بررسی و مقایسه گوشی Redmi Note 11 Pro 4G با ردمی نوت 11 پرو 5G

مقایسه محصولات 17 تیر 1402 علی مظفری

بررسی و مقایسه گوشی Redmi Note 11 Pro 4G با ردمی نوت 11 پرو 5G

شیائومی در اقدامی غافلگیرانه، گوشی ردمی نوت 11 پرو را تنها 8 روز پس از معرفی برادر کوچکترش، یعنی ردمی نوت 11، معرفی کرد. گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 Pro، در دو نسخه 4G و 5G عرضه شده که هرکدام از پردازنده‌های مختلفی بهره می‌برند. در ادامه با نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 11 پرو همراه شما هستیم.

شیائومی، گوشی ردمی نوت 11 پرو را با هدف ارائه جایگزینی لایق برای گوشی پرفروش ردمی نوت 10 پرو، معرفی و رونمایی کرد. ردمی نوت 10 پرو یک گوشی اقتصادی کلاسیک با ظاهری جذاب و امکاناتی قابل توجه بود که قاب شیشه‌ای و خمیده قرار گرفته در پشت آن، چشم هر کاربری را به خود جذب می‌کرد. اما متاسفانه این گوشی نسخه 5G نداشت!
همین موضوع موجب شد که شیائومی، گوشی Redmi Note 11 Pro را در دو نسخه 4G و 5G عرضه کند و جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارد. وجود دو نسخه 4G و 5G برای این گوشی میان رده موجب می‌شود که بدانیم، این دو مدل دارای پردازنده‌های متفاوتی هستند.
اگر به دنبال خرید یک گو1شی میان رده خوش قیمت و باکیفیت هستید، تا انتهای این نقد و بررسی ما در تیم فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

مقایسه گوشی ردمی نوت 11 پرو 4G با Redmi Note 11 Pro 5G

 

مقایسه ردمی نوت 11 پرو 4g با 5g

 

از آنجایی که تفاوت‌های نسخه 4G و 5G گوشی ردمی نوت 11 پرو با یکدیگر بسیار محدود هستند، تصمیم گرفتیم که که در یک مقاله به بررسی هر دو گوشی بپردازیم و تفاوت‌های این دو نسخه را در ابتدای مقاله عنوان کنیم.

بد نیست در همین ابتدا یک نکته آموزشی ساده اما کاربردی را عنوان کنیم. هرگاه مشاهده کردید که که یک مدل گوشی دارای دو نسخه 4G و 5G است، می‌توانید مطمئن باشید که این دو نسخه دارای پردازنده‌های متفاوتی هستند. بر همین اساس، قطعا پردازنده بکار رفته در ردمی نوت 11 پرو 4G با نسخه 5G این مدل متفاوت است. سایر تفاوت‌ها بستگی به سیاست شرکت تولیدکننده دارد. مثلا سامسونگ در اکثر موارد در نسخه 4G از پنل AMOLED و در نسخه 5G از پنل IPS استفاده می‌کند تا بتواند هزینه‌های تولید دو نسخه متفاوت را نزدیک به یکدیگر نگه دارد.

با بررسی‌هایی که ما داشتیم، تنها تفاوت‌های بین نسخه 5G و 4G گوشی ردمی نوت 11 پرو، در پردازنده و RAM این مدل است. در جدول زیر، می‌توانید تفاوت‌های پردازنده‌های به کار رفته در هر نسخه را مشاهده کنید.

مشخصات  نسخه 4G نسخه 5G
چیپست Mediatek Helio G96 Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
CPU هشت هسته (2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55) هشت هسته (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)
GPU Mali-G57 MC2 Adreno 619
لیتوگرافی 12 نانومتری 6 نانومتری

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نسخه 5G از یک پردازنده اقتصادی برند کوالکام و نسخه 4G از یک پردازنده شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. نسخه 5G به دلیل بهره مندی از پردازنده اسنپ دراگون 695 و معماری 6 نانومتری، عملکرد بهتری نسبت به پردازنده مدیاتک دارد و به واسطه بهره‌مندی از GPU بهتر، در پردازش‌های گرافیکی می‌تواند پتانسیل بهتری داشته باشد. مسلما این برتری‌ها برای علاقه مندان به نسخه 5G هزینه بیشتری دربر دارد و در زمان نگارش این نقد و بررسی، نسخه 5G نزدیک به یک میلیون تومان گران‌تر از نسخه 4G است. از طرفی ارزانترین نسخه ردمی نوت 11 پرو 5G، دارای 4 گیگابایت RAM می‌باشد که این مقدار برای نسخه 4G حداقل 6 گیگابایت است.

تمامی تفاوت‌های نسخه 4G و 5G در این بند ارائه شد؛ از اینجا به بعد، تمامی موارد مطرح شده بین هر دو نسخه مشترک است. چنانچه هرگونه ابهام یا سوالی در رابطه با تفاوت‌های این دو مدل داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات در پایین این صفحه و یا تماس با مرکز پشتیبانی فروشگاه هدف با مطرح نموده و پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

 

طراحی و مشخصات ظاهری گوشی ردمی نوت 11 پرو

 

بررسی طراحی گوشی ردمی نوت 11 پرو


سری ردمی یک از بهترین سری‌ها برای پیدا کردن یک موبایل میان رده با طراحی زیبا و خوش ساخت است. شیائومی در این سری برخلاف سری Poco، تصمیم به نمایش لوگوی زیربرند خود در حجم و ابعادی بزرگ ندارد و ترجیح داده که که تنها به یک نوشته کوچک Redmi بسنده کند. گوشی موبایل ردمی نوت 11 پرو از زبان طراحی همیشگی محصولات میان رده شیائومی پیروی می‌کند؛ بدنه مات در رنگ‌های تیره و بدنه براق برای رنگ‌های روشن در کنار یک ماژول دوربین مستطیل شکل در سمت چپ گوشی. نکته مهم این است که در گوشی ردمی نوت 11 پرو نیز همچون نسل پیشین، شاهد استفاده از پنل شیشه‌ای هستیم، چیزی که به ندرت در میان رقبای هم‌قیمت این مدل دیده می‌شود. شیشه در مقابل پلاستیک مقاومت بیشتری دارد، شفاف‌تر است و مهم‌تر از همه، حس بهتری را به شما منتقل می‌کند.

در ردمی نوت 10 پرو، پنل پشتی خمیده بود، اما در ردمی نوت 11 پرو، این پنل طراحی مسطحی دارد. بد نیست اشاره کنیم که طراحی مسطح پنل پشتی، ترند جدید دنیا در طراحی گوشی‌های موبایل است و سری ردمی نیز با معرفی ردمی نوت 11 پرو با پنل پشتی مسطح، به این ترند پیوسته است.

عملا هیچ گونه تفاوتی میان نسخه 4G و 5G در بحث طراحی دیده نمی‌شود، تنها تفاوت این دو نسخه، قرارگیری عبارت “5G” در کنار کلمه Redmi برای تشخیص تفاوت این دو نسخه است.
خوشبختانه در ردمی نوت 11 پرو هم همچون برادر کوچکترش، شاهد قرارگیری جک هندزفری هستیم. جک هندزفری در کنار خروجی مادون قرمز (IR Blaster) در لبه بالایی این گوشی و خشاب سیم کارت در لبه پایینی گوشی قرار دارد. خشاب سیم کارت ردمی نوت 11 پرو از نوع کمبو است؛ یعنی اسلات دوم خشاب سیم کارت، میان کارت حافظه MicroSD و نانوسیم مشترک بوده و در یک زمان تنها می‌توانید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.

در لبه سمت چپ گوشی هیچ چیزی دیده نمی‌شود و در لبه سمت راست شاهد قرارگیری کلیدهای پاور و ولوم هستیم. سنسور فیزیکی تشخیص اثرانگشت هم در گوشی Redmi Note 11 Pro با کلید پاور ادغام شده است. این سنسور واقعا عملکرد سریع، ایمن و مناسبی دارد و نمی‌توان کوچکترین ایرادی از آن گرفت.
نهایتا باید اشاره کنیم که در جعبه این گوشی یک گارد محافظ ژله‌ای دیده می‌شود که خوشبختانه شیائومی هنوز آن را از جعبه محصولات خود حذف نکرده است. این گارد محافظ کیفیت مناسبی دارد و می‌تواند نیازهای اولیه شما را تا خرید یک گارد دیگر، برطرف نماید.

 

نمایشگر موبایل ردمی Note 11 Pro شیائومی

 

بررسی نمایشگر ردمی نوت 11 پرو 5g


نمایشگر استفاده شده بر روی گوشی ردمی نوت 11 پرو، دقیقا همان نمایشگری است که در ردمی نوت 10 پرو هم شاهد آن بودیم. یک نمایشگر AMOLED به قطر 6.67 اینچ که نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد و رزولوشنی معادل 2400*1800 پیکسل ارائه می‌کند. این نمایشگر بهترین نمایشگری است که می‌توانید بر روی یک گوشی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان داشته باشید.

کنتراست این نمایشگر فاقد هرگونه ایرادی است. با مراجعه به تنظیمات نمایشگر می‌توانید غلظت رنگ‌ها را با توجه به راحتی خود تنظیم کنید، هرچند که این کار موجب می‌شود تنظیمات پیش فرض نمایشگر دچار تغییر شده و اصطلاحا نمایشگر دکالیبره شود.
روشنایی 700 نیتی نمایشگر موجب می‌شود که مشاهده محتوای نمایشگر حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز، بدون هیچ زحمتی امکان پذیر باشد.

نرخ نوسازی 120 هرتزی این نمایشگر موجب می‌شود که بتوانید در رابط کاربری موبایل و اپلیکیشن‌هایی که از این میزان نرخ نوسازی پشتیبانی می‌کنند، با سرعت بیشتری حرکت کنید و به سادگی روان بودن بیشتر تلفن همراه جدید خود را احساس کنید. شاید تنها ایرادی که بتوان به این نمایشگر گرفت، عدم بهره مندی آن از نرخ نوسازی داینامیک است. به دلیل عدم بهره مندی این نمایشگر از نرخ نوسازی داینامیک، با فعالسازی رفرش ریت 120 هرتزی، باتری شما با سرعت بیشتری مصرف می‌شود و این برای برخی کاربران ممکن است آزاردهنده باشد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که، گوشی ردمی نوت 11 پرو یک گوشی اقتصادی است و شیائومی برای صرفه جویی در هزینه‌های تولید، از استفاده از این قابلیت صرف نظر کرده است.

 

بررسی سخت افزار و توان پردازشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11 پرو

 

نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 11 پرو


سری ردمی همواره سعی داشته که بهترین امکانات و سخت افزار را در قالب کمترین قیمت ممکن ارائه دهد. شیائومی در اکثر گوشی‌های تولیدی خود به این هدف رسیده، اما اوضاع برای ردمی نوت 11 پرو به شکل دیگریست.
استفاده از متریال باکیفیت در طراحی، نمایشگر AMOLED در کنار ماژول دوربین مناسب و باتری حجیم، موجب شده که شیائومی برای کاهش هزینه‌های تولید این گوشی، به سراغ پردازنده‌های نسبتا ارزان و قاعدتا ضعیف‌تر برود. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ارائه دو نسخه 4G و 5G نشان از وجود دو پردازنده مختلف برای هر نسخه از گوشی Redmi Note 11 Pro دارد.
شیائومی در نسخه 4G از پردازنده Mediatek Helio G96 و در نسخه 5G از پردازنده Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G استفاده کرده است. پردازنده مدیاتک معماری 12 نانومتری داشته و پردازنده اسنپ دراگون از لیتوگرافی 6 نانومتری بهره می‌برد. هر دو پردازنده نیز، هشت هسته‌ای هستند.
بهتر است که در همین ابتدای کار، پاسخ همراهان گیمر خود را بدهیم.

 

آیا گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی، برای گیمینگ مناسب است؟

ما دوست نداریم شما را ناامید کنیم، اما با وجود نمایشگر 120 هرتزی، پردازنده‌های مورد استفاده در این گوشی برای تجربه مداوم وطولانی از بازی‌های سنگین مثل کالاف دیوتی موبایل، پابجی یا Apex Legends Mobile بهینه نشده‌اند. در بررسی‌هایی که ما داشتیم، گوشی ردمی نوت 11 پرو 4G به واسطه پردازنده مدیاتک، پس از چندین دقیقه اجرای این بازی‌ها دچار افت فریم شده و گرمای قابل توجهی تولید می‌کند. البته نمی‌توان همه تقصیرات را هم به گردن پردازنده این دستگاه انداخت، چراکه کلیه بازی‌های تست شده به‌وسیله ما، مولتی پلیر بودند و گیمرهای ایرانی بهتر از گیمرهای هر کشوری با سطح پینگ داخلی آشنا هستند! 
نسخه 5G به دلیل بهره مندی از تراشه اسنپ دراگون کیفیت بهتری را برای بازی ارائه می‌دهد، اما باید گفت که همچنان بازی طولانی مدت بر روی این دستگاه موجب افت فریم خواهد شد و پس از مدتی، این مسئله می‌تواند بازی کردن را برای کاربر مشکل کند.

ویدئو تست بازی Apex Legends Mobile، بر روی گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید و خودتان تصمیم بگیرید که آیا گیمپلی ارائه شده در این ویدئو می‌تواند شما را راضی به خرید گوشی ردمی نوت 11 پرو کند یا خیر.

 


پیشنهاد ما این است که، چنانچه بودجه محدودی را برای خرید گوشی گیمینگ تعیین کرده‌اید، به سراغ موبایل‌های Poco یا موبایل‌هایی با پردازنده بهتر بروید. لازم است اشاره کنیم که موبایل Redmi Note 11 Pro به خوبی از پس سایر بازی‌ها، همچون بازی‌های بدون دیتا و Casual برآمده و بدون هیچ مشکلی این بازی‌ها را اجرا می‌کند. لیست قیمت گوشی‌های موبایل فروشگاه اینترنتی هدف همواره بروز بوده و با تنوعی کامل از تمامی برندها تهیه شده تا بتواند خرید موبایل را برای شما آسان کند.

نسخه‌های مختلف این موبایل اقتصادی، بر اساس حافظه داخلی و مقدار RAM عبارتند از:

نسخه 4G

نسخه 5G

هرچند که این گوشی مناسب گیمینگ نیست، اما دلیل نمی‌شود که عملکرد کاملا ناامیدکننده‌ای داشته باشد. نسخه 5G گوشی ردمی نوت 11 پرو نسبت به ردمی نوت 10 پرو هم در بخش پردازش و هم در بخش گرافیک، پیشرفت‌های کوچکی داشته و توانسته در تست Geekbench 5، امتیاز 1932 را ثبت کند، که نسبت به گوشی ردمی نوت 10 پرو، پیشرفت 10 درصدی داشته است.

حرکت در بین منوهای گوشی با سرعت مناسبی صورت می‌گیرد و لگ و کندی به ندرت در رابط کاربری دیده می‌شود، مگر در مواقعی که شارژ گوشی به زیر 15 درصد رسیده باشد.
همانطور که اشاره کردیم، عوامل محدودکننده قسمت موجب شده که شیائومی نتواند آن‌طور که شایسته بوده، سخت افزار این گوشی دوست داشتنی را ارتقا دهد؛ هرچند چنانچه کاربری شما نیاز به استفاده زیاد از توان پردازنده ندارد و بیشتر کیفیت نمایشگر، طول عمر باتری بالا، دوربین مناسب و طراحی ظاهری برای شما اهمیت دارد، قطعا خرید گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.

 

بررسی دوربین و کیفیت عکس برداری موبایل Redmi Note 11 Pro

 

بررسی دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو


کیفیت دوربین گوشی ردمی نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت آن در زمان معرفی این تلفن همراه بود. به نظر می‌رسد، شیائومی در گوشی ردمی نوت 11 پرو با توجه به قانون «به ترکیب برنده دست نزن!» سعی داشته تا حد امکان به ماژول دوربین دست نزند و تنها تغییری که در دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو نسبت به نسل قبل مشاهده می‌کنیم، تغییر لنز ماکرو از 5 به 2 مگاپیکسل است!
ماژول دوربین اصلی گوشی Redmi Note 11 Pro شیائومی از 4 لنز ( با به عبارتی 3 لنز و یک سنسور) مختلف بهره می‌برد که به ترتیب عبارتند از:

  1. لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با f/1.9
  2. لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض (Ultrawide) با f/2.2
  3. لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4
  4. لنز یا سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.4

این ماژول از لنز اصلی 108 مگاپیکسلی HM2 نیرو می‌گیرد که به‌وسیله سامسونگ طراحی و تولید می‌شود. این لنز در بسیاری از گوشی‌های مختلف همچون شیائومی 11T Pro یا Honor 50 هم مورد استفاده قرار گرفته و به عبارتی امتحان خود را تاکنون به خوبی پس داده است!

دوربین ردمی نوت 11 پرو، قادر است که در نور روز تصاویر شفاف و زیبایی را ثبت کند که کیفیت خروجی تصاویر، بسیار بالاتر از مبلغی قرار می‌گیرند که برای این گوشی پرداخت می‌کنید. همچنین حالت شب تعبیه شده در نرم افزار دوربین، به خوبی قادر است تا کیفیت عکس‌ها را بهبود ببخشد و بتوانید در شب نیز، تصاویر جذابی را به ثبت برسانید.
زمانی که تصاویر HDR ثبت شده با گوشی ردمی نوت 11 پرو را با نسل پیشین خود مقایسه می‌کنیم، تصاویر ثبت شده به وسیله هر دو گوشی بسیار با یکدیگر شبیه هستند و تشخیص تفاوت‌های میان آن‌ها بسیار دشوار است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از حالت HDR برای ثبت تصاویر به وسیله گوشی‌های شیائومی استفاده کنید، چراکه با این کار جزئیات پس زمینه تصاویر بهتر ثبت می‌شوند و به طور کلی کیفیت تصاویر ارتقای چشمگیری پیدا می‌کند.
با خاموش کردن حالت HDR، سایه‌های ثبت شده در تصاویر گوشی ردمی نوت 11 پرو، جزئیات مخدوشی خواهند داشت و این مسئله حس و حال عکس‌های شما را تغییر می‌دهد.

در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده به وسیله این گوشی اقتصادی را مشاهده نمایید. برای مشاهده هر عکس در ابعاد واقعی، تنها کافیست که بر روی آن کلیک کنید.

 

تصاویر واقعی ثبت شده با دوربین ردمی نوت 11 پرو

نمونه تصویر دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو 5g

دوربین اصلی بدون AI و HDR

نمونه تصویر گوشی redmi note 11 pro 5g

دوربین اصلی حالت HDR

نمونه تصاویر دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی

دوربین اصلی حالت AI

نمونه تصویر گوشی ردمی نوت 11 پرو

حالت شب دوربین اصلی

نمونه تصاویر ماکرو گوشی ردمی نوت 11 پرو

دوربین اصلی حالت ماکرو

نمونه تصویر دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 11 پرو 5g

دوربین سلفی

 

نرم افزار دوربین شیائومی امکانات متفاوت و بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از این امکانات، قابلیت تصویربرداری با استفاده از هوش مصنوعی یا همان حالت AI است. با فعالسازی این حالت، نرم افزار دوربین تشخیص می‌دهد که در حال عکس‌برداری از چه سوژه‌ای هستید و با تشخیص این مسئله، سعی می‌کند تصویر خروجی شما را ارتقا دهد. با فعالسازی این حالت، رنگ پردازی تصاویر کمی از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند، اما خروجی تصویر را با میل و سلیقه شما بیشتر همگام می‌کنند. مثلا غروب آفتاب شاید کمی رنگ زردتری بگیرد یا گیاهان در تصویر سبزتر و شاداب‌تر بنظر برسند و یا رنگ و لعاب غذایی که در حال تصویربرداری از آن هستید، بهبود چشمگیری پیدا کند!

نکته‌ای که در طراحی ماژول دوربین ردمی نوت 11 پرو، باعث ناراحتی ما شد، عقب‌گرد شیائومی نسبت به نسل پیشین این مدل است. ردمی نوت 10 پرو از یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد که این مسئله موجب شده بود که تصاویر ماکرو جذابی به وسیله این گوشی قابل ثبت باشد و از طرفی بر روی کیفیت کلی ماژول نیز تاثیرات مثبتی گذاشته بود، اما در ردمی نوت 11 پرو این لنز به یک لنز 2 مگاپیکسلی تغییر یافته که متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نیست و ظرافت نسل قبلی را ندارد.
چنانچه تصمیم به فیلمبرداری با استفاده از گوشی ردمی نوت 11 پرو دارید، باید به کیفیت 108p و 30 فریم بسنده کنید، چراکه در این گوشی به خاطر محدودیت‌های توسعه و همچنین پردازنده استفاده‌شده در مدل‌های 4G و 5G، خبری از قابلیت فیلم‌برداری 4K نیست. نبود این امکان برای موبایلی که پسوند Pro را یدک می‌کشد، کاری است که فقط از برند شیائومی برمی‌آید.

اما در جلوی این گوشی شاهد یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با f/2.5 هستیم که کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند و برای گرفتن سلفی در یک روز آفتابی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد. این دوربین هم قابلیت فیلم برداری با وضوح 1080 پیکسلی دارد و در تست‌های صورت گرفته به‌وسیله ما، توانست عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهد.

 

اندروید، رابط کاربری و قابلیت‌های نرم افزاری گوشی ردمی نوت 11 پرو

 

بررسی گوشی redmi note 11 pro


گوشی Redmi Note 11 Pro شیائومی از اندروید 11 قدرت می‌گیرد و رابط کاربری MIUI 13، پل ارتباطی شما برای برقراری تعامل با این دستگاه است. در این رابط کاربری شما می‌توانید انتخاب کنید که از App Drawer استفاده کنید یا خیر.

نوتیفیکیشن بار مدتی هست که در رابط کاربری‌های جدید شیائومی تغییر کرده و به‌نوعی می‌توان گفت که این کار شیائومی از کنترل سنتر گوشی‌های آیفون الهام گرفته شده است. در این رابط کاربری چنانچه انگشت خود را از لبه سمت راست گوشی به پایین بکشید، شورتکات‌های کاربردی مثل حالت پرواز، وایفای، چراغ LED، اینترنت دیتا و... در اختیار شما قرار می‌گیرند و چنانچه انگشت خود را از لبه سمت چپ گوشی به پایین بکشید، می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها یا به عبارتی اعلان‌های گوشی خود را مشاهده نمایید. بد نیست اشاره کنیم که چنانچه مثل ما نمی‌توانید به این سیستم جدید عادت کنید یا اصلا علاقه‌ای به این سبک ندارید، می‌توانید این سبک نوار اعلان را از طریق تنظیمات تلفن همراه خود به حالت پیش فرض اندروید بازگردانید.

زمانی که برای اولین بار گوشی ردمی نوت 11 را روشن می‌کنید، با حجم زیادی از اپلیکیشن‌های بلااستفاده روبه‌رو می‌شوید؛ از آمازون و علی‌بابا بگیرید تا بازی‌های ناشناخته‌ای که در هر ساعت با اعلانات زیاد خود شما را آزار می‌دهند. از همین رو پیشنهاد می‌کنم که برنامه‌های ناکارآمد را در هفته اول استفاده از این گوشی شناسایی کرده و سپس پاک کنید. با این کار نه‌تنها حجم زیادی از حافظه گوشی شما آزاد می‌شود و فعالیت این برنامه‌ها در پس زمینه متوقف می‌شود، بلکه دیگر اعلان نامرتبطی هم دریافت نمی‌کنید.

اگر اهل شخصی سازی‌های بسیاری هستید و دوست دارید که همه چیز را تغییر دهید و بر اساس علاقه خود تمامی موارد را تنظیم کنید رابط کاربری MIUI قطعا مناسب شماست. شیائومی با استفاده از رابط کاربری خود بر روی سیستم عامل اندروید، حجم زیادی از تنظیمات و امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها ممکن است حتی برای همگان کاربردی نداشته باشد، اما مسلما خوره‌های شخصی سازی از دیدن آن خوشحال خواهند شد!
اما اگر یک رابط کاربری ساده و یکدست می‌خواهید که همه چیز در نوک انگشتانتان باشد و یا علاقه‌ای به پیچیدگی‌های تنظیمات ندارید، پیشنهاد میکنیم به سراغ خرید موبایل سامسونگ بروید.
به کمک اپلیکیشن Theme نصب شده بر روی گوشی‌های شیائومی قادر هستید که همه چیز از تصاویر گرفته تا فونت و یا تک به تک آیکن‌‌ها را تغییر دهید!

 

باتری و شارژدهی موبایل ردمی نوت 11 پرو

 

بررسی باتری گوشی ردمی نوت 11 پرو


شیائومی برای تامین نیروی گوشی ردمی نوت 11 پرو، از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمک گرفته است. در مدت زمانی که برای بررسی این گوشی موبایل، به عنوان تلفن همراه اصلی خود از آن استفاده کردیم، گوشی ردمی نوت 11 پرو توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. در این بازه زمانی استفاده روزانه ما از این گوشی تقریبا زیاد بود و در اکثر مواقع هم نرخ نوسازی صفحه بر روی 120Hz تنظیم شده بود. با این وجود، ردمی Note 11 Pro توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و تقریبا با هر بار شارژ، به مدت یک روز همراه ما باشد. البته بد نیست اشاره کنم که تقریبا در حدود ساعت 9 و 10 شب، دیگر شارژ گوشی به کمتر از 15 درصد می‌رسید و اگر شما از جمله افرادی هستید که عادت دارید قبل از خواب به شبکه‌های اجتماعی و... سر بزنید، مجبور خواهید شد که گوشی خود را در پایان روز شارژ کنید.

یکی از نقاط قوت ردمی نوت 11 پرو نسبت به نسل قبل خود، به سرعت شارژ بالاتر آن باز می‌گردد. پیشرفت در این بخش بسیار چشمگیر است و ردمی نوت 11 پرو تقریبا 2 برابر سریع‌تر از ردمی نوت 10 پرو شارژ می‌شود. این گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و بااستفاده از آداپتور شارژ موجود در جعبه این محصول، گوشی شما در کمتر از 15 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ خواهد شد و برای شارژ کامل تنها نیاز به 50 دقیقه زمان خواهید داشت.

هرچند که به سبب حفظ ایمنی کاربر و سلامت باتری، مدت زمان شارژ کامل باتری چندان تفاوتی با رقبای همرده ندارد، اما اینکه تنها در 15 دقیقه می‌توانید نیمی از باتری خود را شارژ کنید، برای یک گوشی اقتصادی کاملا شگفت‌انگیز است!
همچون اکثر گوشی‌های حاضر در این رنج قیمتی، ردمی نوت 11 پرو هم از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

 

سخن پایانی و نکات تکمیلی


خرید گوشی ردمی نوت 11 پرو از آن دست پیشنهاداتی است که باید بسیار به آن توجه داشت. اگر بخواهم به زبان ساده بگویم، مخاطب هدف این گوشی قشر عام جامعه هستند؛ یعنی افرادی که تصمیم به پردازش‌های سنگین ندارند، نمی‌خواهند با موبایل خود تصاویر حرفه‌ای و فوق‌العاده باکیفیت ثبت کنند و هدفشان از خرید گوشی موبایل، داشتن یک ابزار کارآمد و مناسب برای انجام کارهای عادی روزمره با قیمتی مناسب و بصرفه است.

موبایل شیائومی Redmi Note 11 Pro یک انتخاب ایده‌آل برای افرادیست که استفاده‌شان از تلفن همراه، محدود به گشت زدن در شبکه‌های مجازی، استفاده از خدمات الکترونیکی کشور، ثبت تصاویرِ جمع‌های خانوادگی و... است.

همچنین بد نیست به آداپتور شارژ 67 واتی موجود در جعبه این محصول هم اشاره کنیم که شرکت‌های دیگر به بهانه‌های مختلف آن را از جعبه تلفن همراه حذف کرده‌اند، اما شیائومی همچنان سخاوتمندانه آداپتورهای باکیفیتی را در تنوع بسیاری از محصولات تولیدی خود قرار می‌دهد.

در پایان باید بگویم که شیائومی بار دیگر با تعیین قیمت گوشی Redmi Note 11 Pro ثابت کرده که هنوز هم می‌توان گوشی‌هایی با پنل پشتی شیشه‌ای، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده 5G را باقیمتی کمتر از 10 میلیون تومان، در بازار ارائه کرد!
چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.