نقد و بررسی مانیتور ایسوس VP248H

نقد و بررسی 16 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی مانیتور ایسوس VP248H

شاید کمتر کسی باشد که امروزه با غول تایوانی حوزه سخت افزار، آشنایی نداشته باشد. شرکت ایسوس که در کشور ما اکثرا به خاطر مادربرد و کارت گرافیک‌های باکیفیت خود شناخته می‌شود، چندین سال است که که به حوزه نمایشگر و مانیتور نیز، ورود کرده و در این چند سال، شاهد مانیتورهای بسیار خوبی از این برند بوده‌ایم. همچون همیشه، محصولات برند ایسوس، قشر وسیعی از کاربران را پوشش می‌دهد و به همین منطور، مانیتورهای ایسوس را در بازه‌های قیمتی متفاوت می‌توانیم مشاهده کنیم.
در این نقد و بررسی از فروشگاه اینترنتی هدف، می‌خواهیم به سراغ یک مانیتور میان‌رده از برند ایسوس برویم که برای کاربری خانگی و اداری تولید شده و می‌تواند برای کنسول گیمرها نیز انتخاب خوبی باشد.
مانیتور ایسوس VP248H، یک مانیتور 24 اینچی از این برند خوش‌نام است که در زمان نگارش این نوشته، توانسته به خوبی جای خود را در بازار پیدا کند و به یکی از بهترین مانیتورها در بازه قیمتی 5 میلیون تومان تبدیل شود. مانیتور Asus VP248H، از نرخ نوسازی 75 هرتزی بهره می‌برد، از رزولوشن Full HD پشتیبانی می‌کند و به دو اسپیکر داخلی مجهز شده است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این مانیتور ایسوس، به دست بیاورید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 

بررسی مانیتور Asus VP248H : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

قیمت مانیتور ایسوس VP248H


مانیتور ایسوس VP248H، ظاهری کلاسیک دارد. دقیقا همان ظاهری که در تمامی ادارات و دفاتر شاهد آن‌ها هستیم. یک مانیتور 24 اینچی با یک پایه بیضی شکل!
زمانی که مانیتور VP248H ایسوس را بر روی پایه قرار می‌دهیم، این نمایشگر فضایی در ابعاد 57x40x20 سانتی‌متر را اشغال می‌کند. به ارتفاع 40 سانتی متری این مانیتور توجه داشته باشید، چراکه در صورتی که مایل به استفاده از این مانیتور در فضای زیرین پیشخوان هستید، باید این فضا حداقل 40 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. با توجه به ابعاد ذکر شده، این مانیتور وزنی نزدیک به 3.6 کیلوگرم دارد. مانیتور Asus VP248H، تنها در رنگ مشکی طراحی و عرضه شده است. در اولین نگاه به این مانیتور، حاشیه نسبتا زیاد اطراف آن، نگاه ما را به خود جذب می‌کند. این حاشیه نزدیک به 2 سانتی‌متر می‌باشد. در لیه پایینی مانیتور، لگوی ایسوس قرار گرفته و در سمت راست مانیتور هم کلیدهای کنترل‌کننده تنظیمات و ناوبری را مشاهده می‌کنیم.
این مانیتور خوش قیمت ایسوس، از قابلیت اتصال به دیوار (Wall mount) بهره می‌برد. متاسفانه در جعبه این محصول شاهد قرارگیری بست اتصال به دیوار نیستیم و چنانچه مایلید که نمایشگر ایسوس VP248H، را به دیوار متصل کنید، باید نسبت به تهیه Mount مناسب اقدام کنید.
این مانیتور از قابلیت تنظیم زاویه نمایش از منفی 5 تا مثبت 20 درجه بهره می‌برد و می‌توانید متناسب با نیاز خود، آن را تغییر دهید.

 

نقد و بررسی مانیتور ایسوس VP248H : پنل نمایشگر

پنل نمایشگر ایسوس VP248H

ایسوس برای کاهش هزینه‌های ساخت مانیتور VP248H، ترجیح داده که از یک پنل ارزان قیمت در این مانیتور میان رده استفاده کند. پنل استفاده شده در این مانیتور 24 اینچی از نوع TN بوده که کیفیت کمتری نسبت به پنل‌های IPS و LED دارد. علی رقم استفاده از پنل TN، این مانیتور قادر است که کیفیت بسیار مناسب 1920x1080 پیکسل را برای کاربر به ارمغان بیاورد؛ که عملا برای کلیه مصارف خانگی و اداری نه تها کافیست؛ بلکه به عنوان یک نقطه قوت محسوب می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود که استفاده از پنل TN آنچنان ناراحت کننده نباشد و می‌توان گفت که این مسئله در زمان کار با مانیتور کمتر به چشم می‌آید. نسبت تصویر مانیتور 16 به 9 بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به واسطه استفاده از پنل TN، زمان پاسخ‌گویی (Response Time) این مانیتور تنها 1 میلی‌ثانیه است!
این نکته در کنار نرخ نوسازی 75 هرتزی، از این نمایشگر، یک مانیتور ایده‌آل برای کنسول گیمرها می‌سازد. نرخ نوسازی 75 هرتزی در کنار Response Time یک ثانیه‌ای موجب می‌شود که در بازی‌های مولتی پلیر بتوانید چندین گام از سایر رقبای خود جلوتر باشید.

خوشبختانه ایسوس از یک روکش مات بر روی مانیتور VP248H استفاده کرده است که به واسطه این پوشش ضدانعکاس، پنل نمایشگر بازتاب نوری بسیار کمی دارد و به همین دلیل می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری نوری نامناسب، مانند میزهای پشت به پنجره و... که تحت تابش نور خورشید هستند به راحتی استفاده نمایید. روشنایی صفحه این مانیتور نیز با میزان درخشندگی 250 کاندلا بر متر مربع (cd/m2) بسیار راضی کننده خواهد بود و خریداران مانیتور VP248 ایسوس، اصلا نگرانی از بابت شدت روشنایی نخواهند داشت. این مانیتور به حجم زیادی از امکانات کاربردی مجهز شده که در ادامه به شکل مفصل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

مشخصات مانیتور VP248H ایسوس : خروجی‌های صدا و تصویر

مشخصات مانیتور ایسوس VP248H


ایسوس در پنل پشتی مانیتور 24 اینچی خود، از رایج‌ترین پورت‌ها برای کاربران استفاده کرده است. مانیتور ایسوس VP248H، از یک پورت HDMI نسخه 1.4 و یک پورت VGA بهره می‌برد. خوشبختانه به دلیل وجود پورت HDMI در این مانیتور می‌توان گفت که می‌توان تصاویر خروجی از 99 درصد سیستم‌های رومیزی را بر روی این مانیتور ال ‌جی به نمایش درآورد.
خوشبختانه این مانیتور به اسپیکر داخلی نیز مجهز شده است. دو اسپیکر 1.5 واتی در لبه‌های کناری این مانیتور قرار گرفته که وظیفه پخش صدای استریو را در زمان در دسترس نبودن اسپیکر مجزا، برعهده می‌گیرند. با وجود اینکه این اسپیکرها کیفیت بالایی ندارند، اما به زبان ساده کار راه انداز هستند!
بد نیست اشاره کنیم که در پنل پشتی مانیتور Asus VP248H، یک پورت جک 3.5 میلی‌متری نیز قرار گرفته است، که با استفاده از آن می‌توانید هدفون خود را نیز به مانیتور متصل کنید.

 

بررسی مانیتور ایسوس VP248H : امکانات کاربردی

ایسوس همچون همیشه در بحث امکانات نرم افزاری سنگ تمام گذاشته و شاهد چندین تکنولوژی و قابلیت جذاب در این مانیتور هستیم. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های مانیتور VP248H می‌پردازیم.

امکانات مانیتور ایسوس VP248H

 

GamePlus : گیم پلاس تکنولوژی انحصاری مانیتورهای ایسوس است. با استفاده از سرویس گیم پلاس می‌توانید فارغ از اتصال سیستم رومیزی یا کنسول یا هر چیزی دیگری، برخی از مولفه‌ها را بر روی مانیتور مشاهده کنید. این موارد عبارتند از نرخ فریم (FPS)، تایمر اختصاصی و یک Crosshair (نشانه) مجزا از بازی، که می‌تواند در بازی‌های شوتر، یک برتری برای شما باشد. همچنین لازم است اشاره کنم که این مانیتور ایسوس به لطف ویژگی گیم پلاس از قابلیت Display Alignment نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌تواند تصویر خروجی را به اندازه دلخواه از دیواره‌های نمایشگر فاصله دهید. این قابلیت زمانی کاربردی خواهد بود که تصویر خروجی به صورت کامل در نمایشگر قابل مشاهده نباشد.

Eye Care : تکنولوژی Asus eye care، قابلیتی است که ایسوس برای دریافت گواهینامه TUVRheinland، به مانیتورهای خود اضافه می‌کند. این تکنولوژی خود از دو قابلیت مجزای زیر تشکیل شده است:

  1. Flicker Free: خستگی و ضعف چشم یکی از نگرانی‌های اصلی کاربرانیست که در طول روز مدت زمان زیادی را صرف کار کردن با سیستم‌های رومیزی و مانیتورها می‌کنند. فلیکر (Flicker) به پرش‌های ناگهانی تصویر و خطوط سیاهی که در مانیتور شکل می‌گیرند، گفته می‌شود که مضرات بسیاری برای چشم کاربران دارد. با قابلیت Flicker Free استفاده شده در مانیتورهای ایسوس، دیگر شاهد فیلکرها نخواهید بود.
  2. Low Blue Light: دیگر کمتر کسی است که با مضرات نورهای آبی برای چشم آشنا نباشد. با قابلیت Low Blue Light ایسوس، میزان نورهای آبی ساطع‌شده از مانیتور به کمترین حالت رسیده و همین مسئله موجب می‌شود که استفاده طولانی مدت از مانیتور، آسیب کمتری به سلامت چشم‌های شما وارد کند.

خرید مانیتور ایسوس VP248H

Adaptive Sync : زمانی ک نرخ نوسازی دستگاه متصل به مانیتور، با نمایشگر هماهنگ نباشد، تصویر به صورت خطوط نامتقارن به نمایش در می‌آید. این وضعیت Screen Tearing، نام دارد اما کاربران ایرانی این وضعیت را "تصویر پله‌ای" عنوان می‌کنند و بیشتر به این اسم در کشور ما شناخته می‌شود. ایسوس قابلیتی را به مانیتورهای خود اضافه کرده است که جلوی Screen Tearing را خواهد گرفت و موجب می‌شود که اختلافات Refresh Rate میان مانیتور و دستگاه متصل به نمایشگر به حداقل برسد. این تکنولوژی Adaptive Sync نام دارد و امروزه در اکثر مانیتورهای باکیفیت بازار مشاهده می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله از وبلاگ فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی مانیتور 24 اینچی VP248H ایسوس پرداختیم. مانیتوری که برای کارهای اداری، خانگی و کنسول گیمینگ بهینه شده و از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که کار با آن را بسیار برای شما دلنشین خواهد کرد. این مانیتور ایسوس از پنل TN بهره می‌برد، دارای رزولوشن مناسبی است و به خوبی از پس نیازهای روزانه شما برخواهد آمد.
در پایان بد نیست اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید مانیتور Asus VP248H در ذهن دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.