ترجمه لحظه ای به Google Assistant افزوده شد : تنها کافیست بگویید Hey Google!

اخبار روز تکنولوژی 28 آذر 1398 علی مظفری

ترجمه لحظه ای به Google Assistant افزوده شد : تنها کافیست بگویید Hey Google!

مدت زمان زیادی از خبر توسعه دستیار صوتی هوشمند گوگل به نام «Google Assistant» نگذشته بود که آقای لیلیان رینکون (Lilian Rincon) مدیر ارشد بخش توسعه گوگل اسیستنت، خبر از افزوده شدن ویژگی Interpreter Mode برای ترجمه لحظه ای و آنلاین به این دستیار صوتی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که با افزوده شدن ویژگی Interpreter Mode از این پس می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل در هر لحظه به صحبت کردن با فردی بپردازید که با او هم زبان نیستید. امروزه دستیارهای صوتی بر روی تمامی گوشی‌های آیفون و تلفن‌های هوشمند اندروید در دسترس هستند و به شما در حین مسافرت، کار و حتی در انجام امور روزمره کمک خواهند کرد.

اگر تصمیم به مسافرتی گرفته اید و حس می‌کنید که به خاطر عدم آشنایی با زبان کشور مقصد لازم است تا سفر خود را به تاخیر بیندازید؛ باید به شما بگوییم که دستیار صوتی هوشمند گوگل با پشتیبانی از 44 زبان زنده دنیا با ترجمه لحظه ای در این سفر همیار و کمک کار شما خواهد بود.

 

ترجمه لحظه‌ ای  Google Assistant interpreter mode

 

برای شروع تنها کافیست بگویید «Hey Google». با شنیدن صدای شما Google Assistant سریعا هوشیار خواهد شد و لیستی از خدمات خود را در اختیار شما خواهد گذاشت؛ اما اگر می خواهید مستقیما از دستیار صوتی گوگل بخواهید تا نقش مترجم را برای شما بازی کند باید بگویید «Hey Google, be my German translator» یا «Hey Google, help me speak Spanish». در اینجا زبان‌های آلمانی و اسپانیایی به عنوان نمونه مطرح شده‌اند درحالی که شما می‌توانید از میان 44 زبان ارائه شده برای گوگل اسیستنت، زبان مدنظر خود را انتخاب کنید.

متاسفانه گوگل اسیستنت در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید با دستیار صوتی گوگل صحبت کرده و با افرادی با زبان‌های عربی، ترکی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، روسی، آلمانی و اسپانیایی به مکالمه بپردازید. البته همان طور که در ابتدا گفتیم، گوگل اسیستنت قادر به ترجمه لحظه ای زبان انگلیسی به 44 زبان زنده دنیا می‌باشد که با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید لیست کامل این زبان‌ها را مشاهده کنید.

اگر شما از کاربران iOS هستید و با خواندن این خبر دوست دارید که از دستیار صوتی هوشمند گوگل در کنار دستیار اختصاصی اپل یعنی سیری (Siri) استفاده کنید؛ باید به شما بگویم که Google assistant در فروشگاه اپل استور نیز منتشر شده و به راحتی قادر به نصب و اجرای آن خواهید بود.

فرقی نمی‌کند که تصمیم به یک سفر کاری، تفریحی و ... گرفته‌اید یا تنها می‌خواهید با زبان‌های خارجه آشنا بشوید. با اضافه شدن ویژگی Interpreter Mode، دستیار گوگل همواره کنار شما خواهد بود.