس از آسیب دیدن، بهبود نخواهید یافت. هر بازیکن دارای 2 حالت جسمی می‌باشد، یا کاملا سلامت هستید، یا مجروح شده‌اید که اثر آن را در بازی خود مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال، زمانی که به دست شما شلیک شود، سرعت هدف گیری شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و یا بر اثر مجروح شدن از ناحیه پا، دیگر نمی‌توانید که در بازی بدوید.

بررسی این بازی همانند توسعه آن بسیار زمان‌بر خواهد بود! پس ترجیحا بررسی کامل آن را به زمان دیگری محول خواهیم کرد و از طولانی شدن این مقاله جلوگیری می‌کنیم.

 

سخن پایانی :

 

احتمالا پس از بررسی عناوین این نوشته، بازی‌های بسیاری نیز به ذهن شما آمده‌اند که ما برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد این مقاله، به آن‌ها اشاره نکردیم. شما می‌توانید در بخش ارسال نظرات، بازی‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانستند در این مقاله باشند را به ما معرفی کنید، تا در نوشته‌ای متفاوت به بررسی آن‌ها بپردازیم.

در این مقاله سعی داشتیم که به بررسی برترین‌ بازی‌های شوتینگ اول شخص سال 2021 بپردازیم. همانطور که در ایتدای این نوشته نیز اشاره کردیم، عناوین عنوان شده فارق از تولیدات شرکت اکتیویژن است. در نظر داشته باشید که عدم معرفی یک عنوان، به معنای بی‌کیفیت بودن آن بازی نیست!

در پایان بد نیست اشاره کنم که همکاران من در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و چنانچه تصمیم به خرید یک سیستم گیمینگ یا کنسول‌های نسل8 و 9 برای تجربه جدیدترین بازی‌های روز دنیا دارید، به راحتی می‌توانید از طریق ارتباط با ما، نسبت به دریافت مشاوره و نهایی کردن خرید خود اقدام نمایید.