هر آنچه باید درباره قابلیت Close Friends اینستاگرام بدانید!

آموزش و ترفندها 24 دی 1397 علی مظفری

هر آنچه باید درباره قابلیت Close Friends اینستاگرام بدانید!

چندی پیش قابلیت جدیدی با عنوان Close Friends توسط شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام (Instagram) ارائه شد. قابلیت مذکور امکان اشتراک گذاری استوری با گروه مشخصی از دنبال کنندگان را برای کاربران اینستاگرام فراهم می‌آورد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی قابلیت Close Friends اینستاگرام بپردازیم.

 

معرفی قابلیت Close Friends اینستاگرام

در گذشته در صورتی که کاربر قصد اشتراک گذاری استوری با گروه خاصی از دنبال کنندگان خود را داشت، می‌توانست با مراجعه به تنظیمات نسبت به مخفی کردن استوری (Story) از دید کاربران مورد نظر خود اقدام کند. در حالی که امروزه با ارائه قابلیت Close Friends اینستاگرام، کاربران می‌توانند استوری خود را با ایجاد گروه، تنها با دوستان نزدیک و یا تعداد مشخصی از دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند. به طوری که مشاهده استوری مورد نظر برای سایر دنبال کنندگان امکان پذیر نخواهد بود.

خوشبختانه قابلیت Close Friends اینستاگرام برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید عرضه شده و کاربران صفحات بیزینسی (Instagram Business Account) و یا شخصی قادر به استفاده از این ویژگی کاربردی خواهند بود. اگر با نحوه اشتراک گذاری استوری با استفاده از قابلیت Close Friends اینستاگرام آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونه استوری خود را با استفاده از قابلیت Close Friends اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

به منظور اشتراک گذاری استوری از طریق قابلیت Close Friends اینستاگرام نیاز است تا ابتدا گروهی ایجاد کرده و کاربران مورد نظر خود را به این گروه بی افزایید. بنابراین به صفحه پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام مراجعه نموده و آیکون به شکل سه خط قابل مشاهده در قسمت فوقانی و سمت راست صفحه را لمس کنید.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

سپس در منوی نمایان شده گزینه Close Friends را انتخاب نمایید.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

اکنون به منظور جستجو و افزودن افراد مورد نظر خود به لیست Close Friends می‌توانید از کادر جستجو استفاده کنید. پس از جستجو و یافتن کاربران مورد نظر، با لمس گزینه Add قادر به اضافه کردن آن‌ها به لیست خواهید بود. همچنین با مراجعه به زبانه (پیشنهادات) Suggestions، لیستی از افرادی که جهت اضافه شدن به گروه Close Friends توسط اینستاگرام پیشنهاد داده می‌شوند، برایتان نمایان خواهد شد. پس از آنکه فرایند انتخاب اعضای گروه Close Friends به اتمام رسید، گزینه Done قابل مشاهده در قسمت فوقانی صفحه را لمس نمایید.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

یکی از ویژگی‌های کاربردی قابلیت Close Friends اینستاگرام مربوط به امکان حذف و یا افزودن اعضای جدید به این لیست می‌شود. به منظور حذف کاربر مورد نظر خود از لیست به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و وارد بخش Close Friends شوید. سپس گزینه Remove موجود در قسمت رو به رویی نام کاربر مورد نظر را لمس کنید. بدین ترتیب کاربر مورد نظر از لیست Close Friends شما حذف می‌شود و قادر به مشاهده استوری‌هایی که با این لیست به اشتراک می‌گذارید، نخواهد بود.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

کاربران از اضافه و یا حذف شدن از لیست Close Friends مطلع نمی‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید

بنابراین شما می‌توانید در هر زمان کاربران مورد نظر خود را از لیست حذف نموده و یا نسبت به اضافه کردن کاربران جدید به لیست اقدام کنید. همچنین کاربران نمی‌توانند درخواستی مبنی بر عضویت در لیست Close Friends برای کاربران دیگر ارسال کنند. در واقع قابلیت Close Friends اینستاگرام کاملا با استوری معمولی مشابه بوده و شما به لیست افرادی که استوری‌تان رو مشاهده کرده‌اند، دسترسی خواهید داشت.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

جهت اشتراک گذاری استوری از طریق قابلیت Close Friends اینستاگرام، آیکون Story را لمس کرده و پس از آن آیکون Close Friends سبز رنگ را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، استوری شما تنها برای اعضای لیست Close Friends منتشر خواهد شد و سایر دنبال کنندگان قادر به مشاهده این استوری نخواهند بود.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

مشاهده دایره سبز رنگ دور استوری دوستانتان، بدین معناست که شما در لیست Close Friends آن شخص عضو هستید. در صورت مشاهده و باز کردن استوری، یک آیکون با عنوان Close Friends برایتان نمایان می‌شود که با لمس آن می‌توانید به گزینه‌هایی نظیر ویرایش لیست و یا افزودن آن شخص به لیست Close Friends خود دسترسی داشته باشید.

 

قابلیت Close Friends اینستاگرام

 

اضافه کردن استوری‌های Close Friends به بخش هایلایت‌ها نیز امکان پذیر است. با این تفاوت که این هایلایت‌ها تنها برای اعضای لیست قابل مشاهده خواهد بود. در نظر داشته باشید که در حال حاضر قابلیت Close Friends اینستاگرام تنها امکان ایجاد یک لیست را در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین حذف این لیست امکان پذیر نبوده و تنها با حذف تمام اعضا می‌توانید نسبت به خالی کردن لیست اقدام کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

استفاده از قابلیت Close Friends اینستاگرام به صورت رایگان امکان پذیر بوده و در حال حاضر به منظور مشاهده استوری‌ها و یا عضویت در این لیست نیاز به پرداخت هزینه نخواهید داشت. با این حال این امکان وجود دارد که در آینده افراد مشهور و یا برندها هزینه‌ای از کاربران بابت افزودن آن‌ها به لیست Close Friends و اشتراک گذاری محتوا انحصاری دریافت کنند.

 

جمع‌‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله قابلیت Close Friends اینستاگرام را خدمتتان معرفی کردیم. در حال حاضر استفاده از این قابلیت تنها برای اشتراک گذاری استوری امکان پذیر بوده با این وجود احتمال دارد در آینده نزدیک شاهد ارائه چنین قابلیتی برای اشتراک گذاری پست‌ها نیز باشیم. از آنجایی که اخیرا خبرهای متعددی در رابطه با احتمال فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله "بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام" با بهترین برنامه‌های جایگزین این شبکه اجتماعی محبوب آشنا شوید.