نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: صفحه نمایش و قیمت خوب

نقد و بررسی 15 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: صفحه نمایش و قیمت خوب

یکی دیگر از گوشی های میان رده‌ای که این روزها استقبال پرشوری از آن به عمل آمده، گلکسی A30 سامسونگ (Samsung Galaxy A30) است. این گوشی از ویژگی های خوبی همچون صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه، ظاهری زیبا و قیمت مقرون به صرفه بهره می‌برد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

با توجه به اتمام موجودی این گوشی در بازار، پیشنهاد ما به شما گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A31 است. این گوشی با داشتن رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایت می تواند جایگزین مناسبی برای علاقه مندان به گوشیA30 باشد. برای خرید و بررسی ویژگی های گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A31، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A31 ظرفیت 128 گیگابایت

 

مقدمه

سامسونگ در سال 2019 سعی کرده که تمرکز ویژه‌ای روی طراحی و عرضه گوشی های میان رده و مقرون به صرفه‌ داشته باشد تا بدین ترتیب حداقل در بازارهای آسیایی بتواند با شرکت هایی همچون شیائومی (Xiaomi) رقابت کند. گوشی Galaxy A30 یکی از گوشی های میان رده و خوش قیمت این شرکت است که مورد استقبال کاربر قرار گرفته و توانسته آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. قیمت گلکسی A30 سامسونگ بسیار خوب و رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی به شمار می‌رود. اما آیا سامسونگ Galaxy A30 گزینه خرید مناسبی برای شماست؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف این گوشی با انتظاراتی که از یک اسمارتفون دارید می‌توانید تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر خرید یا عدم خرید این گوشی را انجام دهید. با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: طراحی و ظاهر

گوشی Galaxy A30 از نظر سبک طراحی و ویژگی های دیگر تقریبا مابین دو گوشی گلکسی M30 و گلکسی A50 قرار می‌گیرد و به نوعی از ترکیب ویژگی های این دو گوشی ساخته شده است. ظاهر این گوشی زیباست و قاب پشت آن براق بوده و چشم نواز به نظر می‌رسد، اما جالب است بدانید که جنس قاب پشت براق این گوشی از شیشه نیست و کاملا از پلاستیک تشکیل می‌شود. سامسونگ پلاستیکی که در طراحی قاب گلکسی A30 بکار برده را با لقب "گلاستیک" (Glastic) معرفی می‌کند که از ترکیب دو حرف "Glass" (شیشه) و Plastic (پلاستیک) به وجود آمده است. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی، دوربین اصلی و دوگانه آن به صورت عمودی نصب هستند و یک چراغ فلش LED هم زیر دو لنز دوربین گوشی تعبیه شده است. در وسط قاب پشت دستگاه هم لوگوی سامسونگ حک شده و درست بالای آن یک اسکنر انگشت بیضی شکل قرار دارد. در بررسی گلکسی A30 مشخص شد که اسکنر انگشت این گوشی سرعت و دقت عمل خوبی دارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

لبه های قاب Galaxy A30 سامسونگ خمیده طراحی شده‌اند و این امر سبب شده تا با در دست گرفتن دستگاه حس خوبی به کاربر منتقل شود و به نوعی گوشی خوش دست به نظر آید. متاسفانه چون جنس قاب پشت این اسمارتفون پلاستیکی است، تماس با اشیای نوک تیز می‌تواند خیلی زود بر روی آن خط و خش ایجاد کند. به بیان دیگر قاب پشت این گوشی به شدت در برابر خراشیده شده حساس خواهد بود و بهتر است حتما یک گارد موبایل برای محافظت از قاب پشت دستگاه استفاده شود. ضمن اینکه قاب پشت Galaxy A30 در برابر جذب چربی و اثرات انگشت هم بسیار مستعد عمل می‌کند. گوشی نام برده شده حدود 165 گرم وزن دارد و ابعاد آن 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتری را ارائه می‌کند.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی گلکسی A30 نگاه کنید، شاید اصلا فکرش را هم نکنید که با یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه رو به رو هستید! صفحه نمایش 6.4 اینچی این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و از استاندارد طراحی نمایشگر های اینفینیتی (Infinity Display) پیروزی می‌کند. طبق آمار چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی سامسونگ گلکسی A30 توسط نمایشگر آن احاطه شده و در بخش فوقانی آن هم یک زائده کوچک U شکل برای نصب لنز دوربین سلفی دستگاه بکار رفته است که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ روی صفحه نمایش یا بهتر بگوییم پنل جلوی Galaxy A30 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند، اما با این حال توصیه داریم برای حفاظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه یک گلس ال سی دی را روی آن نصب کنید.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

لازم به اشاره است که گوشی سامسونگ گلکسی A30 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. بنابراین Galaxy A30 سامسونگ از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی خوب است. ظاهر این گوشی کاملا مدرن و منطبق با سبک گوشی های رده بالا طراحی شده اما جنس بدنه آن پلاستیکی است و نیاز به مراقبت بالایی دارد. در مجموع عقیده ما بر آن است که گوشی نام برده شده با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت ساخت و ظاهر خوبی بهره می‌برد و این موضوع می‌تواند یکی از نقاط قوت آن باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی A30 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی صحبت می‌کنیم. شاید تصور کنید با توجه به میان رده بودن گوشی و قیمت مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده، صفحه نمایش آن چندان کیفیت بالایی ندارد اما در واقع اینطور نیست و سامسونگ گوشی Galaxy A30 را به یک صفحه نمایش سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.4 اینچی مجهز کرده که بدون حاشیه است و به نوعی یک نمایشگر اینفینیتی محسوب می‌شود. صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی نام برده شده واقعا حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. ضمنا روی صفحه نمایش این گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده تا مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد. بنابراین از نظر کیفیت ساخت، صفحه نمایش Galaxy A30 وضعیت کاملا مطلوب و رضایت‌بخشی دارد اما محتوای روی آن چقدر وضوح دارند و توانایی نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی چگونه است؟

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

رزولوشن صفحه نمایش گلکسی A30 فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل است و بدین ترتیب تراکمی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ دارد که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای یک گوشی میان رده، خوش قیمت و مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی محسوب می‌شود. تراکم پیکسلی و رزولوشن خوب صفحه نمایش گوشی سبب شده تا وضوح تصاویری که روی آن نمایش داده می‌شوند بسیار عالی باشند و جزئیات تصویر خیلی خوب قابل رویت شوند. شادابی، شارپنس و تفکیک‌پذیری رنگ ها در نمایشگر گوشی به شکل عالی انجام می‌گیرد و به نوعی فراتر از انتظارات عمل می‌کند. بنابراین اگر به کیفیت محتوای صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید Galaxy A30 رضایتتان را جلب می‌کند. اما وضوح تصویر خوب، رزولوشن مناسب و تراکم پیکسلی مطلوب تنها نقاط قوت صفحه نمایش گوشی نام برده شده نیستند و صفحه نمایش این گوشی یک نقطه قوت دیگر هم دارد!

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

نقطه قوت بعدی صفحه نمایش گلکسی A30 مربوط به توان عالی آن در تولید روشنایی می‌شود که به لطف بهره‌مندی از نمایشگر سوپر آمولد برای آن به ارمغان آورده شده است. روشنایی خوبی که صفحه نمایش این گوشی ارائه کرده سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید در محیط های باز تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر را ببینید و از دستگاه استفاده کنید. برای اینکه در محیط های باز بتوانید به راحتی از گوشی خود استفاده کرده و محتوای روی نمایشگر گلکسی A30 را مشاهده کنید، کافیست شدت روشنایی نمایشگر دستگاه را روی 80 درصد تنظیم نمایید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A30 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن را شامل می‌شود. بزرگ بودن نمایشگر، وضوح خوب، تراکم پیکسلی عالی، شارپنس و شادابی مطلوب و روشنایی زیاد همگی از ویژگی های مثبت نمایشگر Galaxy A30 هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی سامسونگ Galaxy A30 نصب شده، اندروید 9 پای بوده و رابط کاربری One UI 11 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. این ترکیب نرم افزاری دقیقا همان ترکیبی است که در گوشی گلکسی S10 سامسونگ هم به طور پیش فرض شاهد پیاده‌سازی آن هستیم. بنابراین از نظر قابلیت ها و ویژگی ها هم احتمالا شباهت های زیادی مابین سیستم عامل و رابط کاربری دو گوشی نام برده شده وجود دارد. خوشبختانه سامسونگ در رابط کاربری One UI واقعا در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری داشته و توانسته یکم رابط روان، سلیس و بهینه‌تر را توسعه دهد. هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی سامسونگ Galaxy A30 مناسب است و رابط One UI این امکان را به کاربر می‌دهد تا با پنهان سازی منوی اپلیکیشن ها (App Drawer) تجربه‌ای شبیه به سیستم عامل iOS و آیفون های اپل را داشته باشد.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای هم بخش دیگری از ویژگی های مثبت رابط کاربری گلکسی A30 است که به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده و کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. سامسونگ سعی کرده حجم و تعداد اپلیکیشن هایی که به طور پیش فرض روی رابط One UI 11 نصب هستند را کاهش دهد و در این راستا تقریبا عملکرد خوبی داشته است اما با این حال برخی از اپلیکیشن های پیش فرض سامسونگ همچنان روی دستگاه نصب خواهند بود و بخشی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند. خوشبختانه عملکرد روان رابط گوشی و بهینه بودن آن سبب شده در حین پرسه زدن در منوهای گوشی با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشوید. با نصب اپلیکیشن های پرکاربری همچون اینستاگرام، تلگرام و غیره هم در گوشی لگ و تاخیری به وجود نمی‌آید و عملکرد روان سیستم عامل دستگاه کاملا قابل درک خواهد بود. بنابراین گوشی سامسونگ Galaxy A30 از نظر سیستم عامل و رابط کاربری وضعیت مطلوبی دارد و نصب بودن جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید گوگل و رابط کاربری One UI سامسونگ بر روی آن می‌تواند برای دستگاه یک نقطه قوت باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی A30 مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت پردازشی آن می‌شود. با توجه به اینکه گوشی مذکور یک اسمارتفون مقرون به صرفه و میان رده است نباید خیلی انتظارات زیادی از آن داشته باشیم و قدرت عملکرد آن را با گوشی های رده بالا مقایسه کنیم. گلکسی A30 به تراشه اگزینوس 7904 مجهز شده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته پردازشگر باقی مانده آن هم از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار رفته است. بنابراین گلکسی A30 از یک تراشه میان رده رو به بالا بهره می‌برد که توسط خود شرکت سامسونگ تولید می‌شود.

سامسونگ Galaxy A30 از نظر رم و حافظه داخلی نسخه های مختلفی دارد. گوشی از نظر رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. هر دو نسخه نام برده شده دستگاه هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را تا سقف اسمی 512 گیگابایت افزایش داد. اما قدرت عملکرد این اسمارتفون چگونه است و آیا می‌توان بازی های اندرویدی سنگین و HD را بدون مشکل روی آن نصب و اجرا کرد؟ پیش از هر چیز باید بگوییم که ما در بررسی گلکسی A30 به نسخه مجهز به رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دسترسی داشتیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد دستگاه دو بازی PUBG و Mobile Legends را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه در دستگاه اجرا کردیم و سپس از بخش اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین چند اپلیکیشن جهش داشتیم و سرعت عمل رم آن را مورد ارزیابی قرار دادیم.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

نتیجه بررسی گلکسی A30 نشان داد که دستگاه با تنظیمات گرافیکی نرمال به خوبی بازی هایی مثل PUBG و Mobile Legends را اجرا می‌کند اما اگر تنظیمات گرافیکی بازی رو روی بالاترین سطح ممکن قرار دهید ممکن است افت فریم های بسیار ریزی در حین بازی کردن نمایان شوند که قابل چشم پوشی هستند. بعد از 20 دقیقه انجام دو بازی PUBG و Mobile Legends در گوشی گلکسی A30 به تدریج بدنه آن داغ‌تر شد، اما با این حال شدت داغ شدن بدنه دستگاه به قدری نبود که آزاردهنده باشد. بعد از گذشت 30 دقیقه و زمانی که از بخش Recent Apps مابین اپلیکیشن های مختلف دستگاه جهش داشتیم، برای چند ثانیه لگ و تاخیرهایی قابل رویت بودند اما خیلی زود این لگ و تاخیرها از بین رفتند و عملکرد گوشی دوباره به حالت روان اولیه بازگشت.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

بنابراین می‌توان از این بررسی نتیجه گرفت که گوشی گلکسی A30 برای انجام کارهای روزمره کاربر با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شود و به راحتی می‌توان اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره را در آن نصب و اجرا کرد. نصب و اجرای بازی های سنگین اندرویدی هم روی دستگاه امکانپذیر است اما نمی‌تواند بهترین تجربه ممکن را برایتان به همراه داشته باشد. در حین اجرای بازی های سنگین در گلکسی A30 ممکن است با لگ و تاخیرهای ریز و کوچکی مواجه شوید که قابل چشم پوشی هستند. فراموش نکنید که این گوشی یک گوشی مقرون به صرفه است و نباید انتظارات خیلی زیادی از آن داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت که Galaxy A30 سامسونگ قدرت پردازشی بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

خیلی از کاربران در حین خرید گوشی به کیفیت دوربین آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، بنابراین باید تمرکز ویژه‌ای روی این بخش از بررسی گلکسی A30 داشته باشیم. دوربین اصلی این گوشی دوگانه است یعنی از دو لنز مختلف تشکیل می‌شود. لنز اصلی دوربین پشت دستگاه 16 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.7 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لنز دوربین ثانویه آن هم 5 مگاپیکسلی بوده و از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. ضمنا دوربین 5 مگاپیکسلی نام برده شده از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و عکسبرداری با زاویه دید گسترده را میسر می‌سازد. دوربین اصلی Galaxy A30 سامسونگ از قابلیت هایی همچون عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با پس زمینه تار (مشابه پرتره)، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED هم زیر لنز دوربین اصلی و دوگانه گوشی نصب است که در محیط های تاریک می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نوری استفاده کرد.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

ما دوربین اصلی گلکسی A30 سامسونگ را در دو حالت نوری مختلف بررسی کردیم. حالت اول مربوط به شرایطی می‌شد که نور محیط مناسب بود و حالت دوم مربوط به شرایطی می‌شد که نور کم و محیط نسبتا تاریک بود. دوربین اصلی Galaxy A30 برخلاف تصوری که داشتیم در محیط با نور خوب خیلی عالی عمل نکرد و عکس هایی که به ثبت رساند کیفیت کاملا متوسطی داشتند. در محیط های با نور کم افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین دستگاه نمایان شد و متاسفانه نویزهای تصویر کمی زیاد شدند. بنابراین اگر خیلی به کیفیت دوربین اصلی گوشی اهمیت می‌دهید، شاید سامسونگ گلکسی A30 گزینه خرید مناسبی برایتان نباشد. با دوربین اصلی این گوشی فقط می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های معمولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. ضمنا حالت عکسبرداری با پس زمینه تار و همچنین با زاویه دید گسترده با دوربین اصلی این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند.

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. این لنز دوربین هم مثل دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور مناسب عملکرد بهتری دارد. با دوربین سلفی گوشی در اینگونه محیط ها می‌توانید عکس های سلفی خوبی ضبط کنید اما در محیط های تاریک با افت کیفیت و افزایش نویز رو به رو می‌شوید و خیلی قادر به ضبط عکس های با کیفیت نخواهید بود. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از بررسی دوربین گلکسی A30 باید گفت که دوربین اصلی این گوشی کیفیت کاملا معمولی دارد و دوربین سلفی آن هم عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. اما به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد که کیفیت دوربین اصلی و سلفی این گوشی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی A30 را به باتری آن اختصاصی می‌دهیم. باتری که در این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. اگر کاربر عادی باشید و به صورت نرمال از گوشی استفاده کنید، با یک بار شارژ باتری آن تقریبا می‌توانید 1.5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده به عمل آورید. اما اگر میزان کارکردی که از گوشی دریافت می‌کنید بیشتر باشد و به انجام کارهایی مثل بازی کردن بپردازید، طبیعتا سرعت خالی شده شارژ باتری هم افزایش می‌یابد، اما در مجم قدرت شارژدهی باتری گلکسی A30 مطلوب است. خوشبختانه برای شارژ مجدد باتری این اسمارتفون هم نیاز به صرف زمان طولانی نخواهید داشت، چون شارژر فابریک این گوشی توان 15 واتی دارد و قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند. در بررسی گلکسی A30 مشخص شد که برای فول شارژ باتری دستگاه با شارژر فابریک آن مدت زمانی در حدود 105 دقیقه کافی خواهد بود. بنابراین سرعت شارژ خوب باتری هم می‌تواند از دیگر ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A30 باشد.

 

بررسی گلکسی A30 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A30 سامسونگ (Samsung Galaxy A30) پرداختیم. این اسمارتفون خوش قیمت مجموعه‌ای از ویژگی های مناسب نظیر صفحه نمایش با کیفیت، ظاهر زیبا، سیستم عامل به روز و باتری مناسب را ارائه می‌کند و به همین جهت توانسته به یکی از گوشی های پرفروش سامسونگ در بازارهای جهانی تبدیل شود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور را مشخص کرده‌ایم. فراموش نکنید قیمت سامسونگ گلکسی A30 در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش رقابتی و بسیار مناسب در نظر گرفته شده است.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و روان
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • دوربین نه چندان قدرتمند
  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیده شدن