آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

آموزش و ترفندها 20 اسفند 1397 علی مظفری

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به دلایل مختلف اتصال بلوتوث آیفون و یا آیپدتان دچار اختلال و مشکل شود. از این رو قصد داریم در این مقاله به آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد بپردازیم. بنابراین این مقاله اختصاصی را از دست ندهید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون

امروزه با پیشرفت تکنولوژی از بلوتوث جهت ارسال و دریافت فایل بین دو دستگاه استفاده نمی‌شود. با این وجود این قابلیت همچنان کاربردی است. چرا که از آن جهت برقراری ارتباط مابین گجت‌های مختلف نظیر اپل واچ (apple watch)، دستبندهای هوشمند، هدفون‌های بی سیم و غیره استفاده می‌کنیم. حال در برخی از مواقع ممکن است بلوتوث نیز همانند سایر تکنولوژی‌های مدرن دچار اختلال و مشکل شود. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله روش‌های حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون (iPhone) و آیپد (iPad) را خدمتتان معرفی کنیم. بنابراین در صورت مواجه با چنین مشکلی، به راحتی با انجام این روش‌ها قادر به حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و یا آیپد خود خواهید بود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه اتصال آیفون به هندزفری بلوتوث

پس از حذف جک 3.5 میلی متری در آیفون 7، هندزفری بلوتوث به یکی از گجت‌های پرکاربرد و ضروری برای هر یک از کاربران آیفون‌های اپل (apple) تبدیل شد. بنابراین مواجه شدن با مشکل اتصال بلوتوث برای این دسته از افراد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در برخی از مواقع ممکن است کاربر به دلیل عدم آشنایی با فرایند جفت سازی و یا Pair کردن آیفون با هندزفری بلوتوث به اشتباه تصور کند که بلوتوث آیفون و یا آیپد وی دچار مشکل شده است. به همین دلیل در ابتدای این مقاله به آموزش نحوه اتصال آیفون به هندزفری بلوتوث خواهیم پرداخت.

اولین قدم جهت استفاده از هندزفری بلوتوث جفت سازی آن با آیفون است. بدین منظور ابتدا به بخش Bluetooth در Settings آیفون خود مراجعه کرده و در قسمت انتهایی صفحه نمایان شده به بخش Other Devices مراجعه نمایید. اکنون در این بخش نام هندزفری بلوتوث خود را لمس کنید. بدین ترتیب هندزفری بلوتوث شما به بخش My Devices منتقل خواهد شد و در این بخش قادر به مشاهده وضعیت فعلی اتصال آن به آیفون خواهید بود. پس از تکمیل این فرایند، در هر با اتصال هندزفری بلوتوث به آیفون نیازی به جفت سازی مجدد این دو دستگاه به یکدیگر نخواهید داشت و این فرایند تنها یکبار صورت می‌گیرد. با این حال در نظر داشته باشید که در صورت تعویض دستگاه و یا حذف آن از لیست دستگاه‌های جفت شده، انجام مجدد این فرایند الزامی خواهد بود.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

نحوه اتصال آیفون به سایر دستگاه‌های بلوتوثی نیز به همین شکل است. به عنوان مثال به منظور اتصال آیفون به بلوتوث خودرو در ابتدا نیاز به فعال سازی بلوتوث خودروی خود خواهید داشت. نحوه فعال سازی بلوتوث بسته به مدل خودرو متفاوت خواهد بود. پس از آن وارد تنظیمات بلوتوث آیفون خود شده و در لیست نمایان شده نام بلوتوث خودرو خود را لمس نمایید. بدین ترتیب آیفون شما به بلوتوث خودرو متصل خواهد شد.

 

نحوه تغییر نام دستگاه‌های بلوتوثی متصل به آیفون

در صورتی که دستگاه‌های بلوتوثی مختلفی به آیفون شما متصل هستند، پیشنهاد می‌کنیم تا نسبت به تغییر نام هر یک از دستگاه‌ها اقدام نموده و یک نام مرتبط برای آن‌ها قرار دهید. بدین ترتیب شناسایی دستگاه مورد نظر برایتان آسان‌تر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که تنها برخی از دستگاه‌ها اجازه تغییر نام بلوتوث را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بنابراین ممکن است در برخی از مواقع قادر به تغییر نام بلوتوث دستگاه مورد نظر خود نباشید.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 ترفند برای شارژ سریع تر آیفون

در اولین قدم از روشن بودن دستگاه بلوتوثی و اتصال آن به آیفون خود اطمینان حاصل نمایید. سپس به بخش Bluetooth در Settings آیفون مراجعه کنید. حال آیکون قابل مشاهده در سمت راست نام دستگاه بلوتوثی را لمس کرده و پس از مراجعه به قسمت انتهایی صفحه در بخش Name ، نام دلخواه خود را وارد نمایید. از طرف دیگر شما می‌توانید نام بلوتوث آیفون خود را هم تغییر دهید. بدین منظور به بخش General در Settings مراجعه کرده و انتخاب About را انتخاب کنید. سپس در بخش Name قادر به تغییر نام بلوتوث آیفون خود خواهید بود.

 

علت وصل نشدن بلوتوث آیفون

 

حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

همانطور که در فوق نیز به آن اشاره داشتیم، در بسیاری از موارد کاربران به دلیل عدم آشنایی با نحوه جفت سازی و یا Pair کردن گجت دستگاه با آیفون و آیپد خود به اشتباه تصور می‌کنند که اتصال بلوتوث دستگاه دچار مشکل شده است. از این رو در قسمت ابتدایی این مقاله نحوه جفت سازی دستگاه‌های بلوتوثی را خدمتتان شرح دادیم. اتصال به سایر گجت‌های بلوتوثی نیز مشابه با فرایند ذکر شده در فوق خواهد بود. حال در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی روش‌های حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آپدیت سیستم عامل iOS

به روز رسانی و یا آپدیت منظم سیستم عامل آیفون و آیپد از اهمیت به سزایی برخوردار است. در واقع انجام این عمل جهت به افزایش امنیت دستگاه کمک می‌کند و همچنین موجب اضافه شدن جدیدترین قابلیت‌ها iOS به دستگاه شما خواهد شد. بنابراین در اولین قدم جهت حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و یا آیپد پیشنهاد می‌کنیم نسبت به آپدیت سیستم عامل دستگاه اقدام نمایید. بدین منظور به بخش General در Settings مراجعه کرده و گزینه Software Update را لمس کنید. در صورتی که آپدیت جدیدی برای سیستم عامل دستگاه شما ارائه شده باشد، با مراجعه به این بخش قادر به دریافت آن خواهید بود.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

غیر فعال سازی قابلیت بلوتوث و هارد ریست آیفون

در صورتی که پس از آپدیت سیستم عامل همچنان قادر به حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد خود نبودید، پیشنهاد می‌کنیم تا دستگاه خود را هارد ریست (Hard Reset) کنید. جهت انجام این عمل ابتدا باید به طور کامل قابلیت بلوتوث آیفون خود را غیر فعال کنید. بدین منظور به بخش Bluetooth در Settings مراجعه کرده و اسلایدر گزینه Bluetooth در قسمت فوقانی صفحه را در حالت غیر فعال قرار دهید.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

پس از غیر فعال سازی قابلیت بلوتوث، نوبت به اجرای هارد ریست می‌رسد. جهت اجرای هارد ریست در آیفون‌های 8 (Apple iPhone 8) و X (Apple iPhone X) و بالاتر مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا کلید افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • کلید کاهش صدا را فشار داده و رها نمایید.
  • کلید پاور دستگاه را تا زمان مشاهده لوگوی اپل فشار داده و نگه دارید.

فرایند هارد ریست آیفون 7 (Apple iPhone 7) و 7 پلاس (Apple iphone 7 Plus) با فرایند ذکر شده در فوق متفاوت است. جهت هارد ریست آیفون 7 و 7 پلاس تنها کافیست دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را به صورت همزمان به مدت 10 ثانیه نگه داشته و پس از مشاهده لوگوی اپل، آن‌ها را رها کنید. در صورتی که از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون استفاده می‌کنید، کلید هوم و پاور را به صورت همزمان تا زمان مشاهده نگه دارید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش بکاپ و ریستور آیفون با آیتیونز (iTunes) و آیکلود (iCloud)

اتصال مجدد آیفون به دستگاه بلوتوثی

اتصال مجدد آیفون به دستگاه بلوتوثی یکی دیگر از روش‌های حل مشکل بلوتوث در آیفون و آیپد به شمار می‌رود. بدین منظور به بخش Bluetooth در Settings مراجعه کرده و در لیست نمایان شده نام دستگاه بلوتوثی مورد نظر خود را لمس کنید. سپس گزینه Disconnect را انتخاب نمایید. پس از انجام این عمل قابلیت بلوتوث آیفون خود را غیر فعال کرده و پس از گذشت چند ثانیه مجددا نسبت به فعال سازی قابلیت بلوتوث اقدام نمایید. در نهایت وضعیت اتصال دستگاه بلوتوثی به آیفون خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

جفت سازی مجدد دو دستگاه با یکدیگر

در صورتی که با استفاده از روش ذکر شده در بالا قادر به حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد خود نبودید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه بلوتوثی متصل به آیفون خود را کاملا حذف کرده و مجددا نسبت به جفت سازی دو دستگاه با یکدیگر اقدام نمایید. بدین منظور به بخش Bluetooth در Settings مراجعه کرده و نام دستگاه مورد نظر خود را لمس کنید. سپس در صفحه نمایان شده گزینه Forget This Device را انتخاب نمایید. در نهایت مجددا با استفاده از روش ذکر شده در قسمت ابتدایی مقاله فرایند Pairing و یا جفت سازی را طی کنید.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

اتصال دستگاه بلوتوثی به یک آیفون دیگر

با وصل کردن دستگاه بلوتوثی به یک آیفون دیگر می‌توانید مشکل اتصال را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین در صورتی که قادر به اتصال دستگاه بلوتوثی به یک آیفون دیگر نبودید، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که اتصال بلوتوث آیفون شما مشکلی ندارد و دستگاه بلوتوثی مورد نظر دچار اختلال شده است.

 

ریست تنظیمات شبکه

ریست تنظیمات شبکه از دیگر روش‌های حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که با انجام چنین عملی تمام اطلاعات بلوتوث و سایر تنظیمات شبکه از جمله شبکه‌های وای فای (wifi) ذخیره شده بر روی آیفون شما حذف خواهند شد. جهت ریست تنظیمات شبکه ابتدا به بخش General در Settings مراجعه کرده و وارد قسمت Reset شوید. حال در صفحه نمایان شده گزینه Reset Network Settings را انتخاب کرده و رمز عبور آیفون خود را وارد کنید. بدین ترتیب آیفون شما خاموش و ریستارت خواهد شد. پس از انجام این عمل دستگاه بلوتوثی مورد نظر خود را به آیفون متصل کرده و وضعیت اتصال آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد

 

فکتوری ریست آیفون

آخرین روش جهت حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد فکتوری ریست دستگاه است. بنابراین در صورتی که با انجام تمامی روش‌های ذکر شده در فوق قادر به حل مشکل اتصال بلوتوث دستگاه خود نبودید، می‌توانید نسبت به فکتوری ریست آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که فکتوری ریست آیفون موجب حذف تمامی اطلاعت و تنظیمات دستگاه می‌شود. بنابراین حتما پیش از انجام این عمل از اطلاعات آیفون خود بکاپ تهیه کنید.

اکنون جهت فکتوری ریست آیفون خود به بخش General در Settings مراجعه نموده و گزینه Reset را انتخاب نمایید. سپس با لمس گزینه Erase All Content and Settings و وارد کردن رمز آیفون فرایند فکتوری ریست دستگاه آغاز خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان "آموزش جامع فکتوری ریست آیفون و آیپد" نحوه فکتوری رست آیفون و آیپد را به طور کامل خدمتتان آموزش دادیم. بنابراین در صورتی که قصد فکتوری ریست آیفون و آیپد خود را دارید، توصیه می‌کنیم حتما به مطالعه این مقاله بپردازید.

 

فکتوری ریست آیفون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش حل مشکل اتصال بلوتوث در آیفون و آیپد پرداختیم. بنابراین در صورت مواجه با چنین مشکلی می‌توانید از روش‌های ذکر شده در این مقاله بگیرید و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.