محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

نقد و بررسی 11 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

طراحی و ساخت:

شرکت بزرگ ایسوس سری جدید لپ تاپ های خود را با نام ASUS X552، روانه ی بازار کرد. نکته ی اول در برخورد با این سیستم، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالای آن است. وزن این دستگاه حدود 2.4 کیلوگرم براورد شده است، که مشکلی را برای حمل و نقل آن برای کاربران بوجود نخواهد آورد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

 

صفحه نمایش:

این لپ تاپ با سایز 15.6 اینچ در حالت کلی از دقت تصویر 1366×768 با کیفیت HD استفاده می‌کند. روشنایی تصاویر مناسب است، اگرچه به علت براق بودن صفحه نمایش ممکن است در محیط بیرون و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب، کار کردن با این دستگاه برای کاربر کمی مشکل زا باشد، البته این موضوع مشکل بزرگی نخواهد بود و در بیشتر سیستم ها وجود دارد. نمایش رنگ ها در این نمایشگر طبیعی و با روحیه هستند. یک از دلایل با کیفیت بودن تصویر، تراکم پیکسلی بالا می باشد. در ضمن دید زاویه افقی آن بسیار خوب و ایده آل است.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ASUS X552

 

صفحه کلید:

ایسوس در سری X خود از کیبوردهایی با کلیدهای استاندارد استفاده کرده است که تجربه شیرینی را از عمل تایپ برای کاربر به جا می‌گذارد. وقتی کلیدها را بفشارید، نرمی آن را به خوبی حس خواهید کرد. کلیدهای Num-Pad نیز سرعت را در تایپ اعداد و انجام محاسبات توسط لپ تاپ بیشتر می‌کنند. تاچ پد نیز به دلیل حساسیت بالا به خوبی از فرمان های لمسی شما پیروی می کند.

 

 بررسی لپ تاپ ASUS X552

 

پورت و باتری :

این لپ تاپ دارای: دو پورت USB3، خروجی VGA، خروجی HDMI، جک هدفون، جک میکروفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل و کارت خوان می باشد. در نهایت این سیستم یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را  برآورده می کند.

همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

همچنین این محصول مجهز به باتری 4 سلولی از جنس لیتیوم یون با ظرفیت 2600 میلی آمپر می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا بیشتر از 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

باتری و پورت های ASUS X552

 

سخت افزار و عملکرد:

پردازنده ی به کار رفته در لپ تاپ X552، از نوع اینتل است، که بسته به شرایط و کاربری هایی که از لپ تاپ خود دارید می توانید نوع کانفیگ را انتخاب کنید.

همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم می باشد، که تا 12 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد، با وجود چنین فضایی برنامه های شما به راحتی انجام می شود و شما با مشکلی مواجه نخواهید شد.

این لپ تاپ دارای 500 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک را دارا می باشد.

پردازنده ی گرافیکی این محصول Nvidia Geforce 820Mمی باشد، که در کنار آن 1 گیگابایت حافظه به صورت جداگانه که تا 3 گیگابایت را می تواند ساپورت کند اختصاص یافته است. این پردازنده های گرافیکی، با توجه به مشخصات فنی و سخت افزاری دیگر، تمام نیازهای شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی، نرم افزارهای سه بعدی و کارهای خانگی را به راحتی پشتیبانی می کند.