نقد و بررسی هوآوی P30 : دوربین، باتری و پردازنده عالی

نقد و بررسی 30 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی P30 : دوربین، باتری و پردازنده عالی

گوشی هوآوی P30 یا پی 30 به عنوان پرچمدار سال 2019 این شرکت روانه بازار شده و بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعفی اصلی آن داشته باشیم.

 

مقدمه

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت هوآوی گوشی Huawei P30 است که در ماه مارس (March) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. این اسمارتفون (smartphone) در واقع پرچمدار جدید سری گوشی های P هوآوی محسوب می‌شود. قیمت هوآوی P30 شاید در مقایسه با قیمت گوشی های دیگر این شرکت خیلی مقرون به صرفه نباشد، اما نباید فراموش کنیم که این اسمارتفون یک محصول درجه یک و بسیار با کیفیت است که می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار باشد. بنابراین اگر هزینه زیادی برای خرید هوآوی پی 30 صرف می‌کنید، یک گوشی با کیفیت را هم به دست می‌آورید که ارزش صرف این هزینه و خرید را دارد.

اما برای اینکه هوآوی پی 30 را بهتر بشناسیم باید مروری بر تمام ویژگی های آن داشته باشیم. با شناخت ویژگی های مثبت و منفی آن می‌توان بهتر برای خرید یا عدم خرید دستگاه تصمیم گرفت. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. این گوشی از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی شامل نسخه های مختلفی می‌شود که ما نسخه پایه آن (مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی) را مورد بررسی قرار دادیم. با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : سبک طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه گوشی پی 30 یکی از جدیدترین پرچمداران شرکت هوآوی است، انتظار می‌رود که از طراحی با کیفیت و ظاهری مدرن بهره‌مند باشد. اما آیا این گوشی می‌تواند انتظارات ما را بر آورده سازد؟ از نظر ظاهر و کیفیت موادی که در ساخت این گوشی بکار رفته‌اند، واقعا هوآوی P30 محصول خوبی است اما برخی ویژگی های مرتبط با طراحی دستگاه کمی نا امید کننده هستند! به عنوان مثال این گوشی از استاندارد ضد آب IP57 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن دستگاه فقط در برابر پاشش های آب و باران ضد آب است، در حالی که انتظار می‌رفت P30 هوآوی حداقل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی نماید. مسئله نا امید کننده بعدی مربوط به عدم پشتیبانی دستگاه از قابلیت شارژ بیسیم می‌شود که در بخش "باتری و شارژدهی" بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم. این دو ویژگی از اصلی ترین ویژگی های منفی طراحی هوآوی پی 30 هستند و اگر به آن ها اهمیت نمی‌دهید، مطمئنا هیچ مشکلی با گوشی پی 30 هوآوی هم نخواهید داشت و می‌توانید به عنوان یک اسمارتفون عالی و تمام عیار به آن نگاه کنید.

 

بررسی هوآوی P30

 

فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. این امر سبب شده قاب دستگاه براق، زیبا و چشم‌نواز به نظر آید. بدنه آن 7.6 میلیمتر ضخامت، 71.4 میلیمتر عرض و 149.1 میلیمتر طول (ارتفاع) دارد. وزن این اسمارتفون هم به چیزی در حدود 165 گرم می‌رسد. بنابراین هوآوی P30 علیرغم بهره‌مندی از صفحه نمایش 6.1 اینچی، خیلی بزرگ نیست و مهمتر اینکه وزن مناسبی دارد. این مسئله منجر به سهولت حمل و نقل دستگاه می‌شود. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه خواهد کرد. کیفیت و دقت اسکن جزئیات انگشت با نمایشگر این گوشی واقعا خوب و قابل اعتماد است.

وقتی از نمایش رو به رو به هوآوی پی 30 نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه های نمایشگر این گوشی بسیار باریک هستند و یک زائده بسیار کوچک در بخش فوقانی نمایشگر برای تعبیه لنز دوربین سلفی در نظر گرفته شده است که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. لبه های صفحه نمایش آن فلت و صاف بوده و سعی شده چهار گوشه قاب دستگاه خیلی انحنای بزرگی نداشته باشند. بنابراین گوشی هوآوی P30 از نمای رو به رو بسیار شیک و زیبا بوده و ظاهری مدرن را ارائه می‌کند. این اسمارتفون از نمای پشت هم ظاهری زیبا و شیک دارد. قاب پشت آن براق و شیشه‌ای است و متاسفانه در جذب چربی دست بسیار مستعد عمل می‌کند. همچنین به دلیل حساسیت قاب پشت گوشی در برابر ضربه، توصیه می‌کنیم تا حد امکان از گارد موبایل برای محافظت از آن استفاده کنید. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه سه لنز دوربین اصلی و همچنین چراغ فلش LED دوبل آن دیده می‌شود.

 

بررسی هوآوی P30

 

وقتی هوآوی P30 را در دست می‌گیرید، کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی پرچمدار و با کیفیت به شما منتقل می‌شود. بنابراین باید گفت که این اسمارتفون از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی بسیار خوب است و شاید اصلی ترین نقاط ضعف طراحی آن مربوط به عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و بهره‌مند بودن از استاندارد ضد پاشش آب IP57 باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی هوآوی P30 در رابطه با صفحه نمایش آن و کیفیت عملکردش صحبت می‌کنیم. ابتدا مروری بر ویژگی های اصلی و مهم نمایشگر گوشی خواهیم داشت. صفحه نمایشی که در Huawei P30 بکار رفته 6.1 اینچی و از نوع OLED است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. حاشیه های نمایشگر این گوشی به قدری باریک است که شاید به راحتی متوجه وجود آن ها نشوید. طبق آمار چیزی در حدود 85.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی پی 30 توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود که نسبت نمایشگر به بدنه بالایی است و طراحی مدرن و ظریف گوشی را به رخ می‌کشد. روش صفحه نمایش این گوشی هم با شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این وجود توصیه می‌کنیم حتما برای محافظت هر چه بیشتر از نمایشگر دستگاه روی آن را با یک لایه گلس محافظ ال سی دی بپوشانید تا بر روی آن خط و خشی ایجاد نشود.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل هوآوی پی 30 دو سیم کارت 128 گیگابایت

صفحه نمایش 6.1 اینچی هوآوی پی 30 رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 442 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که واقعا تراکم پیکسلی خوبی برای گوشی با نمایشگر 6.1 اینچی است. نسبت تصویر 19.5 به 9 از جانب نمایشگر دستگاه ارائه شده و تکنولوژی های HDR10 و DCO-PC3 هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند که هر دو به شادابی تصویر و کیفیت عملکرد صفحه نمایش کمک می‌کنند. یکی از ویژگی های خاص و جالب صفحه نمایش هوآوی پی 30 مربوط به پشتیبانی از قابلیت اسکن انگشت می‌شود. بدین سبب کاربر برای اسکن انگشت و عبور از لایه های امنیتی دستگاه مثل قفل صفحه نمایش کافیست انگشت خود را روی نمایشگر گوشی قرار دهد. بهره‌مند بودن گوشی از نمایشگر با قابلیت اسکن انگشت یکی از ویژگی های بسیار جالب هوآوی P30 است که در اسمارتفون های رده بالای امروزی شاهد پیاده سازی آن هستیم.

 

بررسی هوآوی P30

 

در بررسی هوآوی P30 مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت عملکرد خوبی دارد. محتوایی که روی نمایشگر این گوشی به تصویر کشیده می‌شود از نظر شادابی رنگ ها، شارپنس و کنتراست وضعیت بسیار خوبی دارد. جزئیات تصویر عالی است و وضوح بسیار خوبی توسط صفحه نمایش 6.1 اینچی هوآوی پی 30 ارائه می‌شود. با توجه به این موضوعات می‌توان نتیجه گرفت که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدئو و پرسه زدن در یوتیوب با گوشی P30 واقعا لذت‌بخش خواهد بود. صفحه نمایش هوآوی پی 30 از نظر توان تولد روشنایی هم وضعیت عالی دارد. وقتی روشنایی نمایشگر آن را روی 100 درصد تنظیم کنید، واقعا صفحه نمایش آن درخشان و پرنور می‌شود و تقریبا در هر محیط باز و تحت تابش نور مستقیمی می‌توانید محتوای آن را مشاهده و بدون مشکل از دستگاه استفاده کنید. در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که صفحه نمایش هوآوی P30 کیفیت عالی دارد این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه گوشی هوآوی پی 30 به عنوان پرچمدار سری گوشی های پی هوآوی در سال 2019 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید هم بهره ببرد. اندروید 9 پای به طور پیش فرض روی این اسمارتفون نصب است و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن راه‌اندازی شده که جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هوآوی است. اگر به سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی اهمیت می‌دهید، مشکلی در حین استفاده از Huawei P30 و پرسه زدن در منو های آن نخواهید داشت. بستر نرم افزاری این اسمارتفون روان و بدون تاخیر عمل می‌کند اما چون ویژگی های زیادی در آن ارائه شده و همچنین اپلیکیشن های پیش فرضی روی آن نصب است، حجم رابط گوشی و بستر نرم افزاری بیش از حد افزایش یافته و این امر منجر به سنگین شدن و بهینه نبود رابط گوشی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون حل مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون و اندروید

بهینه نبودن رابط گوشی سبب خواهد شد که منابع داخلی آن و به ویژه رم نسبت به حالت عادی بیشتر تحت فشار قرار گیرد. البته هوآوی با تجهیز گوشی P30 به رم 6/8 گیگابایتی سعی کرده حالتی ایجاد کند که ضعف نرم افزاری آن توسط رم قدرتمند گوشی جبران شود. اگرچه این رویکرد در گوشی هوآوی P30 جواب داده و گوشی عملکرد روان و خوبی دارد اما نمی‌تواند واقعیت موضوع که مربوط به بهینه نبودن رابط کاربری EMUI می‌شود را از بین ببرد. یکی دیگر از ویژگی های نه چندان جالب رابط گوشی مربوط به پیچیدگی منوی تنظیمات آن می‌شود. از آنجایی که در EMUI 9.1 قابلیت ها و ویژگی های متعددی برای شخصی سازی گوشی ارائه شده، منوی تنظیمات آن خیلی گیج کننده به نظر می‌رسد. خوشبختانه برای پیدا کردن راحت تر آیتم های مختلف در منوی تنظیمات هوآوی P30 قابلیت جستجو ارائه شده که می‌توان از آن برای مراجعه سریع به بخش های مختلف تنظیمات استفاده کرد.

 

بررسی هوآوی P30

 

قابلیت های زیادی در رابط کاربری EMUI 9.1 و بستر نرم افزاری گوشی هوآوی پی 30 ارائه شده‌اند. قابلیت هایی مثل امکان کلون کردن برنامه ها، امکان استفاده از دستورات اشاره‌ای، امکان پنهان سازی منوی اپلیکیشن ها و ایجاد حالتی مثل سیستم عامل iOS و غیره همگی در گوشی پی 30 هوآوی قابل استفاده هستند. به طور کلی باید گفت که بستر نرم افزاری گوشی P30 عملکرد کاملا روان و بدون تاخیری دارد و در حین استفاده از آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد، اما نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض زیاد روی دستگاه، گیج کننده بودن منوی تنظیمات آن و بهینه نبودن رابط گوشی نقاط ضعفی هستند که در گوشی پی 30 وجود دارند و حتی اگر تاثیر مستقیمی روی نحوه تعامل با دستگاه نداشته باشد باید به آن ها اشاره شود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی P30 مربوط به پتانسیل پردازشی دستگاه می‌شود. از آنجایی که گوشی Huawei P30 پرچمدار این شرکت چینی است، انتظار داریم به تراشه قدرتمندی هم مجهز باشد. تراشه‌ای که هوآوی در این اسمارتفون از آن استفاده کرده، تراشه کرین 980 است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 خواهند بود که دو تای آن ها فرکانس 1.92 گیگاهرتزی داشته و دو مورد دیگر فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. پس همانطور که انتظار داشتیم هوآوی P30 از تراشه قدرتمند و برتری بهره می‌برد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20: هوآوی یا سامسونگ؟

گوشی هوآوی پی 30 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی دارند. این اسمارتفون از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. Huawei P30 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. لازم به ذکر است ما در بررسی هوآوی P30 نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن را مورد بررسی قرار دادیم. اما نتیجه بررسی چطور بوده است؟ بدون تردید گوشی پی 30 برای انجام کارهای روزمره‌ای مثل ارسال و دریافت پایم از طریق تلگرام، واتساپ و غیره، استفاده از اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام، وبگردی، دانلود موزیک و غیره با کوچک‌ترین لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود اما انتظار داریم که این گوشی پتانسیل لازم برای اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی را هم داشته باشد! برای بررسی این موضوع ما سه بازی تیکن 7، پابجی و آسفالت 9 را روی هوآوی P30 نصب و هر یک را برای 10مدت زمان دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سپس برای بررسی قدرت عملکرد رم گوشی، سریعا از بخش "Recent Apps" مابین این سه بازی جهش هایی داشتیم و سرعت عمل دستگاه در این شرایط را مورد ارزیابی قرار دادیم.

 

بررسی هوآوی P30

 

نتیجه بررسی هوآوی P30 مشخص کرد که این گوشی واقعا پتانسیل عالی در اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی دارد. هر سه بازی تیکن 7، پابجی موبایل و آسفالت 9 در این اسمارتفون بدون کوچک ترین لگ و تاخیر یا افت فریم اجرا شدند. بعد از 15 دقیقه بازی کردن با دستگاه، بدنه آن کمی داغ شد اما شدت گرمای به وجود آمده آنقدرها زیاد نبود که آزاردهنده باشد. بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی مذکور در بالاترین سطح گرافیکی، از بخش "Recent Apps" مابین آن بازی ها جهش داشتیم و متوجه شدیم که رم گوشی Huawei P30 خیلی خوب از پس مدیریت تسک ها و اطلاعات پس زمینه دستگاه بر می‌آید. تنها لحظه‌ای که برای اولین بار از یک بازی به بازی دیگر جهش پیدا می‌کردیم، کمی تاخیر در عملکرد نمایان شد اما از آن پس جهش های مابین بازی ها با سرعت بالا امکانپذیر بود که این موضوع نشان می‌دهد رم گوشی هوآوی پی 30 ظرفیت بسیار خوبی برای مدیریت تسک های پس زمینه آن دارد. به طور کلی باید گفت که هوآوی P30 از پردازنده، رم و حافظه داخلی عالی بهره می‌برد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : دوربین اصلی و سلفی

در این مرحله از بررسی هوآوی P30 در رابطه با دوربین اصلی و سلفی آن صحبت می‌کنیم. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز 40، 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از دیافراگم F/1.7، F/2.2 و F/2.4 بهره‌مند هستند. لنز 40 مگاپیکسلی آن از نوع واید (Wide)، لنز 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید (Ultrawide) و لنز 8 مگاپیکسلی از نوع تله‌فتو (Telephoto) است. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی و سه گانه هوآوی پی 30 پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AF)، زوم اپتیکال 3X، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پرتره، پانوراما، HDR، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و غیره می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی هوآوی پی 30 در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چگونه خواهد بود؟ در بررسی هوآوی P30 مشخص شد که دوربین اصلی این اسمارتفون واقعا عملکرد عالی دارد و در محیط ها با نور مناسب می‌توان با دوربین گوشی Huawei P30 عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کرد. دوربین دستگاه در محیط های کم نور و تاریک هم عملکرد مطلوبی دارد، ضمنا عکس های پرتره‌ی که با آن ثبت می‌شوند هم بسیار با کیفیت خواهند بود.

 

بررسی هوآوی P30

 

در سمت مقابل دوربین سلفی هوآوی پی 30 از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی واقعا کیفیت عملکرد عالی دارد و به عقیده ما یکی از بهترین های بازار است. با دوربین سلفی و 32 مگاپیکسلی هوآوی پی 30 می‌توانید عکس های سلفی عادی و پرتره بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی در محیط های با نور کم و تاریک تا حدی افت می‌کند اما مقدار افت آن خیلی زیاد نیست. پس مطمئن باشید یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی هوآوی پی 30 مربوط به دوربین اصلی و سلفی آن می‌شود و این گوشی برای عکسبرداری گزینه عالی است.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 : باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی P30 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در این اسمارتفون بکار رفته ظرفیت 3650 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی هوآوی P30 مشخص شد که با یک بار شارژ باتری این گوشی و در شرایطی که به طور نرمال از آن استفاده شود، می‌توان تا 1.5 روز از آن استفاده کرد. اگر مقدار استفاده کاربر از دستگاه کمتر باشد، توان شارژدهی باتری به 2 روز هم افزایش پیدا می‌کند و طبیعتا اگر کاربر بیشتر از حالت نرمال با گوشی کار کند، شارژ باتری آن زودتر خالی خواهد شد. اما میانگین قدرت شارژدهی باتری هوآوی P30 در حالت عادی معادل 1.5 روز است که قدرت شارژدهی مطلوبی خواهد بود.

اما یکی از نقاط ضعف گوشی هوآوی P30 می‌تواند مربوط به عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم باشد! این قابلیت شاید توسط همه کاربران استفاده نشود و. از دید خیلی ها چندان حائز اهمیت نباشد، اما قابلیتی است که تقریبا تمام گوشی های پرچمدار امروزی از آن بهره می‌برند و انتظار داشتیم Huawei P30 هم از آن بهره‌مند باشد. از سمت مقابل خوشبختانه گوشی هوآوی P30 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. بدین سبب با استفاده از شارژر فابریک گوشی که توان 22.5 واتی دارد می‌توانید ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه باتری آن را از صفر تا صد درصد شارژ کنید. پس سرعت شارژ مجدد باتری هوآوی P30 هم می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت آن به شمار آید.

 

بررسی هوآوی P30

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی هوآوی P30 پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار فعلی سری گوشی های P هوآوی مجموعه‌ای از نقاط قوت را به همراه داشته و یکی بدون تردید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار است. شاید قیمت هوآوی P30 در مقایسه با قیمت دیگر اسمارتفون های این شرکت کمی گران‌تر باشد، اما مطمئن باشید خرید گوشی Huawei P30 ارزش پرداخت این هزینه را دارد. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی Huawei P30 در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا، شیک و چشم نواز
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • مجهز به نمایشگر با قابلیت اسکن انگشت
  • پردازنده و رم بسیار خوب
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP7 یا IP68
  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم