مقایسه می بند 4  و آنر بند 5: بهترین ردیاب تناسب اندام کدام است؟

مقایسه محصولات 04 اسفند 1401 کارشناس سایت

مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: بهترین ردیاب تناسب اندام کدام است؟

کمپانی های شیائومی و هوآوی به ترتیب دو ردیاب تناسب اندام Mi Band 4 و Honor Band 5 را در سال 2019 معرفی کردند. هر دوی این مچ بندها دارای قابلیت و امکانات بالا هستند که باعث شده است این دو را به رقبای جدی در بازار تبدیل کند. اما کدام یک از این دو پوشیدنی را باید خریداری کنیم؟ در ادامه این مطلب به مقایسه می بند 4 شیائومی و آنر بند 5 هوآوی می پردازیم و برتری هر کدام را نسبت به دیگری بررسی می کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: کدام مدل بند را ترجیح می دهید؟

 

مقایسه می بند 4  و آنر بند 5

 

هر دو مچ بند Honor Band 5 و Xiaomi Mi Band 4 روی سادگی تمرکز کرده اند اما از نظر طراحی در برخی از جزئیات کوچک تفاوت دارند. Mi Band 4 شیائومی از نمایشگر بیضی شکل و بدنه ی کمی خمیده تر و آنر بند 5 بدنه ی مستطیل شکل و بدنه ی تقریبا یکپارچه بهره می برد. شیائومی برای می بند 4 از طراحی pin-and-tuck و دارای سوراخ هایی برای بسته شدن بند سیلیکونی استفاده کرده است. ماژول می بند 4 به راحتی قابل جدا شدن است و برای شارژ کردن حتما باید ماژول را از بند جدا کنید. موقع خرید Mi Band 4 فقط قادر به خرید رنگ مشکی هستید اما می توانید بندهای رنگی ارزان قیمت را از فروشگاه های آنلاین تهیه کنید. در مقابل Honor Band 5 از طرح ساعت های معمولی استفاده کرده است . یکی از مزیت های این مچ بند راحتی در بسته شدن و اطمینان از باز نشدن مچ بند است چرا که در می بند 4 بر اثر فعالیت های شدید ممکن است بند باز شده و از دست شما خارج شود.هوآوی از 4 رنگ سبز زیتونی، لاجوردی تیره، صورتی مرجانی و مشکی برای تولید مچ بندش به کار برده است. اما اگر بخواهید بند آنر بند 5 را به دلخواه انتخاب کنید به راحتی می توانید بند را جدا کرده و بند جدید را متصل کنید.

 

مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: نمایشگر و صفحه نمایش

 

مقایسه می بند 4  و آنر بند 5

 

هر دو Xiaomi و Honor یک صفحه نمایش رنگی AMOLED 0.95 اینچی  بهره می برند. می بند 4  و آنر بند 5 هر دو با رزولوشن 240x120 پیکسل طراحی شده اند. در هر دو نمایشگر اطلاعات در زیر نور خورشید قابل خواندن و تنظیم است. اما آنر بند 5 از نظر عملکردی نسبت به Mi Band 4 بهتر عمل می کند. سطح نمایشگر هر دو با شیشه خمیده 2.5D پوشانده شده است ، که از صفحه نمایش در برابر خراش محافظت می کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ | Samsung Galaxy Watch 3

 

مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: عملکرد و برنامه ها

 

مقایسه Xiaomi Mi Band 4  و Honor Band 5

 

رابط کاربری برای هر دو ردیاب تناسب اندام بسیار روان عمل می کند. برای تعامل با مچ بند شما فقط به صورت عمودی انگشت خود را می کشید و از دکمه خازنی که پایین مچ بند قرار داده شده است برای بازگشت استفاده می کنید. در حین استفاده از آنر بند 5 متوجه شدیم این مچ بند حس خوبی را القا می کند و رابط کاربری بهتری نسبت به می بند 4 شیائومی دارد. Mi Band 4 شیائومی  دسترسی به برنامه هایی همچون برنامه های آموزشی ، آب و هوا ، اعلان ها و سایر تنظیمات از قبیل زنگ هشدار ، پخش موسیقی ، کرنومتر ، تایمر ، حالت خاموش ، نظارت بر خواب و گزینه ای برای یافتن تلفن همراه هوشمند را فراهم می کند. Honor Band 5 تقریباً مجموعه ای از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد اما یک ویژگی جدیدتر به نام حسگر اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون (Pulse Oximetry) نیز در اختیار شما قرار می دهد. سیستم عامل به کار رفته در آنر بند 5 اختصاصی است و سازگاری خوبی با سایر گوشی های هوشمند دارد. هر دو مچ بند برای نشان دادن اطلاعات و آمار نیاز به نصب برنامه دارند. برای آنر بند 5 باید نرم افزار اختصاصی هوآوی یعنی Huawei Health و برای می بند 4 شیائومی نرم افزار Mi Fit را روی گوشی نصب کنید.

 

مقایسه می بند 4 شیائومی و آنر بند 5 هوآوی

 

 Honor Band 5 و Mi Band 4 به شما امکان می دهند تا اعلان ها را مشاهده کنید و یا تماس ها را رد یا تایید کنید اما امکان صحبت کردن با هیچ کدام از مچ بندها امکان پذیر نیست. هر دو مچ بند تا عمق 50 متری ضدآب هستند و از ردیاب خواب بهره می برند. یکی از مشکلات آنر بند 5 عدم استفاده آسان از نمایشگر و فقدان دکمه در این مچ بند، استفاده در هنگام شنا کار با آن را سخت می کند.هم چنین اگر مچ بند را به صورت دستی خاموش نمایید هیچ راهی برای روشن کردنش جز متصل کردن شارژر به آن ندارید بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که باید همیشه شارژر را همراه خود داشته باشید. از مشکلات می بند 4 نیز می توان به مشخص بودن مرز بین نمایشگر با قاب دور آن در زیر نور خورشید اشاره کرد. 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : زیبا و مقرون به صرفه

 

مقایسه می بند 4 و آنر بند 5: عملکرد و طول عمر باتری

 

 مقایسه Xiaomi Mi Band 4  و Honor Band 5

 

Xiaomi Mi Band 4 دارای باتری لیتیوم پلیمری 135 میلی آمپر ساعتی و Honor Band 5 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 100 میلی آمپر ساعتی است. به دلیل مهم بودن طول عمر باتری در هنگام انتخاب و خرید مچ بند هوشمند می توان این نتیجه را گرفت که شیائومی از باتری بهتری برخوردار است. Honor Band 5  تا 14 روز و Mi Band 4 تا 20 روز در حالت استندبای شارژ را در خود نگه می دارند. اما با این حال همه چیز به عملکرد شما و میزان استفاده از مچ بند برای فعالیت های روزانه تان بستگی خواهد داشت. یکی از نقاط قوت آنر بند 5 نسبت به می بند 4 عدم نیاز به جداسازی ماژول برای شارژ مچ بند است.

 

مقایسه مشخصات می بند 4 و آنر بند 5

 

                                                                                                                                                        
Mi Band 4 Honor Band 5 طراحی بدنه
0.95 اینچ 43×17.2×11.5 میلی‌متر- 0.95 اینچ اندازه صفحه نمایش
22.2 گرم 22.7 گرم وزن 
فقط مشکی با قابلیت تعویض بند در رنگ های مختلف سبز زیتونی، آبی لاجوردی، صورتی مرجانی و مشکی رنگ بندی
    نمایشگر
AMOLED - رنگی و لمسی  AMOLED - رنگی و لمسی  نوع صفحه نمایش
120×240 پیکسل 120×240 پیکسل رزولوشن
    سخت افزار
- اختصاصی هوآوی       سیستم عامل

سازگار با اندروید 4.4 و iOS 9.0 به بالا

سازگار با اندروید 4.4 و iOS 9.0 و بالاتر سازگاری
    باتری
100 میلی آمپر ساعت و غیرقابل تعویض 135 میلی آمپر ساعت و غیرقابل تعویض ظرفیت باتری
 تا 14 روز  تا 20 روز میزان نگهداری شارژ در حالت استندبای 
    قابلیت های ویژه

شتاب‌سنج‌، حسگر ضربان قلب، روشن شدن نمایشگر با بلند کردن دست، ردیابی وضعیت خواب، دستیار صوتی Xiao AI (فقط نسخه NFC چین) - میکروفن (فقط نسخه NFC چین)، گام‌شمار، ارتفاع‌سنج، حسگر تشخیص بستن مچ بند

حسگر ضربان قلب، SpO2، شتاب‌سنج، گام‌شمار، ردیاب خواب، ردیاب تمرینات ورزشی، حسگر تشخیص بستن مچ بند حسگرها
 اعلان‌های دریافتی، نمایش پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی،هشدار کم تحرکی اعلان‌های دریافتی، نمایش پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی،هشدار کم تحرکی اعلانات و هشدارها
    اتصالات
نسخه 5.0 نسخه 4.2 بلوتوث
ندارد ندارد GPS
دارد دارد NFC
     

 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب به مقایسه دو مچ بند هوشمند محبوب می بند 4 و آنر بند 5 پرداختیم و امکانات این دو را بررسی نمودیم هر مچ بند قابلیت های ویژه ی خود را دارد و اینکه کدام مچ بند را خریداری کنید انتخاب مشکلی خواهد بود. بنابراین اگر قابلیت های برنامه ها و عملکرد آن ها برای شما مهم است پیشنهاد می کنیم Honor Band 5 را تهیه کنید. البته قیمت آنر بند 5 تقریبا به قیمت Mi Band 4 نزدیک است و فقط کمی گرانتر است که با وجود بهره مندی از حسگر اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون معقول است. اما اگر فاکتورهایی مانند قیمت و طول عمر باتری و زمان شارژ برای شما مهم است، خرید مچ بند کمپانی شیائومی بهترین گزینه خواهد بود.  در ادامه برتری های هر کدام از مچ بندها را نسبت به دیگری آورده ایم:

 

برتری های Mi Band 4 به Honor Band 5

  • طول عمر باتری بالاتر
  • بهره مندی از بلوتوث نسخه 5.0 
  • سازگاری با تمام نسخه های اندروید و iOS
  • قیمت مناسب

 

برتری های Honor Band 5 به Mi Band 4  

  • بهره مندی از حسگر اندازه گیری میزان اکسیژن خون
  • طراحی بند بهتر
  • عدم نیاز به جداسازی ماژول هنگام شارژ
  • تنوع در رنگ بندی 
  • عملکرد روان و بهتر

 

امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب و خرید مچ بند هوشمند سلامتی کمک کرده باشد. راستی اگر شما قصد خرید یکی از این دو مچ بند را داشته باشید کدام یک از آن ها را انتخاب می کنید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. حتی می توانید عیوب و مزایای هر مچ بند را با ما به اشتراک بگذارید  تا ما و دوستانتان از آن ها مطلع شویم.