جان سخت ترین هارددیسک

نقد و بررسی 01 شهریور 1396 علی مظفری

جان سخت ترین هارددیسک

شرکت ADATA یک شرکت فناوری، آموزشی و آزمایشگاهی است که در زمینه حافظه و ذخیره سازی فعالیت می کند. در ادامه با جان سخت ترین هارددیسک محصول کمپانی ای دیتا آشنا می شویم. بنابراین با ما همراه باشید.

این شرکت یکی از بزرگترین تولید کننده های حافظه های ذخیره سازی در دنیا می باشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و با بالاترین استانداردهای روز دنیا طراحی می نماید و از این طریق توانسته است بسیاری از جوایز بین المللی را به خود اختصاص دهد.

 

 هارددیسک ای دیتا

 

در این میان هارد دیسک های اکسترنال  یکی از جذاب‌ترین رسانه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات به شمار می‌روند که به ‌دلیل قیمت مناسب و قابل‌حمل‌بودن، طرفداران زیادی دارند.

 از بهترین هارد دیسک های شرکت ای دیتا می توان به HD650 و HD710 اشاره کرد که از جان‌سخت ترین دستگا ه های ذخیره سازی عرصه خود به شمار می روند. این شرکت با تولید این دو محصول توانست نام خود را در میان رقیبان این عرصه در بازار هارددیسک،  بالا ببرد. پس از آن ایدیتا مدل HD710A را معرفی کرد که این مدل توانست از سیستم عامل مک نیز پشتیبانی کند.

 

  HD710A هارد دیسک ای دیتا

 

ای دیتا سرانجام در سپتامبر سال 2015 از مدل HD720 رونمایی کرد.

حالا وقتشه! مشاهد قیمت و مشخصات هارد اکسترنال HD710A با ظرفیت 2 ترابایت

HD720 یک هارد دیسک فوق العاده بادوام با طرح اسپرت است. پشتیبانی از سیستم عامل مک و ظرفیت ذخیره سازی بالا به همراه مقاومت بالا در برابر شوک و لرزش به همراه ویژگی های ضد آب و ضد گرد و غبار بودن باعث شده یکی از بهترین گزینه های خرید هارد دیسک به شمار رود. این محصول در سه رنگ متفاوت مشکی، سبز و آبی در سه ظرفیت پانصد گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت به بازار راه پیدا کرده است.

 

 HD720 هارددیسک ای دیتا

 

 با  تستی که بر روی آن انجام شد، این هارد می تواند پس از قرار گیری در یک محیط پر از گرد و غبار و غوطه ور شدن در استخری با عمق 2 متر به مدت 2 ساعت همچنان به کار خود ادامه دهد.

 هارد دیسک ای دیتا

 

این هارد دیسک از رابط USB 3.0 با سرعتی معادل پنج گیگابیت بر ثانیه برای انتقال اطلاعات استفاده می کند همچنین از یک نرم افزار داخلی به نام HDD Password Tool بهره می برد که این نرم افزار باعث بالا رفتن امنیت داده ها در آن می شود . این نرم افزار روی داده ها رمز می گذارد تا از سرقت آن ها جلوگیری نماید.

 

رابط اتصال  هارد دیسک ای دیتا

 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت

 در تست نظامی که بر روی این دستگاه انجام شد و از ارتفاع 2 متری به پایین پرتاب شد این دستگاه توانست استاندارد کیفیت نظامی MIL-STD-810G 516.6 در سقوط ناگهانی را  کسب کند.

 

 هارد دیسک ای دیتا

 

حفاظت سه مرحله ای

ساختار سه لایه ای تشکیل شده از مواد سیلیکونی فشرده باعث به وجود آمدن حفاظت سه مرحله ای در این دستگاه شده است.

این هارددیسک 2.5 اینچی از لایه ای سیلیکونی در خارجی ترین لایه، بدنه پلاستیکی در لایه وسط و سپس بالشتک های الاستیکی تشکیل شده است که به حفاظت سه‌مرحله‌ای آن اشاره دارد و می تواند ضربه‌ی وارده را به بهترین شکل ممکن دفع کند.

 

 هارد دیسک ای دیتا

 

پوسته‌ی سیلیکونی خارجی در روی خود به شکل لانه‌زنبوری درآمده‌ و برش‌هایی به شکل شش‌ضلعی در آن وجود دارد که این حفره‌های شش‌ضلعی با برآمدگی‌هایی اطراف آن، باعث به وجود آمدن حصار مقاومتی بالا می شود و یک پوشش ضد ضربه فوق العاده را برای این هارددیسک به ارمغان آورده اند.

همچنین در قسمتی از روکش سیلیکونی، برشی ایجاد شده است که در زمان وصل‌نبودن کابل USB باید آن‌را در جای خود محکم کرد. و همین درپوش باعث به وجود آمدن ویژگی ضد آب بودن این محصول گردیده است.

 هارد دیسک ای دیتا

 

سنسور محافظتی قدرتمند در برابر شوک

سنسور به کار رفته در ساختار این هارد باعث محافظت فوق العاده از داده ها در برابر شوک و لرزش می شود.

بدین گونه در صورتی که شوک شدید به هارددیسک وارد شود عملیات خواندن و نوشتن متوقف می شود و سنسور محافظتی به صورت خودکار روشن می شود و چراغ قرمز چشمک زن نشان داده می شود .

پس از این عملیات، هنگامی که شوک برطرف شد، چراغ آبی رنگ، روشن می شود به این منظور که بحران برطرف شده و عملیات عادی مجددا از سر گرفته می شود.

این چراغled بهترین گزینه این دستگاه  است که در شرایط مختلف هارددیسک رنگ آن عوض می شود : در شرلیط عادی رنگ آبی، در شرایط انتقال اطلاعات در حالت عادی آبی چشمک زن و در حالت فعال شدن سنسور شوک،  قرمز چشمک زن، می شود و در صورتی که هارد با مشکل فنی و سخت افزاری مواجه شود به رنگ قرمز ثابت در می آید.

 

 هارد دیسک ای دیتا

 

در نهایت باید گفت این هارددیسک در نمایشگاه کامپیوتکس سال 2015 جایزه‌ Best Choice Award این نمایشگاه را در بخش تجهیزات ذخیره‌سازی از آن خود کند.