بررسی و آشنایی با  لپ تاپ Aorus X3 Plus v3

اخبار روز تکنولوژی 04 فروردین 1394 علی مظفری

بررسی و آشنایی با لپ تاپ Aorus X3 Plus v3

سیستم  Aorus X3 Plus v3، از لحاظ شکل ظاهری بیشتر شبیه به لپ تاپ های گیمینگ به نظر می رسد. وزن Aorus حدود 1.8 کیلوگرم برآورد شده که شاسی از جنس آلومینیوم به سبک وزن شدن آن کمک می کند. بدنه ی از جنس آلومینیوم آنودایز شده، مقاومت و استحکام در برابر ضربه را افزایش می دهد.

 به طور خلاصه مشخصات و ویژگی های فنی این سیستم عبارت اند از: یک پردازنده ی Core i7 ، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX M970 ، دو عدد حافظه از نوع SSD با اندازه ی 256 گیگابایت و یک صفحه نمایش 13.9 اینچی با وضوح 3200 1800* پیکسل.

در ضمن این لپ تاپ با قیمت 2199 دلار به فروش می رسد. در ادامه این نقد و بررسی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

بررسی لپ تاپ Aorus X3 Plus v3

علاوه بر رزولوشن بالای صفحه نمایش، زاویه دید گسترده با وضوح زیاد، یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگر است.

اسپیکرهای در پایین قرار گرفته اند، که صدای خروجی مناسب و بلندی را از خودش خارج می کند. این صدا در میزان صدای بلند بدون لرزش و ارتعاش به گوش می رسد.

کیبورد به کار رفته، علاوه بر کلیدهایی با سایز بزرگ، دارای فواصل زیاد بین کلیدها می باشد، که منجر به تایپ راحت تر و سریع تر می شود و تجربه ی لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان می گذارد. به خصوص اندازه ی کلید Backspace و همچنین کلیدهای شیفت در سمت راست و چپ با تغییر اندازه به سایز بزرگ تر، کارآمد تر شده اند. علاوه بر این، کیبورد دارای نور پس زمینه می باشد، که شما می توانید شدت نور پس زمینه را از طریق کلید فرماندهی و کنترل نرم افزار و یا با ضربه به دکمه Fn تنظیم کنید.

تاچ پد با سایز 9.9*7.1 سانتی متر، حساسیت بالایی دارد و از فرمان های لمسی شما پیروی می کند.

مشخصات لپ تاپ Aorus X3 Plus v3

در سمت راست Aorus، دو عدد پورت USB3، کارت خوان SD و دکمه ی خاموش و روشن قرار گرفته اند.

حالا وقتشه! اینو بخون PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

در سمت چپ باز هم یک عدد پورت USB3 دیگر مشاهده می کنید، علاوه بر آن خروجی HDMI،mini DisplayPort ، جک میکروفون، درگاه SPDIF (SPDIF یک رابط صدای دیجیتال است که برای اتصال تجهیزات صوتی در فاصله های کوتاه به کار برده می شود، S/PDIF که کوتاه شده (Sony / Philips Digital Interconnect Format) یا (Sony Philips Digital Interface) است و که به فارسی رابط دیجتال سونی و فیلیپس معنی می دهد. این رابط برای انتقال فایلهای صوتی دیجیتال از DVD  پلیرها به آمپلی فایر و تلویزیون ها می با شد.) و قفل امنیت Kensington دیده می شوند.

همچنین در عقب یک پورت شبکه ی اترنت و شیاری برای شارژ کردن سیستم تعبیه شده اند.

قیمت لپ تاپ Aorus X3 Plus v3

در درون این لپ تاپ و از نظر سخت افزاری می توان به: پردازنده ی Intel Core i7-4710HQ با سرعت فرکانس 2.5 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم، دو عدد حافظه هارد دیسک از نوع SSD با ظرفیت 256 گیگابایت، که به سرعت و بوت شدن سریع تر سیستم کمک می کند، اشاره کرد.

پردازنده ی گرافیکی از نوع Nvidia's GeForce 970M همراه با 6 گیگابایت حافظه ی ویرم VRAM)) ساخته شده است، که این سیستم را بسیار قدرتمند و قوی کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

به طور کلی ویژگی های سخت افزاری به کار رفته، این سیستم را برای افراد حرفه ای و گیمرها مناسب کرده است.

عمر باتری به کار رفته برای یک لپ تاپ بازی بسیارمناسب و معقول است. در آزمایش های گرفته شده روی باتری این محصول، مدت 5 ساعت و 38 دقیقه در حالت وب گردی بازدهی می دهد.