11 دلیل برای خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro)

آموزش و ترفندها 17 اسفند 1397 علی مظفری

11 دلیل برای خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro)

اگر به فکر خرید یک گوشی جدید هستید و از نظر بودجه هم چندان با محدودیت مواجه نیستید، شک نداشته باشید هوآوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم به 11 دلیل قانع کننده برای خرید هوآوی میت 20 پرو اشاره کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقدمه

هوآوی طی چند وقت اخیر از گوشی های زیادی رونمایی کرده که یکی از جالب ترین و بهترین آن ها گوشی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) است. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله "نقد و بررسی Mate 20 Pro هوآوی : زیبا و جذاب با دوربین سه‌ گانه" به نقد و بررسی این اسمارتفون پرداختیم. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر و دقیق تر در رابطه با ویژگی های این گوشی اطلاعات کسب کنید، توصیه می‌کنیم حتما مطلب ضمیمه شده را مطالعه نمایید. گوشی Mate 20 Pro هوآوی شاید در مقایسه با دیگر گوشی های شرکت هوآوی کمی قیمت گرانی داشته باشد اما خصوصیات و ویژگی های بسیار عالی را ارائه می‌کند که ارزش خرید دستگاه را بالا برده‌اند. این گوشی از خصوصیاتی بهره می‌برد که منجر شده‌اند دستگاه به رقیب جدی و درجه یکی برای برترین اسمارتفون های بازار نظیر آیفون XS Max اپل، گلکسی S9 سامسونگ و غیره تبدیل شود.

پس قیمت نسبتا زیاد Mate 20 Pro صرفا به معنای ارزش خرید پایین دستگاه نیست، بلکه به عقیده ما شرایط کاملا برعکس را در بر می‌گیرد چون این گوشی در مقایسه با ویژگی هایی که ارائه کرده قیمت بسیار مناسبی دارد. تصور کنید شرکتی مثل اپل گوشی با قابلیت های مشابه هوآوی میت 20 پرو را ارائه می‌کرد! اگر قرار بود شرکتی مثل اپل یا سامسونگ گوشی با قابلیت های مشابه Mate 20 Pro را روانه بازار می‌کردند، مطمئن باشید قیمت دستگاه چندین میلیون تومان گران تر می‌شد. اما علاوه بر مسئله قیمت، گوشی میت 20 پرو هوآوی نقاط قوت زیاد دیگری هم دارند که حاکی از ارزش خرید بالای دستگاه خواهند بود. ما در این مطلب دقیقا قصد داریم به همین نقاط قوت اشاره کنیم. پس در این مطلب اختصاصی به دلایل قانع کننده‌ای اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهند خرید هوآوی میت 20 پرو یک اقدام صحیح و مناسب است. بنابراین اگر بنا به هر دلیل برای خرید این گوشی دچار شک و تردید شده‌اید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و به دلایلی که ارائه می‌کنیم با دقت و حوصله توجه نمایید.

 

دلیل اول خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): کیفیت ساخت بالا

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

هوآوی سعی کرده بهترین کیفیت ممکن را در ساخت گوشی میت 20 پرو بکار ببرد و بدین ترتیب دستگاه را به عنوان یک گوشی با کیفیت و برتر روانه بازار کند. خوشبختانه این شرکت چینی در دستیابی به این هدف کاملا موفق بوده و کیفیت ساخت گوشی Mate 20 Pro هوآوی واقعا بالاست و این اسمارتفون (smartphone) از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار به شمار می‌رود. فریم اصلی این گوشی آلومینیومی بوده و دو پنل جلو و قاب پشت آن با شیشه ضد خش گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود، بنابراین به راحتی روی قاب این گوشی خط و خش به وجود نمی‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Honor 8X (آنر 8 ایکس): زیبا قدرتمند و خوش قیمت

همچنین دستگاه از طراحی ضد آب بهره می‌برد و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهد بود تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب بدون مشکل دوام داشته باشد. فراموش نکنید که ضد آب بودن این گوشی فقط یک ویژگی اسمی نیست و در بررسی های عملی صورت گرفته هم مشخص شد که دستگاه واقعا می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد و هیچ مشکلی برایش ایجاد نشود. پس کیفیت ساخت بالا یکی از اصلی ترین دلایلی است که می‌توان آن را برای خرید هوآوی میت 20 پرو در نظر گرفت.

 

دلیل دوم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): ظاهر زیبا، شیک و مدرن

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

ظاهر گوشی میت 20 پرو را هم خیلی زیبا و چشم نواز طراحی کرده است. این گوشی به قدری زیباست که واقعا جلب توجه می‌کند و وقتی آن را در دست می‌گیرید حس متفاوتی به شما منتقل می‌شود که شاید حتی از حس در دست گرفتن آیفون های جدید اپل هم دلپذیرتر باشد. بدنه براق و شیشه‌ای دستگاه خیلی سریع توجه هر کاربری را جلب می‌کند و صفحه نمایش بدون حاشیه آن از نمای رو به رو نشان دهنده سبک طراحی مدرن و به روز آن خواهد بود. بدنه دستگاه کاملا براق بوده و در بخش فوقانی قاب پشت گوشی دوربین اصلی و سه گانه آن نصب است و چون نحوه نصب آن شکلی خاص دارد، باز هم منجر به خاص به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. وقتی گوشی Mate 20 Pro را در دست می‌گیرید به خوبی متوجه سبک طراحی و ظاهر زیبا و چشم نواز آن خواهید شد و مسئله حس مطلوبی را به کاربر منتقل می‌کند. بنابراین ظاهر زیبا، شیک و مدرن گوشی هوآوی میت 20 پرو هم یکی دیگر از نقاط قوت ن به شمار می‌رود و می‌تواند از دیگر دلایل قانع کننده موجود برای خرید هوآوی میت 20 پرو باشد.

 

دلیل سوم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): صفحه نمایش عالی

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

گوشی Mate 20 Pro هوآوی یک پکیج کامل است و در این پکیج صفحه نمایش گوشی نقش خیلی مهمی را ایفاء می‌کند. نمایشگر این اسمارتفون چه از نظر کیفیت و چه از نظر زیبایی و سبک طراحی فوق‌العاده است. صفحه نمایش آن 6.39 اینچی و بدون حاشیه بوده و چیزی در حدود 87.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن نمایشگر گوشی 3120 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی عالی برابر با 538 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. از همه جالب تر اینکه نمایشگر گوشی قابلیت اسکن انگشت هم دارد که در بخش بعد بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. پنل صفحه نمایش گوشی از نوع آمولد (AMOLED) است و در بررسی های صورت گرفته ثابت کرده که کیفیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و محتوای مورد نیاز را با وضوح، کنتراست، شادابی، روشنایی و شارپنس عالی به تصویر می‌کشد. پس اگر به بزرگ بودن، زیبا بودن و کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید هوآوی میت 20 پرو پشیمان نخواهید شد.

 

دلیل چهارم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): اسکن انگشت با نمایشگر و تشخیص چهره پیشرفته

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

شرکت هوآوی دو قابلیت بیومتریک را در گوشی میت 20 پرو پیاده سازی کرده که با استفاده از آن ها می‌توانید از قفل نمایشگر گوشی عبور کرده یا تایید های امنیتی مورد نیاز را انجام دهید. اولین قابلیت بیومتریک مربوط به امکان اسکن انگشت توسط صفحه نمایش گوشی می‌شود که یک قابلیت نو به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک به قابلیت پرطرفدار و رایجی در اسمارتفون های رده بالا تبدیل شود و کاملا جای اسکنر های انگشت قدیمی را پر کند. پس صفحه نمایش Huawei Mate 20 Pro قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و در بررسی های صورت گرفته ثابت شد که کیفیت و دقت بالایی را هم در این زمینه ارائه می‌کند. علاوه بر این ویژگی، گوشی میت 20 پرو از قابلیت اسکن چهره هم بهره می‌برد و بدین منظور از سنسورهای خاصی بهره‌مند شده که مثل آیفون های جدید اپل امکان اسکن و تشخصی چهره کاربر را به شیوه های نوین و پیشرفته فراهم می‌کند. قابلیت تشخیص چهره گوشی مذکور پیشرفته، دقیق و قابل اعتماد است و فقط بتنی بر آنالیز عکس صورت کاربر توسط لنز دوربین سلفی نیست. بنابراین دو قابلیت بیومتریکی که در هوآوی Mate 20 Pro ارائه شده‌اند هم می‌توانند از دیگر دلایل قانع کننده موجود برای خرید هوآوی میت 20 پرو به شمار آیند چون منجر به خاص و پیشرفته‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شوند.

 

دلیل پنجم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): پردازنده خوب

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

هوآوی Mate 20 Pro شاید از سری پردازنده های اسنپدراگون شرکت کوالکام یا اگزینوس شرکت سامسونگ بهره‌مند نباشد اما پردازنده قدرتمندی از سری پردازنده های کرین دارد که می‌تواند از پس انجام هر کاری که انتظارش را از یک موبایل داشته باشید بر آید. تراشه کرین 980 در قلب این گوشی بکار رفته که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر آن دو نوع مختلف Cortex-A53 و Cortex-A76 هستند و سه فرکانس کاری مختلف را ارائه می‌کنند. قبول داریم تراشه کرین 980 شاید به اندازه های تراشه های A12 Bionic اپل یا اگزینوس 9820 قدرتمند نباشد، اما به شما قول می‌دهیم عملکرد آن در گوشی هوآوی میت 20 پرو فوق‌العاده است و این گوشی به راحتی از پس اجرای هر کاری که فکرش را بکنید بر خواهد آمد.

 

دلیل ششم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): رم عالی

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

شرکت هوآوی برای اینکه قدرت و بازده عملکرد گوشی میت 20 پرو را به حداکثر مقدار ممکن برساند، دستگاه را به رم قدرتمندی مجهز کرده است. این گوشی از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و هر دوی آن ها قدرت فوق‌العاده‌ای دارند و منجر می‌شوند Mate 20 Pro از نظر مولتی‌تسکینگ به یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند تبدیل شود. رم قدرتمند این گوشی سبب شده که بروز لگ و تاخیر در آن معنا و مفهومی نداشته باشد و دستگاه خیلی راحت از پس انجام تسک های مختلف و حتی همزمان بر آید. بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی هستید که سرعت عملکرد عالی داشته باشد و رم قدرتمند آن به خوبی مولتی‌تسکینگ را امکانپذیر کنید، مطمئن باشید از خرید هوآوی میت 20 پرو پشیمان نخواهید شد.

 

دلیل هفتم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): حافظه داخلی مناسب

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

هوآوی گوشی میت 20 پرو را از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار کرده که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. نوع حافظه جانبی که توسط این گوشی قالب پشتیبانی است از نوع نانو مموری (Nano Memory) خواهد بود. حافظه 128 گیگابایتی نسخه پایه این گوشی به راحتی پر نمی‌شود و برای پر شدن این مقدار حافظه باید اطلاعت زیادی در دستگاه ذخیره شوند. بنابراین بعید است که با خرید هوآوی میت 20 پرو از نظر حافظه داخلی با مشکل مواجه شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با 5 ترفند ساده و موثر

فراموش نکنید که این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و حتی اگر در شرایط خاص حافظه داخلی پیش فرض آن رو به پر شدن پیش رفت، می‌تواند با نصب یک نانو مموری فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 256 گیگابایتی دیگر افزایش دهید. بنابراین ظرفیت خوب حافظه داخلی گوشی Mate 20 Pro هم از دیگر نقاط قوت آن خواهد بود که باید در نظر گرفته شود.

 

دلیل هشتم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): دوربین اصلی عالی

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی میت 20 پرو هوآوی مربوط به دوربین اصلی فوق‌العاده آن می‌شود که از سه لنز دوربین مختلف تشکیل شده است. سه لنز آن به ترتیب 40، 20 و 8 مگاپیکسلی هستند و از نوع واید، اولترا واید و تله‌فتو خواهند بود. این سه لنز در کنار هم یک مثلث فوق قدرتمند را تشکیل داده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند تا شما تحت هر شرایط بتوانید بهترین عکس ها و ویدئو های ممکن را ضبط کنید. کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی و سه‌گانه گوشی میت 20 پرو هوآوی ضبط می‌شوند واقعا بی‌نظیر خواهند بود و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی حتی در خیلی از مواقع بهتر از دوربین اصلی آیفون XS Max یا حتی گوشی گوگل پیکسل 3 عمل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی داشته باشید که دوربین اصلی آن عملکرد و بازده عالی داشته باشد، خرید هوآوی میت 20 پرو این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

 

دلیل نهم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): شارژدهی عالی باتری

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

یکی از معضلات گوشی های امروزی که صفحه نمایش آن ها با کیفیت تر و بزرگ تر شده مربوط به شارژدهی باتری می‌شود. اغلب اسمارتفون هایی که این روزها با نمایشگر بدون حاشیه و بزرگ عرضه می‌شوند با معضل کمبود توان شارژدهی باتری مواجه هستند، اما گوشی میت 20 پرو هوآوی نه تنها اینطور نیست، بلکه برعکس توان شارژدهی خوب باتری آن از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. باتری این گوشی ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است. طبق بررسی هایی که انجام شد باتری گوشی Mate 20 Pro در حالت عادی می‌تواند به راحتی تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را فقط با یک بار شارژ تامین کند و اگر از گوشی استفاده کمی به عمل آید، توان شارژدهی باتری آن به 2 روز یا حتی بیشتر هم می‌رسد. البته طبیعتا و بدون تردید با افزایش میزان کارکرد و استفاده دستگاه سرعت خالی شدن شارژ باتری آن هم بیشتر می‌شود اما در یک حالت نرمال و استاندارد باتری میت 20 پرو شارژدهی بسیار عالی دارد. پس یکی دیگر از دلایل خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro) می‌تواند در شارژدهی خوب باتری آن خلاصه شود.

 

دلیل دهم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): استفاده به عنوان پاوربانک بیسیم!

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

یکی از ویژگی های خاص گوشی میت 20 پرو مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم دوطرفه می‌شود. اما منظور از شارژ بیسیم دو طرفه چیست؟ شارژ بیسیم تکنولوژی است که به موجب آن باتری گوشی می‌تواند به صورت بیسیم و با قرار دادن دستگاه رو پدهای مخصوص شارژ شود. یعنی در این پروسه نیازی به اتصال گوشی به شارژر سیمی وجود ندارد. اما شارژ بیسیم دو طرفه قابلیتی است که به موجب آن علاوه بر اینکه باتری گوشی با قرار دادن روی پدهای شارژ بیسیم می‌تواند شارژ شود، قابلیت شارژ کردن دیگر گجت هایی که از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را هم دارد! پس به نوعی هوآوی میت 20 پرو می‌تواند نقش یک پاوربانک بیسیم را هم ایفاء کند! به عنوان مثال شما می‌توانید با قرار دادن گوشی آیفون XS خود در کنار هوآوی Mate 20 Pro، شارژ باتری میت 20 پرو را به آیفون XS منتقل کنید. به این ویژگی شارژ بیسیم دو طرفه گفته می‌شود. پس یکی دیگر از دلایل خرید هوآوی میت 20 پرو می‌توانید مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت شارژ بیسیم دوطرفه باشد.

 

دلیل یازدهم خرید هوآوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro): قیمت خوب

 

خرید هوآوی میت 20 پرو

 

قیمت گوشی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در حین خرید به آن توجه شود. شرکت هایی مثل اپل عموما اعتقادی به عرضه گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمت ندارند و آیفون های این کمپانی هم همیشه از گران قیمت ترین اسمارتفون های بازار بوده‌اند، اما هوآوی رویکرد کاملا متفاوتی دارد و قیمت رقابتی برای گوشی های خودش در نظر می‌گیرد. این کمپانی با توجه به مشخصات فنی و ویژگی هایی که در گوشی میت 20 پرو ارائه کرده، واقعا قیمت خوبی را هم برای آن در نظر گرفته است. این گوشی هم اکنون (در تاریخ انتشار این مطلب) با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان در بازار کشورمان عرضه شده، اما گوشی دیگری مثل آیفون XS Max قیمتی در حدود 17 میلیون تومان دارند! جالب اینجاست که آیفون ایکس اس مکس همانطور که در مقاله "مقایسه هوآوی Mate 20 Pro با آیفون XS Max اپل: یک رقابت نفس‌گیر!" مشاهده کردیم از خیلی جوانب قدرت ضعیف تری در مقایسه با میت 20 پرو هوآوی دارد. بنابراین از نظر قیمت Huawei Mate 20 Pro هم حالتی مناسب را به همراه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند از دیگر دلایل قانع کننده موجود برای خرید هوآوی میت 20 پرو به شمار آید.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 11 دلیل قانع کننده پرداختیم که نشان می‌دهند خرید هوآوی میت 20 پرو یک انتخاب درست است. اگر قصد خرید هوآوی میت 20 پرو را دارید مطمئن باشید ویژگی های نام برده شده از اصلی ترین نقاط قوتی خواهند بود که شما از در اختیار داشتن آن ها لذت خواهید برد. نظر شما در رابطه با خرید هوآوی میت 20 پرو چطور است؟ آیا این اسمارتفون ارزش خرید دارد؟ به نظر شما چه گوشی های دیگری می‌توانند رقیب جدی برای این اسمارتفون باشند؟