آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی

آموزش و ترفندها 11 دی 1397 علی مظفری

آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی

امکان اتصال فلش به گوشی از قابلیت‌های کاربردی دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی بپردازیم. بنابراین اگر قصد اتصال فلش به دستگاه اندرویدی خود را دارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید.

 

مقدمه

امروزه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند نیازی به استفاده از حافظه‌های جانبی (Micro SD) ندارند چرا که اکثر دستگاه‌ها به همراه حافظه با ظرفیت بالا عرضه می‌شوند. با این وجود ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بنا به دلایل مختلف از جمله انتقال فایل، نیاز به اتصال فلش به گوشی اندرویدی خود داشته باشید. خوشبختانه گوشی‌های اندرویدی از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند. در واقع امکان اتصال فلش به دستگاه اندرویدی از طریق کابل OTG فراهم می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه اتصال فلش به گوشی اندرویدی را خدمتتان شرح دهیم.

 

کدام دستگاه‌های اندرویدی از کابل OTG پشتیبانی می‌کنند؟

در نظر داشته باشید که اتصال فلش به تمام دستگاه‌های اندرویدی امکان پذیر نخواهد بود. چرا که برخی از این دستگاه‌ها از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین پیش از اتصال فلش به دستگاه خود نیاز است تا پشتیبانی گوشی خود از کابل OTG را مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور می‌توانید اپلیکیشن OTG? را از طریق این لینک دانلود کرده و روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. نمایش پیغام YES! OTG Is Supported On This Device در اپلیکیشن مذکور بدین معنا خواهد بود که گوشی شما از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند. بنابراین قادر به اتصال فلش به دستگاه اندرویدی خود خواهید بود و می‌توانید از طریق گوشی به محتویات موجود در فلش مموری خود دسترسی داشته باشید.

 

اتصال فلش به گوشی اندرویدی

اتصال فلش به دستگاه‌های اندرویدی بسیار آسان بوده و با استفاده از کابل OTG امکان پذیر خواهد بود. امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به صورت پیش فرض به همراه کابل OTG عرضه می‌شوند. بنابراین در صورتی که در حال حاضر از گوشی‌های پرچم‌دار جدید استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد کابل OTG در جعبه گوشی شما وجود دارد. در غیر این صورت می‌توانید به راحتی و تنها با مراجعه به فروشگاه‌های موبایل نسبت به تهیه کابل OTG اقدام کنید. بدین ترتیب می‌توانید فلش خود را از طریق کابل مذکور به گوشی متصل نمایید.

 

آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی

 

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای جامع فلش کردن گوشی های هوآوی، سامسونگ و غیره

پس از اتصال فلش به گوشی، در صورت شناسایی فلش یک نوتیفیکیشن (Notification) بر روی صفحه نمایش گوشی برایتان نمایان خواهد شد. پس از آن می‌توانید به اطلاعات روی فلش دسترسی داشته باشید و نسبت به انتقال، کپی و یا حذف اطلاعات مورد نظر خود اقدام نمایید.

 

آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی

 

در نهایت جهت جدا کردن فلش از گوشی نیاز است تا ابتدا انگشت خود را از قسمت بالای صفحه نمایش به سمت پایین کشیده سپس گزینه USB mass storage connected را انتخاب نمایید. بدین ترتیب می‌توانید نسبت به جدا کردن فلش از گوشی اقدام کنید.

 

اتصال فلش به گوشی

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی پرداختیم. خوشبختانه فرایند اتصال فلش به گوشی‌های اندرویدی بسیار آسان است. بنابراین در صورتی که گوشی اندرویدی شما هم از قابلیت OTG پشتیبانی کند، اتصال فلش به دستگاه به راحتی و تنها با استفاده از کابل OTG برایتان امکان پذیر خواهد بود.