نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD | زیبا، شیک و کارآمد!

نقد و بررسی 31 تیر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD | زیبا، شیک و کارآمد!

شرکت ویوسونیک (ViewSonic) یک شرکت آمریکایی تایوانی است که در عرضه تولید مانیتورهای خانگی هم فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت با کیفیت بسیار بالا تولید شده و در رده بهترین مانیتورهای خانگی از لحاظ کیفیت ساخت و مشخصات فنی قرار می‌گیرند. یکی از مانیتورهای این شرکت VX2778-SMHD نام دارد که برای انجام امور خانگی و حتی بازی‌های ویدیویی بهینه شده است. مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی داشته و کیفیت تصویر WQHD یا همان Wide Quad HD را با رزولوشن 2560x1440 پیکسل به‌نمایش می‌گذارد. صفحه‌نمایش مانیتور از نسبت تصویر 16 به 9 پشتیبانی کرده و قادر به نمایش 16.7 میلیون رنگ مجزا است. نور پس‌زمینه مانیتور LED بوده و میزان روشنایی آن هم بسیار خوب است. میزان درخشندگی صفحه 350 کاندلا بر متر مربع است. با ادامه این بررسی در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD از پنل IPS بهره‌مند است. استفاده از این پنل صفحه‌نمایش باعث شده که این مانیتور زنده‌ترین رنگ‌ها را به‌نمایش بگذارد. دقت رنگ بالا این پنل صفحه‌نمایش باعث شده که مانیتور جهت انجام کارهای طراحی گرافیک بسیار مناسب باشد. همچنین تماشا فیلم و تجربه بازی‌های ویدیویی هم با مانیتور VX2778-SMHD می‌تواند جذاب باشد. زاویه دید در این پنل صفحه‌نمایش هم بسیار خوب بوده و می‌توانید در زاویه 178 درجه عمودی و افقی، تصویری با ثبات از لحاظ غلظت‌ و روشنایی رنگ‌ها را مشاهده کنید. ظاهر مانتیور ViewSonic VX2778-SMHD طراحی زیبایی داشته و قاب نمایشگر مدل بدون فریم طراحی شده است. هم در ظاهر و هم در امکانات سخت‌افزاری، مانیتور شرکت ویوسونیک مدل VX2778-SHHD در این رده کاربری موفق عمل کرده است. در مجموع با خرید مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور زیبا و با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD طراحی بسیار زیبا و شیکی نسبت سایر هم‌رده‌های خود دارد. مانیتور با توجه به سایز 27 اینچی نمایشگر، ابعاد بزرگی دارد. ویوسونیک در طراحی این مانیتور از مدل بدون فریم (Frameless) استفاده کرده است. این مدل طراحی، جلوه‌ای خاص به ماینتور بخشیده است. حاشیه پایینی مانیتور هم که بر روی آن لوگو شرکت ViewSonic به‌چشم می‌خورد، نقره‌ای رنگ‌ است. پایه نگه‌دارنده مانیتور هم نقره‌ای بوده و ترکیب بسیار زیبایی را با بدنه مشکلی مانیتور ایجاد کرده‌اند.

 این پایه قابلیت تنظیم زاویه داشته و می‌توانید از 5- تا 20+ درجه آن را تنظیم کنید. پشت مانیتور رنگ‌آمیزی یک‌پارچه‌ای داشته و در بالای آن نام ViewSonic را مشاهده می‌کنیم. در مرکز پشت مانیتور قسمتی جهت اتصال به دیوار وجود داشته و می‌توانید در صورت تمایل آن را نگه‌دارنده‌های دیگر متصل کنید. پورت‌ها و اتصالات مانیتور هم طرفین پایه نگه‌دارنده تعبیه شده‌اند. ابعاد مانیتور 190 × 454 × 613 میلی‌متر بوده و وزن آن همراه با پایه 4.87 کیلوگرم است. بدون پایه نگه‌دارنده، خود مانیتور هم به‌تنهایی 4.12 کیلوگرم وزن دارد. در مجموع با خرید مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD با قیمت مناسب، یک مانیتور خانگی زیبا و شیک را در اختیار خواهید داشت.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور ASUS VP228HE: ارزان بازی کنید

صفحه‌نمایش

مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی دارد. پنل صفحه‌نمایش استفاده شده بر روی مانیتور IPS است که به‌عنوان بهترین گزینه برای مانیتورهای خانگی به‌حساب می‌آید. مانیتورهایی با پنل صفحه‌نمایش IPS دقت رنگ‌ بالایی دارند و می‌توانید شفاف‌ترین و زنده‌ترین رنگ‌ها را در آن مشاهده کنید. علاوه بر دقت‌ رنگ، زاویه دید بسیار خوبی را هم می‌توان شاهد بود. در زوایه 178 درجه افقی و عمودی، شاهد ثابت رنگ نمایشگر هستیم. دقت رنگ‌ بالا و زوایه دید خوب، باعث شده که مانیتور برای طراحان گرافیک یک گزینه ایده‌آل باشد. همچنین تماشا فیلم و تجربه بازی‌های ویدیویی هم بر روی صفحه‌نمایش بزرگ مدل بدون فریم ViewSonic VX2778-SMHD بسیار جذاب خواهد بود. صفحه‌نمایش قادر به‌نمایش 16.7 میلیون رنگ بوده و نور پس‌زمینه آن هم LED است. روشنایی مانیتور هم بسیار خوب بوده و میزان درخشندگی آن 350 کاندلا بر متر مربع (350cd/m2) است. حداکثر سرعت نوسان تصویر در این مانیتور هم 60 هرتز است.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

کیفیت تصویر مانیتور WQHD با رزولوشن 2560x1440 پیکسل است. توجه داشته باشید که W پیش از عبارت QHD به‌معنای عریض بودن مانیتور نیست و مانتیور ViewSonic VX2778-SMHD از نسبت تصویر (Aspect Ratio) استاندارد 16 به 9 پشتیبانی می‌کند. دلیل استفاده از W به‌دلیل این است که QHD با رزولوشن qHD که رزولوشن 960x540 دارد، اشتباه گرفته نشود. در صورتی که قصد دارید با انواع رزولوشن‌های تصویر آشنا شوید می‌توانید مقاله « با انواع رزولوشن‌های QHD، Full HD، HD و 4K آشنا شوید » را در سایت مطالعه کنید. به‌هر حال مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD کیفیت تصویر بالایی داشته و می‌توانید با کیفیت مطلوب مشغول انجام کارهای خود شده، فیلم تماشا کنید یا بازی‌ کنید.­ نسبت کنتراست تصویر 1000:1 است که برای مانیتورهای رده کاربری عمومی مناسب است. زمان‌ پاسخ‌گویی (Response Time) مانیتور 5 میلی‌ثانیه است که باز هم برای یک مانیتور در این رده کاملا ایده‌آل است. زمان پاسخ‌گویی کم باعث می‌شود، در هنگام تغییر رنگ‌ پیکسل‌ها، شاهد کمترین مقدار محو شدگی هستیم. قیمت مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد مناسب است و با خرید ViewSonic VX2778-SMHD می‌توانید به یک مانتیور با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

امکانات

بر روی حاشیه پایین صفحه‌نمایش 6 کلید برای تنظیمات مربوط به مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD درنظر گرفته شده است. اولین کلید، کلید Power است که برای روشن‌خاموش کردن صفحه باید از آن استفاده کنید. بعد از کلید پاور، کلید حالت مخصوص بازی (GameMode) است که می‌توانید در آن تنظیمات صفحه‌نمایش را شخصی کنید. امکان ساخت پروفایل‌های مختلف تصویر برای بازی، فیلم، عکس، مطالعه و.. هم وجود دارد. شما با ذخیره کردن این حالت‌ها می‌توانید با 4 کلید دیگر روی مانیتور بین آن‌ها سوییچ کنید. در تنظیمات مانیتور می‌توانید میزان کنتراست، روشنایی تصویر، انتخاب ورودی مانیتور، بلندی صدا، غلظت رنگ‌ها و... را تغییر دهید. حالت‌های شخصی‌سازی مختلفی را می‌توانید برای خود اعمال کنید و تنها با زدن کلیدهای 1 تا4 به‌راحتی پروفایل‌های ساخته شده را عوض کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ RL2755HM | مانیتور گیمینگ ساده و کاربردی!

مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD از روکش مات (Anti Glare) استفاده می‌کند. استفاده از این روکش باعث می‌شود که نور از صفحه‌نمایش منعکس نشود. علاوه بر این روکش، ویوسونیک جهت جلوگیری از هر انعکاس نوری از پوشش ضد انعکاس (Hard Coating) مدل 3H استفاده کرده است. از همین رو می‌توانید با خیال راحت از این مانیتور در شرایط نوری قوی، مانند محیط‌های اداری بزرگ هم استفاده کنید.

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

پورت‌ها و بلندگو

ویوسونیک در مانیتور VX2778-SMHD از پورت‌های کاربردی استفاده کرده است. سه پورت HDMI، DisplayPort و Mini DisplayPlay برای انتقال تصویر درنظر گرفته شده‌اند. از پورت‌های DisplayPort می‌توانید برای انتقال سریع و با کیفیت تصاویر استفاده کنید. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم برای اتصال اسپیکر و یا هدفون بر روی مانیتور قرار داده شده است.

مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD به بلندگو داخلی مجهز شده است. دو بلندگو داخلی با توان 2 وات در مانیتور تعبیه شده است که میزان بلندی و کیفیت قابل‌قبولی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون با پنل‌های صفحه‌نمایش TN ،IPS و VA آشنا شوید

 

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD

 

نتیجه‌گیری

مانیتور 27 اینچی ViewSonic VX2778-SMHD صفحه‌نمایشی با کیفیت WQHD داشته و از رزولوشن 2560x1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند. پنل صفحه‌نمایش آن IPS است و می‌توانید در آن زنده‌ترین رنگ‌ها را مشاهده کنید. زوایه دید 178 درجه افقی و عمودی مانیتور، ثبات رنگ را در زوایا مختلف برای شما به‌همراه داشته است. طراحی بدون فریم مانیتور، در کنار ویژگی‌های فنی، باعث شده ViewSonic VX2778-SMHD گزینه زیبا و مناسبی برای انجام کارهای طراحی گرافیک، تماشا فیلم و تجربه بازی‌های ویدیویی باشد. نور پس‌زمینه LED با میزان روشنایی 350 کاندلا بر متر مربع، کنتراست 1000:1  و زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور هستند. طراحی شیک بدنه و پورت‌ها و اتصالات کامل را هم باید به نکات مثبت این مانیتور اضافه کرد. قیمت مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD با توجه به امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد بسیار مناسب بوده و از رقبا کمتر است. در مجموع با خرید ViewSonic VX2778-SMHD یک مانیتور شیک، زیبا و کارآمد را برای انجام کلیه امور در اختیار خواهید داشت.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا بدنه
  • صفحه‌نمایش با کیفیت WQHD
  • استفاده از پنل IPS
  • پورت‌‌‌ها و اتصالات کامل
  • بلندگو داخلی

نکات منفی

  • عدم قابلیت تنظیم ارتفاع مانیتور

نقد و بررسی مانیتور ViewSonic VX2778-SMHD