نقد و بررسی مانیتور ال جی LG 24MK430H-B

نقد و بررسی 17 تیر 1402 کارشناس سایت

نقد و بررسی مانیتور ال جی LG 24MK430H-B

شاید کمتر کسی را بشناسید که با برند ال جی آشنایی نداشته باشد. کمپانی ال جی (LG) از نام‌های ریشه دار بازار ایران است؛ که سال‌هاست در بخش‌های مختلف خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. در این میان مانیتورهای ال جی همواره نقش ویژه‌ای در معروفیت این برند داشته‌اند و کمتر کسی است که جدل میان طرفداران مانیتورهای سامسونگ و ال جی را ندیده باشد. امروز در فروشگاه اینترنتی هدف به سراغ یکی از خوش ساخت ترین مانیتورهای خانگی ال جی رفته‌ایم. اگر نگاهی کلی به مشخصات این مانیتور داشته باشیم، می‌توان نتیجه گرفت که مانیتور 24 اینچ 24MK430H-B ال جی، یک مانیتور خانگی با ابعادی بزرگ، رزولوشنی بالا و رنگ و بویی گیمینگ می‌باشد. اگر با خواندن این مقدمه مشتاق شده‌اید که اطلاعات بیشتری در رابطه با این مانیتور همه فن حریف به دست بیاورید؛ در ادامه با نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B در فروشگاه اینترنتی هدف، همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

در اولین نگاه متوجه ارتفاع بسیار زیاد این مانیتور خواهید شد. بد نیست بدانید که در صورتی که از پایه نگهدارنده (Stand) برای استفاده از مانیتور ال جی 24MK430H-B استفاده کنید؛ این مانیتور ارتفاعی نزدیک به 42 سانتی متر خواهد داشت. طول مانیتور برابر با 55.5 سانتی متر می‌باشد که دید کاملا وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با توجه به عرض 33 سانتی متری آن، می‌توان گفت که با یک مانیتور سایز بزرگ روبه‌رو هستیم. در انتخاب این مانیتور باید حساسیت مناسبی به خرج دهید، شاید شما هم مثل ما از یک مانیتور بزرگ لذت ببرید؛ اما پیدا کردن جای مناسب برای همچین مانیتوری کار آسانی نخواهد بود. در 4 ضلع مانیتور، حاشیه‌ای به طول تقریبی 1.2 سانتی متر دیده می‌شود که آزاردهنده نخواهد بود و پس از گذشت چند دقیقه از کار کردن با مانیتور، دیگر حتی متوجه آن نخواهید شد. استند این مانیتور LG، از یک پایه نگهدارنده مستطیلی شکل بهره می‌برد که ارتفاعی نزدیک به 95 میلی متر دارد و قابلیت تغییر زاویه مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اتصال نمایشگر ال ‌جی 24MK430H-B به دیوار، یک بست فلزی در جعبه محصول قرار گرفته که ابعادی معادل 75x75 میلی متر دارد و با استفاده از آن قادر خواهید تا مانیتور خود را به هر سطح صاف همچون دیوار و... متصل کنید. در حاشیه زیرین صفحه‌نمایش، لوگو LG و یک کلید چندکاره جوی استیک، برای اعمال تنظمات مانیتور دیده می‌شود. این کلید برای حفظ یک‌پارچگی و زیبایی بیشتر در قسمت زیرین قاب قرار گرفته‌ است و عملکرد بسیار روانی دارد. در طراحی مانیتور ال ‌جی 24MK430H-B به‌صورت کامل از رنگ مشکی استفاده شده است. این مانیتور قابلیت تنظیم زاویه نمایش از -5 تا +20 درجه را دارد و می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که ال ‌جی کلیه امکانات لازم برای یک مانیتور خانگی زیبا را در این مانیتور 24 اینچی لحاظ کرده است.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : پنل نمایشگر

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

مانیتور LG 24MK430H-B صفحه‌نمایشی 24 اینچی دارد. پنل این نمایشگر از نوع پنل‌های IPS بوده و به یک روکش مات (AntiGlare) مجهز شده‌ است. استفاده از این پوششِ ضد انعکاس موجب می‌شود که صفحه‌نمایش نوری را از خود بازتاب نکند؛ به همین دلیل می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری نوری نامناسب، مانند میزهای پشت به پنجره و... که تحت تابش نور خورشید هستند به راحتی استفاده نمایید. روشنایی صفحه این مانیتور نیز، راضی کننده خواهد بود؛ چراکه میزان درخشندگی آن 250 کاندلا بر متر مربع (cd/m2) می‌باشد. همچنین نور پس‌زمینه هم به وسیله چراغ‌های LED تامین می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نحوه اتصال و چند مانیتوره کردن کامپیوتر و لپ تاپ

کیفیت تصویر این مانیتور 24 اینچی ال ‌جی برابر با 1920x1080 پیکسل می‌باشد که کاملا برای کارهای روزمره و حتی گیمینگ مناسب خواهد بود. نسبت تصویر مانیتور 16 به 9 بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به واسطه استفاده از پنل IPS، زمان پاسخ‌گویی (Response Time) این مانیتور تنها 5 میلی‌ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست Mega اشاره کرد. در مجموع با یک مانیتور بالارده با ویژگی‌های جذابی روبه‌رو هستیم که می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزانه، کاری و گیمینگ استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : خروجی‌های صدا و تصویر

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

خروجی‌های تصویر یکی از مهم ترین اجزای یک نمایشگر است که در زمان خرید مانیتور باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. این مانیتور ال جی به دو خروجی تصویر مجهز شده است که عبارتند از : یک خروجی HDMI و یک خروجی D-Sub. خوشبختانه به دلیل وجود پورت HDMI در این مانیتور می‌توان گفت که می‌توان تصاویر خروجی از 99 درصد سیستم‌های رومیزی را بر روی این مانیتور ال ‌جی به نمایش درآورد. بد نیست اشاره کنیم که حتی خروجی تصویر VGA نیز تنها با استفاده از یک تبدیل کوچک قادر به اتصال به پورت HDMI می‌باشد.

متاسفانه این مانیتور نیز مشابه با اکثر مانیتورهای امروزی فاقد بلندگو داخلی می‌باشد؛ اما در عوض به دو پورت صدا (3.5mm Jack) مجهز شده است که یکی برای اتصال ورودی صدا و دیگری پورت خروجی صدا می‌باشد. البته این به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از هدفون فعلی خود استفاده کنید؛ بلکه دلیل قرارگیری دو پورت صدا برای رفع نیاز افرادیست که از میکروفون‌های تخصصی استفاده می‌کنند و برای اتصال رکوردر خود به نمایشگر نیاز به یک پورت 3.5mm مجزا دارند. البته اگر همچنان احساس می‌کنید که نیاز به یک اسپیکر مجزا دارید، تنها کافیست نگاهی به لیست اسپیکرهای فروشگاه اینترنتی هدف داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B : امکانات کاربردی

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

قابلیت AMD FreeSync : عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و مانیتور موجب می‌شود تا شما نتوانید خروجی مناسبی دریافت کنید و در زمان پخش فیلم‌هایی با کیفیت بالا و یا تجربه بازی‌های کامپیوتری نتوانید تجربه خوبی داشته باشید. تار شدن تصویر، بریدگی تصویر و یا نمایش پیکسلی تصاویرِ در حال اجرا، برخی از مشکلات ناشی از عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و نمایشگر می‌باشد. اما با فعال کردن قابلیت AMD فری سینک، تمامی این مشکلات حل خواهند شد. با فعال شدن این قابلیت، مانیتور پخش تصاویر را به گونه‌ای به تاخیر می‌اندازد که تمامی ایرادات ذکر شده برطرف شوند. بد نیست بدانید که در صورتی که از سیستم رومیزی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، این عملگر به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد؛ اما اگر از طرفداران کنسول‌ها هستید و برای کنسول خود تصمیم به خرید مانیتور ال جی 24MK430H-B دارید، بهتر است که به صورت دستی و از طریق منوی تنظیمات این قابلیت را فعال نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ RL2755HM | مانیتور گیمینگ ساده و کاربردی!

قابلیت On Screen control : ال جی با ارائه نرم‌افزار OnScreen Control به‌شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تنظیمات پیش‌فرض مانیتور را تغییر داده و همه المان‌های آن را شخصی‌سازی کنید. در این نرم‌افزار می‌توانید میزان روشنایی صفحه، کنتراست، نسبت تصویر و... را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل، حالت‌های ویژه مانیتور را هم می‌توانید از این قسمت فعال کنید. اولین حالت کاربردی که ال ‌جی بر روی آن مانور داده است، مربوط به حالت مطالعه (Reader Mode) می‌باشد. با فعال کردن این قابلیت، میزان نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش به کمترین حالت خود می‌رسد و می‌توانید با خیال راحت، بر روی این مانیتور فایل‌ها و مقالات خود را مطالعه کنید. حالت دیگر مانیتور اختصاصا برای افرادی طراحی شده است که مشکلات بینایی در بخش تشخیص رنگ دارند. این حالت Color Weakness Mode نام دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها برای چشم این افراد تغییر می‌کند تا بهتر جزییات صفحه‌ را درک کنند. تمامی رنگ‌ها در این حالت قابل شخصی سازی بوده و کاربر می‌تواند رنگی راکه می‌بیند با رنگ واقعی اجسام مطابقت دهد تا بتواند به درک بهتری از رنگ‌ها دست یابد.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

قابلیت Black Stabilizer : با فعال شدن این قابلیت، پیکسل‌های مشکی رنگ مانیتور، نور بیشتری منعکس می‌کنند که این موضوع موجب می‌شود تا اگر در حال تماشای فیلمی با زمینه تیره هستید و یا در حال بازی کردن یک گیم با محیطی با نور کم هستید؛ بتوانید دید بهتر و بیشتری به این نقاط داشته باشید.

قابلیت Split Screen : یکی از امکانات بسیار کاربردی و جالب مانیتورLG 24MK430H-B قابلیت Split Screen یا تقسیم صفحه نمایش نام دارد. به کمک این قابلیت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت‌های بسیار متنوعی تقسیم کنید. حالت‌های 2 صفحه تا 4 صفحه با الگوهای مختلفی در قسمت تقسیم سازی نمایشگر قرار گرفته است که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را در کنار هم داشته باشید. علاوه بر موارد ذکر شده، حالت تصویر در تصویر (PIP) هم برای این مانیتور درنظر گرفته شده است که می‌توانید در کنار صفحه اصلی کار خود، یک کادر کوچک به شکل پاپ‌آپ در گوشه صفحه داشته باشید. برای مثال می‌توانید همزمان با اینکه در حال کار با یک نرم افزار هستید؛ ویدیوی آموزش آن نرم افزار را در گوشه صفحه داشته باشید.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24MK430H-B

 

مانیتور 24 اینچی LG 24MK430H-B یکی از بهترین مانیتورها برای قرارگیری در محل کار یا اتاق هر کاربری می‌باشد. سایز بزرگ این نمایشگر در کنار بهره مندی از یک پنل IPS و ارائه رزولوشن Full HD، همگی از گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شوند که لذت کار کردن با این مانیتور دوچندان شود. قیمت مانیتور ال جی 24MK1430H-B، در کنار ویژگی‌های کاربردی مناسبی همچون AMD FreeSync، اسپلایت اسکرین و حذف نور آبی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که تصمیم به خرید مانیتور گیمینگ با قیمتی مقرون به صرفه دارند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD | زیبا، شیک و کارآمد!

در پایان بد نیست اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید این مانیتور ال ‌جی دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با در میان بگذارید و یا با همکاران ما در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.

 

نقاط قوت :

  • بهره مندی از پنل IPS
  • پشتیبانی از رزولوشن FHD
  • حاشیه کم نمایشگر
  • امکانات نرم افزاری کاربردی

 

نقاط ضعف :

  • خروجی‌های تصویر محدود
  • وزن بالای نمایشگر