5 تا از قابلیت های گوگل درایو که احتمالا تا کنون از آن ها استفاده نکرده اید

آموزش و ترفندها 17 آذر 1394 علی مظفری

5 تا از قابلیت های گوگل درایو که احتمالا تا کنون از آن ها استفاده نکرده اید

گوگل درایو دارای امکانات و قابلیت هایی با ویژگی های قدرتمند و بهره وری بالا است که شاید بیشتر کاربران از این قابلیت ها بی خبر باشند. ما در اینجا 5 تا از ویژگی هایی که احتمالا شما از آن ها استفاده نمی کنید را لیست می کنیم که در آینده حتما استفاده کنید. این خصوصیات به تسریع کارهای شما کمک شایانی می کند. با ادامه این مطلب در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.


1- ویژگی Drag-and-drop files در گوگل درایو

به طور معمول هنگام آپلود یک فایل در Google Drive، روی دکمه ی آبی رنگ کلیک و گزینه ی File upload را انتخاب کنید، سپس فایل مورد نظر به محل مورد نیاز شما انتقال می یابد. 
راه حل ساده تر: تنها کافیست فایل خود را از Windows Explorer به لیست گوگل درایو بکشید. در این هنگام یک نوار پیشرفت به شما نشان داده شده که وضعیت آپلود فایل در آن قابل رویت است. 

ارسال فایل با گوگل درایو


2- ایجاد سریع لینک در گوگل درایو

در اینجا یک راه میانبر وجود دارد که حتی شما نیاز به باز کردن گوگل درایو ندارید.
اگر شما می خواهید برای ایجاد یک  word document جدید، صفحه گسترده یا تصاویر به صورت خودکار، می توانید این کار را با هر مرورگری از طریق" ایجاد سریع" لینک انجام دهید. لینک های زیر به نوار مرورگر خود بکشید، توجه داشته باشید که هر کدام از لینک ها به پروژه ی خاصی تعلق دارد و مختص به همان است. 


Document: https://docs.google.com/document/create
Spreadsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/create
Presentation: https://docs.google.com/presentation/create


3- جستجو بر اساس فرستنده در گوگل درایو

توانایی همکاری گوگل را احتمالا در زمان اشتراک گذاری تعدادی از اسناد مشاهده کردید. اما نگه داشتن تب های مورد نظر با سند مربوطه کمی سخت است. مسلما جستجو در یک لیست طولانی در زمانی که وقت زیادی ندارید، کار مناسبی نیست. در این زمان، نام یا آدرس ایمیل شخص مورد نظر را در نوار جستجو درایو تایپ کرده  که درعرض چند ثانیه به شما یک لیست از هر سندی که با آن شخص داشته اید نمایش می دهد.


4- تبدیل PDF و عکس به فایل متنی در گوگل درایو

شاید تاکنون از تکنولوژی OCR اطلاعی نداشته باشید. ( OCR مخفف Optical Character Recognition و یا Optical Character Reader می باشد و آن در واقع نرم افزار متن خوانی است که براي تشخيص و بازيابي الفبا و نوشته های دست نويس يا تايپ شده طراحی شده است.) این برنامه اسناد غیر متنی مانند عکس و PDF را به فایل متنی تبدیل می کند. 

حالا وقتشه! اینو بخون گوگل درایو چیست و چه کاربردی دارد؟ (Google Drive)

روش کار به این صورت است: روی متن دلخواه خود راست کلیک کنید و با رفتن بر روی Open with، گزینه ی Google Docs را انتخاب کنید. یک تب جدید مرورگر با فرمت تصویر و یا PDF که توسط یک مرز آبی احاطه شده باز خواهد شد. تغییر اندازه مرز آبی فقط برای مشخص شدن متنی است که می خواهید، سپس می توانید با استفاده از هر ابزار برای ویرایش و فرمت آن اقدام کنید. هنگامی که شما عملیات ویرایش را به پایان رساندید، تصویر اصلی یا PDF را از تب حذف نمائید و متن سند جدید را ذخیره کنید.

نحوه کار با گوگل درایو


 

5- ترجمه ی اسناد در گوگل درایو

امروزه با توجه به ماهیت جهانی کسب و کار، ممکن است گاهی اوقات با اسنادی که به زبان دیگر نوشته شده اند سر و کار داشته باشید و مجبور به استفاده از آن ها باشید. به طور معمول شما می توانید متن را به صفحه Google Translate ببرید و ترجمه را انجام دهید. اما یک راه بهتر این است که متن را به گوگل درایو ارسال کنید و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.   
 

قابلیت های گوگل درایو