برترین بازی‌ های سال 2021

آموزش و ترفندها 16 بهمن 1401 مدیر سامانه

برترین بازی‌ های سال 2021

پس از به پایان رسیدن سال 2021، به رسم هرساله به سراغ بررسی "برترین‌های سال" رفته‌ایم. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف نگاهی خواهیم داشت به "برترین بازی‌ های سال 2021" که می‌توانید هم اکنون آن‌ها را خریداری کرده و با استفاده کنسول یا سیستم گیمینگ خود نسبت به تجربه آن‌ها اقدام نمایید.

در پایان هر سال، ما در تحریریه تیم هدف به بررسی سال گذشته می‌پردازیم و با نگاه به عناوینی که گاه بسیار در بازار سر وصدا به پا کردند و یا گاها آنطور که باید و شاید دیده نشدند، اقدام به نوشتن لیستی از برترین‌ بازی‌های سال گذشته می‌کنیم.

در بازی‌ها به دنبال چه هستید؟ می‌خواهید در سواحل مکزیک با لوکس ترین ماشین‌های دنیا رانندگی کنید یا به همراه موجودات غیرواقعی سفری ماجراجویانه را تجربه کنید؟ شاید هم فقط مشتاق هستید که یکی از اولین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 را تجربه کنید!

در این مقاله به معرفی بهترین بازی‌ های منتشرشده در سال 2021 خواهیم پرداخت. پیش از شروع لازم است اشاره کنیم که موارد معرفی شده در این لیست از ترتیب خاصی برخوردار نیستند و به صورت تصادفی مرتب شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

 

Forza Horizon 5

 

برترین بازی 2021 | Forza Horizon 5

بعضی از مردم برای جمع آوری ماشین‌های لوکس و یا شخصی سازی ماشین‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند، به سراغ فورزا هورایزن 5 می‌روند. بعضی به دنبال تجربه‌ی هیجان مسابقه دادن در مسابقات غیرقانونی یا اصطلاحا Underground هستند. بعضی به دنبال به رخ کشیدن دست فرمون خود در بازی‌های آنلاین هستند و بعضی هم مثل ما برای تجربه حس خوب رانندگی در طبیعت مکزیک به دنبال این بازی رفته‌اند.

نقطه قوت بازی Forza Horizon 5، این است که برای تک تک این افراد برنامه‌ای دارد. فرقی نمی‌کند که به چه منظور اقدام به نصب این بازی می‌کنید، نکته مهم این است که پس از ورود به بازی حتما مسئله‌ای شما را درگیر روند بازی خواهد کرد و پس از گذشت مدتی می‌بینید که ساعت هاست به صندلی خود تکیه داده‌اید و اصلا متوجه گذر زمان نشده‌اید.

طراحی محیط بازی‌، فضای داخل کابین ماشین‌ها و عملکرد خودروها همگی در بهترین حالت خود هستند. رادیو ماشین شما پر از اهنگ‌هایی است که بر اساس سلیقه شما به مرور زمان مرتب خواهند شد و هزاران جلوه دیگر که تا به سراغ تجربه این بازی نروید، متوجه آن‌ها نخواهید شد.

 

Daethloop

 

برترین بازی های سال 2021 | deathloop

 

اگر از جمله گیمرهایی هستید که مُردن پیاپی و شروع‌های مجدد پشت سر هم، اعصابتان را خورد نمی‌کند؛ بازی Daethloop می‌تواند تجربه ایده‌آلی برای شما باشد. به گفته IGN، بازی Daethloop نه تنها یکی از بهترین بازی‌های سال 2021 است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر می‌باشد.

سبک این بازی ترکیبی از ژانرهای مختلف همچون معمایی، تیراندازی (Shooter)، و مخفی کاری می‌باشد که به لطف خلاقیت استودیوی Arkane، توانسته به خوبی مخاطبین خود را پیدا کند.

دنیای Daethloop از یک حلقه زمانی نیرو می‌گیرد که مدام و مدام تکرار می‌شود. تصور کنید در دنیایی گیر افتاده‌اید که مدام در حال تکرار شدن است و شما در نقش کاراکتر اصلی بازی، باید خود را از این حلقه زمانی نجات دهید. در این شرایط ساده ترین تصمیمی که باید بگیرید این خواهد بود که، مانند Rambo وارد میدان شوید و با سلاح‌های فوق پیشرفته خود اقدام به از بین بردن محافظان لوپ کنید؛ یا اینکه مخفیانه تک تک محافظان را از نقشه بازی خارج کنید.

هر تصمیم شما منجر به یادگیری یک تکنیک جدید خواهد شد که می‌تواند نقش بسیار موثری برای فرار از لوپ داشته باشد. نهایتا با پیشرفت در مسیر بازی نه تنها به قابلیت‌های کاراکتر بازی مسلط می‌شوید بلکه با قواعد loop نیز بیشتر آشنا شوید و می‌توانید راحت‌تر در مسیر بازی پیشرفت کنید.

تمامی جزئیات بازی با بهترین کیفیت ساخته و پرداخته شده‌اند و شیوه روایت داستان بازی به شکلی است که شما را مجذوب داستان بازی خواهد کرد.

 

Halo infinite

 

برترین بازی های سال 2021 | halo infinite

 

امکان ندارد که اهل بازی‌های ویدئویی باشید و در جریان تبلیغات گسترده مایکروسافت برای بازی Halo infinite قرار نگرفته باشید. مایکروسافت هزینه بسیاری برای انداختن مجدد عنوان Halo بر سر زبان‌ها در سال 2021 کرد و به نوعی در انجام این کار نیز موفق شد. مستر چیف دوست داشتنی بار دیگر با عنوان Halo بازگشته تا بتواند موفقیت نسخه‌های 1 و 3 این سری را تکرار کند.

داستان بخش تک نفره روایت جدیدی را دنبال می‌کند که به داستان سری‌های قبل وفادار است و شاهد تغییرات ناگهانی و یا اتفاقات عجیب در داستان بازی نیستیم. اما چیزی که موجب شده Halo infinite مجددا طرفداران از دست رفته این سری را به وجد آورد، مربوط به بخش چندنفره (Multyplayer) است.

تجربه یک شوتر اول شخص کلاسیک (FPS)، چیزی است که به خوبی می‌تواند گیمرهای قدیمی را به وجد آورد. گیمرهایی که بازی‌های شوتر اول شخص را با سری Halo و کانتر و... در ذهن دارند اکنون می‌توانند در بازی Halo infinite به دنبال خاطرات خود باشند. مایکروسافت بخش چندنفره این بازی را از همان ابتدا به صورت رایگان ارائه کرده و قرار است که برای همیشه نیز رایگان بماند. اگر از طرفرداران قدیمی این سری بودید و اشتیاق خود را نسبت به سری Halo از دست داده‌اید، و یا به دنبال تجربه یک بازی FPS کلاسیک با گرافیک مدرن هستید، حتما سری به دنیای جهان بازِ بازی Halo infinite بزنید.

 

It Takes 2

 

برترین بازی های سال 2021 | it takes 2

 

هنوز که هنوز است، در دست داشتن کنترلر کنسول پلی استیشن یا Xbox، یاد و خاطره بازی‌های دو نفره بر روی کنسول‌های آتاری و SEGA را به یاد ما می‌آورد. اما بد نیست بدانید که هنوز هم بازی‌های دو نفره بسیاری تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها همچون بازی “It Takes 2” می‌توانند در لیست برترین بازی‌های منتشرشده در سال‌ گذشته قرار بگیرند. هرچه استودیوی Hazelight بازی‌های بیشتری منتشر می‌کند، بیشتر از گذشته مطمئن می‌شویم که این استودیو در ساخت بازی‌های دونفره دارای خلاقیتی بی انتهاست.

بازی It Takes two از جمله بازی‌هایی است که در کشور ما بسیار کم مورد توجه قرار گرفت اما در جهان بسیار پرمخاطب بود. خلاقیت در این بازی به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و شما به صورت مداوم در میان ایده‌های جذاب این شرکت بازی سازی در حرکت خواهید بود. از یک مینی گیم تیراندازی سوم شخص وارد یک معمای پازلی خواهید شد، پس از آن کمی سیستم RPG به بازی اضافه می‌شود و تصمیمات شما روند داستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به دنبال آن تجربه یک بازی پلتفرمر مشابه بازی Mario (قارچ خور!) را خواهید داشت و حتی در برخی از سکانس‌ها می‌توانید یک بازی 2D اکشن را تجربه کنید!

این بازی دست از سورپرایز کردن شما برنخواهد داشت و نتیجه این اثر شرکت Hazelight نه تنها یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده در سال 2021 است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های دو نفره است که می‌توانید تجربه کنید.

 

Resident Evil Village

 

برترین بازی های سال 2021 | residentevil village

 

چه به سری Resident Evil علاقه داشته باشید یا از آن متنفر باشید، باید بپذیرید که این سری جزئی از صنعت بازی سازی دنیاست و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان همواره منتظر ارائه نسخه جدیدی از آن هستند.

تیراندازی از نمای شانه (Shoulder Mode)، باس فایت‌های جذاب، محیط‌های تیره و ترسناک، صدای جیغ و موجودات عجیب و غریب، همگی از نمادهایی هستند که با دیدنشان به یاد این سری جذاب می‌افتیم.

بازی Resident Evil Village، اخرین نسخه از این سری بازی‌های سبک ترسناک است که توانست در زمان عرضه به فروش فوق العاده بالایی دست یابد و در زمانی که همه در فکر پاندمی کرونا بودند، ذهن گیمرها را به خود مشغول کند!

در این بازی باید بتوانید در شرایط سخت، مقاومت خود را نشان دهید. ممکن است تیر اسلحه شما به اتمام برسد، به دلایل شرایط جوی قادر به بازیابی سلامت (Health) خود نباشید و بسیاری از موارد دیگر که تنها در صورت تجربه این بازی متوجه آن خواهید شد. از طرف دیگر چنانچه بتوانید به خوبی وضعیت کاراکتر خود را در طول بازی مدیریت کنید، می‌توانید تجهیزات در دسترس خود را آپگرید کنید که علاوه بر افزایش جذابیت بازی، موجب می‌شود که بتوانید راحت‌تر مراحل بازی را طی کنید.

 

Returnal

 

برترین بازی های سال 2021 | returnal

 

آخرین بازی لیست ما، یکی از اولین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5، در سال 2021 می‌باشد. یک بازی آرکید با ژانر Rogue-lite که بسیار به ریشه‌های خود پایبند است و ارائه شده تا بتواند برگ برنده سونی در مقابل مایکروسافت در ابتدای نسل نهم باشد.

بازی Returnal از استودیوی Housemarque یکی از برترین بازی‌های ارائه شده در سال 2021 است که می‌تواند تجربه بسیار مناسبی از پتانسیل نسل نهم را در اختیار شما قرار دهد. داستان بازی کلیشه همیشگی را دنبال می‌کند. سیاره‌ای که بر اثر اعمال ساکنینش نابود شده است، ملیت‌هایی که از بین رفته‌اند و ماشین‌های نسل جدیدی که اکنون در اختیار افراد باقی مانده قرار گرفته‌اند.

جذابیت این بازی مربوط به گلوله‌های رنگارنگ موجود در این بازی نیست، بلکه این ظرافت استودیوی Housemarque است، که باعث می‌شود دنیایی ناشناخته بتواند به سرعت با کاربر همگام شود و گیمر را مجبور سازد که به دنبال انتهای داستان برود. روایت داستان با وجود شیوایی بسیاری که دارد به هیچ وجه به تجربه کاربر لطمه‌ای وارد نمی‌کند. بازی Returnal، با بودجه سنگینی که سونی برای ساخت آن هزینه کرده است، توانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد. رزولوشن بالای بازی، کاراکترهایی که صدایی بسیار آشنا برای شما خواهند داشت و موجوداتی که می‌توانند واقعا شما را در طول بازی آزار دهند، همگی امضای استودیوی Housemarque برای بازی‌ای هستند که می‌تواند مدت‌ها در یاد و خاطر شما باقی بماند.

 

سخن پایانی

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی بهترین بازی‌های منتشرشده در سال 2021 پرداختیم. با یک انحصاری مایکروسافت نوشته ما آغاز شد و با معرفی جدیدترین انحصاری سونی، به کار خود پایان دادیم. صنعت بازی سازی بی‌شک یکی از بزرگترین صنایع دنیاست که پرداختن به آن در یک مقاله، کار ساده‌ای نخواهد بود. نهایتا باید اشاره کنیم که انتخاب لیستی از برترین بازی‌ها، کاری کاملا سلیقه‌ای است و انتخاب بهترین بازی برای هر فرد متفاوت است. با این وجود لیستی که در این نوشته ارائه شد، شامل بازی‌هایی است که حتی یک بار تجربه هر یک از موارد آن، به تمامی گیمرها پیشنهاد می‌شود. شاید سال‌ها بعد با خود بگویید که آشناییتان با محبوب‌ترین بازی عمرتان از خواندن یک مقاله آغاز شده است!

 

برخی از بازی‌های معرفی شده در این مقاله "انحصاری" هستند. یعنی تنها در پلتفرم خاصی قابلیت اجرا دارند. اگر با خواندن این مقاله مشتاق به تجربه آن‌ها هستید، ولی از پلتفرم موردنظر بهره مند نیستید؛ از شما دعوت میکنیم که نگاهی به لیست کنسول‌ها، در فروشگاه اینترنتی هدف داشته باشید. همچنین همکاران متخصص من در تیم پشتیبانی، آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تهیه سیستم گیمینگ هستند. برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.