نقد و بررسی هوآوی میت 30 : دوربین خوب و سرعت شارژ عالی

نقد و بررسی 30 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی میت 30 : دوربین خوب و سرعت شارژ عالی

یکی از گوشی های جدید شرکت هوآوی که به دلیل کیفیت ساخت خوب و قدرت بالا توانسته مورد استقبال خیلی از کاربران قرار گیرد، گوشی هوآوی میت 30 یا Huawei Mate 30 است. این فبلت رده بالا در حال حاضر از پرچمداران شرکت هوآوی محسوب می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی میت 30 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری فبلت های میت هوآوی (Huawei Mate) همیشه از پرفروش ترین و با کیفیت ترین گوشی های این شرکت بوده‌اند. در ماه سپتامبر (September) سال 2019 این کمپانی چینی به طور رسمی از جدیدترین نسخه این سری گوشی های خود با نام اختصاصی Huawei Mate 30 رونمایی کرد. هوآوی میت 30 واقعا گوشی با کیفیتی است و می‌تواند اقتدار هوآوی در طراحی گوشی های موبایل را به رخ بکشد. این اسمارتفون یک نسخه قدرتمندتر هم با نام Huawei Mate 30 Pro دارد که سعی می‌کنیم در مقاله مجزایی در رابطه با آن هم صحبت کرده و به نقد و بررسی محصول نام برده شده بپردازیم.

قیمت هوآوی میت 30 شاید در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خیلی مقرون به صرفه نباشد اما باید اعتراف کرد که پتانسیل دستگاه به قدری بالاست که ارزش صرف هزینه گزاف برای خرید را دارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی میت 30 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بدین منظور ما چیزی در حدود هفت روز از این اسمارتفون استفاده کردیم و حالا می‌خواهیم تجربه شخصی خود در رابطه با بکارگیری این گوشی خوش دست و با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 از آنجایی که گوشی Mate 30 هوآوی از گوشی های رده بالای این شرکت است انتظار داریم که کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشد و پتانسیل خوبی را در این زمینه ارائه کند. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قاب پشت آن شیشه‌ای است. متاسفانه به نوع دقیق شیشه بکار رفته در بدنه گوشی اشاره‌ای نشده اما تصور داریم که نسخه‌ای از سری شیشه های ضد خش گوریلاگلس در آن بکار رفته باشد. در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که بدنه آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز مقاومت خوبی دارد اما با این حال برخی مواد مثل ذرات و دانه های ماسه و غیره می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش و قاب پشت گوشی شود. بنابراین توصیه داریم حتما از گارد موبایل و گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از گوشی Mate 30 استفاده به عمل آورید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود. گوشی قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد و بدین منظور از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد. بدنه دستگاه ابعاد 8.4 در 76.1 در 160.8 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن در حدود 196 گرم است.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

یکی از ویژگی هایی که در گوشی هوآوی Mate 30 خیلی نتوانست رضایت ما را جلب کند مربوط به ضد آب بودن آن می‌شود! این گوشی از استاندارد ضد آب IP53 پشتیبانی به عمل می‌آورد و انتظار داشتیم که از این نظر کیفیتی فراتر را ارائه کرده و حداقل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی کند. بنابراین نباید خیلی به ضد آب بودن این اسمارتفون اعتماد کنید و تا حد امکان از تماس دستگاه با آب جلوگیری به عمل آورید. استاندارد ضد آب IP53 مربوط به مقاومت دستگاه در برابر پاشش قطرات آب می‌شود. اما چه قابلیت هایی برای قفل گشایی یا آنلاک صفحه نمایش موبایل در گوشی میت 30 ارائه شده است؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش و دوربین خوب

هوآوی Mate 30 بدین منظور دو قابلیت بیومتریک را ارائه می‌کند. قابلیت اول مربوط به اسکن انگشت می‌شود. اسکنر انگشت این گوشی در بخش زیرین صفحه نمایش آن و داخل نمایشگر نصب شده است. در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که عملکرد اسکنر داخل نمایشگر گوشی واقعا سریع و عالی است و کمتر گوشی در حال حاضر از اسکنر داخل نمایشگر این چنینی بهره می‌برد. قابلیت دوم بیومتریک گوشی هم مربوط به فیس آیدی (Face ID) یا قابلیت تشخیص چهره می‌شود. در بررسی دستگاه مشخص شد که این قابلیت هم دقت و سرعت عمل بسیار مطلوبی دارد و می‌توان در شرایط مختلف از آن به منظور آنلاک نمایشگر استفاده کرد.

 

بررسی هوآوی میت 30

 

اما ظاهر و زبان طراحی دستگاه چطور است؟ وقتی از نمای رو به رو به گوشی میت 30 هوآوی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی یک زائده کوچک مستطیل شکل نصب شده که سنسور های جلو، فیس آیدی و لنز دوربین سلفی در آن بخش تعبیه شده‌اند. چهار لبه قاب دستگاه هم حالتی انحنادار دارند. در قاب پشت گوشی یک بخش دایره‌ای شکل و مشکی رنگ نصب است که سه لنز دوربین اصلی دستگاه در داخل آن تعبیه شده‌اند. در گوشه قاب پشت دستگاه هم چراغ فلش LED دوگانه آن نصب است.

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی Mate 30 از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت گوشی خوبی است. وقتی این اسمارتفون رو در دست بگیرید، حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا به شما منتقل می‌شود. عملکرد خوب دو قابلیت اسکن انگشت زیر نمایشگر و اسکن چهره در گوشی مذکور از اصلی ترین ویژگی های مثبت طراحی آن به شمار می‌روند. اما پشتیبانی نکردن گوشی از استاندارد ضد آب کامل و بهره‌مندی آن از IP53 کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. پس در مجموع باید گفت هوآوی میت 30 از نظر کیفیت ساخت، طراحی ظاهر وضعیت خوبی دارد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی هوآوی Mate 30 بکار رفته از نوع OLED است و اندازه 6.62 اینچی دارد. نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و رزولوشن آن هم فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسلی خواهد بود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 389 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با اندازه 6.63 اینچی است. نمایشگر گوشی از قابلیت هایی مثل DCI-P3 و HDR10 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که منجر به بهبود کیفیت نمایشگر تصویر می‌شوند. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش هوآوی Mate 30 یک لایه شیشه ضد خش نصب است اما با این حال بهتر است برای محافظت از آن حتما به نصب گلس محافظ LCD روی آورید.

 

بررسی هوآوی Mate 30

 

حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و در قسمت فوقانی آن یک بخش کوچک و مستطیل شکل تعبیه شده که سنسور های جلو و لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. طبق آمار چیزی در حدود 87.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمن اینکه قابلیت اسکنر انگشت هم توسط بخش زیرین صفحه نمایش موبایل ارائه می‌شود و در بخش قبل در رابطه با آن صحبت کردیم. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر گوشی میت 30 چطور است؟ در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که محتوا بر روی نمایشگر گوشی با کیفیت مطلوبی ارائه می‌شود. صفحه نمایش گوشی از نظر شادابی، شارپنس، کنتراست و تفکیک پذیری رنگ ها عملکرد خیلی خوبی دارد و بزرگ بودن آن سبب می‌شود انجام کارهایی مثل تماشای فیلم و ویدیو با گوشی به مراتب لذت بخش شود. بنابراین اگر اهل تماشای ویدیو های یوتیوب یا فیلم و سریال در موبایل هستید، هوآوی میت 30 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

نکته بعدی که باید در این بخش نقد و بررسی هوآوی میت 30 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به کیفیت و قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش می‌شود. نمایشگر گوشی توان و قدرت خوبی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب می‌توان به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کرد و با دستگاه در تعامل بود. برای استفاده بدون مشکل از دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور کافیست که شدت روشنایی آن را بر روی 80 درصد تنظیم کنید. بدن ترتیب می‌توانید به راحتی با دستگاه در تعامل باشید و بدون مشکل محتوای روی صفحه نمایش آن را مشاهده نمایید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی Mate 30 هوآوی از صفحه نمایش با کیفیت، بزرگ و خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری که روی گوشی هوآوی Mate 30 نصب شده باید به یک نکته خیلی مهم اشاره کنیم. این نکته مربوط به تحریم هایی می‌شود که آمریکا بر علیه هوآوی اعمال کرده و استفاده این شرکت از سرویس های گوگل را غیر ممکن می‌کند. در همین راستا اپلیکیشن گوگل پلی استور (Google Play Store) به صورت کامل از گوشی حذف شده و آپدیت های امنیتی گوگل هم برای آن منتشر نمی‌شوند. البته هوآوی اندروید 10 را به طور پیش فرض روی دستگاه نصب کرده و رابط کاربری EMUI 10 را هم در کنار آن راه‌اندازی می‌کند، اما به هر حال استفاده مستقیم از سرویس های گوگل در گوشی میت 30 امکانپذیر نخواهد بود. البته این موضوع مربوط به شرایط فعلی می‌شود و امکان دارد در آینده و با رفع مشکلات مابین هوآوی و ایالات متحده آمریکا در این شرایط تغییر ایجاد گردد و با انتشار یک آپدیت گوگل پلی استور هم به گوشی Mate 30 اضافه شود.

 

Huawei Mate 30

 

پس اگر گوشی هوآوی میت 30 را خریداری کنید باید اپلیکیشن های گوگل را از مراجع دیگری دانلود و در دستگاه نصب نمایید. هوآوی سعی کرده رابط EMIUI 10 را در گوشی مذکور سبک تر از قبل پیاده سازی کند اما با این حال این رابط را نمی‌توان سبک و بهینه محسوب کرد. البته سخت افزار قدرتمند گوشی میت 30 سبب می‌شود که مشکلات کوچک بستر نرم افزاری و رابط گوشی کاملا محو شوند و تحت پوشش قرار گیرند. گزینه های شخصی سازی زیادی در رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن ارائه شده‌اند که ما خیلی تمایل نداریم وارد جزئیات آن ها شویم. خوشبختانه در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روان و خوبی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیرات تخصصی موبایل را با هزینه کم انجام دهید!

نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در گوشی Mate 30 هوآوی به راحتی انجام می‌شود و هیچ مشکلی را در پی نخواهد داشت. وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب و سایر اقدامات این چنینی هم در دستگاه بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بررسی هوآوی میت 30 نشان می‌دهد که این گوشی از نظر نرم افزاری عملکرد روان و مطلوبی دارد و شاید فقط عدم پشتیبانی رسمی گوگل از آن و عدم وجود امکان استفاده مستقیم از سرویس های گوگل در این گوشی موضوع آزاردهنده‌ای باشد که خوشبختانه با روش های جایگزین قابل رفع خواهد بود. اگر خیلی به وجود گوگل پلی استور و سرویس های مبتنی بر آن و آپدیت های امنیتی گوگل اهمیت نمی‌دهید، هوآوی Mate 30 گزینه خرید گوشی خوبی برایتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 طبیعتا چون هوآوی Mate 30 از جدیدترین پرچمداران این شرکت است باید به جدیدترین نسخه تراشه های این شرکت هم مجهز شود. تراشه کرین 990 در این اسمارتفون بکار رفته که طی فرآیند 7+ نانومتری تولید می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای است و شامل سه کلاستر یا دسته‌بندی متفاوت خواهد بود. کلاستر اول از چهار هسته پردازشگر Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.86 گیگاهرتز تشکیل شده و کلاستر دوم از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.09 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. کلاستر سوم هم از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.86 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی که در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار رفته هم پردازنده Mali-G76 MP16 خواهد بود.

گوشی هوآوی میت 30 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی فقط یک نسخه 128 گیگابایتی دارد. شاید اگر گوشی مثل نسخه پروی خودش از یک ورژن مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی هم بهره‌مند می‌شد، تنوع انتخاب بهتر و بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و حالت بهتری در انتخاب دستگاه به وجود می‌آمد. لازم به ذکر است که گوشی هوآوی Mate 30 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب نانو مموری می‌توان حافظه آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. فراموش نکنید برای نصب حافظه جانبی در گوشی باید از شیار سیم کارت دوم گوشی استفاده شود و در این شرایط امکان پشتیبانی دستگاه از دو سیم کارت ناممکن می‌شود.

 

قیمت هوآوی میت 30

 

اما برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی Mate 30 ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، فورتنایت (Fortnite) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی و به طور پشت سر هم اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی جهش هایی داشتیم و سرعت عمل رم دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادیم. لازم به ذکر است که در بررسی هوآوی میت 30 از نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن استفاده شد. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که دستگاه به راحتی و بدون مشکل از پس اجرای بازی های سنگین نام برده شده بر می‌آید و از این نظر مشکلی نخواهد داشت. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه هم به راحتی در دستگاه قابل انجام خواهد بود و رم گوشی از این نظر قدرت و کیفیت عملکرد مطلوبی دارد.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل هوآوی مت سی 5 جی ظرفیت 256 گیگابایت

بنابراین اگر اهل اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی هستید، گوشی هوآوی میت 30 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. قدرت عملکرد این گوشی به قدری است که مطمئن هستیم حداقل تا 2 سال آینده تمام نیاز های یک کاربر حرفه‌ای و علاقمند به انجام تسک های سنگین را برطرف می‌کند و برای یک کاربر معمولی هم حداقل تا 5 سال بهترین بازده را ارائه خواهد کرد. شاید تراشه کرین 990 بر روی کاغذ ضعیف تر از تراشه هایی مثل اسنپدراگون 855+ عمل کند اما واقعا در عمل و واقعیت کاری وجود ندارد که تراشه اسنپدراگون 855+ قادر به انجام آن باشد اما تراشه کرین 990 هوآوی از پس انجام آن بر نیاید. بنابراین گوشی میت 30 از نظر قدرت عملکرد یکی از بهترین های هوآوی بوده و می‌تواند جزو بهترین های بازار هم باشد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: دوربین اصلی و سلفی

 سبک خاص طراحی دوربین اصلی گوشی mate 30 هوآوی سبب می‌شود که توجه ویژه‌ای به کیفیت عملکرد دوربین این گوشی به عمل آید و به نوعی دوربین آن همیشه اولین عاملی باشد که توجه کاربران را جلب می‌کند. دوربین اصلی این اسمارتفون از سه لنز مختلف 40، 8 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.4 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 3x، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، HDR، عکسبرداری پرتره، gyro-EIS و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟

 

خرید Huawei Mate 30

 

در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب و باز عملکرد بسیار عالی دارد. با دوربین اصلی این اسمارتفون در اینگونه مواقع می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که واقعا با کیفیت هستند. در محیط های با نور کم به مقدار بسیار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما این افت محسوس نیست و کاملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود. برای عکسبرداری در محیط های تاریک مثل شب می‌توانید از حالت Night Mode گوشی استفاده کنید و بدین ترتیب بهترین نتیجه را از دوربین دستگاه دریافت نمایید. عکس هایی که در این حالت در طول شب ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

دوربین اصلی گوشی هوآوی Mate 30 از قابلیت عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دیده گسترده و زوم اپتیکال 3x هم پشتیبانی می‌کند و در بررسی دستگاه مشخص شد که هر سه قابلیت مذکور با کیفیت بسیار خوبی توسط دوربین اصلی دستگاه ارائه می‌شوند. بنابراین اگر کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی برایتان اهمیت دارد، هوآوی میت 30 می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. دوربین سلفی این گوشی هم از یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و ضبط عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. این لنز دوربین از نوع 3D TOF است و در عکسبرداری پرتره دقت بسیار بالایی خواهد داشت.

 

نقد هوآوی میت 30

 

در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که دوربین سلفی آن هم کیفیت عملکرد عالی در محیط های باز و با نور مناسب دارد. عکس های سلفی در حالت پرتره هم تحت این شرایط به خوبی با دوربین Mate 30 هوآوی قابل ضبط هستند. اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت می‌کند و مقدار افت کیفیت آن به مراتب بیشتر از دوربین اصلی خواهد بود. در اینگونه شرایط مقداری نویز در تصاویر سلفی قابل رویت خواهد بود که البته خیلی منجر به افت کیفیت کلی تصاویر ضبط شده نمی‌شود. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی هوآوی میت 30 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی وضعیت بسیار خوبی دارد و بدون شکل یکی از بهترین گوشی های فعلی بازار است. اگر به کیفیت دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، از خرید Huawei Mate 30 پشیمان نخواهید شد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: باتری و شارژدهی

 در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی میت 30 در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب این اسمارتفون برای تامین انرژی مورد نیازش بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی و عادی می‌تواند تقریبا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند. اما یکی از ویژگی های خیلی جالب گوشی Mate 30 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی دستگاه از قابلیت شارژ سریع می‌شود.

شارژر فابریک گوشی مذکور 40 واتی است و بدین سبب می‌توان در مدت زمان 30 دقیقه باتری دستگاه را تا 75 درصد شارژ کند! فول شارژ باتری گوشی هم در مدت زمان 45 دقیقه انجام خواهد شد. پس سرعت شارژ عالی یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Mate 30 خواهد بود. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم سریع 27 واتی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و از قابلیت شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند. پس قدرت شارژدهی باتری خوب و سرعت شارژ عالی باتری از ویژگی های مثبت هوآوی میت 30 هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Huawei Mate 30 پرداختیم. این گوشی رده بالا برای آن دسته افرادی که می‌خواهند یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و مجهز به دوربین خوب داشته باشند گزینه خرید عالی است. ضمنا سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه هم یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. در ادامه اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را طی دو دسته‌بندی مختلف خدمتتان عنوان می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

  • قابلیت اسکن انگشت و فیس آیدی بسیار سریع و دقیق
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی بالا
  • کیفیت عالی دوربین
  • سرعت شارژ بسیار خوب
  • قدرت شارژدهی مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 و ارائه استاندارد IP53
  • عدم پشتیبانی از سرویس های رسمی و مستقیم گوگل