محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ صنعتی DELL Latitude E5500

نقد و بررسی 19 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ صنعتی DELL Latitude E5500

نوت‌بوک E5500 یکی دیگر از مدل‌های سری Latitude شرکت Dell است که در این جا به معرفی آن می‌پردازیم. این نوت‌بوک طراحی خوب و زیبایی دارد و قابلیت‌های کارآمدی را ارایه می‌کند که بسته به نوع کاربری خود، از آن راضی خواهید بود. عملکرد خوب و قابلیت اطمینان از جمله ویژگی‌هایی هستند که در این نوت‌بوک می‌بینیم.

 

مشخصات ظاهری:

بدنه ی این لپ تاپ از پلاستیک فشرده ساخته شده است. این دستگاه جزء گره لپ تاپ های تجاری دسته بندی می شود. ظاهر آن کاملا عادی است و هیچ نکته ی متمایز کننده ای در آن دیده نمی شود. چهار چوب های فلزی علاوه بر ازودن به وزن، موجب مستحکم شدن E5500 می شود.

وزن و ابعاد این سیستم به ترتیب 37*244*356 میلی‌متر و 2.8 کیلوگرم براورد شده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ DELL Latitude E5500

 

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

صفحه نمایش:

نمایشگر  با سایز 15.6 اینچ، رزولوشن 1280*800 را به کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش کیفیت و عملکرد قابل قبولی دارد و رنگ‌ها و کنتراست خوبی را نشان داده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ DELL Latitude E5500

 

صفحه کلید:

کیبورد در اندازه ی کوچکی ساخته شده است و فاقد قسمت عددی جداگانه است. اما این صفحه کلید برای کارهای روزانه که تایپ هم قسمتی از آن است بسیار مناسب است، زیرا نحوه ی قرار گرفتن دکمه ها به شکل مطلوبی قرار گرفته اند.

در زیر کیبورد تاچ پد قرار گرفته است، که روی آن دو کلید به صورت جداگانه تعبیه شده اند، که وظیفه  ی کلیک موس را انجام می دهند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ DELL Latitude E5500

 

پورت ها و باتری:

در قسمت جلو یک کارت خوان، در سمت چپ درگاه RS-232 برای کاربردهای صنعتی، خروجی VGA، پورت شبکه، ورودی RJ-11 برای برای تلفن و مودم قرار گرفته اند. همچنین یک درگاه تصویری دیگر S-video در بخش چپ است. در نهایت سمت چپ دستگاه با با ورود کارت های PC خاتمه می یابد، این کارت های قابلیت های زیادی را مانند، شبکه بیسیم، هاب USB و حتی هارد دیسک.

پشتیبانی از چهار عدد پورت USB از دیگر امکاناتی هستند که در این نوت‌بوک ارایه شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

E5500 یک مزیت عمدهدر زمینه ی پورت ها دارد و آن هم امکان اتصال Dock است، که گروهی از پورت ها را در خود جای می دهد. این پنل در پشت دستگاه نصب خواهد شد.

همچنین این محصول مجهز به باتری 6 سلولی از جنس لیتیوم یون می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا بیشتر از 3 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ DELL Latitude E5500

 

سخت افزار و عملکرد:

در درون این سیستم، پردازنده ی دو هسته ای Intel core 2 Duo با سرعت فرکانس 2.66 گیگاهرتز، وجود دارد. علاوه بر آن در مورد ظرفیت حافظه رم ظرفیت‌ 4 گیگابایت درمورد این سیستم صادق است.  

هارد دیسک 250 گیگابایتی با سرعت 5400 دور بر ثانیه ساخت سامسونگ است که از طریق SATA به ماردبرد متصل می شود.

پردازنده ی گرافیکی Intel GMA X4500HD همراه با 128 مگابایت حافظه ی گرافیکی به صورت جداگانه و مستقل از رم استفاده می شود، ناگفته نماند که این پردازنده تا 1 گیگابایت را پشتیبانی می کند.