مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

مقایسه محصولات 21 مهر 1400 mahtab kia

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

دو مورد از پرفروش ترین و با کیفیت ترین موبایل های میان رده فعلی شرکت سامسونگ، گوشی Galaxy A52 و گوشی Galaxy A32 هستند. هر دو اسمارتفون هم از نسخه پشتیبانی کننده 5G بهره می‌برند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G بپردازیم و ببینیم که کدام اسمارتفون نسبت به دیگری گزینه خرید بهتری خواهد بود! با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

با توجه به افزایش قیمت اسمارتفون های به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، بازار موبایل های میان رده و خوش قیمت داغ‌تر از قبل شده است. شاید تصور کنید که این شرایط فقط در کشور ما به وجود آماده اما اینطور نیست و در خیلی از دیگر نقاط دنیا و کشورهای دیگر هم استقبال پرشوری از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت اندرویدی به عمل می‌آید. به همی لیل است که شرکت هایی مثل شیائومی و سامسونگ به طور ویژه روی موبایل های میان رده و خوش قیمت سرمایه‌گذاری کرده و تنوع محصولاتشان در این رده کیفی را چند برابر کرده‌اند.

اگر طرفدار برند سامسونگ هستید و به گوشی های این شرکت کره‌ای علاقه دارید، دو اسمارتفون Galaxy A52 و Galaxy A32 در بین موبایل های میان رده فعلی این شرکت از پرفروش ‌ترین و محبوب ترین محصولات هستند. هر دو گوشی نام برده شده هم از نسخه 5G بهره می‌برند. اما کدامیک در مجموع می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد؟ اصلا تفاوت های اصلی مابین آن ها چیست و کدام اسمارتفون ارزش خرید بیشتری دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G بپردازیم و مشخص کنیم که نسخه 5G کدامیک از این دو محصول گزینه خرید بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

دو گوشی موبایل مد نظر در خیلی از زمینه های مرتبط با سبک طراحی و ظاهر و حتی کیفیت ساخت به هم شبیه هستند. این مسئله با توجه به اینکه هر دو گوشی، محصول شرکت سامسونگ هستند و جزو اسمارتفون های میان رده این شرکت دسته‌بندی می‌شوند، عجیب و دور از انتظار نیست. فریم اصلی و قاب پشت هر دوی آن ها از الیاف پلاستیکی تشکیل شده و متاسفانه در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است. در صورت عدم مراقب درست از آن ها، خیلی زود روی قاب پشتشان خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است حتما در هر دو اسمارتفون از گارد موبایل استفاده شود.

روی پنل جلوی هر دو گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده که مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن دارد اما با این حال بهتر است در هر دو اسمارتفون از گلس محافظ ال سی دی استفاده شود. یکی از ویژگی هایی که در گوشی A52 ارائه شده اما گوشی A32 از آن بی‌بهره است مربوط به خاصیت ضد آب می‌شود. سامسونگ مدعی شده که گلکسی A52 از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کند و تقریبا می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام داشته باشد. همچین ویژگی در بین خصیصه‌های سامسونگ A32 دیده نمی‌شود، اگرچه به نظر ما خیلی نمی‌توان به بهره‌مندی گوشی Galaxy A52 به طراحی ضد آب هم اطمینان کرد و آن را مطلقا برتری برای این محصول به حساب آورد!

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

وقتی دو گوشی را در دست بگیرید و با دقت به آن ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که Galaxy A32 کمی بزرگ تر و سنگین تر از Galaxy A52 است. بدنه گوشی نخست ابعادی معادل 9.1 در 76.1 در 164.2 میلیمتری و وزن 205 گرمی دارد اما موبایل دوم بدنه‌ای با ابعاد 8.4 در 75.1 در 159.9 میلیمتری و وزن 189 گرمی را ارائه می‌کند. این تفاوت اندازه و ظاهر تقریبا در مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G مشهود و قابل درک بود. اما یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین این دو اسمارتفون مربوط به نوع و محل قرارگیری اسکنر انگشتشان می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy A32 | میان رده ای با نمایشگر عالی و طراحی زیبا

اسکنر انگشت گوشی A52 از نوع اپتیکال است و زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. یعنی شما با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین صفحه نمایش گوشی می‌توانید اسکن انگشت و آنلاک نمایشگر را انجام دهید اما در گوشی A32 این اسکنر از نوع فیزیکی بوده و در لبه سمت راست قاب دستگاه تعبیه شده است. بنابراین از این نظر اسمارتفون A52 سبک طراحی به روزتری دارد. با این حال خیلی از افراد ممکن است اسکنر فیزیکی روی بدنه موبایل را به اسکنر داخل نمایشگر ترجیح دهند. در مقایسه گلکسی A52 و A32 سامسونگ مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت هر دو موبایل مذکور خوب است اما بدون باگ و اختلال نخواهد بود و گاها تاخیر و اختلال هایی در عملکرد اسکنر انگشت هر دو اسمارتفون قابل رویت خواهد بود.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

اما ظاهر دو موبایل مد نظر چگونه طراحی شده و چه تفاوت هایی مابین آن ها دیده می‌شود. در نمای رو به رو، صفحه نمایش بزرگ و لبه تا لبه دو محصول رخ نمایی می‌کند. تفاوت اصلی پنل جلوی دو گوشی را می‌توان در محل و سبک نصب لنز دوربین سلفی خلاصه کرد که در موبایل A52 داخل نمایشگر تعبیه شده اما در موبایل A32 رویه لبه فوقانی نمایشگر و اصطلاحا در بخش ناچ (Notch) تعبیه شده است. هیچ تفاوت عمده و مهم دیگری روی پنل جلوی دو گوشی وجود ندارد. شرایط کاملا مشابه در قاب پشت موبایل های مذکور هم دیده می‌شود!

سبک طراحی و ظاهر قاب پشت هر دو گوشی کاملا یکسان بوده و حتی چینش لنز های دوربین اصلی آن ها هم مشابه یکدیگر صورت گرفته است. تنها تفاوتی که در قاب پشت دو اسمارتفون مذکور دیده می‌شود مربوط به برجستگی خواهد بود که در محل قرارگیری لنزهای دوربین اصلی گوشی A52 دیده می‌شود اما در گوشی A32 شاهد ارائه این برجستگی نیستیم. به طور کلی تفاوت های خیلی مهمی مابین سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت دو گوشی A52 و A32 سامسونگ وجود و شاید اصلی ترین تفاوت آن ها در این بخش مربوط به نوع اسکنر انگشت باشد.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: صفحه نمایش

پنل نمایشگر هر دو گوشی 6.5 اینچی انتخاب شده اما نوع پنل و رزولوشن آن ها نسبت به هم متفاوت است. پنلی که سامسونگ برای گوشی A32 در نظر گرفته از نوع TFT بوده و رزولوشن 1600 در 720 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 270 پیکسل در هر اینچ برسد. اما در سمت مقابل نمایشگر 6.5 اینچی گوشی A52 از پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) تشکیل شده و رزولوشن 2400 در 1800 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 407 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین کاملا مشخص است که از نظر نوع پنل و رزولوشن، نمایشگر گوشی A52 برتری مطلقی در مقایسه با صفحه نمایش گوشی A32 دارد.

طبق آمار، نمایشگر 6.5 اینچی گلکسی A32 تقریبا 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و این مقدار در گلکسی A52 به چیزی در حدود 84.1 درصد می‌رسد. ضمنا همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، بخش زیرین صفحه نمایش Galaxy A52 قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. روی پنل نمایشگر هر دو موبایل نام برده شده هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام اسمارتفون وضعیت بهتری دارد؟

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

در مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A52 به مراتب نسبت به نمایشگر TFT گوشی A32 بیشتر است! این موضوع در زمینه های مختلف همچون وضوح، ارائه جزئیات، شارپنس، شادابی، کنتراست و روشنایی قابل درک بود. ما در مقایسه دو گوشی ضمن تنظیم شدت روشنایی نمایشگر موبایل Galaxy A52 بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم آفتاب محتوای روی صفحه آن را مشاهده کردیم اما در شرایط مشابه حتی با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی A32 بر روی 100 درصد هم محتوای روی آن خیلی واضح و قابل رویت نبودند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل شیائومی Redmi Note 10 Pro | در قامت یک پرچمدار!

بنابراین شک نداشته باشید که از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش، برتری مطلق از آن گوشی سامسونگ گلکسی A52 خواهد بود و در این زمینه گوشی A32 حرفی برای گفتن ندارد. کاملا مشخص است که سامسونگ برای کاهش هزینه تولید گوشی Galaxy A32 در آن از پنل نمایشگر TFT استفاده کرده که کم هزینه‌ترین و البته کم کیفیت ترین نوع پنل های نمایشگری محسوب می‌شود که مدت هاست کمتر شرکتی در موبایل هایش از آن استفاده می‌کند. پس اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی A52 گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی دیگر از نقاط مشترک دو گوشی A32 و A52 مربوط به بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. با توجه به اینکه هر دو اسمارتفون محصول شرکت سامسونگ هستند و هم رده هم تلقی می‌شوند، بستر نرم افزاری کاملا مشابهی دارند و طبیعتا یک رابط کاربری (UI) یکسان و مشابه در آن ها پیاده سازی شده است. سیستم عامل پیش فرض هر دو گوشی، اندروید 11 بوده و رابط کاربری One UI 3.1 هم روی هر دو محصول نصب و راه اندازی می‌شود. این رابط کاربری نسبت به رابط شرکت های دیگر بهینه‌تر بوده و به عقیده ما عملکرد مطلوبی هم دارد. با توجه به این شرایط، بازدهی که در زمینه سیستم عامل و بستر نرم افزاری از دو گوشی A32 و A52 دریافت می‌کنید کاملا یکسان خواهد بود. حتی به احتمال زیاد نوع و مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از دو اسمارتفون نام برده شده هم مشابه است، بنابراین و با توجه به این شرایط دلیلی ندارد که توضیحات اضافه‌ای برای این بخش ارائه کنیم چون عملا در شرایطی قرار می‌گیریم که دو گوشی یکسان با هم مقایسه می‌شوند.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: پردازنده، رم و حافظه داخلی (قدرت پردازشی)

بدون تردید یکی از مهم ترین بخش های مقایسه گوشی Galaxy A32 و Galaxy A52 مربوط به قدرت پردازشی می‌شود. به نظر شما کدام اسمارتفون بازده بهتری دارد و قدرت پردازشی بالاتری را ارائه می‌کند. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید جزئیات و مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی موبایل های مد نظر را بررسی کنیم. تراشه‌ای که در گوشی A32 بکار رفته، محصول شرکت مدیاتک است و با نام MediaTek MT6853 Dimensity 720 شناخته می‌شود. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای متشکل از شش هسته پردازشگر Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و دو هسته پردازشگر Cortex-A76 با فرکانس مشابه 2 گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 هم در آن بکار رفته است. این اسمارتفون از نظر رم شامل نسخه های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم نسخه های 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند و از نصب حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در سمت مقابل سامسونگ گلکسی A52 به تراشه اسنپدراگون 720G مجهز شده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه هم 8 هسته‌ای است و دو هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز هستند و شش هسته دیگر آن از نوع Kyro 465 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی آدرنو 618 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی بکار رفته است. این اسمارتفون از نظر ظرفیت رم در نسخه های 4، 6 و 8 گیگابایتی ارائه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل آپشن های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و امکان اتصال حافظه جانبی هم به آن وجود دارد. ما در مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G برای برقراری تعادل، نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هر دو محصول را مورد استفاده قرار دادیم.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

هر دو گوشی به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آیند و برای رفع نیازهای نرمال یک کاربر با هیچ مشکلی رو به رو نخواهند شد. شما به راحتی می‌توانید با هر دو اسمارتفون به انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در اینستاگرام، استفاده از تلگرام، واتساپ و غیره بپردازید. بنابراین برای درک بهتر پتانسیل دو گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و کالاف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) را روی هر دوی آن ها نصب و در شرایط یکسان برای مدت زمان 30 دقیقه (هر بازی 15 دقیقه) اجرا کردیم. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی در فاز اول از پس اجرای بازی های مذکور، بدون لگ و تاخیر بر می‌آیند اما به تدریج و بعد از گذشت 20 دقیقه، بدنه هر دوی آن ها بیش از حد داغ شده و این امر منجر به خالی شدن سریعتر شارژ باتری خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy A22

در این شرایط کاملا مشخص می‌شود که هر دو گوشی در فشار هستند و این مقدار فشار با بروز تاخیر و لگ های ریزی در عملکرد گوشی بیشتر محسوس می‌شوند. در مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G شدت لگ و تاخیرهایی که در این مرحله شاهد نمایان شدن آن ها بودیم در گوشی A32 به مراتب بیشتر از گوشی A52 بود. بنابراین می‌توان گفت که هیچکدام از دو اسمارتفون مد نظر برای گیمینگ گزینه عالی نیستند اما با این حال هر دوی آن ها قابلیت نصب و اجرای گیم های سنگین را دارند. قدرت پردازشی گوشی Galaxy A52 کمی بیشتر از Galaxy A32 است و این مسئله در مقایسه عملی آن ها خود را نشان داد.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: دوربین اصلی و سلفی

بدون تردید یکی از مهمترین بخش های مقایسه Galaxy A52 و galaxy A32 سامسونگ مربوط به دوربین می‌شود. کیفیت عملکرد دوربین یکی از مسائلی است که این روزها به اولویت اصلی کاربران در انتخاب و خرید گوشی موبایل تبدیل شده، بنابراین سعی می‌کنیم در این بخش اطلاعات مفید و در عین حال مختصری را خدمتتان ارائه دهیم. دوربین اصلی گلکسی A52 سامسونگ چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. یک چراغ فلش LED برای دوربین اصلی این موبایل در نظر گرفته شده و قابلیت های مهمی نظیر فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و امکان ضبط ویدئو 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و فول اچ دی (1080p) با نرخ های 30 و 60 فریم در ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شود.

در سمت مقابل دوربین اصلی گلکسی A32 سامسونگ از چهار لنزی تشکیل می‌شود که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. دوربین اصلی گوشی به یک چراغ فلش LED مجهز شده و قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده و فیلمبرداری با وضوح فول اچ دی (1080p) با نرخ های 30 و 120 فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 30 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شوند. اما دوربین اصلی کدام گوشی عکس های با کیفیت تری را ضبط می‌کند؟

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

در مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G مشخص شد که با دوربین اصلی هر دو اسمارتفون در محیط های با نور مناسب می‌توان عکس های بسیار خوبی ضبط کرد. کیفیت این عکس ها بی‌شک به اندازه دوربین پرچمداران بازار نیست اما در حد و اندازه خود بسیار عالی خواهند بود. عکس های پرتره و ماکرو هم در این شرایط با دوربین هر دو گوشی خوب ضبط می‌شوند. اگر خیلی جزئی و دقیق به عکس های مشابه ضبط شده دو گوشی دقت کنیم و قرار باشد موشکافانه موضوع را بررسی نماییم، عکس های ضبط شده با دوربین Galaxy A52 در برخی زمینه ها برتری جزئی نسبت به عکس های مشابه ضبط شده با دوربین Galaxy A32 دارد. اما در محیط های کم نور و تاریک، افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو اسمارتفون قابل رویت خواهد شد و این افت کیفیت برای دوربین موبایل A32 به شکل محسوس تری قابل درک خواهد بود. جزئیات تصویر در اینگونه شرایط کاهش می‌یابد و نویزهای آن هم زیاد می‌شوند.

اما دوربین سلفی دو گوشی چه کیفیتی را ارائه می‌کند؟ دوربین سلفی سامسونگ Galaxy A32 از یک لنز 13 مگاپیکسلی واید (Wide) تشکیل شده که از ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه و همچنین ضبط عکس های سلفی پرتره پشتیبانی می‌کند. اما دوربین سلفی گوشی A52 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که علاوه بر HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما و امکان ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه، از ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت مشابه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین از همینجا مشخص است که در گوشی A52 سامسونگ به دوربین سلفی قدرتمندتری رو به رو هستیم.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

در مقایسه سامسونگ گلکسی A32 و A52 هم مشخص شد که برتری های دوربین سلفی گوشی A52 صرفا محدود به اعداد و ارقام روی کاغذ نمی‌شود بلکه در عمل هم دوربین سلفی این اسمارتفون بسیار خوب تر از دوربین سلفی A32 عمل می‌کند. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید در محیط های با نور خوب، واقعا عکس های عالی ضبط کنید و در حتی در محیط های با نور کم هم عکس های مطلوبی را به ثبت برسانید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی galaxy A32 هم خوب است اما بدون شک به جای دوربین سلفی A52 نمی‌رسد. بنابراین برتری این بخش مقایسه دو گوشی از آن Galaxy A52 خواهد بود.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: باتری، شارژدهی و سرعت شارژ مجدد

یکی دیگر از بخش های مهم مقایسه دو گوشی مربوط به کیفیت عملکرد باطری، توان نگهداری شارژ و همچنین سرعت شارژ مجدد می‌شود. سامسونگ گوشی A52 را به یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده و گوشی A32 را هم به یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر ساعتی تجهیز ساخته است. در بررسی که ما داشتیم مشخص شد که تقریبا قدرت و توان شارژدهی باطری هر دو اسمارتفون وضعیت یکسانی دارد و با یک مرتبه فول شارژ باطری این دو گوشی و استفاده نرمال از آن ها، تقریبا می‌توان 1 الی 1.5 روز بدون نیاز به شارژر با دو گوشی کار کرد. البته بدون شک مدت زمان نگهداری شارژ باتری گوشی با نحوه استفاده کاربر از آن ارتباط دارد و همچنین افت تدریجی قدرت شارژدهی باتری اسمارتفون ها هم امر طبیعی است که بدون شک در هر دو موبایل مذکور شاهد وقوع آن خواهید بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل اپل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

اما شارژر فابریک دو گوشی چند واتی است چقدر زمان برای فول شارژ باطری آن ها لازم خواهد بود؟ سامسونگ گوشی Galaxy A52 را به یک شارژر 25 واتی مجهز کرده که تقریبا طی مدت زمان 80 دقیقه می‌تواند باطری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کند. در سمت مقابل شارژ فابریک گوشی Galaxy A32 سامسونگ 15 واتی است و تقریبا ظرف مدت زمان 100 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ می‌کند. بنابراین اگرچه قدرت شارژدهی باطری دو اسمارتفون مد نظر شرایط نسبتا مشابهی دارد اما سرعت شارژ باتری گوشی A52 نسبت به A32 بیشتر خواهد بود.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G: قیمت و ارزش خرید

یکی دیگر از مسائل مهمی که بدون شک باید در انتخاب و خرید موبایل جدید به آن توجه کرد مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. با توجه به کل بررسی و مقایسه‌ای که مابین دو گوشی داشتیم، به نظر شما ارزش خرید کدامیک بالاتر خواهد بود؟ برای پاسخگویی به این سوال ابتدا باید قیمت دو محصول را بدانیم. هم اکنون و در لحظه تدوین این مطلب، گوشی گلکسی A32 با رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی قیمتی در حدود 7.5 میلیون تومان دارد. این موضوع در حالیست که نسخه مجهز به رم و حافظه داخلی مشابه گوشی سامسونگ گلکسی A52 با قیمتی در حدود 9.6 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

با توجه به مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G در بخش های قبلی می‌توان اینطور نتیجه گرفت که تفاوت قیمت مابین دو اسمارتفون مد نظر با توجه به برتری های گوشی A52 نسبت به A32 قابل قبول و منطقی است. هر دو اسمارتفون قیمت نسبتا مناسب و از ارزش خرید نسبتا خوبی برخوردارند، اگرچه جای کاهش قیمت برای هر دوی آن ها وجود داشته و سامسونگ می‌توانست آن ها را کمی ارزان تر روانه بازار کند. بنابراین و با توجه به این مسئله نمی‌توان مدعی شد که کدام گوشی مطلقا ارزش خرید بیشتری در مقایسه با محصول دیگر دارد و تصمیم گیری مبنی بر این موضوع بر عهده خود کاربران خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گوشی گلکسی A52 سامسونگ با گلکسی A32 سامسونگ 5G پرداختیم. هر دو موبایل نام برده شده گزینه خرید خوبی برای کسانی هستند که اولا به محصولات شرکت سامسونگ علاقه دارند و ثانیه به دنبال خرید یک گوشی میان رده با ارزش خرید بالا خواهند بود. اینکه کدام گوشی گزینه خرید بهتری است به بودجه شما بستگی دارد. اگر از نظر هزینه و بودجه با محدودیت مواجه نیستید، خرید Galaxy A52 را به شما پیشنهاد می‌کنیم اما اگر از نظر بودجه با محدودیت رو به رو هستید، Galaxy A32 هم می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.