می بند 6 یا آنر بند 6 ؟ | مقایسه مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 6 با Honor Band 6

مقایسه محصولات 17 تیر 1402 علی مظفری

می بند 6 یا آنر بند 6 ؟ | مقایسه مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 6 با Honor Band 6

اگر به دنبال خرید مچ‌بند هوشمند هستید، حتما در بررسی‌های خود با دو مچ‌بند پرطرفدار Xiaomi Mi Band 6 و Honor Band 6 روبرو شده‌اید. دو مچ‌بند شیائومی و آنر هر دو در یک رده و رنج قیمت قرار می‌گیرند و امکانات تقریبا مشابهی را در اختیار شما قرار می‌دهند. هر دو مچ‌بند صفحه نمایش لمسی با پنل AMOLED داشته و از برنامه‌های مختلفی برای ثبت و بررسی اطلاعات سلامتی استفاده می‌کنند. مقایسه می بند 6 با آنر بند 6 موضوعی است که در این مقاله داریم به آن بپردازیم تا اگر بین خرید Mi Band 6 و Honor Band 6 مردد هستید، بتوانید بهترین مچ‌بند هوشمند را خریداری کنید.

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

مقایسه مچ‌ بند می بند 6 و آنر بند 6 را از بخش طراحی آن‌ها شروع می‌کنیم، جایی که شیائومی با طراحی بیضی‌شکل صفحه نمایش، ظاهر مچ‌بند خود را سعی کرده مشابه دستبندهای عادی طراحی کند. برعکس آن در آنر بند شاهد یک صفحه نمایش مستطیلی هستیم که ظاهر مچ‌بند را شبیه به ساعت‌های هوشمند کرده است. حتی در نوع بسته شدن بند هم از سگکی مشابه ساعت‌ها استفاده کرده است. جنس بند هر دو مچ‌بند از نوع سیلیکون است که با انواع پوست‌ها سازگاری دارد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. آنر بند به صورت کامل از جنس سیلیکون است اما می بند سگکی از آلیاژ آلومینیوم دارد. شیائومی می بند 6 به واسطه‌ی طراحی بیضی‌شکل صفحه نمایش، بند باریک‌تری به نسبت آنر بند 6 داشته و طراحی باریک آن به صورت کلی، Xiaomi Mi Band 6 را برای استفاده‌ی ورزشی مناسب‌تر کرده است.

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

بر روی بدنه‌ی مچ‌بند آنر بند 6 از یک کلید فیزیکی برای اجرای برخی از دستورات استفاده شده در حالتی که شیائومی بر روی Mi Band 6 از کلید فیزیکی استفاده نکرده و تنها با لمس صفحه نمایش می‌توانید صفحه را روشن کرده با آن کار کنید. رنگ‌بندی مچ‌بندها متنوع بوده و علاوه بر رنگ‌های اصلی می‌توانید بندهای دیگر با جنس‌ها و رنگ‌بندی متفاوتی را برای آن‌ها تهیه کنید. آنر بند 6 در سه رنگ اصلی مشکی، خاکستری و صورتی معرفی شده در حالی که شیائومی از 6 رنگ مشکی، آبی، نارنجی، زرد، زیتونی و عاجی برای می بند 6 استفاده کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مچ بند شیائومی می بند 6 | Xiaomi Mi Band 6

همان‌طور که اشاره شد، آنر بند 6 شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند دارد و به دلیل ابعاد بزرگ‌ترش (43x25.4x11.45 میلی‌متر) وزن بیشتری هم به نسبت به می بند 6 با ابعاد 47.4x18.6x12.7 میلی‌متر دارد. بدون درنظر گرفتن بند این مچ‌بندها، بدنه‌ی خود می بند 6 تنها 13 گرم وزن دارد که به نسبت وزن 18 گرمی آنر بند سبک‌تر است. به صورت کلی وزن هر دوی مچ‌بندها کم بوده و به راحتی می‌توانید در طول روز آن‌ها را روی دست خود داشته باشید اما شاید وزن کمتر شیائومی می بند 6 برای کسانی که به دنبال آنالیز فعالیت‌های ورزشی خود هستند مناسب‌تر باشد.

 

مقایسه صفحه نمایش Mi Band 6 با Honor Band 6

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

صفحه نمایش شیائومی می بند 6 سایز 1.56 اینچی دارد که به نسبت صفحه نمایش 1.47 اینچی آنر بند 6 بزرگ‌تر است. با توجه به کشیده‌تر بودن صفحه نمایش می‌ بند 6، خیلی برای خواندن متن مناسب نیست و اگر قصد دارید برای مثال پیام‌ها و نویفیکیشن‌های موبایل خود را بر روی صفحه نمایش کوچک مچ‌بند خود بخوانید آنر بند 6 برای شما متاسب‌تر است.

شیائومی در می بند 6 با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر، رزولوشن تصویر بالاتری را هم به نسبت رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد. رزولوشن تصویر می بند 152x486 پیکسل و آنر بند 194x368 پیکسل است. می بند 6 با وجود تراکم پیکسلی 326ppi تصاویر با جزییات بالایی را به نمایش می‌گذارد. پنل صفحه نمایش هر دوی دستبندهای هوشمند شیائومی و آنر از نوع AMOLED بوده و علاوه بر دقت رنگ بالا، زاویه دید بسیار خوبی هم دارند. یکی از بخش‌های مهم صفحه نمایش مربوط به میزان روشنایی آن‌ می‌شود که در هر دو مچ‌بند شاهد عملکرد بسیار خوبی هستیم و می‌توانید به‌راحتی در محیط‌های پرنور هم صفحه نمایش آنر بند 6 و می بند 6 را مشاهده کنید. Honor Band 6 دارای پنج سطح مختلف برای روشنایی صفحه نمایش است. شیائومی در Mi Band 6 هم حداکثر میزان روشنایی 450 نیت را پشتیبانی می‌کند که کاملا مناسب محیط‌های پرنور است.

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

یکی از بخش‌های مهم صفحه نمایش مربوط به تم‌ها و الگوهای نمایش ساعت و اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی است. هنگامی که بر روی نرم افزار خاصی نیستید و قصد دارید با لمس صفحه نمایش متوجه زمان و وضعیت اعلان‌های موبایل خود شوید، در می بند 6 می‌توانید از بین 60 واچ‌ فیس یکی را برای خود انتخاب کنید. در آنر بند 6 بیش از 100 واچ فیس برای شما درنظر گرفته شده است. علاوه بر واچ‌ فیس‌های از پیش طراحی شده می‌توانید با استفاده از تصاویر گالری گوشی خود هم این الگوها را شخصی‌سازی کنید. البته بر روی آنر بند 6، کاربران iOS نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

 

شارژدهی باتری

 

در این بخش آنر بند 6 به واسطه‌ی استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر، شارژدهی بیشتری هم به نسبت می بند 6 دارد. در مچ‌بند Honor Band 6 شاهد یک باتری با ظرفیت 180 میلی‌آمپر از نوع لیتیوم پلیمری هستیم در حالی که باتری Xiaomi Mi Band 6 ظرفیت 125 میلی‌آمپر دارد. در صورت استفاده سنگین از می بند 6، این مچ‌بند می‌تواند تا 5 روز شارژدهی داشته باشد. در حالت استفاده‌ی عادی اما این عدد تا 14 روز افزایش پیدا می‌کند. اما در آنر بند 6 قضیه فرق می‌کند، باتری 180 میلی‌آمپری این مچ‌بند در استفاده‌ی سنگین تا 10 روز شارژدهی دارد ولی در استفاده‌ی عادی مشابه می بند عمل کرده و 14 روز شارژدهی خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون وصل كردن ساعت هوشمند به گوشي با ۳ روش ساده

 

امکانات و سنسورهای می بند 6 و آنر بند 6

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

آنر بند 6 و می بند 6 هر دو GPS داخلی ندارند و از گوشی شما برای ردیابی و تشخیص مسیر طی شده استفاده می‌کنند. برای اتصال به موبایل از بلوتوث نسخه‌ی 5 باید استفاده کنید. می بند 6 از اندروید 5 به بالا پشتیبانی کرده در حالی که آنر بند 6 از اندروید 7 به بالا را پشتیبانی می‌کند. برای اتصال به سیستم عامل iOS هر دو مچ‌بند از نسخه‌ی 10 به بالا را پشتیبانی می‌کنند.

بر روی آنر بند 6 از سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و SpO2 برای محاسبه‌ی سطح اکسیژن خون استفاده شده که قابلیت تشخصی ضربان قلب و میزان استرس (با ارائه‌ی سوال‌ها و پاسخی که به آن‌ می‌دهید) دارد. در می بند 6 علاوه بر این سنسورها از یک سنسور PPG برای ضربان قلب هم به صورت جداگانه استفاده شده که به صورت 24 ساعته وضعیت ضربان قلب شما را بررسی می‌کند.

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دستبند و مچ‌بند هوشمند مربوط به سنسورهایی می‌شود که برای رصد وضعیت سلامتی بدن بر روی مچ‌بند قرار گرفته‌اند. سنسور SpO2 برای تشخیص سطح اکسیژن خون و همینطور سنسور تشخیص ضربان قلب از مهم‌ترین امکاناتی هستند که بر روی هر دو مچ‌بند Honor Band 6 و Mi Band 6 دیده می‌شود. شیائومی در مچ‌بند جدید خود قابلیت آنالیز وضعیت تنفس در هنگام خواب را هم اضافه کرده است تا در هنگام خواب متوجه الگوی نفس کشیدن خود باشید. آنر بند 6 این امکان را در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما مشابه می بند 6، امکانات کاملی در بخش آنالیز خواب دارد. هر دو مچ‌بند برنامه تنظیم خواب دارند که در آن می‌توانید اهداف خود برای ساعات خوابیدن را مشخص کرده و آنالیز کیفیت آن را به عهده نرم افزارها و سنسورهای مچ‌بند بیاندازید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : کمترین هزینه، بیشترین امکانات!

یکی از ویژگی‌های نرم افزاری جذاب Mi Band 6 مربوط به سیستم امتیاز دهی بخش Personal Activity Intelligence (PAI) است. در این نرم افزار وضعیت سلامتی و فعالیت‌های ورزشی شما آنالیز می‌شود و به عملکرد شما در طول روز امتیاز داده می‌شود. هر چه فعالیت‌های ورزشی خود را بهتر انجام دهید و به اهداف تعیین شده نزدیک‌تر شوید، می‌تواند امتیاز بالاتری را بدست بیاورید. به جز این نرم افزار وضعیت فعالیت‌های ورزشی شما و کالری مصرف شده در نرم افزار Mi Fit ثبت می‌شود و می‌توانید گزارش کامل آن را بر روی موبایل خود مشاهده کنید. همچنین نرم افزاری با نام Huawei Health هم بر روی آنر بند 6 وجود دارد.

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

برای آنالیز و ثبت اطلاعات مربوط به ورزش، آنر بند 6 دارای 10 برنامه برای ورزش‌های مختلف است، در حالی که در می بند 6 شاهد 30 برنامه هستیم. همان‌طور که مشخص است شیائومی در می‌ بند 6 تمرکز بیشتری بر روی فعالیت‌های ورزشی داشته و با ورزش‌های بیشتری سازگاری دارد. در Mi Band 6 برنامه‌های اختصاصی برای ورزش‌هایی خاص مانند قایقرانی، یوگا، طناب‌زنی، تمرینات شکم، بوکس، پیلاتس، بستکبال، تنیس روی میز و... درنظر گرفته شده در حالی که آنر بند 6 بر روی ورزش‌های عمومی‌تر تمرکز مانند دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و... تمرکز دارد.

 

جمع‌بندی مقایسه می بند 6 با آنر بند 6

 

مقایسه مچ‌بند می بند 6 با آنر بند 6

 

به صورت کلی هر دو مچ‌بند سبک، کارآمد و با کیفیت هستند. آنر بند 6 و می بند 6 هر دو سنسورهای کاملی برای ثبت اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی بدن شما را دارند. هر دو صفحه نمایش با کیفیت AMOLED دارند و می‌توانید از واچ‌فیس‌های متنوعی بر روی آن استفاده کنید. زبان فارسی را هم هر دو مچ‌بند پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید متن پیام‌های کوتاه و نوتیفیکیشن‌های خود به راحتی روی صفحه نمایش مشاهده کنید. همچنین هر دو مچ‌بند ضد آب هستند تا عمق 50 متری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین می بند 6 و آنر بین 6 وجود دارد مربوط به برنامه‌های ورزشی و میزان شارژدهی باتری است. شیائومی می بند 6 برنامه‌های ورزشی بیشتری را پشتیبانی می‌کند ولی در استفاده‌ی سنگین تا 5 روز شارژدهی خواهد داشت در حالی که آنر بند تا 10 روز در همین سطح قابل استفاده خواهد بود. قیمت می بند 6 و قیمت آنر بند 6 هم در یک رده قرار داشته و تفاوت زیادی با هم ندارد. اگر قصد داشتید هر کدام از این دو مچ‌بند را دقیق‌تر بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌های نقد و بررسی Mi Band 6 و نقد و بررسی Honor Band 6 را در سایت مطالعه کنید.

 

می بند 6 بخرید اگر...

مچ‌بند هوشمند Mi Band 6 محصول شیائومی بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارد وضعیت فعالیت‌های ورزشی‌شان را با مچ‌بند آنالیز کنند. با توجه به باریک بودن صفحه نمایش، وزن کمتر و همینطور وجود 30 برنامه تخصصی ورزشی، می بند 6 بهترین گزینه برای شما است.

 

آنر بند 6 بخرید اگر...

با توجه به مستطیلی بودن صفحه نمایش مچ‌بند آنر بند 6، این مچ‌بند مناسب کسانی است که قصد دارد از مچ‌بند به‌عنوان یک ساعت هوشمند استفاده کنند. با توجه به وجود بیش از 100 واچ‌فیس برای آنر بند 6 و شارژدهی بهتر به نسبت می‌ بند 6، این مچ‌بند می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.