محصولات مرتبط
ساعت هوشمند هایلو LS02
۹۵۵,۰۰۰ تومان
ساعت هوشمند هایلو LS02
۹۵۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : زیبا و مقرون به صرفه

نقد و بررسی 27 مهر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : زیبا و مقرون به صرفه

در این نقد و بررسی از فروشگاه اینترنتی هدف به سراغ بررسی محصولی جدید از برندی نوپا خواهیم رفت. احتمالا شما هم به تازگی تعریف‌هایی از برند هایلو (Haylou) شنیده‌اید. هایلو یک برند چینی جدید است که به شرکتی معتبر وابسته می‌باشد؛ اما آن شرکت شیائومی نیست!
در ادامه برند هایلو را به طور کامل معرفی خواهیم کرد اما در این بخش تمرکز ما بر روی ساعت هوشمند Haylou LS02 خواهد بود. هایلو LS02 یک ساعت هوشمند با فریم مربعی شکل است که در اولین نگاه به آن، متوجه شباهت زیاد طراحی بدنه ساعت به اپل واچ‌های کمپانی اپل خواهید شد. ساعت هوشمند Haylou LS02 با حداقل دوام باتری 20 روزه، سیستم پایش خواب و بررسی مداوم ضربان قلب و توانایی رهگیری 12 ورزش مختلف، بر روی کاغذ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است؛ اما در عمل هایلو LS02 چه خواهد کرد؟

برای دانستن این موضوع در ادامه نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : درباره برند

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

هایلو برندِ تجاری بین المللیِ شرکتی است که در چین با نام دونگوآن لیشِنگ (Dongguan Liesheng) شناخته می‌شود و این شرکت همکاری‌هایی با شیائومی داشته است. برخلاف برندهایی همچون پوکو (Poco) و ریلمی (Realme) که مستقیما به شیائومی وابسته‌اند؛ هایلو هیچ ارتباط مستقیمی با شیائومی ندارد و تنها صاحب برند هایلو همکاری‌هایی با برند شیائومی داشته است. هایلو فعلا تنها در بازار گجت‌های هوشمند واردشده و ساعت‌های هوشمند و ایربادزهای این شرکت چینی در بازار ایران دیده می‌شود. شرکت دونگوآن کار خود را از سال 2015 در بازار چین شروع کرده و در سال 2018 برند هایلو را برای رقابت در بازارهای بین المللی به ثبت رسانده است. ساعت های هوشمند این برند در دو زیرگروه LS و SOLAR طراحی می‌شوند که سری LS با فریم مربعی شکل و سری سولار با فریم دایره‌ای تولید می‌شوند.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : طراحی، معماری و نمایشگر

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

 

هایلو ال‌اس 02 با ظاهری مربعی شکل طراحی شده و در قالب یک فریم آلومینیومی جای گرفته است. این فریم از ابعادی معادل 48x32 میلی متر بهره می‌برد و کمی بیشتر از 1 سانتی متر ضخامت دارد. وزن این ساعت هوشمند در مجموع کمتر از 50 گرم بوده و اصلا بر روی دست شما سنگینی نخواهد کرد. طول ساعت با احتساب فریم 25 سانتی متر خواهد بود که به دلیل استفاده از گیره قلابی برای بستن ساعت، می‌توان انتظار داشت که هایلو LS02 بر روی هر مچ دست با هر ابعادی قابل استفاده باشد. این ساعت هوشمند تنها با بند مشکی طراحی شده و همان طورکه اشاره کردیم، از سیستم گیره قلابی برای بسته شدن استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌های شرکت هایلو، ساعت هوشمند LS02 ساختاری Skin-friendly دارد. می‌توان این جمله را اینگونه بیان کرد که متریال استفاده شده در فریم و بند ساعت هایلو از مواد ضدحساسیت تهیه شده و آلیاژ به کار برده شده در فریم و سیلیکون به کار رفته در بند ساعت در دراز مدت باعث ایجاد حساسیت در پوست کاربر نخواهد شد. علاوه بر این،‌ بند ساعت Haylou LS02 نسبت به دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین مقاوم بوده و در شرایط دمایی مختلف تغییر شکل نخواهد داد. بد نیست بدانید که بند این ساعت هایلو قابلیت جداسازی دارد و می‌توانید برای تمیزکردن ساعت و یا استفاده از سایر بندهای تولید شده برای آن، بند سیلیکونی فابریک را جدا نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مچ بند شیائومی می بند 6 | Xiaomi Mi Band 6

نمایشگر به کار رفته در ساعت جدید هایلو، 1.4 اینچ طول دارد و نسبت به نسل پیش از خود رنگ‌ها را با کیفیت بهتری نمایش می‌دهد. زاویه‌های نمایشگر گرد بوده و این موضوع باعث شده تا هماهنگی نمایشگر با فریم بیشتر شود. پنل به کاررفته در این ساعت هوشمند از نوع TFT بوده و کیفیتی معادل 320 پیکسل در هر اینچ را برای شما به ارمغان می‌آورد. نمایشگر هایلو ال اس 02 به وسیله یک شیشه 2.5D محافظت می‌شود که این مسئله باعث شده، لمس نمایشگر حس خوبی را به شما منتقل کند و نمایشگر در مقابل خراشیدگی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : رابط کاربری و نرم افزار

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

 

همچون سایر محصولات چینی، در رابطه با سیستم عامل این ساعت هوشمند نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست و تمامی اطلاعات ذکر شده در این قسمت، بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی برند هایلو و تجربه شخصی ما از کار کردن با این ساعت هوشمند می‌باشد. در ابتدای این قسمت بهتر است اشاره کنیم که ساعت هوشمند هایلو از نرم افزار اختصاصی خود بهره می‌برد و کاربران اندروید و ios می‌توانند با سرچ کلمه “Haylou” در فروشگاه نرم افزاری خود، به نرم افزار هایلو فیت (Haylou Fit) دسترسی داشته باشند که از طریق آن می‌توانند ساعت Haylou LS02 را به تلفن همراه خود متصل کنند. حجم نسبتا زیادی از تنظیمات این ساعت هوشمند در نرم افزار هایلو فیت جای گرفته، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت ساعت خود را به اپلیکیشن هایلو فیت متصل نمایید. پس از اولین اتصال، ساعت هایلو با تلفن همراه شما همگام (Pair) شده و در صوت وجود بروزرسانی، سیستم عامل ساعت شما به روز خواهد شد. هایلو ال اس 02 از بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده تا اتصال ساعت به تلفن همراه با سرعت بالا و پایداری مناسبی برقرار گردد. پس از هربار اتصال، اطلاعات ذخیره شده بر روی ساعت وارد نرم افزار خواهد شد و شما می‌توانید اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی خود را با کیفیت و جزئیات بهتری مشاهده نمایید.

متاسفانه واچ فیس‌های زیادی برای ساعت هایلو LS02 تهیه نشده و فروشگاه مشخصی نیز در سیستم عامل این ساعت تعبیه نشده است. واچ فیس‌های این ساعت هوشمند به 3 واچ فیس موجود در صفحه تنظیمات ساعت محدود شده و هنوز مشخص نیست که امکان نصب واچ فیس از طریق نرم افزارهای خارجی (Third-party) وجود دارد یا خیر. پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه زیادی به شخصی سازی صفحه اصلی ساعت خود دارید؛ به دنبال گزینه‌های دیگری در لیست ساعت‌های هوشمند فروشگاه هدف باشید. سیستم عامل ساعت جدید هایلو به ویژگی‌های متعددی نیز مجهز شده است که برخی از آن‌ها عباتند از : یادآور تماس، هشدار ساعت، سیستم تمرین تنفس و در نهایت هشدار عدم تحرک طولانی. امکانات موجود در LS02 با توجه به قیمت ساعت راضی کننده است و ما هم انتظار امکانات آنچنانی را از این ساعت مقرون به صرفه نداشتیم؛ پس بدون اتلاف وقت به سراغ بخش بعدی از بررسی Haylou LS02 خواهیم رفت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : سیستم پایش سلامتی

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

 

یکی از وظایف مهم ساعت‌های هوشمند امروزی، کنترل سلامت بدن است که همین مسئله به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود. این بخش‌ها عباتند از سیستم رهگیری تحرکات ورزشی، سیستم پایش وضعیت خواب و سنسورهای کنترل علائم حیاتی که به صورت غیر مستقیم در عملکرد دو بخش ابتدایی نیز تاثیرگذار هستند.

ساعت هوشمند هایلو LS02 قادر به تشخیص و پایش 12 ورزش مختلف می‌باشد که این ورزش‌ها عبارتند از :

  • دویدن در فضای آزاد
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری در فضای آزاد
  • کوه نوردی
  • دوچرخه ثابت
  • یوگا
  • دویدن بر روی تردمیل
  • تمرین آزاد
  • ژیمناستیک
  • بسکتبال
  • فوتبال
  • و در نهایت قایق سواری

 

اما شاید برای شما سوال باشد که منظور از پایش چیست؟ زمانی که ساعت هوشمند Haylou را بر دست داشته باشید می‌توانید با مراجعه به منوی ساعت و انتخاب بخش Workout، ورزشی که در حال انجام آن هستید را انتخاب نمایید. پس از آن، ساعت متناسب با نوع ورزش، ضربان قلب در طول انجام فعالیت ورزشی، مدت زمان انجام ورزش و... میزان کالری مصرفی شما را در اختیارتان خواهد گذاشت و شما می‌توانید کلیه این موارد را در اپلیکیشن هایلو فیت مشاهده کرده و حرفه‌ای تر ورزش کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

 

سیستم پایش خواب یکی دیگر از امکانات سلامتی این ساعت هوشمند است. اگر پیش از خوابیدن ساعت هوشمند Haylou LS02 را در دست داشته باشید، می‌توانید داده‌هایی همچون ضربان قلب، حرکات بدن در طول خواب، عمیق و یا سبک بودن خواب و... را در اپلیکیشن هایلو مشاهده نمایید. این ساعت هوشمند می‌تواند ضربان قلب را به ‌صورت ۲۴ ساعته و براساس تنظیماتی بسنجد که کاربر برای دوره‌های اندازه‌گیری ضربان تعیین می‌کند. این ویژگی که به فعالیت همیشگی حسگر اپتیکال ضربان‌سنج در دوره‌های زمانی مشخصی منجر می‌شود، مصرف باتری را به‌ طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02 : باتری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou LS02

 

بر اساس گفته‌های کمپانی، ساعت Haylou LS02 با یک بار شارژ قادر است به مدت 20 روز همراه شما باشد و به صورت مداوم در 24 ساعت شبانه روز ضربان قلب شما را اندازه گیری نماید! این آمار برای این ساعت که از باتری 260 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد کمی دور از باور است ولی می‌توان مطمئن بود که LS02 حداقل به مدت 2 هفته می‌تواند همراه خوبی برای خریدارانش باشد. خوشبختانه سیستم شارژ مغناطیسی به کاررفته در این ساعت هایلو بسیار خوش ساخت بوده و برای شارژ Haylou LS02 تنها لازم است که داک شارژ مغناطیسی را به کنسول پشتی ساعت متصل نمایید. شارژ دستگاه نزدیک به 2 ساعت زمان خواهد برد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات ساعت هوشمند هایلو RT LS05S

 

سخن نهایی

کمپانی هایلو یکی از شرکت‌هاییست که به تازگی خود را وارد بازارهای جهانی کرده و همچون هر برند دیگری تصمیم دارد تا با ارائه محصولاتی باکیفیت و مقرون به صرفه بتواند با شرکت‌های قدیمی بازار رقابت کند. ساعت هوشمند جدید این شرکت نمونه‌ای از این سیاست‌هاست. قیمت Haylou LS02 در کنار ویژگی‌هایی همچون حسگر اپتیکال ضربان قلب، فریم آلومینیومی، دوام باتری بالا و... موجب شده تا شاهد رقابتی جذاب در دسته ساعت‌های مقرون به صرفه باشیم. این قیمت پایین موجب می‌شود تا کاربر لحظه‌ای فکر کند که میان خرید ساعت هوشمند هایلو LS02 که برندی نوپاست با ساعت دیگری که از برندی شناخته شده ولی با قیمتی بسیار بالاتر است؛ کدام را انتخاب کند؟ جواب شما به این سوال چیست؟

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی فروشگاه هدف در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

نقاط قوت :

  • ظاهر جذاب
  • فریم آلومینیومی باکیفیت
  • پشتیبانی از 12 حالت ورزشی مختلف
  • بهره مندی از نرم افزار اختصاصی
     

نقاط ضعف :

  • واچ فیس‌های محدود
  • عملکرد ضعیف سنسورها
  • ضعف کیفی صفحه نمایش