معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

آموزش و ترفندها 02 بهمن 1397 علی مظفری

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

اگر بنا به دلایل مختلف قصد ضبط مکالمات تلفنی خود را دارید ولی با روش انجام این عمل آشنا نیستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه این مقاله به معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید (Android) خواهیم پرداخت. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بنا به دلایل مختلف نیاز به ضبط مکالمات تلفنی خود داشته باشید. به عنوان مثال ضبط مکالمات تلفنی در شرایطی که نیاز باشد تا جزییات آن مکالمه را به خاطر بسپارید، بسیار کاربردی خواهد بود. توجه داشته باشید که ضبط مکالمات بدون اجازه مخاطب در بسیاری از کشورها غیر قانونی بوده و نیاز است تا پیش از ضبط مکالمه، مخاطب خود را از این موضوع مطلع نمایید. روش‌های مختلفی به منظور ضبط مکالمات تلفنی در اندروید وجود دارد که در ادامه این مقاله به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید با Google Voice

اگر از کاربران سرویس Google Voice هستید، می‌توانید به آسانی نسبت به ضبط مکالمات تلفنی در اندروید اقدام کنید. در غیر این صورت، می‌توانید با کلیک روی این لینک یک اکانت در Google Voice ایجاد کرده و به یکی از کاربران این سرویس تبدیل شوید. پیش از ضبط مکالمات تلفنی در اندروید، نیاز به فعال سازی این قابلیت خواهید داشت. فعال سازی قابلیت ضبط مکالمه از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن Google Voice امکان پذیر است. در ادامه به آموزش فعال سازی قابلیت ضبط مکالمه از طریق سایت و اپلیکیشن Google Voice خواهیم پرداخت. بدین منظور ابتدا بر روی این لینک کلیک کرده و پس از کشیدن منو به سمت چپ بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

پس از مراجعه به سایت Settings در وب سایت Google Voice نیاز است تا بر روی گزینه Calls کلیک کنید. در حالی که در اپلیکیشن اندرویدی نیاز به مراجعه به بخش Calls در انتهای صفحه خواهید داشت.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

سپس با لمس اسلایدر گزینه Incoming Call Options آن را در حالت فعال قرار دهید. بدین ترتیب قابلیت ضبط مکالمه تلفنی در اندروید برایتان فعال خواهد شد.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

به منظور فعال سازی قابلیت ضبط مکالمه توسط اپلیکیشن Google Voice گزینه Advanced Call Settings را لمس کرده سپس قابلیت Incoming Call Options را فعال نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

در نظر داشته باشید که این قابلیت تنها در صورت دریافت تماس ورودی برایتان کاربردی خواهد بود. این موضوع بدان معناست که اگر شما با شخصی تماس بگیرید، نمی‌توانید مکالمات خود را ضبط کنید و تنها در صورت دریافت تماس قادر به ضبط مکالمات تلفنی خواهید بود. جهت آغاز فرایند ضبط مکالمه، پس از دریافت تماس کلید 4 را در شماره گیر را لمس کنید. بدین ترتیب یک پیغام صوتی مبنی بر ضبط مکالمه برای طرفین پخش خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

از طرف دیگر، در صورت تمایل به اتمام فرایند ضبط و متوقف کردن آن مجددا کلید 4 را شماره گیری کنید. در نهایت فایل صوتی مکالمه ضبط شده در اکانت Google Voice شما ذخیره خواهد شد.

 

ضبط مکالمات تلفنی با استفاده از اپلیکیشن ACR

استفاده از سرویس Google Voice جهت ضبط مکالمات تلفنی در اندروید روشی ساده محسوب می‌شود. با این وجود این روش فاقد بسیاری از ویژگی‌های کاربردی نظیر ضبط خودکار مکالمات تلفنی است. از اپلیکیشن‌هایی که قابلیت‌های بیشتر و کاربردی‌تری نسبت به Google Voice در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، می‌توان به برنامه ACR اشاره کرد. علاوه بر ارائه قابلیت‌های کاربردی، اپلیکیشن مذکور طرفین مکالمه را از ضبط مکالمه مطلع نمی‌سازد. بنابراین در صورتی که قصد دارید تا به صورت مخفیانه مکالمات مورد نظر خود را ضبط کنید، اپلیکیشن ACR گزینه مناسبی برایتان محسوب می‌شود.

اپلیکیشن ACR شامل دو نسخه رایگان (Free) و پریمیوم (Premium) می‌شود. نسخه پریمیوم این اپلیکیشن فاقد تبلیغات درون برنامه‌ای بوده و قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن ACR بر روی گوشی اندرویدی خود، نیاز است تا به این اپلیکیشن اجازه دسترسی به مخاطبین، میکروفون، گوشی و فضای ذخیره سازی اعطا شود.

 

ضبط مکالمات تلفنی با برنامه ACR

 

سپس نوتیفیکیشنی (Notification) مبنی بر فعال بودن اپلیکیشن ACR در نوار اعلان گوشی برایتان نمایان می‌شود. بدین ترتیب به محض دریافت و برقراری تماس، به طور خودکار فرایند ضبط مکالمه تلفنی آغاز خواهد شد.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

در صورت عدم تمایل به ضبط خودکار تمام مکالمات، با نصب نسخه پریمیوم برنامه ACR می‌توانید تنظیمات را به شکل دلخواه خود تغییر دهید. بدین منظور اپلیکیشن ACR را اجرا کرده و گزینه Settings را در منو انتخاب کنید. پس از آن گزینه Recording را لمس کنید.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

در منوی برنامه ACR گزینه‌های مختلفی وجود دارد. حال به منظور جلوگیری از ضبط خودکار مکالمات به انتهای صفحه مراجعه کرده و گزینه Start recording را لمس کنید. سپس از منوی نمایان شده گزینه Manual را انتخاب نمایید. بدین ترتیب مکالمات شما به صورت خودکار ضبط نخواهد و شما می‌توانید به صورت دستی نسبت به ضبط مکالمات مورد نظر خود اقدام کنید.

 

معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید پرداختیم. بنابراین در صورت نیاز می‌توانید از روش‌های ذکر شده در فوق جهت ضبط مکالمات تلفنی خود استفاده کنید. اگر با سایر روش‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید آشنایی دارید، آن‌ها را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.